Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

baggard 2012-11-30 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126116)
baggard: Man hamnar ju i samma position om man gör en kullebytta? Förutsatt att man inte lyckas skaka av sig motståndaren på vägen.

Låter sjukt svårt att göra en kullerbytta i det läget. Men vem fan vet.

cero 2012-11-30 13:33

Jag menar att man hamnar med ryggen mot marken och motståndaren under sig, oavsett om man gör en kullebytta eller om man kastar sig bakåt.

Grym lista med olika personer och tillhörande GIFS:

http://happyblackman.tumblr.com/mmadirectory

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mb...rkf9o1_500.gif

Doctor Snuggles 2012-11-30 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6125732)
I samtliga fall handlar det om att göra en bedömning, hur stor är faran i relation till vad vi tar från sporten med regeln. Detta har i princip varit en verklighet sedan UFCs begynnelse men jag kan dels inte minnas ett enda tillfälle då regeln genomdrivits, eller ett enda tillfälle någon kommit till skada till följd av regelbrottet.

Det argumentet är ju iof ännu sämre, då situationen är tämligen ovanlig, och för att det inte skett så betyder det inte att det inte kommer ske. Den eventuella följden är ju ganska allvarlig, så även om statistiken inte fn styrker ett förbud, så smäller ändå X ganska högt då X är lika med paralysering eller död.
Det har ju redan skett en död för en fighter drev in i sin motståndare som hade honom i en giljotin. En annan slags situation, och där är det definitivt fighterns egna "fel", men det visar på hur lätt det är att bryta nacken.
Men visst är det svårbedömt.

cero 2012-11-30 14:48

Citat:

Det argumentet är ju iof ännu sämre, då situationen är tämligen ovanlig, och för att det inte skett så betyder det inte att det inte kommer ske.
Sparkar mot knäskålen. :D

Doctor Snuggles 2012-11-30 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126259)
Sparkar mot knäskålen. :D

Jag hade tänkt inkludera att det inte är som knäsparkar, just för att vi talar om att det anatomiskt sett är ganska lätt att bryta nacken i den situationen, medan det är svårt att bryta knät utan att benet är låst typ i en heel hook, och eftersom det finns död som en del av ekvationen. Sedan så kom jag på att det nog är för uppenbart.
Men jag hade för höga åsikter om läsaren, ser jag. ;)

eternallord 2012-11-30 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6126251)
Det argumentet är ju iof ännu sämre, då situationen är tämligen ovanlig, och för att det inte skett så betyder det inte att det inte kommer ske. Den eventuella följden är ju ganska allvarlig.
Men visst är det svårbedömt.

Precis, situationen uppkommer nästan aldrig och när den gör det så genomdrivs inte regeln.

Detsamma gäller huvudsparkar. Vi kan väl alla vara överens om att en huvudspark kan leda till ett dödsfall, bara för att det inte har hänt så är det inte omöjligt. Som sagt, det gäller att väga fördelarna av en mer dynamisk och rättvis sport mot risken. Jag anser risken vara exceptionellt liten för att någon skulle dö av att bli spikad på nacken i MMA.

Doctor Snuggles 2012-11-30 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6126323)
Precis, situationen uppkommer nästan aldrig och när den gör det så genomdrivs inte regeln.

Detsamma gäller huvudsparkar. Vi kan väl alla vara överens om att en huvudspark kan leda till ett dödsfall, bara för att det inte har hänt så är det inte omöjligt. Som sagt, det gäller att väga fördelarna av en mer dynamisk och rättvis sport mot risken. Jag anser risken vara exceptionellt liten för att någon skulle dö av att bli spikad på nacken i MMA.

Risken ATT bli spikad är kanske liten, men risken att dö eller bli paralyserad där man blir spikad är nog betydligt större än att dö av en huvudspark, med tanke på den döden jag redan nämnt. Jag talar heller inte bara om spiking, utan om att vrida nacken explosivt åt fell håll.
Folk har dessutom skadats seriöst av spiking i wrestling. Dylika skador sker i amerikansk fotboll.

eternallord 2012-11-30 15:46

Ja, men med tanke på risken att det överhuvudtaget händer blir det en väldigt låg risk. Och hur tycker du att man ska reglera "explosiva nackvridningar åt fel håll"? Shit happens och folk får vara medvetna om riskerna, just för att det inte finns något bra sätt att reglera det.

