Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2013-03-17 12:47

Inte så lätt att submitta diaz. Sen så fort diaz boxades på riktigt se typ rond tre så gick det ju skitbra. Sen det vanliga gsp är ju svårt för den typen av fighters som diaz. El ja alla.. Visste hur fighten skulle se ut och hur den skulle sluta. Men jag hoppades innerligt på att diaz skulle ändra sitt game lite. Känna lite att han var tvungen att avsluta osv.

Men ja, ge mig lite Pride regler, Wrestling är för avgörande!

cero 2013-03-17 14:04

Vilket antiklimax huvudmatchen blev. Georges såg en aning blek ut även om han var effektiv, och Diaz gjorde ju ingenting under hela matchen.

Men Condit/Hendricks var helt sjuk. Det som förvånade mig mest var att Hendricks orkade hålla uppe det tempot i 3 ronder. Trodde att han skulle vara helt slutkört efter 1-2 ronder.

Citat:

Varför gick Diaz bara runt å smacktalka istället för att boxas?
Han blev väl grinig över att hans väldigt begränsade stand-up inte fungerade så bra mot någon med fotarbete..

Citat:

tror fortfarande silva våldtar gsp.
Vad gör Silva när han blir nedtagen? Vilket han antagligen kommer bli många gånger, om han inte lyckas avsluta snabbt. Tror varken han kommer kunna ta sig upp på fötterna, eller försvara sin rygg som Diaz gjorde. Risk för att det blir en riktigt grisig match där GSP dyker efter nedtagningar konstant.

Bailah 2013-03-17 14:15

Tror inte gsp får ner Silva helt ärligt. Kanske nångång, men nej. Inte så som mot Diaz. Sen det som gör Gsp så bra är att han mixar in hans nedtagningar bra med slag. Slåss han mot silva är det redan kört. Jag är faktiskt helt säker på att silva dödar gsp. Jones är en annan femma.

cero 2013-03-17 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6339368)
Tror inte gsp får ner Silva helt ärligt. Kanske nångång, men nej. Inte så som mot Diaz. Sen det som gör Gsp så bra är att han mixar in hans nedtagningar bra med slag. Slåss han mot silva är det redan kört. Jag är faktiskt helt säker på att silva dödar gsp. Jones är en annan femma.

Försöker du ens vara objektiv nu? :D

Tittar man på Silvas brottning, och Georges meriter så måste väl ändå ett rimligt antagande vara att den senare kommer få ned den förstnämda fler än en gång?

Bailah 2013-03-17 15:03

Haha nja, Silva fanboi til the day that i die...

Nej men ja, gsp kommer nog få ner Silva nångång. Tror inte det kommer göra tillräckligt mycket. Speciellt inte efter gårdagens där hans Gnp inte var alls som innan. Dock mot Condit var hans GnP awesome.

Men jag tror inte han har en chans helt ärligt :<

Krampus 2013-03-17 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339349)
V

Vad gör Silva när han blir nedtagen? Vilket han antagligen kommer bli många gånger, om han inte lyckas avsluta snabbt. Tror varken han kommer kunna ta sig upp på fötterna, eller försvara sin rygg som Diaz gjorde. Risk för att det blir en riktigt grisig match där GSP dyker efter nedtagningar konstant.

Diaz försvarade inte ryggen. Han gav ryggen gång på gång för att få till en armrulle han var för svag för.

strikt 2013-03-17 16:17

Bara jag som tycker GPS saknar hjärta?

Dessutom kändes det som han borde enkelt slakta Diaz första två ronderna, men bara kör lugnt för att rida in poängen, vilket blir genast tråkigt.

Saknar den äldre generationen som gick crazy i GNP och öste på ifall de fick en lucka för det, inte ta det lugnare för att båda ska bli slöare för varje rond som går.

Doctor Snuggles 2013-03-17 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339388)
Försöker du ens vara objektiv nu? :D

Tittar man på Silvas brottning, och Georges meriter så måste väl ändå ett rimligt antagande vara att den senare kommer få ned den förstnämda fler än en gång?

