![]() |
|
Citat:
|
Jag menar att man hamnar med ryggen mot marken och motståndaren under sig, oavsett om man gör en kullebytta eller om man kastar sig bakåt.
Grym lista med olika personer och tillhörande GIFS: http://happyblackman.tumblr.com/mmadirectory http://25.media.tumblr.com/tumblr_mb...rkf9o1_500.gif |
Citat:
Det har ju redan skett en död för en fighter drev in i sin motståndare som hade honom i en giljotin. En annan slags situation, och där är det definitivt fighterns egna "fel", men det visar på hur lätt det är att bryta nacken. Men visst är det svårbedömt. |
Citat:
|
Citat:
Men jag hade för höga åsikter om läsaren, ser jag. ;) |
Citat:
Detsamma gäller huvudsparkar. Vi kan väl alla vara överens om att en huvudspark kan leda till ett dödsfall, bara för att det inte har hänt så är det inte omöjligt. Som sagt, det gäller att väga fördelarna av en mer dynamisk och rättvis sport mot risken. Jag anser risken vara exceptionellt liten för att någon skulle dö av att bli spikad på nacken i MMA. |
Citat:
Folk har dessutom skadats seriöst av spiking i wrestling. Dylika skador sker i amerikansk fotboll. |
Ja, men med tanke på risken att det överhuvudtaget händer blir det en väldigt låg risk. Och hur tycker du att man ska reglera "explosiva nackvridningar åt fel håll"? Shit happens och folk får vara medvetna om riskerna, just för att det inte finns något bra sätt att reglera det.
|
Citat:
Blir fortfarande en bedömningsfråga, men det är ju i princip allt i mma ändå, så. |
Citat:
|
Citat:
|
Finns väl egentligen ganska få situationer där man riskerar att spika sin motståndare? Dvs att en stor del av tyngdpunkten hamnar på huvudet, inte att huvudet bara kommer i kontakt med marken. En risk är ju vid judokast och supplexes. Men visst, man får ju avgöra från fall till fall och då blir det lite knepigt.
Ett exempel är Rorys tredje supplex mot Diaz. Han lyfte ju bara upp honom och hoppades på att Diaz inte skulle landa rakt på huvudet, vilket han delvis gjorde. http://cdn0.sbnation.com/imported_as...ate_Diaz_9.gif |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men faktum är att han kontrollerade kroppen, iaf delvis, vilket Belcher inte gjorde. Det var ju egentligen Okami's ansvar att inte försätta sig i farliga positioner, och han valde att inte släppa taget om ryggen (även om det förstås gick enormt snabbt, så det kan vara ett tomt argument). Nåväl, allt detta är förstås akademiskt, inga förändringar kommer att ske inom överskådlig framtid. Bara hoppas på att ingen dör i UFC, oavsett hur, så de får dålig publicitet och sportens utveckling hämmas. |
Citat:
|
Citat:
|
Med tanke på kompetensen in ring referees brukar visa i mma känns det inte så värt att lägga till ännu en regel som är svårbedömd imo.
|
Tänkte på den situationen. Kan nästan förstå att Koscheck blev upprörd och spelade skadad. Sen har en fotbollsspark mycket mer kraft än så, och då är det en större risk att mottagaren får en kraftig hjärnskakning. Daley blev dominerad och brydde sig uppenbarligen inte om att han blev diskad eller ej, vilket vi såg precis efter matchen, så att han ens ska kunna försöka göra något sådant utan konsekvenser tycker jag bara är löjligt.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men ja kanske var lite väl hård mot dommarna när jag sa det, är ju inte alltid så lätt, onödigt att lägga till ännu en regel som kan beror mycket på judgement calls, kommer leda till mer kontrovers känns det som. |
eternallord: Mccartney gick igenom detta på ett klipp. Jon räknades tydligen inte som en "downed opponent" eftersom att han kröp mot Vitor. Han sa något i stil med: "You have to establish yourself on the ground.". Snuggles länkade klippet för några dagar sedan tror jag.
Och hur blir det om man har en hög backmount (dvs långt fram)? Är det då fritt fram att dyka ned mot marken och krossa motståndarens huvud? Lite som vad Tyson gjorde mot Guida, fast om jag minns rätt så stod han inte upp, så det var inte lika farligt. Konvex: Du har en poäng, men ett par slag mot bakhuvudet är ju i princip helt ofarligt om man jämför med skadorna Okami skulle kunnat få om han hade lutat sig tillbaka lite mer och krashat i golvet med ansiktet. Och det finns ju ganska få situationer där man medvetet kan spika sin motståndare, så skulle det vara så att man råkar göra det vid ett judokast eller likn så kan ju domaren åtminstonde pausa matchen i ett par minuter tills mottagaren är återhämtad. |
Citat:
Om din backmount är farlig, släpp. |
Vilka är era top 3 fights? Är svårt har tänkt på det länge och kan inte bestämma mig!