Doctor Snuggles 2012-11-30 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6126346)
Ja, men med tanke på risken att det överhuvudtaget händer blir det en väldigt låg risk. Och hur tycker du att man ska reglera "explosiva nackvridningar åt fel håll"? Shit happens och folk får vara medvetna om riskerna, just för att det inte finns något bra sätt att reglera det.

Är väl inte så svårt att identifiera situationer när det kan ske, och förbjuda rörelsen? T.ex. som den ovan (vilken tydligen var samma som vid Tyson - Guida, där Guida åt matta men klarade sig).
Blir fortfarande en bedömningsfråga, men det är ju i princip allt i mma ändå, så.

cero 2012-11-30 16:58

Citat:

Shit happens och folk får vara medvetna om riskerna, just för att det inte finns något bra sätt att reglera det.
Det finns ju redan en regel mot spiking, och den hade man väl använt om tyngdpunkten hamnade på Okamis huvud, vilket den lyckligtvis inte gjorde. Men Belcher förtjänade diskning för att han försökte enligt mig. Är ju avsikten som räknas. Om man ställer sig upp och laddar på för fullt för att fotbollssparka en motståndare som ligger på marken och man knappt missar så ska man ju givetvis få ta konsekvenserna ändå.

nitz 2012-11-30 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126456)
Det finns ju redan en regel mot spiking, och den hade man väl använt om tyngdpunkten hamnade på Okamis huvud, vilket den lyckligtvis inte gjorde. Men Belcher förtjänade diskning för att han försökte enligt mig. Är ju avsikten som räknas. Om man ställer sig upp och laddar på för fullt för att fotbollssparka en motståndare som ligger på marken och knappt missar så ska man ju givetvis få ta konsekvenserna ändå.

Fast det skulle ju bli en väldigt svårdefinierad regel

cero 2012-11-30 17:13

Finns väl egentligen ganska få situationer där man riskerar att spika sin motståndare? Dvs att en stor del av tyngdpunkten hamnar på huvudet, inte att huvudet bara kommer i kontakt med marken. En risk är ju vid judokast och supplexes. Men visst, man får ju avgöra från fall till fall och då blir det lite knepigt.

Ett exempel är Rorys tredje supplex mot Diaz. Han lyfte ju bara upp honom och hoppades på att Diaz inte skulle landa rakt på huvudet, vilket han delvis gjorde.

http://cdn0.sbnation.com/imported_as...ate_Diaz_9.gif

Doctor Snuggles 2012-11-30 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6126458)
Fast det skulle ju bli en väldigt svårdefinierad regel

Inte särskilt. Cero definierade den precis. Svårbedömd däremot.

eternallord 2012-11-30 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126456)
Det finns ju redan en regel mot spiking, och den hade man väl använt om tyngdpunkten hamnade på Okamis huvud, vilket den lyckligtvis inte gjorde. Men Belcher förtjänade diskning för att han försökte enligt mig. Är ju avsikten som räknas. Om man ställer sig upp och laddar på för fullt för att fotbollssparka en motståndare som ligger på marken och man knappt missar så ska man ju givetvis få ta konsekvenserna ändå.

Nej, det håller jag inte alls med om, sinnessjukt godtyckligt. Varför i helsicke skulle någon bli straffad för en luftspark? Trams

Doctor Snuggles 2012-11-30 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126476)
Finns väl egentligen ganska få situationer där man riskerar att spika sin motståndare? Dvs att en stor del av tyngdpunkten hamnar på huvudet, inte att huvudet bara kommer i kontakt med marken. En risk är ju vid judokast och supplexes. Men visst, man får ju avgöra från fall till fall och då blir det lite knepigt. Men det gäller ju slag mot bakhuvudet också.

