Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   En stenhård parjournal (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=187584)

rooz 2012-11-21 20:33

Hörru.

Vi tar ett pass ngn dag du är i stan, för du jobbade i STHLM?

Mantus 2012-11-22 13:47

Dagens pass (tosdag) kl 07.20-08.30 (vikt x repetition x set)

Marklyft uppvärmning 60x15 90x8 120x6 Arbetsset 150x3x5 136x5x3

Dips kv+40x6 kv+45x6x4

Bicepscurls 60x6x2 50x8

Dragon flags (så bra jag nu kan utföra dem) 5x2

Kommentar: Trött som f-n i morse men efter en pwo svept på tunnelbanan så gick passet bra i alla fall. Jag ökade mina arbetsvikter i marklyften från förra cykeln med tio kilo på treorna och fem kilo på femmorna, vi får se hur det går de sista, tyngsta, veckorna.
Marklyften gick riktigt bra trots en helvt tvivelaktig stång med lite halvdåligt grepp. En femma blev med OL-fattning och tumlås sedan gick det inte för greppet.
Dipsen skulle enligt schemat vara treor på 40 kg men det var helt omöjligt... det var nämligen på tok för lätt. :d Det blev en sexa med 40 kgs extravikt innnan jag gick över till att göra sexor på 45 kgs extravikt.
Bicepscurlsseten var väl inte världens snyggaste idag då träningsvärken från i tisdags satt i lite men de gick an.
Avslutade med lite mage innan det blev att sticka in i duschen.

Bra och starkt pass överlag. Marklyften kändes lätta (som sig bör) och utfördes med så pass god teknik som jag kan prestera, det blev en hel del legdrive så jag var riktigt nöjd.

Mantus 2012-11-22 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 6107825)
Denna hade jag missat, kul med en parjournal! Nu får man se vem det blir som kommer att gnälla mest ;) . kör hårt Mantus!
edit: riktigt bra fysik har du ju numera, har ju hänt massor sedan 2006 ;)

Haha! Jag gnäller självklart mest. Jag är nämligen äldst av oss två och då får man frikort att klaga. Trahblonde är så pass ung att hon inte får det än.:d

Jag har gått upp ett par kvalitetskilon sedan dess tror jag...:cool: Du har ju ökat en hel del du också sedan din journal hette "minst på forumet". En långt större relativ ökning än vad jag gjort skulle jag säga.

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 6109352)
Hörru.

Vi tar ett pass ngn dag du är i stan, för du jobbade i STHLM?

Absolut! Jag jobbar i fjollträsk:d nu så det är bara att säga till om en lämplig dag. Ska vi ta ett pass pec deck, bicepscurlande och bromance?

Trashblonde 2012-11-22 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Mantus (Inlägg 6110716)
Haha! Jag gnäller självklart mest. Jag är nämligen äldst av oss två och då får man frikort att klaga. Trahblonde är så pass ung att hon inte får det än.:d

Men lite kan jag väl få gnälla iallafall :angel:? Just nu mest för att det är för mycket studier i förhållande till tillgänglig tid. Jag är visst tvungen att göra en omtentamen i kanji veckan innan den stora sluttentamen*gah!*.

Men träningen går hyfsat, två relativt färska pass nedan

Tisdagen pass överkropp 20/11

Bänkpress 45kg x 2, 1, 1, 2, 1

Negativa chins 5x3

Hantelpress 7x1x14kg, 10x1x14kg

Hantellyft 10x1x5kg , 10x1x4kg

Hantelcurls 5x2x12kg

Rotatorkuff 10x2x3kg

Sheostrech 4x1min

Kommentar:
Och så var det det då dags att höja bänkpressen. Och jo då, styrkan fanns där men tekniken lyste med sin frånvaro. Jag har nog aldrig yttrat namnet för det kvinnliga könsorganet så många gånger högt på gymmet innan. Stackars Mantus fick stå och passa och betrakta spektaklet. Jag misstänker att någon spetsat PWO:n, då jag utöver en dålig bänkpress lyckas med konsstycket att klonka ihop hantlarna såpass hårt i första setet hantelpress att jag failar. Gummihantlar... Inte helt nöjd med passet med andra ord, ska skärpa till mig nästa vecka!

