![]() |
|
Märkligt att Leben-Brunson är på main cardet istället för Guillard-Varner. Nåja, god natt!
|
Citat:
Tyckte även många av Garcias träffar wowades av Rogan lite för mycket när de träffade HWs armar/armbågar. Var en väldigt jämn fight, så förstår en splitt. De flesta blir nog rätt påverkade av att både Garcia och Rogan tyckte att det var ett kontroversiellt beslut. Tycker man kan göra ett case för båda två i den fighten. |
Citat:
|
Vart ser man?
|
|
Tackar.
Baddest man on planet earth. :D |
http://www.ufc.tv/ufc/event/prelims/1848
Bästa kvallan för prelims, behövs konto men går att regga sig gratis och ganska så fort. |
Citat:
2rd |
Tackar!
Tror iofs man kan använda min länk sen till huvudkortet |
Japp det kan man! :) btw älskar rogans hype. :D
|
Helvete, vem är denna Myles Jury? Otrolig jujutsu. 10 raka vinster i första ronden och inga förluster. 24 år gammal.
|
Var med i TUF där han förlorade mot Al Iaquinta
|
LOL, bra ingångs låt :D
|
Lol ASSHOLE KICK
|
Skönt med lite bromance där på slutet :D
|
Ganska cut på Lauzon.. Nån som hörde vad de sade till varandra när domaren skulle hämta saxen?
"I'm having fun" ? |
OMG det där var inte alls den match jag väntade mig.. Ibland är MMA en jävligt oväntad sport :) Undrar vad som hände med JDS, var det slaget i första ronden som sög all must ur honom? kanske en knäskada? ;)
|
|
Millers-Lauzon: Ha, vilken jävla match :D Bästa matchen den här galan, helt klart!
Velasquez-Dos Santos: Velasquez imponerade/dominerade första och andra ronden, sen var det mest en tidsfråga. JSD får gå "back to the drawing board" och komma tillbaka om ett år för Part III. |
|
|
Citat:
Dock trodde jag om möjligt att JDS skulle vara ännu tröttare de sista ronderna men han kämpade verkligen på. Tyvärr blir det knappast lika bra odds nästa gång. |
Aldrig varit så exalterad under en match som efter första ronden. Satt och hoppade på datorstolen, vevade med armarna och nästan skrek åt skärmen trots att jag var ensam, men vilket antiklimax det blev av att man var tvungen att uthärda ett barslagsmål i 15-20 minuter efter det. Otrolig comeback av Cain i alla fall. Måste kännas helt fantastiskt att få komma tillbaka och dominera ett returmöte efter en sådan brutal förlust i första matchen.
Svårt att tvivla på att Jones kommer dominera tungviktsdivisionen efter detta. |
|
Det måste vara så satans jävla jobbigt att möta Cain, det är det enda jag tänkte när jag såg fighten :D Förutom att det var satans skönt att se JDS bli totalt utklassad.
|
Bah...
7 bets, en gick in och det var velasquez. Men jag betade med hjärtat på JDS men neeeeej.. |
Visste att Cain skulle ta det. Nu äre bara att slänga in Ubereem i smeten också. De snackade på post fight konferensen om att Alistair skulle möta JDS men han har väl Silva näst? Och efter det borde han väl få titelmatch?
|
Tror Alistair får titelmatchen om han vinner mot Silva. JDS/Alistair har potential att bli ett standupkrig, men om Alistair förlorar så finns det väl ingen contender kvar.
Jag undrar hur det blir med Cormier och Cain. Har de sagt något om det? |
Citat:
Cormier lär gå ner till 205. |
Trodde matchen mellan Cain och JDS skull vara betydligt jämnare. Vilken kondis Cain har! Kvällens bottennapp var definitivt när publiken buade efter matchen och JDS sa "Why are you doing that". Jävligt dålig stil av publiken!
|
Dålig stil, men inte särskilt förvånande. Junior presterade inte öht, och matchen blev extremt långtråkig efter de första två ronderna. Hade varit jävligt besviken om jag satt i publiken.
|
Nu försvann ju junior efter den där smällen rätt omgående. Helt sjukt att Cain inte klara av att fixa ett avslut när Junior ändå var så "borta".