Ett exempel är Rorys tredje supplex mot Diaz. Han lyfte ju bara upp honom och hoppades på att Diaz inte skulle landa rakt på huvudet, vilket han delvis gjorde.

http://cdn0.sbnation.com/imported_as...ate_Diaz_9.gif

Svårt att avgöra om hans avsikt var att Diaz skulle landa på huvudet.
Men faktum är att han kontrollerade kroppen, iaf delvis, vilket Belcher inte gjorde. Det var ju egentligen Okami's ansvar att inte försätta sig i farliga positioner, och han valde att inte släppa taget om ryggen (även om det förstås gick enormt snabbt, så det kan vara ett tomt argument).
Nåväl, allt detta är förstås akademiskt, inga förändringar kommer att ske inom överskådlig framtid.
Bara hoppas på att ingen dör i UFC, oavsett hur, så de får dålig publicitet och sportens utveckling hämmas.

cero 2012-11-30 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6126478)
Nej, det håller jag inte alls med om, sinnessjukt godtyckligt. Varför i helsicke skulle någon bli straffad för en luftspark? Trams

Nu var det ett inte så jättegenomtänkt exempel, men låt säga att Person A ställer sig upp och sparkar allt vad han har mot Person B som ligger på marken. Person B hinner knappt ducka, och det är precis att sparken missar. Då hade det ju i alla fall varit lite märkligt att man inte straffar Person B som medvetet försökte bryta mot en regel och skada sin motståndare, men misslyckades pga att Person A skyddade sig? Hade inte ett poängavdrag varit lämpligt då? Men då får man ju avgöra från fall till fall. Och potentialen för seriösa skador är högre vid en spike som den mot Okami.

Grazzafukkinrazzi 2012-11-30 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126500)
Nu var det ett inte så jättegenomtänkt exempel, men låt säga att Person A ställer sig upp och sparkar allt vad han har mot Person B som ligger på marken. Person B hinner knappt ducka, och det är precis att sparken missar. Då hade det ju i alla fall varit lite märkligt att man inte straffar Person B som medvetet försökte bryta mot en regel och skada sin motståndare, men misslyckades pga att Person A skyddade sig? Hade inte ett poängavdrag varit lämpligt då? Men då får man ju avgöra från fall till fall. Och potentialen för seriösa skador är högre vid en spike som den mot Okami.

http://i44.tinypic.com/vzbj9i.jpg

Konvex 2012-11-30 17:32

Med tanke på kompetensen in ring referees brukar visa i mma känns det inte så värt att lägga till ännu en regel som är svårbedömd imo.

cero 2012-11-30 17:36

Tänkte på den situationen. Kan nästan förstå att Koscheck blev upprörd och spelade skadad. Sen har en fotbollsspark mycket mer kraft än så, och då är det en större risk att mottagaren får en kraftig hjärnskakning. Daley blev dominerad och brydde sig uppenbarligen inte om att han blev diskad eller ej, vilket vi såg precis efter matchen, så att han ens ska kunna försöka göra något sådant utan konsekvenser tycker jag bara är löjligt.

Citat:

Med tanke på kompetensen in ring referees brukar visa i mma
Vad tänker du på då?

eternallord 2012-11-30 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126500)

Nej. Om inget regelbrott begås kan inget straff utfärdas. Ett praktexempel är Belfort vs Jones. Jones gör sin fåniga signatur-crab-walk och Belfort svarar med att sparka honom mot huvudet. I ögonblicket när sparken lämnar marken så är Jones en downed opponent per definition, men eftersom han höjer händerna för att skydda sig när sparken landar är han enligt domaren inte längre en downed opponent. Jag avskyr när fighters använder regelverket för att komma undan med sånt trams och när man börjar "play the game" som jag har för mig Herb Dean kallade det så ska inte dessa regler genomdrivas heller. Detsamma gäller Okami, hoppa inte på ryggen på en motståndare du inte har kontroll på om du inte vill landa på huvudet.

Konvex 2012-11-30 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126515)
Vad tänker du på då?

