Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2012-12-30 01:47

Märkligt att Leben-Brunson är på main cardet istället för Guillard-Varner. Nåja, god natt!

dared 2012-12-30 01:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6176477)
Haha, nääääää :D
Holloway gjorde nog mer skada dock, och Garcia gjorde inget med sina nedtagningar.

Bra att nedtagningarna inte blev avgörande, speciellt när HW träffade lite från guard med någon armbåge och det farligaste som hände var ju "triangelförsöket" på slutet.

Tyckte även många av Garcias träffar wowades av Rogan lite för mycket när de träffade HWs armar/armbågar. Var en väldigt jämn fight, så förstår en splitt. De flesta blir nog rätt påverkade av att både Garcia och Rogan tyckte att det var ett kontroversiellt beslut. Tycker man kan göra ett case för båda två i den fighten.

Tediiieee 2012-12-30 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6176511)
Var det allt?

FB prelims slut, nu vanliga prelims, gratis dem också :)

cero 2012-12-30 01:55

Vart ser man?

Petoria 2012-12-30 01:56

Tror det är här om några minuter

http://nutjob.eu/

cero 2012-12-30 02:03

Tackar.

Baddest man on planet earth. :D

Konvex 2012-12-30 02:04

http://www.ufc.tv/ufc/event/prelims/1848
Bästa kvallan för prelims, behövs konto men går att regga sig gratis och ganska så fort.

Tediiieee 2012-12-30 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6176524)
Tror det är här om några minuter

http://nutjob.eu/

Går att se gratis med "perfekt" kvalle på deras ufc.tv eller facebook.

2rd

Petoria 2012-12-30 02:08

Tackar!

Tror iofs man kan använda min länk sen till huvudkortet

Tediiieee 2012-12-30 02:08

Japp det kan man! :) btw älskar rogans hype. :D

cero 2012-12-30 02:16

Helvete, vem är denna Myles Jury? Otrolig jujutsu. 10 raka vinster i första ronden och inga förluster. 24 år gammal.

Petoria 2012-12-30 02:20

Var med i TUF där han förlorade mot Al Iaquinta

Tediiieee 2012-12-30 02:39

LOL, bra ingångs låt :D

Tediiieee 2012-12-30 02:53

Lol ASSHOLE KICK

Petoria 2012-12-30 03:01

Skönt med lite bromance där på slutet :D

Mora spöket 2012-12-30 05:54

Ganska cut på Lauzon.. Nån som hörde vad de sade till varandra när domaren skulle hämta saxen?

"I'm having fun" ?

panzerpig 2012-12-30 10:39

OMG det där var inte alls den match jag väntade mig.. Ibland är MMA en jävligt oväntad sport :) Undrar vad som hände med JDS, var det slaget i första ronden som sög all must ur honom? kanske en knäskada? ;)

Petoria 2012-12-30 13:23

http://www.lukewebster.net/pics/junior.jpg

Deceiver85 2012-12-30 13:28

Millers-Lauzon: Ha, vilken jävla match :D Bästa matchen den här galan, helt klart!

Velasquez-Dos Santos: Velasquez imponerade/dominerade första och andra ronden, sen var det mest en tidsfråga. JSD får gå "back to the drawing board" och komma tillbaka om ett år för Part III.

Tediiieee 2012-12-30 15:44

http://s2.glbimg.com/pWfUO-oCdftGwsW...0/dsc04236.jpg

Tediiieee 2012-12-30 16:20

http://s8.postimage.org/oq4p37rd1/roganstare.gif:D

Kinbote 2012-12-30 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6176686)
OMG det där var inte alls den match jag väntade mig.. Ibland är MMA en jävligt oväntad sport :) Undrar vad som hände med JDS, var det slaget i första ronden som sög all must ur honom? kanske en knäskada? ;)

OMG, det där var precis den match jag väntade mig om inte JDS lyckades knocka Cain tidigt i matchen. ;)
Dock trodde jag om möjligt att JDS skulle vara ännu tröttare de sista ronderna men han kämpade verkligen på.