Den stora skillnaden är att GSP har slagits mot huvudsakligen rätt förutsägbara fighters, med stora svagheter inom något område. När Silva är frisk och inte blir för galen med sina sparkar har han numer faktiskt jävligt bra tdd (och med tanke på att Diaz lyckades försvara ett par nedtagningar...). Även om GSP är väldigt effektiv, så är han också ganska mekanisk och hyffsat förutsägbar stående, som Silva kommer utnyttja. Dessutom verkar han inte gilla att bli slagen särskilt mycket. Vi vet alla att Silva inte behöver mycket utrymme. Silva har dessutom mött, och besegrat, en starkare och större brottare förut, 2 ggr, medan GSP inte har mött någon som ens är i närheten av Silva.
Klart att GSP skulle kunna vinna ett tråkigt beslut, som har blivit konstaterat x gånger förut, jag tror bara inte han är bra nog i dagsläget att göra det.
Men vi får la se hur han klarar av Weidman först, som jag tror egentligen är en bättre grappler och brottare än GSP, och som verkar vara kreativ stående.

Doctor Snuggles 2013-03-17 16:28

Jag har förresten funderat på en sak. Borde man inte försöka starta en diskussion om hur man ska bedöma vissa regler, t.ex. hur mycket "poäng" vissa saker ger? Även regeländringen som gjordes förra året (som jag inte har någon aning om hur många stater etc har implementerat), är inte särskilt tydlig.

Ett bra exempel är Condit-Hendricks. Det var en nära fight, men imo så gjorde Condit mer från ryggen i jämförelse med hur lite Hendricks gjorde från toppen. Hendricks fick en massa nedtagningar, men hur mycket ska de räknas i jämförelse med slag/armbågar från botten och sub-försök? Det kommer förstås alltid vara subjektiva bedömningar, men man borde kunna göra det lite mer objektivt med tydligare riktlinjer. En sak som de nya reglerna iaf säger är att "effective aggression" ska räknas mer än "control", fast det står inget om hur mycket av det ena motsvarar x mängd av det andra.

eternallord 2013-03-17 17:49

GSP är väldigt tråkig att titta på och med tanke på hur bra stylistisk matchup det här var för honom så var det förvånande att se Diaz stoppa takedowns, landa solida kombinationer och stundtals kontrollera clinchen. GSP vann solklart, men såg väldigt mänsklig ut här och där och verkar inte ha någon glöd alls. Jag kan inte se något annat än att Silva hade krossat GSP i en potentiell matchup.

Vad gäller hur man ska scora matcher så tycker jag kriteriet borde vara enkelt: vem har tagit sig närmast att ta den andres liv? (om det nu var en fight till döden.)
I praktiken betyder det vem som landat mest skadande attacker och vem som lyckats med mest offensiv grappling (nära submissions osv). Ärligt talat tycker jag gott att man hade kunnat ge noll poäng för en nertagning. En nertagning ska i min mening vara ett sätt att placera sig själv i en dominant position där man antingen kan arbeta för en submission, alternativt landa effektivt GnP. Om man tar ner en person och den personen från den positionen landar bättre slag än man själv gör och sen reser sig upp, då är det ju han som har lyckats bäst. Brottning ska vara ett sätt att ta sig till målet, det ska inte vara målet i sig. Demian Maia krigar sig till takedowns för att han därifrån antingen låser in brutala submissions eller dominerar slagväxlingarna. Många brottare landar bara takedowns för att de ger poäng och får sen stryk, nertagningen fyller således noll funktion för vad som borde vara målet i MMA.

spoon 2013-03-17 17:50

Reglerna är som dom är och smarta fighters kommer att anpassa sig till dom. Vill man förändra matchbilden så får man ändra på reglerna. Mindre poäng för nedtagningar hade varit ett bra exempel. Knä mot huvud undviker jag helst. Tycker det ser hemskt ut när någon har sidecontrol och knäar mot huvudet.

spoon 2013-03-17 17:55

Måste säga att jag var grymt imponerad av GSP. I fjärde ronden så står han upp och fightas tills det är två minuter kvar på klockan. Då tittar han upp och ser att det är dags för att vinna ronden, sätter en nedtagning och vinner ronden. Man kan tycka att det är tråkig fighting. Jag tycker att han försöker fightas för publiken. Problemet är att han bara möter dom bästa. Inte så lätt att dominera då.

cero 2013-03-17 18:13

Krampus: Syftade på att Diaz försvarade Georges hooks.

Spoon: Haha, not sure if serious.

Citat:

Men vi får la se hur han klarar av Weidman först, som jag tror egentligen är en bättre grappler och brottare än GSP
Baserat på?

Citat:

Ett bra exempel är Condit-Hendricks. Det var en nära fight, men imo så gjorde Condit mer från ryggen i jämförelse med hur lite Hendricks gjorde från toppen.
Problemet är att slag från ryggen nästan alltid är otroligt lama och kraftlösa. Och det där med "subförsök" är klurigt. I sånna fall om man typ låst in en triangel helt och motståndaren lyckas överleva eller något sådant, annars blir det för godtyckligt. Vad jag kommer ihåg så var inte Condit i närheten av någon submission.