Junior var ju uppenbarligen inte beredd på att Cain skulle gasa på så hårt i början. |
Citat:
|
Citat:
Synd på det stora hela även om Cain var överlägsen - hade gärna sett att Junior tog sig igenom några till, och då ffa Testostereem, innan det gick åt pipsvängen. |
läste nånstans att werdum skulle få titelfight om han vann sin uppkommande fight men enligt wiki verkar han vara på g att coacha tuf brazil 2? Felaktigt rykte antagligen.
Overeem får nog första tjing om han slår silva. finns inte så många HWs på kö känns det som. |
Citat:
|
Sen möter Mark Hunt vinnaren:)
|
Victor Conte snackar doping med Rogan. Långt klipp, och slutsatsen är: alla testningssystem suger och de flesta dopar (:D), dvs inget nytt, men om man vill ha lite inblick så är det otroligt intressant. Möjligt att klippet varit uppe i tråden förut, men men.
Han gissar på 50 % dopade bland MMA-atleter. |
Snack om TRT @ 1:12:00.
|
Citat:
|
LOL:D Exakt, jag kan va ring girl :)
|
Jag reffar. Nut shots, eye pokes och soccer kicks på marken är fritt fram, fence grabbing är 2-point-deduction utan varning.
|
To the death. (om jag inte ger upp innan)
|
Vem vill se två småflickor slåss? cofffee
|
Du föredrar trötta tungviktare? :D
|
Haha, som sagt, den första matchen sade inte så mycket. Måste gå in på sherdog och läsa om rumpsmärtan. :D
Jag antar att det blir Jones vs Cormier ändå. |
Snacket om hur matchen skulle sett ut om Cain INTE fick in den där högerhanden har redan börjat. ;)
|
Som jag misstänkte försöker de vända det till att JDS är en tuff jävel som inte går ner. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Börjar bli lite pinsamt när Rogan snackar boxning tycker jag. I wineland vs picketfence t.ex. Detta är inte boxning, hålla händerna uppe gör inte så enormt stor skillnad om du har bra fotarbete, huvudrörelse och timing.
|
|
Ser nästan ut som att Okami tappade medvetandet för en kort stund där. Titta på högerarmen. Foten rörde sig iofs ganska snabbt efter smällen.
http://i.minus.com/iThe64rAI3xgC.gif |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag minns att många cainfans efter första matchen tyckte att Jds fått in ett "turslag"(=cain var bäst hela tiden). Nu verkar Jdsfansen tycka att Cain fick in ett turslag men skillnaden är att Jds inte blev knockad (=Jds har haka och hjärta och är bäst) same same enligt mig. |
Räcker att man får in ett bra slag tidigt i matchen för att man sedan inte ska bli krediterad för hela prestationen. Typ som när Shogun var i 'zombiemode' efter det flygande knät från Jones. :D
Men visst, att kalla första JDS/Cain-matchen "tur" är ju lika illa det. Jävligt snygg single-leg: http://i.minus.com/ib1Y5ERad6ZHxs.gif |
Citat:
I match nr 2 händer en hel del, Cain sätter en press som JDS inte riktigt pallar med och blir slagen i sitt eget spel och sen åker han samma bana som alla andra Cains offer, ner i marken, kontrollerad, slagen lite här och där, upp igen, slagen lite mer, ner igen osv... Alla är väl överens om att JDS grej är striking och att det är hans sätt att slå Cain, då han är sämre i de andra aspekterna. Att han slår Cain i första matchen är inte samma sak som att Cain slår honom i andra matchen. Han blev slagen i sitt eget spel och sen i resten av spelet också. |
JDS gav ju i princip den högern gratis till Cain. Backar rakt bakåt med händerna vid höften då Cain går framåt och attackerar. Vet att det inte är boxning det handlar om, men ibland undrar man hur dom är funtade.
|
Som mmaintresserad känner jag att varken första eller andra jds-cain gav mig speciellt mycket (första tog slut efter ca en minut, den andra efter en rond sen fick jag se 4 ronders ensidigt spanking).