Situationer som tex när Yves Lavinge stoppade matchen mellan Danzig och vem det nu var när han trodde Danzig var medvetslös, när Mirgliotta stog och kollade på medans Sakara landade massor med slag i bakhuvudet på Coté.
Men ja kanske var lite väl hård mot dommarna när jag sa det, är ju inte alltid så lätt, onödigt att lägga till ännu en regel som kan beror mycket på judgement calls, kommer leda till mer kontrovers känns det som.

cero 2012-11-30 17:52

eternallord: Mccartney gick igenom detta på ett klipp. Jon räknades tydligen inte som en "downed opponent" eftersom att han kröp mot Vitor. Han sa något i stil med: "You have to establish yourself on the ground.". Snuggles länkade klippet för några dagar sedan tror jag.

Och hur blir det om man har en hög backmount (dvs långt fram)? Är det då fritt fram att dyka ned mot marken och krossa motståndarens huvud? Lite som vad Tyson gjorde mot Guida, fast om jag minns rätt så stod han inte upp, så det var inte lika farligt.

Konvex: Du har en poäng, men ett par slag mot bakhuvudet är ju i princip helt ofarligt om man jämför med skadorna Okami skulle kunnat få om han hade lutat sig tillbaka lite mer och krashat i golvet med ansiktet. Och det finns ju ganska få situationer där man medvetet kan spika sin motståndare, så skulle det vara så att man råkar göra det vid ett judokast eller likn så kan ju domaren åtminstonde pausa matchen i ett par minuter tills mottagaren är återhämtad.

eternallord 2012-11-30 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6126541)
eternallord: Mccartney gick igenom detta på ett klipp. Jon räknades tydligen inte som en "downed opponent" eftersom att han kröp mot Vitor. Han sa något i stil med: "You have to establish yourself on the ground.". Snuggles länkade klippet för några dagar sedan tror jag.

Och hur blir det om man har en hög backmount (dvs långt fram)? Är det då fritt fram att dyka ned mot marken och krossa motståndarens huvud? Lite som vad Tyson gjorde mot Guida, fast om jag minns rätt så stod han inte upp, så det var inte lika farligt.

Precis, trams. Det finns inget i regelverket som stödjer "You have established yourself on the ground"-argumentet, men jag uppskattar att domarna inte genomdriver regler "bara för att".

Om din backmount är farlig, släpp.

Bailah 2012-11-30 22:48

Vilka är era top 3 fights? Är svårt har tänkt på det länge och kan inte bestämma mig!
Gillar cerrone / henderson 1. Silva / griffin. Crocop / fedor och henderson vs shogun tror jag..

cero 2012-12-01 16:26

Lite dans med alfahanarna. :D

Grazzafukkinrazzi 2012-12-01 16:38

Glöm inte av Vision FC ikväll kl. 22:00 på TV4 Sport, grabbar! :)

Doctor Snuggles 2012-12-01 16:40

KSW är ikväll också.

Doctor Snuggles 2012-12-01 17:21

cero 2012-12-01 19:14

Tycker inte ni att man är en aning genusskadad om man har problem med att se kvinnor tävla i MMA? GSP fick en hel del skit för att ha sagt ungefär: "They are pretty good, but I don't like watching women fight."

Doctor Snuggles 2012-12-01 19:47

Om man är uppfostrad med att man aldrig ska slå en kvinna, och att kvinnor är ömtåliga varelser, så är det inte så konstigt att man inte gillar att se kvinnor slåss.
Men han har fått lite för mycket kritik för vad som egentligen är en preferens. Det är inte sexistiskt att inte gilla wmma, det beror på anledningen.

cero 2012-12-01 22:47

Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.

Daniel L 2012-12-01 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128668)
Kritiken är befogad.

Varför fråga då?

baggard 2012-12-01 22:56

Citat:

Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.

Jag ser vad du menar. Glöm inte att han är också en människa med egna åsikter.

(sexist-snacket osv är dock way off)

Kinbote 2012-12-01 22:57

Jag tycker kritiken är överdriven, han var ärlig och sa vad han personligen kände på ett odramatiskt sätt, ingen stor grej.

cero 2012-12-01 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel L (Inlägg 6128672)
Varför fråga då?

För att detta handlar om åsikter?

baggard 2012-12-01 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128729)
För att detta handlar om åsikter?

Han skrev så pga hur du formulerade frågan och hur du sedan formulerade svaret.