Kan man göra reglerna mer tydliga? Tveksamt. Är ju en helhetsbild av matchen som avgör, så poäng hit och dit kanske bara blir missvisande.

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6339788)
GSP är väldigt tråkig att titta på och med tanke på hur bra stylistisk matchup det här var för honom så var det förvånande att se Diaz stoppa takedowns, landa solida kombinationer och stundtals kontrollera clinchen. GSP vann solklart, men såg väldigt mänsklig ut här och där och verkar inte ha någon glöd alls. Jag kan inte se något annat än att Silva hade krossat GSP i en potentiell matchup.

Vad gäller hur man ska scora matcher så tycker jag kriteriet borde vara enkelt: vem har tagit sig närmast att ta den andres liv? (om det nu var en fight till döden.)
I praktiken betyder det vem som landat mest skadande attacker och vem som lyckats med mest offensiv grappling (nära submissions osv). Ärligt talat tycker jag gott att man hade kunnat ge noll poäng för en nertagning. En nertagning ska i min mening vara ett sätt att placera sig själv i en dominant position där man antingen kan arbeta för en submission, alternativt landa effektivt GnP. Om man tar ner en person och den personen från den positionen landar bättre slag än man själv gör och sen reser sig upp, då är det ju han som har lyckats bäst. Brottning ska vara ett sätt att ta sig till målet, det ska inte vara målet i sig. Demian Maia krigar sig till takedowns för att han därifrån antingen låser in brutala submissions eller dominerar slagväxlingarna. Många brottare landar bara takedowns för att de ger poäng och får sen stryk, nertagningen fyller således noll funktion för vad som borde vara målet i MMA.

Fast det gör det inte särskilt mycket tydligare, du talar i abstraktioner.
Vad, rent konkret, innebär det? Att ta ner någon gör en viss mängd skada (slams och våldsamma trips t.ex gör mer), men hur mycket jämfört slag från botten, t.ex? Kontroll borde dock bara räknas på om allt annat är lika.
Nu räknas ju också effektiv grappling eftersom man måste ha lite fler kriterier än bara skada. Att avancera position är ju ett steg närmre till att submitta någon.

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339830)

Problemet är att slag från ryggen nästan alltid är otroligt lama och kraftlösa. Och det där med "subförsök" är klurigt. I sånna fall om man typ låst in en triangel helt och motståndaren lyckas överleva eller något sådant, annars blir det för godtyckligt. Vad jag kommer ihåg så var inte Condit i närheten av någon submission.

Kan man göra reglerna mer tydliga? Tveksamt. Är ju en helhetsbild av matchen som avgör, så poäng hit och dit kanske bara blir missvisande.

Fast det borde fortfarande finnas någon slags riktlinje. Hur många vanliga hammerfists från botten motsvarar ett slag från topp med huvudet ner i full guard, t.ex (som heller inte genererar särskilt mycket kraft)?
Reglerna räknar också hur mycket man tröttar ut sin motståndare med aktivitet, t.ex. subförsök etc. Condit var väl inte riktigt nära med någon sub, men han hotade hela tiden och Hendricks fick jobba på att försvara/förutse dem. Grapplingtävlingar ger ju poäng för specifika saker så nog går det.

Helhetsbilder är ofta missvisande, och beror på vad man specifikt tittar efter.

cero 2013-03-17 18:24

Citat:

GSP är väldigt tråkig att titta på och med tanke på hur bra stylistisk matchup det här var för honom så var det förvånande att se Diaz stoppa takedowns,
Jag tror det är mer vi som har blivit för bortskämda när det gäller Georges och hans nedtagningar. Man ska inte kunna sätta varenda jäkla nedtagning. Ungefär som att det skulle vara förvånande att Anderson missade en huvudspark.

Citat:

Jag kan inte se något annat än att Silva hade krossat GSP i en potentiell matchup.
Haha, nu får ni ta och ge er. Silva är också min favorit, men kom igen. Anderson om någon såg mänsklig ut mot Chael två gånger, som är en sämre version av GSP.

Citat:

Då räknas inte slag från ryggen. :D

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339830)
Baserat på?