Gillar cerrone / henderson 1. Silva / griffin. Crocop / fedor och henderson vs shogun tror jag.. |
Lite dans med alfahanarna. :D
|
Glöm inte av Vision FC ikväll kl. 22:00 på TV4 Sport, grabbar! :)
|
KSW är ikväll också.
|
|
Tycker inte ni att man är en aning genusskadad om man har problem med att se kvinnor tävla i MMA? GSP fick en hel del skit för att ha sagt ungefär: "They are pretty good, but I don't like watching women fight."
|
Om man är uppfostrad med att man aldrig ska slå en kvinna, och att kvinnor är ömtåliga varelser, så är det inte så konstigt att man inte gillar att se kvinnor slåss.
Men han har fått lite för mycket kritik för vad som egentligen är en preferens. Det är inte sexistiskt att inte gilla wmma, det beror på anledningen. |
Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.
|
Citat:
|
Citat:
(sexist-snacket osv är dock way off) |
Jag tycker kritiken är överdriven, han var ärlig och sa vad han personligen kände på ett odramatiskt sätt, ingen stor grej.
|
Citat:
|
Citat:
Klassiskt att ställa en fråga om något och sedan redan sitta på ett svar frågeställaren ser som bombsäkert. Jag tror inte det var det du var ute efter att göra men nu blev det lite åt det hållet. |
Citat:
|
baggard: Självklart, och det förstår ju jag också. Hade kunnat kasta in lite fler "enligt mig", "jag tror" och "jag tycker", men jag struntar oftast i det.
davve: Hur tolkar du annars detta? Och då menar jag inte hans syn på kvinnor överlag är dålig. Citat:
|
Jag tycker inte det är något som behöver tolkas. Han är inte förtjust i wmma. Huruvida hans kvinnosyn är på det ena eller andra sättet kan man ju spekulera i men det är just spekulationer.
|
Och spekulerar är precis vad jag gör, även om jag formulerar det som om det vore fakta. :D
På tal om spiking. Rashads familjevän landade på huvudet och blev paralyserad under en match. Finns videoklipp, och det såg inte ens så farligt ut om man jämför med vad som skulle kunnat hända under Belcher/Okami t ex. Citat:
|
"Han ser inte förbi honom men skulle han få chansen på titeln så är han mer än redo du vet"
Vem? :D |
lol, hade inte sett denna |
En kille som jag grapplade lite med för något år sedan är över i USA och slåss och det går bra. Han har vunnit sina två första matcher där i två events, rumble of the ridge och seasons beatings. Den första efter ett par sek bara. Den andra gick tre ronder. Lägg namnet Dag Hägglöf på minnet. En kille för framtiden.
|
Om ni missade, Khalidov vs Kendall. Bra jobbat av Kendall, på en veckas notice och 26 timmars flight från Hawaii.
|
KSW lär ju ha betalat bra!
|
cheeky kunt den där gsp
|
Var i Malmö igår och tävlade i SM i Taekwondo, tog hem silvret i -80kg efter tre fighter under dagens lopp. Knep därmed också reservplatsen för landslaget :)
|
Jävlar, gratulerar! Filmade någon?
|
Lite grappling med Alexander och Phil.
|
Citat:
|
http://cdn2.sbnation.com/imported_as..._Chad_Coon.gif
Shawn Bunch debut. Tråkig match, men fantastiska td:s. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Taekwondo är kul att utöva :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Visst, jag tycker inte det är rätt beslut heller, då han potentiellt kan tjäna mycket mer i UFC, även till en början (pga diverse bonusar o dyl), men det gör honom knappast till feg. |
spöar han Silva i UFC så får han garanterat mer pengar än vad han får från KSW.. inte för jag tror han har någon chans dock.
|
Citat:
Gnäll till Dana White på twitter vet jag, det enda sättet som det går snabbare på är om hans fans gör sig hörda. ;) |
Klart han måste göra några matcher innan han ska få äran att möta Silva, men finns ingen ursäkt för att tacka nej till bästa organisationen och bättre träning, Campsen i USA är ju grymt mycket bättre än det han har. Orka stå still och trampa som nån fjolla.
|
Med en sån attityd måste du leva världens mest spännande liv eiri, vad arbetar du själv med? :)
|
Citat:
Som sagt, gnäll till UFC om att de ska ge honom mer pengar, om du vill se honom där. |
nej han ska ha samma kontrakt som de andra, sen får han göra bra ifrån sig om han vill ha mer pengar.
