![]() |
Spinning, fyfan!
spottade dig idag med, inte hälsat ännu dock! tjötade lite med nicklas både idag och igår! |
Citat:
Jaså minsann? Well, vi är nog där samtidigt fler ggr :) |
Fredag 8/7, baksida kropp, cardio
Dagens träning:
Korsrygg, hams, gluteus Mark 20 kg: Veva lite 40 kg: 12 50 kg: 8 70 kg: 5, 5, 5 Tog det lilla lugna här idag Sittande lårcurl Båda 5 set Enbens 4 set/ben Liggande lårcurl 3 set Raka mark 50 kg: 12, 12, 10...helt sluuut :D Vader Sittande press med raka ben Båda 5 set Enbens 4 set/ben Stående 4 set Cardio 30 min promenad i morse Efter passet en promenad genom stan :) Hade förresten rätt möra ben i morse efter spinningen, hehe :D Strax dusch och ladda om för social kväll och restaurangbesök och sånt trevligt! |
Lördag 9/7, snyggpass, cardio
Vad passar väl bättre på en lördag än ett snyggpass :D
Axlar Sittande press bakom i Smith 10 kg, dvs stången plus 2 st 1.25-plattor: 15 15 kg: 12 20 kg: 10 25 kg: 6, 7, 6, 6, 6 Utsida i kabel 5 set/sida Liggande omvända kabelflyes 5 set Stående baksida i kabel 5 set/sida Underarmar Curl i kabel 6 set/arm Omvänt med stång 6 set Cardio Ca 50 min promenad i morse, varmt och skönt ute :) 10 min crosstrainer efter passet Kände mig pigg idag, eller piggare. Det går framåt iaf efter bihåleinflammationer och krafs ;) |
Söndag 10/7, quads, gluteus, mage, cardio
Ibland tar det emot så jävla mycket att köra framsida lår. Antagligen för att det är jobbigt och jag har dålig kondition. Men sen har jag ju också mitt gissel med en lätt skolios och en högersida rygg/höft som lätt blir spänd och gärna tar över allt jobb och som tar mycket energi.
Men eftersom jag bara ska ha kul nu så körde jag lite annat upplägg idag. Hade tänkt köra böj, men kände inte för det så det fanns ingen anledning. Dessutom har min massör sagt åt mig att skippa böj när jag har en dålig rygg- och höftböjardag. Jag har hittills inte lydit det rådet men idag tänkte jag vara smart :D Quads mm Utfall i Smith Den här borde jag inte heller köra en dålig dag för det blir lätt så skevt i bålen då, men vafan ;) 30 kg: 15 40 kg: 12, 12, 12/ben Hacklift Vikt exkl släde 20 kg: 15 30 kg: 15 40 kg: 12, 12 Benspark 3 st dropset från 40,9 till 22,7 kg Enbens 4 set /ben Båda lätt 3 set Seated leg press 90 kg: 12 81 kg: 15 72 kg: 15 Mage mm Magmaskin 8 set tror jag Crunches 3 set Och stretch av korta muskler, duktig flicka idag :) Cardio 30 min promenad i morse 7 min cykel efter passet innan jag blev för kissnödig och fick nog :D Trevligt pass även om det var jobbigt. Jag är alltid totalt slut och finito efter träningen och särskilt efter ben så klart. Jag vet liksom inte om man ska vara så här trött, hungrig och osocial efter passen. Eller om det är jag som är klen? Eller om det bara är ett tecken på att man kör hårt? ;) |
köttigt benpass, kommer kännas i benen på tis/ons ;)..