Vad jag sett från honom, vad GSP/Serra etc säger om honom.
Han submittade alla i sin första grapplers quest tävling efter bara ett par månaders juju, t.ex. Han kvalificerade sig för ADCC där han kom till andra rundan efter bara ca 1 års juju och gjorde bra ifrån sig mot Galvao. Och det var 2009. Han är antagligen en hel radda mycket bättre nu.
Besegrade Bader och Davis i collage också.
Som sagt, jag tror. Jag vet inte.

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339851)

Haha, nu får ni ta och ge er. Silva är också min favorit, men kom igen. Anderson om någon såg mänsklig ut mot Chael två gånger, som är en sämre version av GSP.

Nej. Chael är för det första mycket större än GSP, och är en annan slags brottare, mer en attackerande grinder som inte ger sig när han väl börjat försöka ta ner dig. Första matchen var Silva uppenbarligen skadad, och i andra så såg han lika mänsklig ut som mot Hendo, vilket innebär att han avslutade med lätthet i andra ronden. Så jag tror nog du får ta och ge dig. ;)

cero 2013-03-17 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6339855)
Vad jag sett från honom, vad GSP/Serra etc säger om honom.
Han submittade alla i sin första grapplers quest tävling efter bara ett par månaders juju, t.ex. Han kvalificerade sig för ADCC där han kom till andra rundan efter bara ca 1 års juju och gjorde bra ifrån sig mot Galvao.

Du kan ju omöjligen ha sett något i MMA som får dig att tro att han är en bättre brottare än GSP? I grappling kanske, men GSP använder sig ju mest av submissionförsvar och passeringar till half-guard, vilket jag absolut inte tror Weidman är bättre på, så det beror på hur du jämför.

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6339864)
Du kan ju omöjligen ha sett något i MMA som får dig att tro att han är en bättre brottare än GSP? I grappling kanske, men GSP använder sig ju mest av submissionförsvar och passeringar till half-guard, vilket jag absolut inte tror Weidman är bättre på, så det beror på hur du jämför.

Jo, tittat på hans teknik på marken och hur han rör sig osv. Brottning är en form av grappling, jag talar generellt om marken. Nu är det inte mitt enda kriterie heller.

cero 2013-03-17 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6339862)
Nej. Chael är för det första mycket större än GSP, och är en annan slags brottare, mer en attackerande grinder som inte ger sig när han väl börjat försöka ta ner dig. Första matchen var Silva uppenbarligen skadad, och i andra så såg han lika mänsklig ut som mot Hendo, vilket innebär att han avslutade med lätthet i andra ronden. Så jag tror nog du får ta och ge dig. ;)

Minns inte att Chael använde sig av någon kedjebrottning mot Silva? Om det var det du menade. Duckade under slag > doubleleg, double från halfguard, fångade sparkar/knän, Andersons bananaskal-slip osv. Men visst är han mer aggressiv än vad GSP är.

Anderson kom tillbaka i båda matcherna och fick in episka avslut, men det är klart att han såg väldigt mänsklig ut för någon som betraktas som #1 P4P. Nu var Hendersonmatchen iofs 2008, så den kan jag bortse ifrån.

Doctor Snuggles 2013-03-17 18:56

Han har slagits mot andra än Silva, vet du. Vad han dessutom gjorde bra, som andra inte har gjort och som det inte alls är säkert att GSP kan härma, är att han gick framåt och gav Silva ingen respekt samt inte var rädd för att äta ett par slag på vägen.
Jag räknar inte första matchen mot Chael heller, eftersom Silva var skadad och allmänt bara gav Chael lite för lite respekt, plus hela den galna grejen om att han sade till Nog att hans skulle subba honom och kom in i gi. Vi såg vad som hände i andra där Chael's wrestling blev nullifierad i andra ronden.

cero 2013-03-17 19:11

Citat:

plus hela den galna grejen om att han sade till Nog att hans skulle subba honom och kom in i gi.
Just det, han väntade till den 23'e minuten för att göra det extra dramatiskt också. :D

Doctor Snuggles 2013-03-17 19:14

Uppenbarligen inte. Men det är ett rätt intressant sammanträffande.

cero 2013-03-17 19:23

Haha, jävlas bara.

Ronda ska coacha TUF mot vinnaren av Tate/Zigano. Både för män och kvinnor.

Nick har aldrig betalat skatt. :D

Källa: Dana Whites post-fight media scrum.

Doctor Snuggles 2013-03-17 19:42

Smart beslut med TUF. Konceptet fick ett litet lyft med produktionen och lite mer intressanta coacher, men det känns ganska överspelat annars. Kvinnor kommer göra lite intressantare dynamik, även om risken finns för ännu mer dokusåpa, och det kommer tilltala en mainstream publik mer.