Onsdagens pass 21/11

Marklyft 5x5x72,5kg

Knäböjsmaskin 8x3x45kg

Hjulet 5x3

Stående vadpress 10x3x61kg

Kommentar:
Jag filmade marken och lade märke till att jag lagt mig till med en del olater nu när jag så sällan kör detta passet tillsammans med Mantus (vi kan inte köra alla pass tillsammans). Benen är inte riktigt stabila och sviktar lätt inåt samt att jag reser dem för tidigt. Det blir till att filma mer av marklyften hädanefter.

Eftersom gymmet jag går till saknar acceptabel benpress hamnar jag istället i knäböjsmaskinen. Trååååkigt, så nästa period har jag tänkt att lägga in 8x3 i knäböj istället. Men gud vad jag saknar min benpress. Men gymmet vägrar konsekvent att köpa en riktig friviktsbenpress; det kan ju komma stora läskiga muskelbyggare då *cry*.

Nu skall jag ut i novemebermörkret och jogga lite, sedan skall jag till stallet och hoppla pålle. Jag har sen ridlektion, mellan 21-22, så stackars gamle Mantus är utan kvinnligt sällskap ikväll :d.

Mantus 2012-11-23 14:52

Blöööh!
Jag har en sådan satans träningsvärk i rygg, bröst och röv att det inte är roligt. Stel som en gammal gubbe vid skrivbordet. Blir att gå hem och ladda med god mat och sömn innan träningspasset imorgon. Träningsveckan har förlöpt bra annars.

En rolig sak däremot blir att lönen kommer idag så nu ska det bokas tågbiljetter ner till FitnessFestivalen för mig och flickvännen.:d

rooz 2012-11-23 14:59

Ses på FF då!

Pass till veckan som kommer? Var tränar du?

Mantus 2012-11-26 09:57

Uppdatering idag

Lördagens pass (vikt x reps x set)

Knäböj OL-stil 100x10x3 PB

Bänkpress m stopp 95x3x5 82,5x5x3

Chins kv+15x8x3

Hjulet ståendes 6x3

Baksida axel m. hantlar 14x10x3

Tryndrag 31x10x3

Kommentar: Trevligt pass. Knäböjen var skapligt lätta men jag kände att jag hade lite problem med tekniken. Det blev lätt så att jag sköt ut rumpan lite för mycket i upplyftet i de sista repetitionerna. Det känns mer som att jag måste få en bättre teknik och kanske stretcha bröstryggen lite mer än att det är styrkan som sviker (lite mer styrka vore ju dock trevligt). Alla set var dock pb med råge då jag innan som mest kört 10:or i OL-stil på 90 kg.

Bänkpressen gick enkelt och lätt, ägnade mig mycket åt teknikjusteringar.

Chinsen gick förvånansvärt lätt, i alla fall i de två första seten.

Avslutade med lite mag-, baksida axlar- och rotatorkuffträning.

Mantus 2012-11-26 12:25

Dagens pass (måndag 121126) Tid: 07.15- 08.25 (vikt x reps x set)

Styrkestöt 60x6x2

Hängande frivändning 60x6x2

Frontböj 92,5x3x5 85x5x3

Utfall 23x10x3

Sittande lårcurl 55x10 65x10x2

Kommentar: Var lite orolig för passet idag då jag sov förbannat dåligt inatt. Normalt sätt sover jag i samma ögonblick som jag nuddar kudden men inatt var det fasen i mig omöjligt. Jag satte i öronproppar för att undvika att vakna pga ljud men det resulterade enbart i att jag hörde min egen puls i öronen vilket totalt sabbade min inre frid (typ). Höll på att somna tre-fyra gånger men rycktes upp direkt när sömnen började infinna sig. Somnade strax efter kl 02 och sov lätt och oroligt till 02.40 då jag vaknade till och var klarvaken. Här började jag även få lite panik pga morgonpasset och arbetsdagen. Det är ju inte helt optimalt att ligga vaken en hel natt då man ska försöka prestera både mentalt och fysiskt. Vid ca kl 04 somnade jag äntligen och gick upp vid 05.45. Trots detta gick passet väldigt bra.