|
Citat:
|
En viktig aspekt till:
Tänk att du möter ganska kasst motstånd och se ostoppbar ut och att du får väldigt bra betalt för det. Tänk då att man tar ett UFC kontrakt, torskar 3 matcher i rad och får kontraktet klippt, då har ditt generella marknadsvärde sjunkit och du kanske inte kommer få samma summor pengar som du fick innan UFC. |
|
Citat:
... Get real, han kan träna i 100 år och inte kunna göra det. |
Riktigt bra preview! Fan så taggat man är!
|
Japp, riktigt jävla bra road där.
|
Rory är verkligen svår att tycka om, lite som Jon Jones. Antagligen inget sammanträffande att de är så unga båda två, jag känner personligen att jag verkligen mognat mycket senaste året (är 24 nu) och hade nog också haft svårt att hantera den sortens framgång i tidiga 20-årsåldern.
|
Haha, va? Tycker Rory är råskön. Lite lagom sociopatisk. Han borde kallas "american psycho" och inte Bonnar. Canadian psycho.
|
Vettefan, jag har bara svårt för honom.
|
|
Faen så eventet är på Lördag natt? typ runt 03:00-04:00 maincard då också eller? Är fasiken inte hemma fre-mån måste se till att jag undviker att bli spoilad isåfall.
Tippar Rory Hendersson Vägrar tippa Shogun vs Alex. För om jag säger Alex så jinxar jag säkert o ting bara. |
Riktigt taggad nu, Diaz, penn och gus. dolan pls, kommer säkert bli tvärtom :(
|
Nejdå!
209 mothafugga! War Diaz! |
|
Citat:
Tror inte någon filmade de andra fighterna, semi-finalen slutade iaf 6-3 och finalen 6-12. (jag är röd) |
Någon som blir sugen?
|
Citat:
|
Pengarpengarpengar som gäller i hela Thailand då en massa utlänningar kommer och betalar två thailändska månadslöner för att få träna. Detta med väldigt få undantag.
Tiger har dock ett bra nybörjarprogram som har ett gott rykte och som jag själv kan rekommendera. Bra tränare och ovanligt strikt för att vara på ett thaigym. |
Tips bra stream till helgens event? Det får inte lagga och det är inget problem att betala för det.
|
Citat:
|
Citat:
Själv så kollar jag dagen efter med en pizza. |
Citat:
Nej, själv har jag bara tjuvat, och brukar kolla dagen efter jag också. |
Jag betalade sist, tänkte att det är väl dags nu då jag följt sporten regelbundet sedan UFC 77.
Använde någon grej via mmanytt, csports eller något sådant hette det. Inget lagg, duglig hd-kvalité. Kommer inte ihåg pris exakt. Och nu när jag jobbar natt och ändå är vaken så har man inga ursäkter kvar för att inte betala för det. War Gusse! Han kommer vara mer än redo, ni vet. |
Ufc.tv streamen är faktiskt riktigt bra!
|
Va jag hoppas att BJ mördar Rory. Gillar inte den killen alls, onekligen duktig men Bj är en legend. Sen tror jag Alex och Benson vinner. Bra galor köper jag ALLTID från UFC. Alla silva och Aldo fighter köper jag, sitta å streama på en 112" projektor med pisskvalitet går inte. Måste vara HD! Sen kostar det ju fan inte så mycket.
|
Vad kostar det att streama?
Jag skulle egentligen inte ha något emot att betala, men jag ser det aldrig live. |
Citat:
Det är bra kvalité och man kan byta mellan olika kameravinklar och sånt (nu låter det som att jag är säljare hos UFC :D) |
Citat:
|
165kr kostar det. 24.99$
Då får du pip, hd, olika språk, välja vinklar och en massa annat smått och gott. Så är det en gala man verkligen vill se så förstår jag inte varför man tittar på skitkvalite istället för att hosta upp ynka 170kr. Nu säger jag inte att du är sån, men många är :) |
Den demo man kan se på ufc.com mellan Edgar och Maynard. Är det den kvaliteten man får om man köper hem galan? Funkar det lika bra och laggfritt när det verkligen är live?
|
Citat:
|
Jag har köpt en gång och det var väldigt bra kvalite utan lagg/avbrott.
|
ja vad ni än gör så köp inte det via csport, först och främst så suger skiten så hårt att det aldrig fungerar med streamen när man köpt. För det andra blir du trakasserad av försäljare från ett 019 nummer, jag skojjar inte när jag säger att de ringt mig varannan dag i 3-4 månader.
Köp det via UFC.tv - kvaliten är prima och man får välja vinklar, språk, etc. |
Citat:
|
lol, nu pajade Forrest knät. Hur många skador är hittills i år? Typ 20-30 st? Det börjar verkligen bli löjligt.
EDIT: Verkar vara mer än 40. |
Haha, såg det. Det börjar fan bli löjligt nu.
|
Det är knän som flyger åt höger och vänster. MMA-brottning, det är ett problem.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09. |
|