Förresten så har jag naggande känsla att Silva vs GSP ändå inte kommer att ske. Att någon utav dem kommer att förlora innan.
GSP börjar kännas lite avslagen, och Silva är ändå 38 och har hållt på i 16 år och jag tyckte han såg lite långsammare ut mot Bonnar (det kunde iof vart vikten).

cero 2013-03-17 19:51

Silva och GSP har nästan 30 raka vinster tillsammans, så det skulle vara otroligt surt för verkligen alla MMA-fans om någon förlorar nu. Speciellt om Silva förlorar mot Weidman med totalt 9 matcher haha.

Frågan är vad det finns för kvinnor som kan vara med i TUF? Kvalitén hos männen brukar ju t om vara sådär. Enligt Dana har de redan fixat tillräckligt många kvinnor, men de ska ha try-outs i alla fall.

Exdiaq 2013-03-17 22:45

cero 2013-03-18 00:33

Hahahaha, Joe...

Nu är hemsidan för Andersons gym Muay Thai College uppe: http://www.silvamuaythaicollege.com/#homepage

Finns inte så mycket där, men lite bilder på gymmet osv.

Saxat från sidan:
Citat:

World Champion Anderson Silva founded Muay Thai College in 2012 with a vision of sharing his knowledge and passion of Mixed Martial Arts in an Elite / Private Training world class facility. Anderson Silva has spent a majority of his life in many training facilities. He has had a long-time dream of having his own facility where he can train, teach and share his art.

Muay Thai College is an invite only, private training facility welcoming and challenging the best athletes in the world. Anderson Silva invites any elite athlete to accept the Muay Thai College regimen to improve, sharpen or discover innovative ways of training. Anderson Silva's knowledge in this arena have resulted in world championships around the world.
Ska bli kul att följa utvecklingen av detta.

Vilken MMA-fighter har det mest framgångsrika gymmet just nu?

ChrisRiddick 2013-03-18 15:41

jehupp, UFC 161

Barao - wineland
Shogun - lillnogge
rashad - henderson

Tankar på de?

Doctor Snuggles 2013-03-18 17:15

Tankar OM DET?
Många gamlingar.

ChrisRiddick 2013-03-18 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6341630)
Tankar OM DET?
Många gamlingar.

wordplay med "frågor på det" så jo, tankar på de? ;)

Doctor Snuggles 2013-03-18 18:03

Det såg bara så fjortis ut att jag blev störd.

cero 2013-03-18 18:19

Om vi får se ännu en Nog/Jones-prestation av Rashad så blir jag förbannad.

Doctor Snuggles 2013-03-18 23:04

Mvp gör sin Bellator debut i veckan.

Mazr 2013-03-18 23:11

Galen snubbe!

Doctor Snuggles 2013-03-18 23:36

En otroligt spännande, Anderson Silva-lik, talang. Verkar matchas lagom i början, vilket är bra - behöver nog lite tid på att få upp sitt markspel.
Kolla dessutom på handskarna i den första cage-kickboxningsmatchen, de är sådana som Rogan har efterfrågat.

Mazr 2013-03-18 23:46

"looks like he can be the evolution.... the reach and urthodox striking of jon jones , the skill set and footwork of anderson silva and kinda a skinnier version of a phil davis body..big lats..i call him Anderson Bones Davis"

-random på YT

:D

Doctor Snuggles 2013-03-18 23:48

Också:
"If Anderson Silva and Prince Naseem had a super baby that became an mma fighter, it would be Michael Page"

;)

Bailah 2013-03-18 23:53

Mvp!

cero 2013-03-19 00:08

Rogan har väl efterfrågat handskar där hela fingrarna täcks av t ex tunt läder? På dessa handskar täcks ju fingrarna delvis, men titta vid 06:20. Ser ut som att fingrarna sticker ut en hel del ändå.

Doctor Snuggles 2013-03-19 00:17

Close enough. Poängen är att det ser ut som att det borde gå utan att det kommer störa grapplingen för mycket. De handskar som används nu låser väl ändå fingrarna någorlunda, och jag tror inte man behöver kunna röra fingrarna sidledes ändå. Så länge man kan greppa utan att handsken är i vägen. Det kanske också skulle göra att "knoge i ögat" problemet (som är lagligt) minskas lite, om handsken är lite slätare i det området. Men med tanke på hur slöa alla AC:s är så kommer det nog dröja innan någon ens försöker ändra på det.