Synd att jds var så defensiv, när Cain misslyckades med de första td-försöken så låg han typ raklång på marken och jds sprang därifrån. Hade jds inte kutat därifrån borde han kunnat få in en uppercut, knä eller t om hamna över cain. Ska bli kul att se hur Jds förändras efter detta. känns som det är cain, overeem och jds det står mellan nu. |
Tänk om Juniors sving hade gått in när han backade i rond 3-4 tror jag.
Han svingar ju när han är på väg bakåt som counterattack eller hur det nu var. Hade matchen blivit ännu mer intressant! |
Citat:
Det är inte så lätt när man hela tiden är rädd för nedtagningen. JDS lever också mycket på sin snabbhet, och när den började ta slut i kombination med att han var obekväm typ hela tiden, så.... Nu blir det intressant att se om Overeem har något att komma med. Han har ju en stark clinch och en bra giljotin. Han har nog bara 2 ronder på sig, max, att göra något dock. |
Citat:
Overeem är farligare i clinchen, men sämre kondis, dock är han nog svårare att få ner faktiskt. Men som du säger, 2 ronder max sen gasar han. Intressant blir det hur som helst:) |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Junior tröttnade dock märkbart redan efter 2 min vilket jag tycker verkar konstigt, så extremt pressad blev han inte. |
Kan hända att han har kass brottnings-/grapplingskondition helt enkelt. Sen är det en så stor skillnad i nivå på Cain och Juniors tidigare motståndare, så helt konstigt behöver det inte vara. Finns så lite kvalité i tungviktsdivisionen att man kan ha titeln och fortfarande inte riktigt vara "testad". (eller ah, det gäller iofs många divisioner så länge man får bra match-ups)
Citat:
|
Jag tycker det var flummigt hur Cain kastade ner JDS på marken som en vante, JDS har väldigt väldigt bra takedown defense som man absolut inte fick se i matchen.. Kanske att Cain's wrestling verkligen var så överlägsen, overeem lär flyga ner på en takedown rätt snabbt om han inte som ni sa börjar slänga in sina knän :), en 120kilos thaiboxare med långa explosiva ben.. läskigt
|
Junior gjorde ett väldigt bra jobb med att försvara 6 nedtagningar i första ronden. Men Cain var ganska vårdslös och på tok för aggressiv med sina försök, fast det lönade ju sig eftersom att han hade överlägsen kondition.
|
Citat:
|
Givetvis. Har man bra teknik som gör att man blir mer uthållig så räknas det ju också in i din "kondition".
Det jag syftade på var att Cain var vårdslös med många av sina nedtagningsförsök som JDS kunde försvara relativt enkelt i första ronden, men han tröttnade snabbare än Cain. |
Citat:
Att försöka stå mot någon du vet aldrig tvekar att ta ner dig där du inte vill vara är psykiskt väldigt svårt och den mentala biten gör att du också tröttnar snabbare, eftersom du bl.a. spänner dig ovanligt mycket. |
Håller med. Vad jag har sett verkar bakåtpendling och kontringar vara Juniors svaga punkt i hans stand-up, så det var en väldigt bra strategi. Men jag tänkte om det inte hade varit smartare av Cain att trötta ut Junior i clinchen istället för att även trötta ut sig själv med vårdslösa nedtagningar? Mycket av Cains vikt är iofs fett, så jag vet inte om det hade varit så effektivt. Efter andra ronden började Cain slarva väldigt mycket med defensiven och åt en del rena slag på hakan, vilket såg ganska riskabelt ut, men som tur var fanns det ingen kraft kvar hos Junior.
|
Citat:
Men JDS såg nästan gasad ut redan innan käftsmällen som han gick ner av, detta efter runt 2 min. Jag tycker det är konstigt. |
Vad är det som är konstigt? Har Junior visat på bra grapplingskondition i sin karriär, eller bra kondition öht? Många tungviktare som har problem med konditionen. Och inte blir det bättre av att man är så beroende av kraft som Junior är.