Tyvärr blir det knappast lika bra odds nästa gång.

cero 2012-12-30 17:15

Aldrig varit så exalterad under en match som efter första ronden. Satt och hoppade på datorstolen, vevade med armarna och nästan skrek åt skärmen trots att jag var ensam, men vilket antiklimax det blev av att man var tvungen att uthärda ett barslagsmål i 15-20 minuter efter det. Otrolig comeback av Cain i alla fall. Måste kännas helt fantastiskt att få komma tillbaka och dominera ett returmöte efter en sådan brutal förlust i första matchen.

Svårt att tvivla på att Jones kommer dominera tungviktsdivisionen efter detta.

Tediiieee 2012-12-30 17:59

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...74870367_n.jpg

kniff 2012-12-30 18:25

Det måste vara så satans jävla jobbigt att möta Cain, det är det enda jag tänkte när jag såg fighten :D Förutom att det var satans skönt att se JDS bli totalt utklassad.

Bailah 2012-12-30 18:31

Bah...

7 bets, en gick in och det var velasquez. Men jag betade med hjärtat på JDS men neeeeej..

Vilson 2012-12-30 18:54

Visste att Cain skulle ta det. Nu äre bara att slänga in Ubereem i smeten också. De snackade på post fight konferensen om att Alistair skulle möta JDS men han har väl Silva näst? Och efter det borde han väl få titelmatch?

cero 2012-12-30 19:01

Tror Alistair får titelmatchen om han vinner mot Silva. JDS/Alistair har potential att bli ett standupkrig, men om Alistair förlorar så finns det väl ingen contender kvar.

Jag undrar hur det blir med Cormier och Cain. Har de sagt något om det?

eternallord 2012-12-30 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6177546)
Visste att Cain skulle ta det. Nu äre bara att slänga in Ubereem i smeten också. De snackade på post fight konferensen om att Alistair skulle möta JDS men han har väl Silva näst? Och efter det borde han väl få titelmatch?

Jag tror bruden som ställde frågan sa fel på Big foot/JDS bara.

Cormier lär gå ner till 205.

mik 2012-12-30 19:36

Trodde matchen mellan Cain och JDS skull vara betydligt jämnare. Vilken kondis Cain har! Kvällens bottennapp var definitivt när publiken buade efter matchen och JDS sa "Why are you doing that". Jävligt dålig stil av publiken!

cero 2012-12-30 20:13

Dålig stil, men inte särskilt förvånande. Junior presterade inte öht, och matchen blev extremt långtråkig efter de första två ronderna. Hade varit jävligt besviken om jag satt i publiken.

strikt 2012-12-30 20:25

Nu försvann ju junior efter den där smällen rätt omgående. Helt sjukt att Cain inte klara av att fixa ett avslut när Junior ändå var så "borta".

Junior var ju uppenbarligen inte beredd på att Cain skulle gasa på så hårt i början.

High1ander 2012-12-30 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6177727)
Dålig stil, men inte särskilt förvånande. Junior presterade inte öht, och matchen blev extremt långtråkig efter de första två ronderna. Hade varit jävligt besviken om jag satt i publiken.

Ja, men då är det mer Cains fel som inte kunde avsluta när JDS var borta. Idiotpublik.

Trouble 2012-12-30 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6177727)

Det är väldigt förvånande (eller borde vara det) att vuxna människor håller på så... man buar inte åt hjärtat som krävs för att öht hänga kvar i 5 ronder efter att ha blivit rockad så tidigt, även om han inte såg mycket ut för världen då det kom till offensiven.

Synd på det stora hela även om Cain var överlägsen - hade gärna sett att Junior tog sig igenom några till, och då ffa Testostereem, innan det gick åt pipsvängen.

panzerpig 2012-12-30 20:46

läste nånstans att werdum skulle få titelfight om han vann sin uppkommande fight men enligt wiki verkar han vara på g att coacha tuf brazil 2? Felaktigt rykte antagligen.

Overeem får nog första tjing om han slår silva.
finns inte så många HWs på kö känns det som.

eternallord 2012-12-30 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6177807)
läste nånstans att werdum skulle få titelfight om han vann sin uppkommande fight men enligt wiki verkar han vara på g att coacha tuf brazil 2? Felaktigt rykte antagligen.

