Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlande/aktiva (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115606)

stevebc 2008-11-01 01:32

Jag kan inte hålla mig, hans marklyft är för snygga för att låta bli:

Hade vi haft den stämningen i klubben hade vi alla dragit 100kg mer i marklyft :)

Akoral 2008-11-01 03:03

Du pressade ojämt hmm hur ska man förklara du flyttar din höger armbåge mera utåt när det blir tungt i slut pressen =) därför slår du i stälningen. du kan också ha pressat lite för mycket bakåt i början av lyftet istället för rakt upp =) bra bänkat idag =)

bertbert 2008-11-01 09:01

Nej, jag vet inte riktigt. Jag såg ingen "uppenbar förklaring" när jag tittade. Be mig vara extra observant nästa gång du tröjpressar tungt från bröstet. Tröjan vill vi titta på också (dragningen).

Citat:

Ursprungligen postat av Akoral (Inlägg 3295575)
Du pressade ojämt hmm hur ska man förklara du flyttar din höger armbåge mera utåt när det blir tungt i slut pressen =) därför slår du i stälningen. du kan också ha pressat lite för mycket bakåt i början av lyftet istället för rakt upp =) bra bänkat idag =)

Så här kan det mycket väl vara. Men höger armbåge borde nog flyttas inåt för att det ska bli så där... tror jag. Hmmm.

stevebc 2008-11-01 12:09

Hmm okej... ska försöka tänka på det på tisdag. Då ska jag köra ingångsvikten i många lyft med signal så jag säkrar det.

Akoral 2008-11-01 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av bertbert (Inlägg 3295626)
Så här kan det mycket väl vara. Men höger armbåge borde nog flyttas inåt för att det ska bli så där... tror jag. Hmmm.

kan det inte vara så att hans vänster armbåge går inåt å därmed vrids stången :P

stevebc 2008-11-03 20:00

Måndag 3 november 2008

Har börjat mitt nya program för vägen tillbaka i mark och böj. Dagens pass gick bra i den bemärkelsen att jag inte fick några känningar alls! Återstår att se två dagar ifall det kommer någon smärta, då får jag helt enkelt trappa ner igen.

Knäböj
100x10x3

Frontböj
70x5x5

Mitt nya träningsprogram till jag är tillbaka i mark och böj kommer vara så här:

Måndagar
10x3 knäböj
sheiko bänk
3 set floor-press
5 set böjkomplement

Onsdagar
10x3 marklyft
sheiko bänk
3 set hantelpress
5 set markkomplement

Fredagar
10x3 knäböj
sheiko bänk
3 set smalbänk
5 set böjkomplement

Lördagar
10x3 marklyft
sheiko bänk
5 set markkomplement

Böjkomplement
boxböj, hög
boxböj, låg
frontböj
bulgarian squats

Markkomplement
good-mornings
raka mark med stopp (rekommenderad av bertbert)
ryckmark på plattform
lårcurl

Pga den höga volymen kommer det bara funka nu när jag kör med lätta vikter. När jag är uppe på 150x3 i böj eller liknande så jag kör på som vanligt igen.

bertbert 2008-11-03 20:10

Ta det nu lugnt och rusa inte iväg för snabbt!!!! Det är drygt att få återfall.

Bänkklänning imorgon?:naughty:

stevebc 2008-11-03 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av bertbert (Inlägg 3300057)
Ta det nu lugnt och rusa inte iväg för snabbt!!!! Det är drygt att få återfall.

Bänkklänning imorgon?:naughty:

Det blir det. Jag tror vi blir tre (du kör utan på DM va?) stycken med klänning imorgon.

Kommer stega upp max 10kg per vecka. 5kg per pass. Tar det lugnt och avbryter redan efter första setet om jag skulle känna av då. 10 set är alltså det maximala jag kommer göra på ett pass (bra mycket mindre än sheiko) och endast om alla set känns bra. Kommer fokusera extra mycket på tekniken och spänningen i hela kroppen nu när jag har chansen.

bertbert 2008-11-03 20:22

Ja, kör utan. Ska börja leka med tröja igen efter DM.

stevebc 2008-11-04 19:28

Tisdag 4 november

Sista bänkpasset innan DM.

Bänkpress
Tänkte testa styrkan efter massa sheiko + tröja + tunga komplement i några veckor.
Värmning till 120kg.
120kg x 1 - lätt
135kg x 0 - Nej, kom upp 5-10 cm sen fetbom. Kanske för stor höjning alternativt dålig viktvana raw. Har inte varit över 115kg raw sen senaste maxningen då jag lyfte 130kg. Besviken på mig själv. Förhoppningsvis är jag fortfarande nedtränad (senaste passet i fredags) så jag får lite styrkeökningar av att vila till lördag.

Bänkpress med tröja
Tröjan kändes riktigt styv idag. Har den krympt eller har jag gått upp i vikt?
120kg x 1 - jättesvårt att komma ner
140kg x 1 - samma här
140kg x 1
150kg x 0 - bommade här, jävla skit
Ville ha ett godkänt lyft med signal så jag tog 145 som vikt:
145kg x 1 - Godkänt! Yes! Det var rätt lätt också. Jag tror det tog några set för tröjan att töja sig lite.

+ latsdrag

Kollade vikten innan jag stack och vågen visade makalösa 93kg!! Har gått upp 2kg sen i fredags. Antagligen för att jag ätit så mycket kolhydrater. Ska ta det lugnt med kolhydraterna nu och äta mer protein/fett så borde invägningen vara lugn.

Akoral 2008-11-04 21:23

ok pass, synd att fu inte fixarde 135, var det med stopp?

inte konstigt att du inte fixar vikterna idag, 145 ska du fixa varje dag. du var ju uppe på 155 i fredes, sånt sliter =) du kommer bänka 155 på dm =) ska cotcha dig så det blir nog din andra vikt =)

bertbert 2008-11-04 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3301881)
Antagligen för att jag ätit så mycket kolhydrater. Ska ta det lugnt med kolhydraterna nu och äta mer protein/fett så borde invägningen vara lugn.

:confused: Då går du ju upp ännu mer?

stevebc 2008-11-04 21:40

Ja 135 var med stopp. Bänken gick skitdåligt idag. Men jag ska chilla nu till lördag så blir det bra. Med din coachning ska 155 sitta :)

stevebc 2008-11-04 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av bertbert (Inlägg 3302196)
:confused: Då går du ju upp ännu mer?

Ja alltså inte ligga på energiöverskott, dra ner på carbsen mycket och öka protein/fett lite. Är svullen nu och jag behöver inte så stora glykogenlager för bänkpressen ;)

bubbe 2008-11-05 19:38

Måste be och få tacka för den underbara länken i din signatur från enjoy.

Så jävla skönt att få garva ordentligt. Hade faktiskt missat den posten annars (tråden handlade liksom om kondition).

TACK :laugh:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.