Doctor Snuggles 2013-03-19 00:30

Apropå Diaz vs GSP, så vart jag lite frustrerad på Diaz att han inte gjorde sin vanliga stil i standupen mer, d.v.s. ha armarna utsträckta och köra sina halvkraft slag. Det borde varit svårare för GSP att undvika och störa honom lite grann. Verkade mer som han försökte svinga för fulla muggar.

Degpekka 2013-03-19 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6342992)
Apropå Diaz vs GSP, så vart jag lite frustrerad på Diaz att han inte gjorde sin vanliga stil i standupen mer, d.v.s. ha armarna utsträckta och köra sina halvkraft slag. Det borde varit svårare för GSP att undvika och störa honom lite grann. Verkade mer som han försökte svinga för fulla muggar.

Tror du inte det var pga att Gsp är så duktig på att hålla avstånd och attackera med sin karate-stil? Diaz sa väl något kort om det i slutet också, att hans stil inte fungerade, samtidigt som Georges inte ville boxas med honom?

Doctor Snuggles 2013-03-19 02:03

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 6343004)
Tror du inte det var pga att Gsp är så duktig på att hålla avstånd och attackera med sin karate-stil? Diaz sa väl något kort om det i slutet också, att hans stil inte fungerade, samtidigt som Georges inte ville boxas med honom?

GSP gjorde förstås nästan en perfekt gameplan, ja, men Diaz kunde kommit igång mer ståendes, det verkade nästan som han stod och väntade på någonting.

Doctor Snuggles 2013-03-19 20:43

Vilken tror ni är de vanligaste kognitiva biaserna som folk har när de utvärderar fighters i mma?

strikt 2013-03-19 21:29

Vart är pressträffen efter galan btw? Hölls det ingen? Trodde den skulle vara ute nu.

strikt 2013-03-19 22:45

Doctor Snuggles 2013-03-19 22:58

Apropå dåliga domare. Den officiella utbildningskursen verkar vara på en halv dag. :D
http://www.abcboxing.com/Training_Flyer_2013.pdf

Dav0d 2013-03-20 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6345095)
Apropå dåliga domare. Den officiella utbildningskursen verkar vara på en halv dag. :D

Hahaha galet :D halv dag att lära sig mma regler och allt runt omkring, what the fack!

Dav0d 2013-03-20 01:13

Vilken skojare Nick är :D ahhahaha bättre chans mot Silva än GSP har. Alltså NIck skulle bli våldtagen mot Silva.

jahaa 2013-03-20 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6345242)
Alltså NIck skulle bli våldtagen mot Silva.

På vilket sätt? Menar inte att han skulle vinna men tror fortfarande att han skulle göra det till en bra fight.

Mazr 2013-03-20 02:54

Håller med! Silva vs Diaz hade varit en FET match!

spas 2013-03-20 09:04

Kanske dags att börja följa Bellator nu. Såg ju riktigt lovande ut.

strikt 2013-03-20 11:05

Gillar looken Dana ger när Diaz börjar prata pride.

Självmord?

cero 2013-03-20 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6345257)
På vilket sätt? Menar inte att han skulle vinna men tror fortfarande att han skulle göra det till en bra fight.

En medioker striker, mot en extremt bra striker. Och Nick är ännu svagare defensivt än han är offensivt. Sen kommer Nick antagligen inte få ned Silva, så han kommer inte kunna hota med grappling.

Kommmer mao vara en riktigt bra match om man vill se någon bli dominerad och avslutad.

Dav0d 2013-03-20 12:28

Ni skämtar? Diaz hade problem med GSPs jabb. Gör det till Silvas jabb med hans reach, lägg in hans ben och allting annat han har så får han stryk i massiva mängder. Diaz är riktigt bra när människan vill köra hans game men mot Silva har han absolut noll chans. Det skulle bli en enorm våldtäkt från Silvas håll.

strikt 2013-03-20 18:47

cero 2013-03-20 19:08

Anderson får stryk av Erick Silva. :D

http://distilleryimage11.instagram.c...0a9e087c_7.jpg

cero 2013-03-20 19:36

Strikt: Grymt bra klipp. Vilken underbar känsla det måste vara att debutera med så mycket press, och bara förstöra sin motståndare helt.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Vilken tror ni är de vanligaste kognitiva biaserna som folk har när de utvärderar fighters i mma?

Vet ej. Vad tror du själv?

Citat:

Lol. MMA-världens PT:s.