Overeem får nog första tjing om han slår silva.
finns inte så många HWs på kö känns det som.

Nej, det stämmer. Overeem slår Silva -> Overeem mot Cain -> Werdum slår Nog -> Werdum mot Caineem

Tediiieee 2012-12-30 21:12

Sen möter Mark Hunt vinnaren:)

cero 2012-12-30 22:13

Victor Conte snackar doping med Rogan. Långt klipp, och slutsatsen är: alla testningssystem suger och de flesta dopar (:D), dvs inget nytt, men om man vill ha lite inblick så är det otroligt intressant. Möjligt att klippet varit uppe i tråden förut, men men.

Han gissar på 50 % dopade bland MMA-atleter.

cero 2012-12-30 22:44

Snack om TRT @ 1:12:00.

Krampus 2012-12-30 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 6177858)
Sen möter Mark Hunt vinnaren:)

Sen möter vinnaren mellan Caineem/Werdum - Mark Hunt (Cuntdum) vinnaren mellan internets två största teoretiker-utan-egen-fighter-erfarenhet: Dr.Snuggles (som tränas av mig) och Cero (Som tränas av Petoria). Under tiden är Bailah någon sorts Josh Rogan. Win!

Tediiieee 2012-12-30 23:05

LOL:D Exakt, jag kan va ring girl :)

eternallord 2012-12-30 23:18

Jag reffar. Nut shots, eye pokes och soccer kicks på marken är fritt fram, fence grabbing är 2-point-deduction utan varning.

cero 2012-12-30 23:18

To the death. (om jag inte ger upp innan)

strikt 2012-12-30 23:21

Vem vill se två småflickor slåss? cofffee

cero 2012-12-30 23:22

Du föredrar trötta tungviktare? :D

Doctor Snuggles 2012-12-30 23:29

Haha, som sagt, den första matchen sade inte så mycket. Måste gå in på sherdog och läsa om rumpsmärtan. :D
Jag antar att det blir Jones vs Cormier ändå.

cero 2012-12-30 23:31

Snacket om hur matchen skulle sett ut om Cain INTE fick in den där högerhanden har redan börjat. ;)

Doctor Snuggles 2012-12-30 23:39

Som jag misstänkte försöker de vända det till att JDS är en tuff jävel som inte går ner. :D

Doctor Snuggles 2012-12-30 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 6177162)

Wanderlei?

Krampus 2012-12-30 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6178130)
Wanderlei?

Dos Santos no Wanderlei down! Men Cain Velasques är helt otrolig.

Doctor Snuggles 2012-12-31 00:34

Börjar bli lite pinsamt när Rogan snackar boxning tycker jag. I wineland vs picketfence t.ex. Detta är inte boxning, hålla händerna uppe gör inte så enormt stor skillnad om du har bra fotarbete, huvudrörelse och timing.

eternallord 2012-12-31 01:33

http://i623.photobucket.com/albums/t...CPoster151.jpg

cero 2012-12-31 02:06

Ser nästan ut som att Okami tappade medvetandet för en kort stund där. Titta på högerarmen. Foten rörde sig iofs ganska snabbt efter smällen.

http://i.minus.com/iThe64rAI3xgC.gif

kniff 2012-12-31 02:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6178310)
Ser nästan ut som att Okami tappade medvetandet för en kort stund där. Titta på högerarmen. Foten rörde sig iofs ganska snabbt efter smällen.

Jag noterade faktiskt också detta under fighten, men pga kameravinklarna var det extremt svårt att avgöra vad som hände just då.

panzerpig 2012-12-31 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6178112)
Snacket om hur matchen skulle sett ut om Cain INTE fick in den där högerhanden har redan börjat. ;)

Du menar precis som Cainfansen höll på efter första fighten? ;)

Vilson 2012-12-31 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6178749)
Du menar precis som Cainfansen höll på efter första fighten? ;)

Är ändå en rejäl skillnad

panzerpig 2012-12-31 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6178815)
Är ändå en rejäl skillnad