Klassiskt att ställa en fråga om något och sedan redan sitta på ett svar frågeställaren ser som bombsäkert. Jag tror inte det var det du var ute efter att göra men nu blev det lite åt det hållet.

davve 2012-12-02 00:23

Citat:

Tycker att man får göra en rätt så extensiv tolkning av GSP's relativt korta och försiktiga uttalanden om man ska få det till att hela hans kvinnosyn är konservativ och löjlig, faktiskt. En höna av en fjäder är väl en lämplig beskrivning.

cero 2012-12-02 00:26

baggard: Självklart, och det förstår ju jag också. Hade kunnat kasta in lite fler "enligt mig", "jag tror" och "jag tycker", men jag struntar oftast i det.

davve: Hur tolkar du annars detta? Och då menar jag inte hans syn på kvinnor överlag är dålig.

Citat:

“For the woman fight, I say it’s good for her, and I mean for the girls that fight. But me personally I have a hard time watching the girls fight. In my heart I have, you know, it’s the way I grew up maybe, the mentality is different, I’m old school. [I] have a hard time watching girls fighting; it’s hard for me. I never really watched a woman fight, but I know they are pretty good.”

davve 2012-12-02 00:39

Jag tycker inte det är något som behöver tolkas. Han är inte förtjust i wmma. Huruvida hans kvinnosyn är på det ena eller andra sättet kan man ju spekulera i men det är just spekulationer.

cero 2012-12-02 01:27

Och spekulerar är precis vad jag gör, även om jag formulerar det som om det vore fakta. :D

På tal om spiking. Rashads familjevän landade på huvudet och blev paralyserad under en match. Finns videoklipp, och det såg inte ens så farligt ut om man jämför med vad som skulle kunnat hända under Belcher/Okami t ex.

Citat:

Doctors told him he probably will never walk again. On Christmas Eve, one week after the fight, Dunbar's lung collapsed, and he later underwent a tracheotomy. He is confined to his hospital bed and may never breathe without the aid of a ventilator. Chwajol said Dunbar will need months of rehabilitation before possibly regaining strength in his arms and fingers.
http://www.chicagotribune.com/sports...,2139670.story

Vandraren 2012-12-02 13:15

"Han ser inte förbi honom men skulle han få chansen på titeln så är han mer än redo du vet"

Vem? :D

Doctor Snuggles 2012-12-02 20:29

lol, hade inte sett denna

Krampus 2012-12-02 20:40

En kille som jag grapplade lite med för något år sedan är över i USA och slåss och det går bra. Han har vunnit sina två första matcher där i två events, rumble of the ridge och seasons beatings. Den första efter ett par sek bara. Den andra gick tre ronder. Lägg namnet Dag Hägglöf på minnet. En kille för framtiden.

Doctor Snuggles 2012-12-02 20:46

Om ni missade, Khalidov vs Kendall. Bra jobbat av Kendall, på en veckas notice och 26 timmars flight från Hawaii.

cero 2012-12-02 22:08

KSW lär ju ha betalat bra!

Tediiieee 2012-12-02 22:11

cheeky kunt den där gsp

eternallord 2012-12-02 22:19

Var i Malmö igår och tävlade i SM i Taekwondo, tog hem silvret i -80kg efter tre fighter under dagens lopp. Knep därmed också reservplatsen för landslaget :)

cero 2012-12-02 22:27

Jävlar, gratulerar! Filmade någon?

cero 2012-12-02 22:54

Lite grappling med Alexander och Phil.

eternallord 2012-12-02 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6130194)

Tack! Vet att första matchen filmades iaf, lägger upp den när jag fixat den.

Doctor Snuggles 2012-12-02 23:19

http://cdn2.sbnation.com/imported_as..._Chad_Coon.gif

Shawn Bunch debut. Tråkig match, men fantastiska td:s.

Doctor Snuggles 2012-12-02 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6130267)
Lite grappling med Alexander och Phil.

Inte illa. Kan han komma upp från under Phil, så kan han nog komma upp från under de flesta.