Doctor Snuggles 2013-03-20 20:55

Regression bias och availability heuristic.
Att man övervärderar spektakulära händelser, både negativa och positiva, och ser på dem som om de vore norm istället för egentligen vara blott slumpen, och "what have you done for me lately".

Ett bra exempel är Fedor. När han vann så var han bäst i världen och ingen kunde slå honom jada jada, även om många av hans vinster sannolikt berodde på "tur", och när han förlorade några i rad så var han helt plötsligt passé trots att samma fenomen sannolikt till stor del rådde där också.

cero 2013-03-20 22:12

Firas Zahabi i en fransk intervju:

"It's certain that these 2 elements damaged his performance" added Zahabi. "He found this exceedingly difficult."

Tydligen hade GSP haft en lätt feber och en skadad hälsena under matchen. Nu vet jag varför Diaz kunde försvara ett par nedtagningar!

Krampus 2013-03-21 12:05

Jag lade märke till att de nedtagningar han missade telegraferade han ganska tydligt. När han kom närmare Diaz fungerade det bättre. GSP var mycket mer offensiv än Diaz och det tryter ju också på orken. Så det är egentligen inte jättekonstigt..

cero 2013-03-21 20:57

Kan en domare stoppa en match och byta atleternas positioner om någon t ex stoppar en nedtagning genom att stoppa fingrarna i stängslet? Hade ju varit rättvist om Mendes fick starta om på marken med back control (utan hooks alltså) mot Aldo. Just nu verkar det som att det är lugnt om man fuskar, medvetet eller omedvetet, så länge man bara gör det en gång. Och en nedtagning kan ju vara skillnaden mellan att man vinner en rond, och att man blir totalknockad som Mendes blev.

Doctor Snuggles 2013-03-21 21:37

De borde sänka buren, ha solida väggar, och låta folk sitta och titta på det snett uppifrån. :D
Gladiatorspel ftw!

spoon 2013-03-21 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6349502)
De borde sänka buren, ha solida väggar, och låta folk sitta och titta på det snett uppifrån. :D
Gladiatorspel ftw!

Deathmatch!

strikt 2013-03-22 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6349361)
Kan en domare stoppa en match och byta atleternas positioner om någon t ex stoppar en nedtagning genom att stoppa fingrarna i stängslet? Hade ju varit rättvist om Mendes fick starta om på marken med back control (utan hooks alltså) mot Aldo. Just nu verkar det som att det är lugnt om man fuskar, medvetet eller omedvetet, så länge man bara gör det en gång. Och en nedtagning kan ju vara skillnaden mellan att man vinner en rond, och att man blir totalknockad som Mendes blev.

Eller som när Silva höll i sonnens shorts för att stoppa nedtagningsförsök flera gånger. Hade inte Silva kört det fulspelet så hade utgången kanske varit helt annan.

jahaa 2013-03-22 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6349891)
Eller som när Silva höll i sonnens shorts för att stoppa nedtagningsförsök flera gånger. Hade inte Silva kört det fulspelet så hade utgången kanske varit helt annan.

Haha inte säker på om du driver eller inte.

AronP 2013-03-22 09:07

Citat:

Så....nakna atleter?

strikt 2013-03-22 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6350128)
Så....nakna atleter?

Eller tights, minimerar sånt spel ännu mer. GSP t.ex. kör alltid i tights.

dluddeckens 2013-03-22 11:50

Citat:

*troll*

stoneisland 2013-03-22 12:02

Citat:

Gladiatorspel ftw!

Hade vart så jävla grymt. *drool*:hbang:

Hemma Gymmaren 2013-03-22 12:51

Barbariskt

Trouble 2013-03-22 13:08

Citat:

Gladiatorspel ftw!

Just det var ju tanken initialt, men man sket i det då det inte var särskilt publikvänligt

dluddeckens 2013-03-22 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6350518)
Just det var ju tanken initialt, men man sket i det då det inte var särskilt publikvänligt

Synd :D

cero 2013-03-22 14:09

Citat:

Hahah, trampar på ömma tår här.

Inte säker på hur effektivt det är att hålla i någons shorts om man vill stoppa nedtagningar, men alternativa kameravinklar som kom fram efter matchen visade ju att Silva höll i Sonnens shorts i 20+ sekunder, så det var helt klart en tabbe av domaren att inte ta bort ett poäng eller liknande. Något annat kan man nog inte göra i det fallet.

