![]() |
Jag kan inte hålla mig, hans marklyft är för snygga för att låta bli:
Hade vi haft den stämningen i klubben hade vi alla dragit 100kg mer i marklyft :) |
Du pressade ojämt hmm hur ska man förklara du flyttar din höger armbåge mera utåt när det blir tungt i slut pressen =) därför slår du i stälningen. du kan också ha pressat lite för mycket bakåt i början av lyftet istället för rakt upp =) bra bänkat idag =)
|
Nej, jag vet inte riktigt. Jag såg ingen "uppenbar förklaring" när jag tittade. Be mig vara extra observant nästa gång du tröjpressar tungt från bröstet. Tröjan vill vi titta på också (dragningen).
Citat:
|
Hmm okej... ska försöka tänka på det på tisdag. Då ska jag köra ingångsvikten i många lyft med signal så jag säkrar det.
|
Citat:
kan det inte vara så att hans vänster armbåge går inåt å därmed vrids stången :P |
Måndag 3 november 2008
Har börjat mitt nya program för vägen tillbaka i mark och böj. Dagens pass gick bra i den bemärkelsen att jag inte fick några känningar alls! Återstår att se två dagar ifall det kommer någon smärta, då får jag helt enkelt trappa ner igen. Knäböj 100x10x3 Frontböj 70x5x5 Mitt nya träningsprogram till jag är tillbaka i mark och böj kommer vara så här: Måndagar 10x3 knäböj sheiko bänk 3 set floor-press 5 set böjkomplement Onsdagar 10x3 marklyft sheiko bänk 3 set hantelpress 5 set markkomplement Fredagar 10x3 knäböj sheiko bänk 3 set smalbänk 5 set böjkomplement Lördagar 10x3 marklyft sheiko bänk 5 set markkomplement Böjkomplement boxböj, hög boxböj, låg frontböj bulgarian squats Markkomplement good-mornings raka mark med stopp (rekommenderad av bertbert) ryckmark på plattform lårcurl Pga den höga volymen kommer det bara funka nu när jag kör med lätta vikter. När jag är uppe på 150x3 i böj eller liknande så jag kör på som vanligt igen. |
Ta det nu lugnt och rusa inte iväg för snabbt!!!! Det är drygt att få återfall.
Bänkklänning imorgon?:naughty: |
Citat:
Kommer stega upp max 10kg per vecka. 5kg per pass. Tar det lugnt och avbryter redan efter första setet om jag skulle känna av då. 10 set är alltså det maximala jag kommer göra på ett pass (bra mycket mindre än sheiko) och endast om alla set känns bra. Kommer fokusera extra mycket på tekniken och spänningen i hela kroppen nu när jag har chansen. |
Ja, kör utan. Ska börja leka med tröja igen efter DM.
|
Tisdag 4 november
Sista bänkpasset innan DM. Bänkpress Tänkte testa styrkan efter massa sheiko + tröja + tunga komplement i några veckor. Värmning till 120kg. 120kg x 1 - lätt 135kg x 0 - Nej, kom upp 5-10 cm sen fetbom. Kanske för stor höjning alternativt dålig viktvana raw. Har inte varit över 115kg raw sen senaste maxningen då jag lyfte 130kg. Besviken på mig själv. Förhoppningsvis är jag fortfarande nedtränad (senaste passet i fredags) så jag får lite styrkeökningar av att vila till lördag. Bänkpress med tröja Tröjan kändes riktigt styv idag. Har den krympt eller har jag gått upp i vikt? 120kg x 1 - jättesvårt att komma ner 140kg x 1 - samma här 140kg x 1 150kg x 0 - bommade här, jävla skit Ville ha ett godkänt lyft med signal så jag tog 145 som vikt: 145kg x 1 - Godkänt! Yes! Det var rätt lätt också. Jag tror det tog några set för tröjan att töja sig lite. + latsdrag Kollade vikten innan jag stack och vågen visade makalösa 93kg!! Har gått upp 2kg sen i fredags. Antagligen för att jag ätit så mycket kolhydrater. Ska ta det lugnt med kolhydraterna nu och äta mer protein/fett så borde invägningen vara lugn. |
ok pass, synd att fu inte fixarde 135, var det med stopp?
inte konstigt att du inte fixar vikterna idag, 145 ska du fixa varje dag. du var ju uppe på 155 i fredes, sånt sliter =) du kommer bänka 155 på dm =) ska cotcha dig så det blir nog din andra vikt =) |
Citat:
|
Ja 135 var med stopp. Bänken gick skitdåligt idag. Men jag ska chilla nu till lördag så blir det bra. Med din coachning ska 155 sitta :)
|
Citat:
|
Måste be och få tacka för den underbara länken i din signatur från enjoy.
Så jävla skönt att få garva ordentligt. Hade faktiskt missat den posten annars (tråden handlade liksom om kondition). TACK :laugh: |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09. |