Jag hänger typ aldrig på mmaforum, hur går snacket nu då?
Jag minns att många cainfans efter första matchen tyckte att Jds fått in ett "turslag"(=cain var bäst hela tiden). Nu verkar Jdsfansen tycka att Cain fick in ett turslag men skillnaden är att Jds inte blev knockad (=Jds har haka och hjärta och är bäst)

same same enligt mig.

cero 2012-12-31 14:26

Räcker att man får in ett bra slag tidigt i matchen för att man sedan inte ska bli krediterad för hela prestationen. Typ som när Shogun var i 'zombiemode' efter det flygande knät från Jones. :D

Men visst, att kalla första JDS/Cain-matchen "tur" är ju lika illa det.

Jävligt snygg single-leg:

http://i.minus.com/ib1Y5ERad6ZHxs.gif

Vilson 2012-12-31 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6178833)
Jag hänger typ aldrig på mmaforum, hur går snacket nu då?
Jag minns att många cainfans efter första matchen tyckte att Jds fått in ett "turslag"(=cain var bäst hela tiden). Nu verkar Jdsfansen tycka att Cain fick in ett turslag men skillnaden är att Jds inte blev knockad (=Jds har haka och hjärta och är bäst)

same same enligt mig.

Hänger aldrig heller på mmaforum så jag vet inte hur snacket går, men med en egen förenkling: Skillnaden är att Cain är bättre overall men blev sänkt av JDS "enda" vapen rätt snabbt i första matchen innan egentligen nånting hade hänt.

I match nr 2 händer en hel del, Cain sätter en press som JDS inte riktigt pallar med och blir slagen i sitt eget spel och sen åker han samma bana som alla andra Cains offer, ner i marken, kontrollerad, slagen lite här och där, upp igen, slagen lite mer, ner igen osv...

Alla är väl överens om att JDS grej är striking och att det är hans sätt att slå Cain, då han är sämre i de andra aspekterna. Att han slår Cain i första matchen är inte samma sak som att Cain slår honom i andra matchen. Han blev slagen i sitt eget spel och sen i resten av spelet också.

delta_mats 2012-12-31 15:45

JDS gav ju i princip den högern gratis till Cain. Backar rakt bakåt med händerna vid höften då Cain går framåt och attackerar. Vet att det inte är boxning det handlar om, men ibland undrar man hur dom är funtade.

panzerpig 2012-12-31 15:57

Som mmaintresserad känner jag att varken första eller andra jds-cain gav mig speciellt mycket (första tog slut efter ca en minut, den andra efter en rond sen fick jag se 4 ronders ensidigt spanking).

Synd att jds var så defensiv, när Cain misslyckades med de första td-försöken så låg han typ raklång på marken och jds sprang därifrån. Hade jds inte kutat därifrån borde han kunnat få in en uppercut, knä eller t om hamna över cain.

Ska bli kul att se hur Jds förändras efter detta. känns som det är cain, overeem och jds det står mellan nu.

strikt 2012-12-31 16:15

Tänk om Juniors sving hade gått in när han backade i rond 3-4 tror jag.

Han svingar ju när han är på väg bakåt som counterattack eller hur det nu var. Hade matchen blivit ännu mer intressant!

Doctor Snuggles 2012-12-31 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6179017)
JDS gav ju i princip den högern gratis till Cain. Backar rakt bakåt med händerna vid höften då Cain går framåt och attackerar. Vet att det inte är boxning det handlar om, men ibland undrar man hur dom är funtade.

http://www.bloodyelbow.com/2012/12/3...illed-the-king

Det är inte så lätt när man hela tiden är rädd för nedtagningen. JDS lever också mycket på sin snabbhet, och när den började ta slut i kombination med att han var obekväm typ hela tiden, så....

Nu blir det intressant att se om Overeem har något att komma med. Han har ju en stark clinch och en bra giljotin. Han har nog bara 2 ronder på sig, max, att göra något dock.

delta_mats 2012-12-31 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6179160)
http://www.bloodyelbow.com/2012/12/3...illed-the-king

Det är inte så lätt när man hela tiden är rädd för nedtagningen. JDS lever också mycket på sin snabbhet, och när den började ta slut i kombination med att han var obekväm typ hela tiden, så....