Vad jag minns har nästan alla hans matcher antingen slutat efter 1 rond, eller i princip varit endast ståendes. |
Citat:
|
Citat:
|
Antagligen var han nervös och konstant försvara nedtagningar i reträtt explosivt/grappla är uttröttande. En helt annan sak att slåss ståendes hela tiden, i makligt tempo. Cain gassade ju själv typ vid tredje, fjärde ronden någonstans pga tempot. Lättviktare gassar vid mindre.
|
Vart får du "2 minuter" ifrån? Tittade precis på första och andra ronden av matchen, och jag tycker Junior såg helt okej tills han åt högerhanden (1:25 kvar av tiden) och fick ligga under Cain i nästan en och en halv minut och bara äta slag. Han saktade ned lite innan han blev golvad, men det var ju inte så konstigt med tanke på hur högt tempot var i den ronden. Junior fick nästan springa iväg i 3-4 minuter för att undvika Cain. Nästa rond var i princip bara brottning/clinch i 5 minuter.
Citat:
|
Junior såg trött utan redan innan han åt högerslaget, exakt vilken tid det skedde kommer jag inte ihåg. Men han såg trött och seg ut.
|
Jag tror på tokig adrenalindump, tagen av stunden helt enkelt. Tyckte junior såg dålig ut från första början, svingade kontringskrokar som var långsamma och mil från målet. Finns inget som den där känslan när pulsen springer iväg okontrollerat och man ska börja slåss, det kan paralysera vem som helst, har inget med kondition att göra.
|
Citat:
|
Jack Slacks analys av matchen: http://www.bloodyelbow.com/2012/12/3...illed-the-king
|
Helvete, UFC 156:
Citat:
|
Citat:
|
Galet kort på 156. Är nog Aldos största fan!
Ser inte Frankie vinna, hans tråkiga poäng stil kommer inte funka. Tror det kommer se ut väldigt mycket som Aldo Faber. Tunga legkicks tills Frankie saktats ner sen go for the kill! Sen hoppas jag att Reem förlorar, stort. Hatar honom. |
Aldo, Rashad och Overeem tar det
|
Snuggles: My bad!
Citat:
|
Hoppas nästan på att bigfoot trollar alla och vinner
|
Äh, det vore ju trist. Bigfoot är inte en särskilt intressant fighter, och har redan blivit krossad av Cain. Iof vore Cain vs Werdum intressant. Han är ju tillräckligt bra stående numer för att hänga, och kan han stoppa filtningen?
|
Bigfoot kommer bli dyngspöad.
|
Citat:
|
Dana gillar inte Conte. :D
|
Och när reportrarna, under samma konferans, frågar om Dana har funderat på att införa slumpmässiga drogtester:
"I haven't even tought about that." :D |
http://middleeasy.com/images/stories....5/mmamenu.jpg
That's a menu filled with awesome right there. :D Stefan Strudel, hahaha. |
|
Nån som hittar en gif bild när Guillard blir sparkad i anus? :D
|
Jag upplever det verkligen som att Joe Rogan förstör matcherna med sitt jävla gapande. För övrigt känns han så okunnig och för tillfället suger han verkligen musten ur min lust att titta på UFC. Det är mycket bättre när Kenny Florian håller i taktpinnen.
Smällen Santos fick gjorde nog att han blev bra mycket tröttare än vanligt. Men det är inget ovanligt att tjockisarna i tungvikten gasar i första ronden och det är en parodi på MMA när rond 3 börjar. Det är väl något vi får leva med tanke på deras storlek. Det är helt enkelt jobbigt. Därför föredrar jag de små killarna som är bra mycket mer tekniska och håller ett högre tempo matchen igenom |
Å andra sidan så kan man räkna på en hand antalet tungviktsfights i UFC som gått förbi 3 ronder. Med tanke på det sjuka tempot som Cain höll, så var det ändå jävligt bra tryck i den 4:e och 5:e ronden. T.o.m. de flesta welterviktare skulle bli trötta av det tempot. Miller/Lauzon var ju rätt slutkörda i 3:e t.ex.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48. |
|