Doctor Snuggles 2013-03-22 17:00

Tvivlar fortfarande på att hålla i shortsen med 2-3 fingrar gör någon betydande skillnad. Visst, det är störande, men nog inte mycket mer än så. Då är Aldos burhållning 10 ggr värre. Inte för att jag bryr mig egentligen. Burhållningsregeln är enbart intressant när den gör att fights inte blir tråkiga.

baggard 2013-03-22 18:15

Jag tycker det ska finnas en kompromiss angående bur-hållar-regeln. Om man håller tag i buren samtidigt som man stampar någon i huvudet så är det tillåtet. Special Combo kinda thing. A la Wes Sims vs Frank Mir 1

Doctor Snuggles 2013-03-22 19:46

10 sekunders ko för mvp. Gick så snabbt och såg ut att nästan missa att man måste se slaget i slo mo.
http://i.minus.com/ivRBTxKEpC2bF.gif

stoneisland 2013-03-22 21:13

Någon hemsida som brukar streama matcher? Kan tyvärr inte kolla på tv.

Doctor Snuggles 2013-03-22 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av stoneisland (Inlägg 6351507)
Någon hemsida som brukar streama matcher? Kan tyvärr inte kolla på tv.

wiziwig.tv brukar ha hyffsade länkar till ufc-streams iaf.
Annars ufc.tv ;)

Doctor Snuggles 2013-03-22 23:06

Läste förresten att Bellator har huvudakligen sina shower i icke-AC-reglerade ställen, som i indian casinos osv. Har man någonsin hört om en Bellator-fighter som åkt fast för doping? ;)

cero 2013-03-22 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 6351171)
Jag tycker det ska finnas en kompromiss angående bur-hållar-regeln. Om man håller tag i buren samtidigt som man stampar någon i huvudet så är det tillåtet. Special Combo kinda thing. A la Wes Sims vs Frank Mir 1

Man får väl hålla fast sig i stänglset när man sparkar? Har för mig att Anderson gjorde det i första Chael-matchen.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6351761)
Läste förresten att Bellator har huvudakligen sina shower i icke-AC-reglerade ställen, som i indian casinos osv. Har man någonsin hört om en Bellator-fighter som åkt fast för doping? ;)

Inte undra på att Lombard vann så många matcher där.

Citat:

KO
Haha, sprang han från andra sidan buren med den där sparken?

Doctor Snuggles 2013-03-23 00:04

Ja, det var lite Puddde-klass på den där sparken. ;)

Bailah 2013-03-23 19:23

http://cms.springboardplatform.com/e.../bjpenn.com/10

Cena tappar out JJ ;o

strikt 2013-03-23 19:31

strikt 2013-03-23 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6353286)

Hoppas Chael smiskar skiten ur JJ, men hoppas på en bra fight och att den inte blir allt för ensidig, krig ska det vara! Som senaste galan, galet bra krig där!

Spiffy 2013-03-23 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6353286)

Måste ju förlorat med vilje där, annars är det illa.

strikt 2013-03-23 21:19

Fluke, inget annat troligen. Kan hända alla som inte lägger nivån på fight for survival.

Doctor Snuggles 2013-03-23 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6353457)

Vet inte om allvarlig. Förstår du skillnaden mellan träning/fjantning och en fight?

Doctor Snuggles 2013-03-24 00:17

wsof 2 är live nu
http://www.mmafighting.com/2013/3/23...m-online-video

Doctor Snuggles 2013-03-24 01:05

http://www.livestream.com/wsof

Bailah 2013-03-24 01:28

Tänkte se Bellator 93.. Kanske ska se wsof istället? Ser det bra ut sofar?

cero 2013-03-24 01:40

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6353457)

Haha, kom igen nu.

Bailah 2013-03-24 01:42

Oh blir wsof.. Gotta love Bas!

Doctor Snuggles 2013-03-24 01:46

Vart ett par bra fighter.

strikt 2013-03-24 02:07

Bas är kung! EL GUAPPO!

Doctor Snuggles 2013-03-24 02:13

Holy shit, vilket jävla brawl.

Doctor Snuggles 2013-03-24 05:25

Aj.

http://i220.photobucket.com/albums/d...D20CBCDE59.jpg

Jävligt bra event. Rekommenderas.

Spiffy 2013-03-24 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6353639)
Vet inte om allvarlig. Förstår du skillnaden mellan träning/fjantning och en fight?

Ja det förstår jag.
Även om det är träning/fjantning så är jag övertygad om att han skulle kunna försvara sig mot den giljotinen om de inte kommit överens om några specialregler som han behövde följa. Han försöker ju inte ens direkt.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.