Nu blir det intressant att se om Overeem har något att komma med. Han har ju en stark clinch och en bra giljotin. Han har nog bara 2 ronder på sig, max, att göra något dock.

Ja han såg inte alls bekväm ut, Cain pressade ju hårt och nedtagningsförsöken haglade. Tycker dock att JDS kroknade väl tidigt, före käftsmällen som sänkte honom. Det var nog Cains plan visserligen, att gå all in och försöka få JDS stum tidigt i matchen.

Overeem är farligare i clinchen, men sämre kondis, dock är han nog svårare att få ner faktiskt. Men som du säger, 2 ronder max sen gasar han. Intressant blir det hur som helst:)

cero 2012-12-31 18:56

Citat:

Hade jds inte kutat därifrån borde han kunnat få in en uppercut, knä eller t om hamna över cain.
Krävs dock enormt med energi för att brottas med någon som Cain, så jag tycker nog att han gjorde rätt. Tyvärr var han inte tillräckligt uthållig för att kunna fortsätta i mer än en rond.

Citat:

Men som du säger, 2 ronder max sen gasar han [Overeem].
Frågan är om han ens klarar av 2 ronder. Hans motståndare har inte lyckats ta sig till andra ronden på säkert 10-11 matcher, om man bortser från Werdum. Och det är en stor skillnad på hur uthållig man är när man dominerar, och när man blir riktigt pressad av någon med bättre teknik (brottning i detta fall). Har potential att se ut som JDS/Cain 2.

Citat:

Han blev trött av nedtagningsförsöken, och sen har jag aldrig varit särskilt imponerad av Juniors fotarbete. Speciellt inte defensivt.

delta_mats 2013-01-01 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6179298)
Krävs dock enormt med energi för att brottas med någon som Cain, så jag tycker nog att han gjorde rätt. Tyvärr var han inte tillräckligt uthållig för att kunna fortsätta i mer än en rond.

Frågan är om han ens klarar av 2 ronder. Hans motståndare har inte lyckats ta sig till andra ronden på säkert 10-11 matcher, om man bortser från Werdum. Och det är en stor skillnad på hur uthållig man är när man dominerar, och när man blir riktigt pressad av någon med bättre teknik (brottning i detta fall). Har potential att se ut som JDS/Cain 2.

Han blev trött av nedtagningsförsöken, och sen har jag aldrig varit särskilt imponerad av Juniors fotarbete. Speciellt inte defensivt.

Overeem är farligare att försöka ta ner än JDS. Bra sparkar och knän, riktigt bra i clinchen. Större och starkare än JDS. Cain kommer få offra mer av sin energi än vad han gjorde mot JDS för att få ner Overeem.

Junior tröttnade dock märkbart redan efter 2 min vilket jag tycker verkar konstigt, så extremt pressad blev han inte.

cero 2013-01-01 15:17

Kan hända att han har kass brottnings-/grapplingskondition helt enkelt. Sen är det en så stor skillnad i nivå på Cain och Juniors tidigare motståndare, så helt konstigt behöver det inte vara. Finns så lite kvalité i tungviktsdivisionen att man kan ha titeln och fortfarande inte riktigt vara "testad". (eller ah, det gäller iofs många divisioner så länge man får bra match-ups)

Citat:

Overeem är farligare att försöka ta ner än JDS. Bra sparkar och knän, riktigt bra i clinchen. Större och starkare än JDS. Cain kommer få offra mer av sin energi än vad han gjorde mot JDS för att få ner Overeem.
Att clinchas med Overeem i början lär ju vara otroligt tungt, men jag tror vi kommer få se varför man inte kan kompensera för teknik, kondition och snabbhet med massa muskler. Overeem blev t om nedtagen av Werdum, blev träffad mer (kvantitet), och var extremt förutsägbar med sin striking. Men visst, får han in några knän som mot Lesnar så kan det ta slut väldigt fort.

zozofu93 2013-01-01 15:49

Jag tycker det var flummigt hur Cain kastade ner JDS på marken som en vante, JDS har väldigt väldigt bra takedown defense som man absolut inte fick se i matchen.. Kanske att Cain's wrestling verkligen var så överlägsen, overeem lär flyga ner på en takedown rätt snabbt om han inte som ni sa börjar slänga in sina knän :), en 120kilos thaiboxare med långa explosiva ben.. läskigt

cero 2013-01-01 15:57

Junior gjorde ett väldigt bra jobb med att försvara 6 nedtagningar i första ronden. Men Cain var ganska vårdslös och på tok för aggressiv med sina försök, fast det lönade ju sig eftersom att han hade överlägsen kondition.