Tigerkotten 2012-12-03 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6130176)
Var i Malmö igår och tävlade i SM i Taekwondo, tog hem silvret i -80kg efter tre fighter under dagens lopp. Knep därmed också reservplatsen för landslaget :)

Kul! Grattis!

nitz 2012-12-03 00:30

Citat:

Riktigt grymt jobbat!
Taekwondo är kul att utöva :)

spoon 2012-12-03 13:33

Citat:

Kul! Grattis :)

eiri 2012-12-03 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6129995)
Om ni missade, Khalidov vs Kendall. Bra jobbat av Kendall, på en veckas notice och 26 timmars flight från Hawaii.

tråkigt att Khalidov är för feg för att gå över till ufc :cryout:

Doctor Snuggles 2012-12-03 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6131061)
tråkigt att Khalidov är för feg för att gå över till ufc :cryout:

För feg? Han har precis blivit polsk medborgare, har sin familj där, alla sina sponsorer osv och UFC:s garanterade lön var sämre än vad han får från KSW.
Visst, jag tycker inte det är rätt beslut heller, då han potentiellt kan tjäna mycket mer i UFC, även till en början (pga diverse bonusar o dyl), men det gör honom knappast till feg.

eiri 2012-12-03 13:57

spöar han Silva i UFC så får han garanterat mer pengar än vad han får från KSW.. inte för jag tror han har någon chans dock.

Doctor Snuggles 2012-12-03 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6131077)
spöar han Silva i UFC så får han garanterat mer pengar än vad han får från KSW.. inte för jag tror han har någon chans dock.

Först måste han slå några i UFC, och hamna i en position där han kan omförhandla sitt kontrakt. Mellanvikten är inte direkt tunn just nu, så lättare sagt än gjort. Nu kan man visserligen tycka att han alltid skulle kunna gå tillbaka till KSW även om det inte går bra i UFC, men det är fortfarande en stor förändring att byta land, camp, hitta nya sponsorer osv. Vi får hoppas att han fortsätter vinna och att UFC erbjuder honom ett bättre ingångskontrakt helt enkelt.
Gnäll till Dana White på twitter vet jag, det enda sättet som det går snabbare på är om hans fans gör sig hörda. ;)

eiri 2012-12-03 15:22

Klart han måste göra några matcher innan han ska få äran att möta Silva, men finns ingen ursäkt för att tacka nej till bästa organisationen och bättre träning, Campsen i USA är ju grymt mycket bättre än det han har. Orka stå still och trampa som nån fjolla.

Tricklew 2012-12-03 15:25

Med en sån attityd måste du leva världens mest spännande liv eiri, vad arbetar du själv med? :)

Doctor Snuggles 2012-12-03 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6131265)
Klart han måste göra några matcher innan han ska få äran att möta Silva, men finns ingen ursäkt för att tacka nej till bästa organisationen och bättre träning, Campsen i USA är ju grymt mycket bättre än det han har. Orka stå still och trampa som nån fjolla.

Klart det finns en ursäkt. Flera stycken, t.o.m. Jag har redan beskrivit dem.
Som sagt, gnäll till UFC om att de ska ge honom mer pengar, om du vill se honom där.

eiri 2012-12-03 15:29

nej han ska ha samma kontrakt som de andra, sen får han göra bra ifrån sig om han vill ha mer pengar.

eternallord 2012-12-03 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6131265)
men finns ingen ursäkt för att tacka nej till bästa organisationen och bättre träning

...jo? Familj, huslån, framtid. Ärligt talat, de flesta fighters går inte in i ringen för att de vill vara den bästa fightern i världen, de går in i ringen för att detta är deras levebröd. Att man vill vara top dog är för att det är där pengarna finns, men om de finansiella incitamenten är större på lägre nivåer, varför göra allt jobbigare?

nitz 2012-12-03 15:46

En viktig aspekt till:
Tänk att du möter ganska kasst motstånd och se ostoppbar ut och att du får väldigt bra betalt för det.
Tänk då att man tar ett UFC kontrakt, torskar 3 matcher i rad och får kontraktet klippt, då har ditt generella marknadsvärde sjunkit och du kanske inte kommer få samma summor pengar som du fick innan UFC.

baggard 2012-12-03 17:00

Dav0d 2012-12-03 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6131077)

Spöa Silva. Pratar vi om andersson?
... Get real, han kan träna i 100 år och inte kunna göra det.

dared 2012-12-03 18:20

Riktigt bra preview! Fan så taggat man är!

