![]() |
|
At Greg Jacksons Gym
They sure love Chael Sonnen there! :D http://middleeasy.com/images/stories...5/cson_uri.jpg |
Bara jag som tycker att besattheten av gameplans har blivit överdriven? Nu i fallet med Jon Jones så kunde han inte ta en match på 8 dagars varsel för att han inte hade planerat på att möta Sonnen. Jones hade dessutom ett helt träningsläger bakom sig eftersom han redan var förberedd på att möta Henderson samma datum. Lite skillnad från förr i tiden där man kunde gå flera matcher på samma dag och först fick reda på sin motståndare några timmar innan.
|
Back in the day hade de bara en plan, Mark Coleman planerade att varenda fight skulle gå till hans hammarnävar, Wanderlei tänkte kasta nävarna i ansiktet på motståndarna tills de däckade, CroCop tänkte leverera vänstersparken och Royce Gracie tänkte strypa ut folk med sin gi. De var helt enkelt inte duktiga nog att vara flexibla på den tiden. :D
|
Haha förstår vad du menar, men det var inte så länge sen som Pride höll sin MW turnering och då var det inte direkt endimensionella fighters. Shogun mötte Overeem och Arona på samma kväll.
|
UFC 151, hur allting utvecklade sig
|
Citat:
Sonnen var antagligen inte i särskild bra form och skulle bara ha 3 dagar på sig, d.v.s. i princip ingen tid alls, att träna för Jones. De reagerade som om han hade ett helt camp bakom sig där han tränat specifikt för just Jones. |
De tänkte säkerligen risk minimering, det finns alltid en liten chans att Chael hade tagit det, medan en vinst antagligen inte hade gjort så mycket för Bones. Ingen hade gett han goodwill för att han godkände att motståndaren hoppade in på kort notis, snarare hade det gett goodwill till Chael, och endast han.
Allt att förlora, nästan inget att vinna. |
Citat:
Jag tycker att 8 dagar hade varit fullt tillräckligt för att komma på en ny gameplan. Speciellt mot en motståndare som är ganska lik den förra (förutom H-bomben). |
Citat:
Hade troligtvis varit en enkel match för Jones, så det var nog ganska dumt gjort av honom/Greg. |
Citat:
Sonnen har inte särskilt mycket krut i nävarna stående, är en lnp-grinder, som tar ner folk via dubbellegs. Hendo har krut i nävarna, föredrar att stå, och om han tar ner någon (vilket är relativt sällan) så är det via clinchen. Så de är nästan varandras motsats. ;) |
Chael är inte så svår att förbereda inför, man behöver bara jobba på sitt spinning backfist-defence så neutraliserar man hans styrka.
|
Citat:
Mma-fans har korta minnen, om han vinner sina närmsta 4-5matcher så detta inom 2 år att vara bortglömt av de flesta. |
Citat:
Chael är dessutom ingen svår motståndare att förbereda sig på, man vet att han kommer försöka ta ner dig hela tiden :D |
Citat:
|
Citat:
Det ökade hatet kommer visserligen säkert leda till större PPV:s, men frågan är hur det kommer påverka relationen till Dana, och vad det kommer innebära. Så länge han vinner spelar det nog ingen större roll, men förlorar han så kommer han nog vara ute på hal is. Visserligen så hatade Dana Tito, och han vart väl aldrig sparkad? |
Lustigt att Dan inte får något hat som tydligen fick skadan 3 veckor innan. Vem har någonsin lyckats slåss med partiellt avslitna ligament i knät, eller läka dem på 3 veckor samtidigt som man tränar (dessutom när man är 40 bast)? Ville han ändå vara dumdristig så varför dra sig ur en vecka innan? Hendo har minst lika mycket ansvar för detta fiasko som någon annan.
|
Citat:
|
Citat:
Han borde dock skaffa sig en pr-agent eller nåt som kan hjälpa honom med hans attityd. Är man så gott som bäst i världen ska man inte vara så ogillad som han är (alltså även innan denna händelse). Tror t.ex. GSP hade kunnat komma undan lättare med nåt sånt här. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Sen tycker jag nog att Jones skulle sluta prata på twitter och i intervjuer överhuvudtaget :D
Först säger han att UFC aldrig behöver oroa sig för att han ska åka fast för en DUI. Några månader senare händer just det. Sen säger han att han aldrig kommer tacka nej till en match. Några månader senare händer just det. |
Citat:
|
|
Tror dock inte det spelar så mycket roll. Haters verkar hitta de mest obskyra och orimliga anledningar till att hata honom i vilket fall. Vilket förklarar denna orimliga skitstorm.