Dav0d 2013-01-01 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6179954)
Junior gjorde ett väldigt bra jobb med att försvara 6 nedtagningar i första ronden. Men Cain var ganska vårdslös och på tok för aggressiv med sina försök, fast det lönade ju sig eftersom att han hade överlägsen kondition.

Inte bara kondition, överlägsen teknik gör att du kan hålla det tempot eftersom du inte gör av med lika mycket energi. Cain spänner sig i princip aldrig för att vara en tungviktare, vilket gör att han måste överleva på bättre teknik som ger honom det som ser ut som "bättre kondition". Med detta säger jag inte att han inte har riktigt bra kondition och säkert bättre än resten.

cero 2013-01-01 16:10

Givetvis. Har man bra teknik som gör att man blir mer uthållig så räknas det ju också in i din "kondition".

Det jag syftade på var att Cain var vårdslös med många av sina nedtagningsförsök som JDS kunde försvara relativt enkelt i första ronden, men han tröttnade snabbare än Cain.

Dav0d 2013-01-01 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6179969)
Givetvis. Har man bra teknik som gör att man blir mer uthållig så räknas det ju också in i din "kondition".

Det jag syftade på var att Cain var vårdslös med många av sina nedtagningsförsök som JDS kunde försvara relativt enkelt i första ronden, men han tröttnade snabbare än Cain.

Mm men alla dessa vårdslösa nedtagningsförsök gör att han också kunde dominera det stående gamet. Hade han däremot inte konstant hotat med dem skulle JDS känt sig bekväm och troligtvis boxats mycket bättre. Var säkert i deras plan att vara vårdslösa med alla nedtagningar eftersom de visste att han kunde göra det, samtidigt som det gav honom övertag på alla plan.

Att försöka stå mot någon du vet aldrig tvekar att ta ner dig där du inte vill vara är psykiskt väldigt svårt och den mentala biten gör att du också tröttnar snabbare, eftersom du bl.a. spänner dig ovanligt mycket.

cero 2013-01-01 16:25

Håller med. Vad jag har sett verkar bakåtpendling och kontringar vara Juniors svaga punkt i hans stand-up, så det var en väldigt bra strategi. Men jag tänkte om det inte hade varit smartare av Cain att trötta ut Junior i clinchen istället för att även trötta ut sig själv med vårdslösa nedtagningar? Mycket av Cains vikt är iofs fett, så jag vet inte om det hade varit så effektivt. Efter andra ronden började Cain slarva väldigt mycket med defensiven och åt en del rena slag på hakan, vilket såg ganska riskabelt ut, men som tur var fanns det ingen kraft kvar hos Junior.

delta_mats 2013-01-01 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6179978)
Mm men alla dessa vårdslösa nedtagningsförsök gör att han också kunde dominera det stående gamet. Hade han däremot inte konstant hotat med dem skulle JDS känt sig bekväm och troligtvis boxats mycket bättre. Var säkert i deras plan att vara vårdslösa med alla nedtagningar eftersom de visste att han kunde göra det, samtidigt som det gav honom övertag på alla plan.

Att försöka stå mot någon du vet aldrig tvekar att ta ner dig där du inte vill vara är psykiskt väldigt svårt och den mentala biten gör att du också tröttnar snabbare, eftersom du bl.a. spänner dig ovanligt mycket.

Håller med här.
Men JDS såg nästan gasad ut redan innan käftsmällen som han gick ner av, detta efter runt 2 min. Jag tycker det är konstigt.

cero 2013-01-01 17:29

Vad är det som är konstigt? Har Junior visat på bra grapplingskondition i sin karriär, eller bra kondition öht? Många tungviktare som har problem med konditionen. Och inte blir det bättre av att man är så beroende av kraft som Junior är.

