![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Den sistnämnda gruppen trycker jag in på "hide posts" efter alltför mycket spammande. Det är för tragiskt att se dem hålla på.
Bäst är rader som är lite medvetet suggestiva: "Det är så sjukt vad fejkade människor kan vara, usch ni får mig att må illa..... God morgon förresten!" Sedan får dom kommentarer från oroliga vänner som säger nåt i stil med: "men lilla hjärtat, vad har hänt?" "Vill inte ta det på fejjan, vi kan prata sen." "Styrkekramar!" "Naaw, puzz!" |
Citat:
|
Dunkar in ett exempel på en äkta attentionwhore/allmänt vidrigt statusuppdaterande:
"Känner mig nöjd med dagen. Träning i morse och en mycket bra och produktiv dag på jobbet! Nu bär det av till fina Ulle på lite mat och skrivverkstad! Hej hej måndag och ny vecka:)" "Friends for life #friends #love #forever " "Mina fina❤ " "Champagne går rakt upp i skallen på mig. Ett glas och jag är tipsy;) Nå väl, det var gott iaf!" "aft en riktigt mysig dag på stan med min fina vän Åsa. Shoppat massor av nya träningskläder och ätit en fantastisk god lunch. Nu blir det soffläge och bokläsning! I love sundays:" "Svirar om till ledighetsskorna och ser fram emot en mysig afton med dom finaste töserna på Hello Monkey! " En ORGIE i onödigt vetande/skryt/hej-se-hur-bra-jag-är/har det osv etc bla bla |
Lite narcissism är bara bra för överlevnadsinstinkten.
Hittade ett test som jag tog, apropå den här tråden. Jag tror (eller snarare hopppas) att det inte stämmer så bra, med tanke på resultaten. De här testerna, liksom många andra som skrapats ihop av någon fritidspsykolog, brukar väl dock ha en tendens att överdriva en del. http://www.4degreez.com/misc/persona...sorder_test.mv Resultaten blev följande: Paranoid: High Schizoid: Moderate Schizotypal: High Antisocial: High Borderline: Moderate Histrionic: Moderate Narcissistic: Moderate Avoidant: Moderate Dependent: Moderate Obsessive-Compulsive: High |
Citat:
|
Fan, vad jag vill vara en katt.
|
Citat:
|
Ligga och sova 20 timmar per dygn utan att oroa sig för vart tiden tar vägen, för att tillbringa övriga 4 timmar med att äta och kräva att bli ompysslad.
Hyfsad tillvaro... |
Gjorde testet, borde man oroa sig? :D
Paranoid: Very High Schizoid: Low Schizotypal: Moderate Antisocial: Low Borderline: Low Histrionic: High Narcissistic: High Avoidant: Moderate Dependent: Low Obsessive-Compulsive: High OnTopic: Riktigt trött på alla dessa attentionwhores som skryter med allt dom gör. Hade ett par tjejer som vänner på FB, ena dagen var allt bra, men nästa dag var allt skit igen. Och det här skulle uppdateras minst 3 gånger om dagen.. Och vad jag vet om deras liv så är det inget lyx, arbetslösa och fattiga vars enda intresse är att supa och röka. Tror alltså bra på denna teori. |
Billmaier säger att det är tjejer, jag skulle GISSA att de som amfksp citerade var tjejer..
Verkar som en överrepresentation, varför? :D |
Ja, det är mestadels tjejer i min feed, med. Men en hel del killar skulle jag vilja bunta ihop i samma kategori.
Ang. testet så fick jag low rakt igenom. |
Nästan alla gillar väl att få bekräftelse.
Om man väl börjar med sånt där och får uppmärksamhet kan jag tänka mig att det blir svårt att sluta, eller snarare - trevligt att fortsätta. Vet inte om jag tycker det är stört direkt. Rätt konstigt däremot. Och somliga blir lite väl tjatiga. Har väldigt få vänner på FB så jag skulle inte kunna nog bekräftelse för att det skulle vara värt besväret ens om jag försökte :D Så jag är givetvis inte det minsta störd :laugh: Disorder | Rating Paranoid: Moderate Schizoid: Low Schizotypal: Low Antisocial: Low Borderline: Low Histrionic: Moderate Narcissistic: Moderate Avoidant: Moderate Dependent: Low Obsessive-Compulsive: Low Tror sådana här tester kan variera nått infernaliskt över en tidsperiod. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28. |