Doctor Snuggles 2012-12-03 18:45

Japp, riktigt jävla bra road där.

eternallord 2012-12-03 19:09

Rory är verkligen svår att tycka om, lite som Jon Jones. Antagligen inget sammanträffande att de är så unga båda två, jag känner personligen att jag verkligen mognat mycket senaste året (är 24 nu) och hade nog också haft svårt att hantera den sortens framgång i tidiga 20-årsåldern.

Doctor Snuggles 2012-12-03 19:25

Haha, va? Tycker Rory är råskön. Lite lagom sociopatisk. Han borde kallas "american psycho" och inte Bonnar. Canadian psycho.

eternallord 2012-12-03 19:29

Vettefan, jag har bara svårt för honom.

cero 2012-12-03 19:50

Kan ta 9 månader innan Cruz är tillbaka....

http://fiveouncesofpain.com/2012/12/...d-acl-surgery/

Tigerkotten 2012-12-03 21:35

Faen så eventet är på Lördag natt? typ runt 03:00-04:00 maincard då också eller? Är fasiken inte hemma fre-mån måste se till att jag undviker att bli spoilad isåfall.

Tippar
Rory
Hendersson

Vägrar tippa Shogun vs Alex. För om jag säger Alex så jinxar jag säkert o ting bara.

Tediiieee 2012-12-03 21:53

Riktigt taggad nu, Diaz, penn och gus. dolan pls, kommer säkert bli tvärtom :(

Grazzafukkinrazzi 2012-12-03 22:01

Nejdå!

209 mothafugga! War Diaz!

Grazzafukkinrazzi 2012-12-03 22:21

eternallord 2012-12-03 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6130194)

Sådär! Börjar ganska bra, 7-1 efter första ronden och utökar sen till 9-2 i början av andra, sen börjar jag slappna av för att spara mig till nästa fight vilket var ett misstag, släpper in honom i fighten igen i slutet på andra och tredje ronden. Bästa sparken i fighten är huvudsparken jag sätter halvvägs in i första ronden.

Tror inte någon filmade de andra fighterna, semi-finalen slutade iaf 6-3 och finalen 6-12.

(jag är röd)

Doctor Snuggles 2012-12-04 17:25

Någon som blir sugen?

baggard 2012-12-04 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6133483)
Någon som blir sugen?

Dra ner till Thailand och träna, visst. Men inte Tiger Muay Thai, har hört att det ska vara aaaallldeelles för "kommersiellt" och det är pengarpengarpengar som gäller. Finns mindre ställen, mindre kända där du istället får mer personlig träning till bättre priser.

grisbil3n 2012-12-04 19:33

Pengarpengarpengar som gäller i hela Thailand då en massa utlänningar kommer och betalar två thailändska månadslöner för att få träna. Detta med väldigt få undantag.

Tiger har dock ett bra nybörjarprogram som har ett gott rykte och som jag själv kan rekommendera. Bra tränare och ovanligt strikt för att vara på ett thaigym.

bear.flowertwig 2012-12-04 23:37

Tips bra stream till helgens event? Det får inte lagga och det är inget problem att betala för det.

Doctor Snuggles 2012-12-05 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 6134260)
Tips bra stream till helgens event? Det får inte lagga och det är inget problem att betala för det.

Eh, UFC.com? ;)

spoon 2012-12-05 01:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6134363)
Eh, UFC.com? ;)

Har du streamat därifrån? Är det bra?

Själv så kollar jag dagen efter med en pizza.

Doctor Snuggles 2012-12-05 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6134365)
Har du streamat därifrån? Är det bra?

Själv så kollar jag dagen efter med en pizza.

Med tanke på att alla streams rimligtvis kommer därifrån till att börja med, så torde det vara det bästa, ja. ;)
Nej, själv har jag bara tjuvat, och brukar kolla dagen efter jag också.

Vandraren 2012-12-05 05:35

Jag betalade sist, tänkte att det är väl dags nu då jag följt sporten regelbundet sedan UFC 77.