Vad jag minns har nästan alla hans matcher antingen slutat efter 1 rond, eller i princip varit endast ståendes.

delta_mats 2013-01-01 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180101)
Vad är det som är konstigt? Har Junior visat på bra grapplingskondition i sin karriär, eller bra kondition öht? Många tungviktare som har problem med konditionen. Och inte blir det bättre av att man är så beroende av kraft som Junior är.

Vad jag minns har nästan alla hans matcher antingen slutat efter 1 rond, eller i princip varit endast ståendes.

2 min är det som är det konstiga. 2 minuter som inte såg så otroligt jobbiga ut heller.

Trouble 2013-01-01 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180101)

Kan kunde ju smocka på både Roy Nelson och Carwin i 3 ronder var utan att verka så trött som han gjorde efter 2 min in i första mot Cain. Satt och funderade på om han hade någon infektion i kroppen eller vad som var fel

Doctor Snuggles 2013-01-01 17:55

Antagligen var han nervös och konstant försvara nedtagningar i reträtt explosivt/grappla är uttröttande. En helt annan sak att slåss ståendes hela tiden, i makligt tempo. Cain gassade ju själv typ vid tredje, fjärde ronden någonstans pga tempot. Lättviktare gassar vid mindre.

cero 2013-01-01 18:01

Vart får du "2 minuter" ifrån? Tittade precis på första och andra ronden av matchen, och jag tycker Junior såg helt okej tills han åt högerhanden (1:25 kvar av tiden) och fick ligga under Cain i nästan en och en halv minut och bara äta slag. Han saktade ned lite innan han blev golvad, men det var ju inte så konstigt med tanke på hur högt tempot var i den ronden. Junior fick nästan springa iväg i 3-4 minuter för att undvika Cain. Nästa rond var i princip bara brottning/clinch i 5 minuter.

Citat:

Kan kunde ju smocka på både Roy Nelson och Carwin i 3 ronder var utan att verka så trött som han gjorde efter 2 min in i första mot Cain. Satt och funderade på om han hade någon infektion i kroppen eller vad som var fel
En viss skillnad på uthålligheten när man dominerar någon, och när man själv blir dominerad. Och i de matcherna var det ju knappt någon brottning öht. Matchen mot Roy var ett skämt.

delta_mats 2013-01-01 18:03

Junior såg trött utan redan innan han åt högerslaget, exakt vilken tid det skedde kommer jag inte ihåg. Men han såg trött och seg ut.

eternallord 2013-01-01 18:29

Jag tror på tokig adrenalindump, tagen av stunden helt enkelt. Tyckte junior såg dålig ut från första början, svingade kontringskrokar som var långsamma och mil från målet. Finns inget som den där känslan när pulsen springer iväg okontrollerat och man ska börja slåss, det kan paralysera vem som helst, har inget med kondition att göra.

spoon 2013-01-01 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6180252)
Jag tror på tokig adrenalindump, tagen av stunden helt enkelt. Tyckte junior såg dålig ut från första början, svingade kontringskrokar som var långsamma och mil från målet. Finns inget som den där känslan när pulsen springer iväg okontrollerat och man ska börja slåss, det kan paralysera vem som helst, har inget med kondition att göra.

Jag misstänker nåt liknande. Det plus att Cain var så aggressiv. JDS såg ju lite bättre ut i dom sista ronderna trots att han hade fått så mycket stryk.

cero 2013-01-01 20:04

Jack Slacks analys av matchen: http://www.bloodyelbow.com/2012/12/3...illed-the-king

cero 2013-01-01 20:10

Helvete, UFC 156:

Citat:

José Aldo/Frankie Edgar
Rashad Evans/Antônio Rogério Nogueira
Alistair Overeem/Antonio Silva
Jon Fitch/Demian Maia
Gleison Tibau/Evan Dunham
Jacob Volkmann/Bobby Green
Joseph Benavidez/Ian McCall
Jay Hieron/Erick Silva
Edwin Figueroa/Francisco Rivera
Är löjligt taggad inför att se Aldo igen.