En vettig journalist som säkert kommer bli bannad av Dana. :D http://www.lvrj.com/sports/fighter-u...167296355.html |
Citat:
Jones har inte haft några problem mot brottare innan i sin karriär så har svårt att se varför han skulle ha det nu. |
Citat:
Visst är han tillräckligt bra för att vinna ändå, men jag tror han varit så dominant pga att Greg är bra på att studera motståndare och hitta svagheter. Tror dock också att Greg räknade fel på risk-reward denna gången. |
Glöm inte att Jones blev hatad i flera månader på olika mmaforum för att han tjallade på några äldre cannabisrökare som 12-åring.
Sen är han tydligen "cocky" och "arrogant" om han kritiserar någon eller något, men om Rampage eller Chael gör det kommer det en hel flock av jublande datanördar iklädda Tapout-tröjor och limegröna joggingskor. Men visst, Jones har visat sig ha en lite ostabil personlighet. Samma problem har nog många 24-åringar som helt plötsligt får otroligt mycket publicitet och uppmärksamhet från alla olika håll. |
Hah, kom på en sak, Chael har nog tränat för Jon 3 veckor redan. Han är ju på samma team som Hendo. Det skulle inte förvåna mig om allt detta var mastermindat av Chael. Han började ju trashtalka jones ungefär samma tid som de borde vetat om skadan. :D
Det kanske inte var fel beslut ändå... |
Sant.
Men om vi nu ska vara ärliga, vem hade gett Sonnen en chans mot Jones? Även Greg måste ha insett det. Sonnen har ingen chans att avsluta Jones och har väääldigt svårt att se honom hålla ner honom i 5 ronder. Känns som en väldigt enkel match för Jones imo. |
Citat:
Gjorde denna bilden om det innan :D |
Citat:
Sonnen har dessutom visat sig vara mottaglig för trips redan, och har nog knappast tillräckligt bra försvar för att klara sig mot Jones gnp. |
Citat:
|
Citat:
|
Petoria: Haha. Det där var iofs ganska fyndigt.
|
Braulio Estima gjorde sin mma-debut inatt, vann på arm-triangle i första ronden.:)
|
"Hi, I'm Lorenzo Fertitta. I'm the Chairman and CEO of Zuffa LLC, and not a gangster.
I am the person responsible for putting Vitor Belfort against Jon Jones in the main event of UFC 152 for the Light Heavyweight Championship. "Lorenzo" I hear you call, from my private helicopter over Rio, "Why is Vitor Belfort getting a title shot at 205lbs? He hasn't fought there since 2007!" Unfortunately I can't reply, because by then i've passed over your head and you wouldn't hear me, sorry. I DID have one of my office staff take a break from finding the UFC 151 fighters new bouts to write out my top 8 reasons why Vitor Belfort is the perfect opponent for Jon Jones at UFC 152 though. You're welcome. Reason 1: Vitor Belfort chews ice like a boss. Did you see the video blog before the Anthony Johnson fight, where Johnson weighed in at 280lbs? I saw Vitor chewing that ice and I knew, instantly, that he could and would chew through his own arm if it got trapped under an Anthony Johnson. Or some other supermassive immovable object. That's the kind of man you want fighting for your title! Reason 2: Vitor Belfort KO'd Tank Abbot. He literally KO'd a TANK. I've read the history of the UFC and Tank Abbot was a big deal. I don't remember his record but he had a badass beard and he knocked that guy out so hard he became a mummy. Pretty badass, right? Well Vitor knocked HIM out. Boom. Reason 3: Vitor Belfort is super famous in Brazil. You have no idea. Vitor was on a daytime TV show in Brazil and he didn't even fall asleep or say he wanted to fight Tommy Morrison or ANYTHING. Reason 4: UFC 153 was a really good card and no one had done anything to break it yet. Reason 5: Vitor Belfort once beat Heath Herring AND Bobby Southworth in the same year. No other fighter in all of MMA has ever pulled that off. Look it up, Vitor is the only one. Jon Jones hasn't even done it. Reason 6: Vitor Belfort knows JiuJitsu, He has a black belt from a Gracie and everything. He's just been waiting for the right moment to use it. Jon Jones will take him down and BOOM modified flying omoplata. I train with Dan Hardy, I know what i'm talking about here. Reason 7: Vitor Belfort will flat out punch Jon Jones straight in the back of the head as hard as he can. To be honest if my reasons were in order of importance, this would be reason 1, 2 and 3. Reason 8: Imagine if Vitor won. That would be fucking hilarious. I have a billion dollars, it would be worth losing a few million just to see everyone's faces if Vitor wins. There you have it, 8 completely infallible reasons why Vitor Belfort wasn't just the Best choice, he was the ONLY choice. If you still don't like it, it's Jon Jones' fault." |
http://i49.tinypic.com/21cw8w3.jpg
Skulle tagit samma beslut om jag vore Jones, men detta var ganska kul. |
Jo, han är bra på att ge ammo till sina haters. ;)
Sonnen är förresten ett ont geni. |
Hahahahahaha, klockrent inlägg. Är helt övertygad om att Vitor var ett bra val nu.