Använde någon grej via mmanytt, csports eller något sådant hette det. Inget lagg, duglig hd-kvalité. Kommer inte ihåg pris exakt.

Och nu när jag jobbar natt och ändå är vaken så har man inga ursäkter kvar för att inte betala för det.

War Gusse! Han kommer vara mer än redo, ni vet.

nitz 2012-12-05 08:19

Ufc.tv streamen är faktiskt riktigt bra!

Bailah 2012-12-05 08:24

Va jag hoppas att BJ mördar Rory. Gillar inte den killen alls, onekligen duktig men Bj är en legend. Sen tror jag Alex och Benson vinner. Bra galor köper jag ALLTID från UFC. Alla silva och Aldo fighter köper jag, sitta å streama på en 112" projektor med pisskvalitet går inte. Måste vara HD! Sen kostar det ju fan inte så mycket.

kaer 2012-12-05 09:07

Vad kostar det att streama?
Jag skulle egentligen inte ha något emot att betala, men jag ser det aldrig live.

nitz 2012-12-05 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 6134554)
Jag skulle egentligen inte ha något emot att betala, men jag ser det aldrig live.

24.99$ = 164.773 kr = rätt bra pris.
Det är bra kvalité och man kan byta mellan olika kameravinklar och sånt (nu låter det som att jag är säljare hos UFC :D)

Doctor Snuggles 2012-12-05 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 6134554)

Du kan köpa det dagen efter också tydligen. Fast det verkar iof lite begränsat vad gäller länder man kan köpa ifrån.

Bailah 2012-12-05 09:59

165kr kostar det. 24.99$
Då får du pip, hd, olika språk, välja vinklar och en massa annat smått och gott. Så är det en gala man verkligen vill se så förstår jag inte varför man tittar på skitkvalite istället för att hosta upp ynka 170kr.
Nu säger jag inte att du är sån, men många är :)

Herr Oberst 2012-12-05 11:38

Den demo man kan se på ufc.com mellan Edgar och Maynard. Är det den kvaliteten man får om man köper hem galan? Funkar det lika bra och laggfritt när det verkligen är live?

nitz 2012-12-05 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Herr Oberst (Inlägg 6134775)
Den demo man kan se på ufc.com mellan Edgar och Maynard. Är det den kvaliteten man får om man köper hem galan? Funkar det lika bra och laggfritt när det verkligen är live?

Kvalitén är väldigt bra och jag har inte varit med om något direkt lagg när jag har sett det live

eternallord 2012-12-05 12:19

Jag har köpt en gång och det var väldigt bra kvalite utan lagg/avbrott.

Heniin 2012-12-05 19:19

ja vad ni än gör så köp inte det via csport, först och främst så suger skiten så hårt att det aldrig fungerar med streamen när man köpt. För det andra blir du trakasserad av försäljare från ett 019 nummer, jag skojjar inte när jag säger att de ringt mig varannan dag i 3-4 månader.

Köp det via UFC.tv - kvaliten är prima och man får välja vinklar, språk, etc.

davve 2012-12-05 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 6135577)
ja vad ni än gör så köp inte det via csport, först och främst så suger skiten så hårt att det aldrig fungerar med streamen när man köpt. För det andra blir du trakasserad av försäljare från ett 019 nummer, jag skojjar inte när jag säger att de ringt mig varannan dag i 3-4 månader.

Köp det via UFC.tv - kvaliten är prima och man får välja vinklar, språk, etc.

Min stream via C-sports var ändå helt okej men har också blivit uppringd av deras försäljare, som var lika jobbig som telefonförsäljare alltid är, så UFC streamen verkar klart bättre.

Doctor Snuggles 2012-12-05 21:18

lol, nu pajade Forrest knät. Hur många skador är hittills i år? Typ 20-30 st? Det börjar verkligen bli löjligt.
EDIT: Verkar vara mer än 40.

Grazzafukkinrazzi 2012-12-05 21:25

Haha, såg det. Det börjar fan bli löjligt nu.

eternallord 2012-12-05 21:41

Det är knän som flyger åt höger och vänster. MMA-brottning, det är ett problem.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.