Doctor Snuggles 2013-01-01 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180439)

I already linked that shit, yo. ;)

Bailah 2013-01-01 20:33

Galet kort på 156. Är nog Aldos största fan!
Ser inte Frankie vinna, hans tråkiga poäng stil kommer inte funka. Tror det kommer se ut väldigt mycket som Aldo Faber. Tunga legkicks tills Frankie saktats ner sen go for the kill!

Sen hoppas jag att Reem förlorar, stort. Hatar honom.

Vilson 2013-01-01 20:38

Aldo, Rashad och Overeem tar det

cero 2013-01-01 21:47

Snuggles: My bad!

Citat:

Är nog Aldos största fan!
I beg to differ. :D

Trouble 2013-01-01 21:48

Hoppas nästan på att bigfoot trollar alla och vinner

Doctor Snuggles 2013-01-01 21:52

Äh, det vore ju trist. Bigfoot är inte en särskilt intressant fighter, och har redan blivit krossad av Cain. Iof vore Cain vs Werdum intressant. Han är ju tillräckligt bra stående numer för att hänga, och kan han stoppa filtningen?

delta_mats 2013-01-01 22:16

Bigfoot kommer bli dyngspöad.

-squat- 2013-01-01 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6177956)
Victor Conte snackar doping med Rogan. Långt klipp, och slutsatsen är: alla testningssystem suger och de flesta dopar (:D), dvs inget nytt, men om man vill ha lite inblick så är det otroligt intressant. Möjligt att klippet varit uppe i tråden förut, men men.

Han gissar på 50 % dopade bland MMA-atleter.

Den var riktigt bra. Att musklerna under kur blir spända så att prestationsförmågan försämras visste jag inte.

Doctor Snuggles 2013-01-02 00:10

Dana gillar inte Conte. :D

cero 2013-01-02 00:32

Och när reportrarna, under samma konferans, frågar om Dana har funderat på att införa slumpmässiga drogtester:

"I haven't even tought about that."

:D

Doctor Snuggles 2013-01-02 17:08

http://middleeasy.com/images/stories....5/mmamenu.jpg

That's a menu filled with awesome right there. :D
Stefan Strudel, hahaha.

strikt 2013-01-02 21:07

Istället för kick to the face... =)

http://i.imgur.com/vBYZp.gif

Tediiieee 2013-01-02 21:18

Nån som hittar en gif bild när Guillard blir sparkad i anus? :D

Beholder 2013-01-02 21:29

Jag upplever det verkligen som att Joe Rogan förstör matcherna med sitt jävla gapande. För övrigt känns han så okunnig och för tillfället suger han verkligen musten ur min lust att titta på UFC. Det är mycket bättre när Kenny Florian håller i taktpinnen.

Smällen Santos fick gjorde nog att han blev bra mycket tröttare än vanligt. Men det är inget ovanligt att tjockisarna i tungvikten gasar i första ronden och det är en parodi på MMA när rond 3 börjar. Det är väl något vi får leva med tanke på deras storlek. Det är helt enkelt jobbigt. Därför föredrar jag de små killarna som är bra mycket mer tekniska och håller ett högre tempo matchen igenom

Doctor Snuggles 2013-01-02 21:44

Å andra sidan så kan man räkna på en hand antalet tungviktsfights i UFC som gått förbi 3 ronder. Med tanke på det sjuka tempot som Cain höll, så var det ändå jävligt bra tryck i den 4:e och 5:e ronden. T.o.m. de flesta welterviktare skulle bli trötta av det tempot. Miller/Lauzon var ju rätt slutkörda i 3:e t.ex.

cero 2013-01-02 21:52

Citat:

Jag upplever det verkligen som att Joe Rogan förstör matcherna med sitt jävla gapande. För övrigt känns han så okunnig och för tillfället suger han verkligen musten ur min lust att titta på UFC. Det är mycket bättre när Kenny Florian håller i taktpinnen.
Haha, Joes överdrivet amerikanska alfagapande hör ju UFC till. Varför tycker du han är okunnig?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.