Med lite pwo och aminosyror i omlopp gjorde jag riktigt bra ifrån mig i frontböjen där jag presterade planenligt och till och med höjde mig lite i femmorna mot vad jag enligt schemat skulle ha gjort.
Utfallen var tunga men gick bra och den avslutande lårcurlen var lätt men välbehövlig känns det som.

Mantus 2012-11-26 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 6113007)
Ses på FF då!

Pass till veckan som kommer? Var tränar du?

Absolut! Vi (jag och Trahblonde) bokar gärna en träff på FF på lördagen eller söndagen om det går för sig.:)

Pass nu i veckan kan bli knöligt, jag är väldigt uppbokad på jobbet fram till FF faktiskt. Jag måste jobba över för att kunna gå tidigare på fredagen den 7:de så vi hinner till Göteborg. Veckan efter FF är jag däremot game om du har tid? Tränar gör jag på jobbets gym för tillfället (vid Medborgarplatsen) men jag kan tänka mig att ta vilket gym som helst så länge det inte är helt off och så länge det går att betala engångsavgift (sickna krav jag har va?:d).

Mantus 2012-11-27 08:18

Yeahhh! Åtta timmars sömn inatt! Nu ska jag nog kunna vara taggad ända till mitt och Trashblondes gympass vid kl 20 ikväll (även om tiden för passet är väl sen på grund av Trashblondes allt för sena skolschema). Jag ska tvinga fröken att lägga upp sitt pass också så att journalen gör skäl för namnet.;)

Trashblonde 2012-11-27 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Mantus (Inlägg 6119560)
Yeahhh! Åtta timmars sömn inatt! Nu ska jag nog kunna vara taggad ända till mitt och Trashblondes gympass vid kl 20 ikväll (även om tiden för passet är väl sen på grund av Trashblondes allt för sena skolschema). Jag ska tvinga fröken att lägga upp sitt pass också så att journalen gör skäl för namnet.;)

Vad du tjatar.. Jag försöker hinna/komma ihåg, men jag har alltid så fullt upp med att göra proteinfyllda matlådor till oss ;).

Nåväl, kvällens pass ska upp efter utförandet :).

Mantus 2012-11-28 14:01

Gårdagens träningspass (tisdag) (vikt x reps x set) Kroppsvikt: 79 kg

Bänkpress utan stopp 102,5x8 105x8x2

Chins kvx17 kvx11x2

Lutande hantelpress 34,5x10x2

Hantelrodd 40x10x4

Bicepscurls 22x6 19x10

Kommentar: Sent pass och inte blev det bättre av att vi (jag och Trasblonde) var på gymmet "Blåsenhus" först men vände i avsky över att kön till stängerna var tre man lång på samtliga stänger. Gymmet var fullt med taniga "aldrig vila" och "GASP" killar som tränat högst ett halvår. Om "adrig vila"- konceptet innebär att man ska köra varje dag och ligga och småfisa i bänkpressen och cable- crossen så tycker jag inte det verkar så svårt som alla gråter om. Nåja, vi fick tvärnog och drog till ett annat gym "Stallet" istället. Dock var alla stänger upptagna där också (vad är det för skitgym jag betalar för egentligen). Klockan började närma sig nio på kvällen när jag äntligen fick tag på en stång och bänk. Det blev tre set vredesbänkar där jag tog ut all min samlade ilska på mänskligheten i stort och den nya gymvågen i synnerhet. Detta gjorde att jag pressade otroligt bra.:d Åttor på 105 kg har jag aldrig tidigare gjort på nuvarande kroppsvikt (79 kg) utan enbart när jag var fem kilo tyngre förra året (84 kg), ett bra formbesked om något.
Sedan lite chins som gick skapligt.
Hantelpressarna gick väldigt bra särskilt med tanke på att jag pressade på rätt bra i bänken innan.
Hantelrodden var alldeles för lätt så jag får väl börja med någon sorts skivstångsrodd snart. Det får väl bli "130 kg finsk sisus" variant antar jag.
Hantelcurlen fick gå snabbt då gymmet höll på att stänga. Var även rätt slut i biceps efter reppandet på hantelrodden och chinsen.

