![]() |
Citat:
|
Vad tycker du är roligt att göra med din kropp, då? Man måste faktiskt inte utföra traditionell styrketräning för att få muskler på kroppen och/eller må bra.
|
Fan vad folk ger upp lätt!!!! Jag var en av de. Tyckte allt var jobbigt så fort det krävdes mer av mig. Av en ren slump började jag styrketräna. Tyckte det var asstråkigt, för att jag var så jävla svag. Det tog jävligt långt tid innan det började bli kul. Alla var 100% säkra att jag skulle ge upp men denna gången gjorde jag inte det. Gymmet började bli min fristad. Mina tankar, mina villkor och om jag ville se resultat var det upp till mig.
Nu 14 månader efter har jag gått upp i vikt, blivit starkare och min vardag har blivit så mycket roligare. Visst har jag fått muskelmassa och ser inte som en tanig pojke längre men jag är ingen Ako men en vacker dag kommer jag dit. Varför ha bråttom? Jag varken böjer, markar eller bänkar som de flesta. Fortfarande svag i samtliga men jag tar en dag i taget. Ökar jag 2,5 kilo efter en månad i böj är jag glad som bara den. Du tävlar endast mot dig själv. Hur mycket andra tar i basövningar är irrelevant för din utveckling men det kan påverka din utveckling negativt om du tar till dig det. Allt är psykist min vän, så fort tankar kommer så blir det jävligt deppigt och jobbigt. Många har stark psyke kring träning medan andra får jobba på det. Resultat kommer endast från hård träning med fokus på progression. Detta hjälper dig inte mycket men jag har varit där, när all träning kändes tråkigt. Inte bara träning. Ville bara skriva av mig. I slutändad är det du som bestämmer, tycker du att träning inte ger dig något då kan en längre paus vara akutell. Hur ser ditt liv annnars? Är du deprimerad eller allmän trött? Kan vara brist på vitaminer som gör en trött och omotiverad. |
Något som gör att jag tycker träningen är extremt tråkig är när jag hamnar på fel gym. Dvs stämningen i lokalen.
Började träna för att jag kände mig tvungen, tyckte det var pest och pina. Sedan flyttade jag och bytte gym, nu går jag runt och saknar gymmet när jag är hemma. Sedan var jag hos päronen över sommaren och tränade på samma gamla gym där jag började, och blev svagare för det var så tråkigt att träna där. Så om det är möjligt för dig så kanske ett miljöombyte vara något? Och som andra sagt tidigare så är en träningskompis guld värt. Har det inte legat uppe en "träningspartner sökes" tråd tidigare? |
Aldra första gången jag satte min fot på gym var när jag var 16 kanske. Jag var trött på att vara liten och min okunnighet var enorm. Det blev nautilus och nautilus metoden, tyckte set var sjukt tråkigt och resultaten uteblev såg ingen skillnad på nästan 8 månader. Jag började träna med en vän istället och körde ett normalt träningsupplägg och resultat kom med nästan med en gång och det var helt plötligt riktigt skoj att träna vilket motiverade mig till att ta hårdare tag. Nu vet jag inte om de dåliga resultaten berodde på att det var tråkigt eller på att man körde 1 set 12 rep på varje muskel sen var man klar. Kanske kombinationen :P
|
Det behöver inte vara roligt för att nå resultat, nej.
Det handlar inte så mycket om det är roligt eller inte, det handlar om det känns meningsfullt eller inte. Nyckelord. |
Det går också oftast att göra träningen mer eller mindre rolig oavsett mål.
|
Citat:
|
Citat:
med t ex 2. Gymnastik i olika former. Poängen är att suboptiträning som blir av är bättre än optiträning som inte blir av. |
Gymnastik bygger dock inte muskler. I alla fall inget nämnvärt. Om man bara vill bli "snygg naken" i benämningen att man är i bra form, ja då behöver man inte ens träna öht, räcker att styra upp kosten och tappa fett.
|
Citat:
Citat:
|
Jag tycker inte att träning är kul men det är (åtminstone fortfarande) för ballt att få stå kvar sist på flaket.
|
Citat:
|
Personer med bra genetik kan tycka träning är tråkigt men ändå få resultat.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43. |