|
Citat:
|
Måndag 11/7, rygg, baksida axlar, biceps, cardio
Idag var jag verkligen inte pigg. Körde efter bästa förmåga iaf :)
Rygg Latsdrag 4pl: 20 6pl: 10, 10, 10, 8 Stångrodd 50 kg: 12 55 kg: 12, 12, 12 Shrugs 70 kg: 12, 12...svettigt och stången ville halka ur greppet trots remmar :D Enarms straight arm pulldown 4 set/sida, mycket skön! Baksida axlar Omvända flyes i maskin 31,7 kg: 5x15 Stående baksida i kabel 3 set/sida Biceps Kabelcurl 3 set Och lite enarms 2 set/arm Cardio 30 min promenad i morse 10 min crosstrainer efter passet Mja, det var väl inte så pjåkigt för att vara så trött och seg iaf! Jag tränar mycket just nu, dels för att det är semester men sen också för att jag åker upp till Dalarna på torsdag och kommer då vila i 5 dagar. Dock åker ju joggingskorna med, så en del promenader och intervalljoggingturer tänkte jag få till ;) |
Citat:
Fint ryggpass! *flex* |
Citat:
Tack *cupid* |
Tisdag 12/7, presspass med prio på axlar
Snyggpass idag! Laddade med mjukglass igår kväll och sen en god natts sömn :D
Axlar Sittande press bakom i Smith 10 kg: 20 15 kg: 15 20 kg: 10 25 kg: 10 27,5 kg: 8, 6 25 kg: 8 Oj då, var stark i denna idag :) Utsida med hantel 8, 6 och 5 kg i dropset: 4 set/sida. Puh! Sittande hantellyft åt sidan 2x5 kg: 9, 8, 8 Tungt när man kör strikt ;) Bröst Flyesmaskin 16 kg: 18, 16, 12, 10 Bröstpressmaskin 50 lbs: 12, 10, 10, 9 30 lbs: 15 Triceps Sittande fejkdips-maskin 30 kg: 12, 10 25 lbs: 13, 12 Enarms omvända pushdown 4 set/arm Cardio 30 min promenad i morse 5 min crosstrainer efter passet Mycket bra pass, fin kontakt och pump! Ikväll blir det en nybörjar-löprunda. Nu jävlar ska projekt "Bättre flås" dras igång :D |
Kvällscardio: Löpning
Nu på kvällen blev det en intervallrunda runt en sjö här i stan (inte Vätterna alltså :D). Det tog ca 40-45 min att ta sig runt. I början varvade vi gå/springa lite random, men sen tog vi springa 2 lyktstolpar och gå 2.
Jag trodde jag skulle vara mer kass än vad jag var faktiskt, kul att jag överlevde och det gick så pass bra. Nu gäller det att göra detta hyfsat regelbundet bara :) |
Onsdag 13/7, ben, cardio
Ett skönt mixat benpass idag innan jag åker till Dalarna i morgon.
Hinner/orkar inte skriva ned detaljer, men det såg väl ut ungefär så här :) Quads Enbenspark 6 set/ben Knäböj 40 kg: 4x10 Hamstrings Sittande lårcurl 4 set Enbens 3 set/ben Raka mark 50 kg: 12, 10, 10 Vader Sittande press med raka ben 5 set Enbens 5 set/ben Cardio 30 min promenad i morse 10 min cykel efter passet Tog det lugnt med quadsen då de fortfarande är lite möra. Tog det även lugnt i raka marken då höger höftböjare höll på och muckade. Men i det stora hela ett bra pass :) Nu blir det vistelse i hemtrakterna i Dalarna några dagar. Mycket vila, men ska även få in lite cardio-rundor tänkte jag ;) |
Torsdag 14/7, cardio
En liten intervallrunda avklarad på morgonen (promenad/löpning). Satan vad jobbigt det var, blev illamående på slutet :D
Nu dusch och sen sitta på arslet på buss och tåg mot Dalarna resten av dagen :) |
Fredag 15/7-söndag 17/7, cardio och carbs i Dalarna
Ja, rubriken sammanfattar nog min lilla minisemester i Orsa (hemtrakterna) hos mamma och styvfar. Man hälsar på föräldrarna och det bullas upp ;)
MEN, jag har varit igång varje morgon med promenader eller intervalljoggning. Det finns ett eljusspår hyfsat nära där bland annat. Dessutom ett par timmars cardio i Björnparken på söndagen, en hel del uppförsbackar :D |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43. |