Mantus 2012-11-29 09:34

Dagens morgonpass (torsdag) Kl 07.20-08.30 Vikt: Mellan 79 och 80 kg.
(vikt x reps x set)

Marklyft uppvärmning 60x10 120x5 arbetsset 155x3x5 137,5x5x3

Dips kv+50x6, 6, 6, 5, 5 PB

Stångcurls 50x6x2 40x8

Hjulet 6x3

Kommentar: Bra pass. Höjde marklyften lite över vad jag skulle ha kört idag enligt schemat våde på femmorna och treorna. Nu får det dock bli 2,5 kilos ökningar i marklyften resterande 6 veckor tror jag. Ryggen kändes fräsch men greppet släppte lite smått (stången är dåligt lättrad) särskilt i de första seten. Jag får öva lite mer grepp om jag ska kunna hålla jämna steg med ryggen.
Dipsen var tunga och fina. Det är nog så tungt jag kan köra i sexor nu vilket märktes då jag bara mäktade med fem repetitioner de sista två seten. Får bli fyror nästa vecka och sedan gå tillbaka till tior.
Curlandet gick skapligt trots att stången är lite smådålig.
Mage på slutet. Jag kommer djupare och djupare ner nu. Ett tag till sedan står jag och kör hjulet ner i botten.:cool: Tog även lite bilder som jag får ladda upp när jag kommer hem. Någon som vet om man kan ladda upp bilder från mobilen direkt till kollo eller någon bildtjänst?

Trashblonde 2012-11-29 12:00

Grattis till PB:t Mantus :)!

Och så var det mitt pass. Jag skulle egentligen lagt upp tisdagens pass igår, men istället satt jag och gjorde online tentamen till kl 2 inatt :S.

Tisdag 27/11

Bänkpress 3x4x40kg, 2x1x42,5kg

Hantelpress 10x1x14kg

Hantellyft 10x1x4kg

Hantelcurls 5x2x11,5kg

Rotatorkuff 10x1x3kg

Kommentar:
Ett väldigt svagt och omotiverat pass. Jag lyfte endast ut min tänkta vikt på 45 kg i bänkpressen och insåg direkt att "Fuck, det här går inte". Boven i dramat var min framsida axel som smärtade, särskilt på vänster sida. Därav hoppade jag mitt andra set på hantelpressen, rotatorkuffen och hantellyften.

Anledningen till axelsmärtan var det förbaskade yoga-passet jag envisades med att gå på i måndags kväll. Tanken med yogan var god (jag är stel som en planka och behöver strecha), men det blir inga mer sådana dumheter hädanefter. Jag prioriterar min axelhälsa och mitt bänkpass högre. Jag har istället tänkt lägga in strechövningar i anslutning till mina nuvarande pass, olika förslag på era favoritövningar mottages tacksamt. Jag har för avsikt att strecha mer eller mindre hela kroppen då jag är genomgående stel i den.

Axlarna plus skola ledde till att onsdagens markpass fick maka på sig. Men jag är bra sugen på att ta igen det idag :). Vi får se hur dagen artar sig (läs; kommer tågen gå i tid?), förhoppningsvis hinner jag med det.
Mantus är ju inte hemma idag och kräver en stek till kvällsmat så chansen är rätt stor :d.

Trashblonde 2012-11-29 20:38

Bättre i axlarna idag, så det blev ett pass.

Torsdag 29/11 (löpvecka 5/6)

Marklyft 5x5x75kg

Benpress 8x3x94kg

Vadpress i benpress 10x3x76kg

Hjulet 5x3

Marken flöt på fint, trots att magnesiumet var med Mantus på afterwork och greppet därmed blev halare. Filmade seten och tyckte tekniken såg acceptabel ut, även om benstyrkan behöver jobbas upp ytterligare, då benen lätt går upp för tidigt. Jag ska lägga upp en film snart, men då får Mantus allt vara med och filma för att man någorlunda ska se vad jag pysslar med. Vårt gym är nämligen allt som oftast proppfullt och det är svårt att filma på avstånd så att hela lyftet syns tydligt. De andra övningarna supersetades.

Nu är jag på väg mot stallet och markarbete, blir en trevlig avslutning på kvällen :).

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:07.