|
Humble Chael
|
Hey, Jon. Go apologize, make some fans. :D
Jon Bones Jones @JonnyBones Carrying the cross for my company's decision. If someone has to take the blame, I will accept full responsibility for the way UFC 151 was canceled. I want to sincerely apologize to all the other athletes/fans who's time and money was waisted. I feel terrible about the way that was handled. |
Lite passivt aggressivt. ;)
Jag kan se alla sherdog-svar redan: "Who does he think he is? Jesus? " |
Carrying the cross... :D
|
Något säger mig att denna killens PPV-säljning kommer öka rejält framöver.
|
Kanske inte var ett så dumt beslut ändå? ;)
|
Förresten, någon som såg Bellator?
Den första matchen på prelims = äntligen ett bra domarbeslut där han faktiskt kollade på instant replay. Varför gör de inte det i UFC? Idiotiskt. |
Mycket möjligt. Takin' a book out of Mayweather's chapter right there.
Vem i MMA är bäst från ryggen, och använder det ofta? Att jobba från ryggen är verkligen en kass plan A i MMA, men är man jävligt bra på det så. |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2 |
Citat:
Bra inlägg! Rent PR mässigt borde JJ tagit fighten även om det inte var "optimalt" enl Greg, det hade gett honom supporters. Folk gillar figthers som tar fighter :) |
Citat:
|
Citat:
|
Frågan är om någon ens kommer bry sig eller komma ihåg detta förutom den lilla gruppen högljudda hardcores.
|
Ja, detta påminner mig lite om uberkristna högerradikaler i USA. De låter så mycket, och får så mycket utrymme i media, att man tror de finns överallt.
Det trista är ju bara att de har en chans att dra med sig folk som inte har bestämt sig vad de tycker. Men Dana kommer väl komma över sitt raseriutbrott så småningom, Bones kommer fortsätta krossa sina motståndare och dra ännu bättre PPV-siffror, och allt kommer vara glömt och förlåtet. |
Citat:
|
Varför blir det Vitor och inte Sonnen egentligen?
Om nu Jones accepterade match vid senare tillfälle. Varför bytte man då motståndare? Sonnen gjorde ett utspel som han visste inte skulle gå igenom, och sen var han inte lika tuff längre? |
För att Jones inte ville ge honom chansen om det fanns någon annan att slåss mot?
Först fick Machida erbjudandet men avböjde pga att han ville åtminstone ha 6 veckor på sig. Sonnen ville nog ha fighten, det är ändå rätt mycket pengar det handlar om, och det är inte garanterat att han någonsin kommer få en titelchans annars. |
Chael får nog en titelshot så småningom. Finns ju knappt några contenders öht i 205. Och sen känns det som att det är brist på unga talanger som är påväg uppåt i de högre viktklasserna.
|
Citat:
|
Vilka contenders? Jag tänker inte på dem som redan har förlorat mot Jones nyligen. Kan tänka mig att han får bra match-ups så han slipper förlora mot någon som precis förlorat mot Jones. Shogun t ex, som hade problem med Colemans nedtagningar.
|
Citat:
Chael skulle få betydliga problem mot Rashad, Machida, Alex och även antagligen Davis. Taxeira vet vi inte vad han har för nedtagninsförsvar än, men han verkar riktigt farlig och han tränar i Lidells camp. Finns några andra som är på väg upp som säkert skulle kunna slå Chael också. |
Citat:
Få saker förstör mer än combon av att säga "jag säger aldrig nej till en fight" och sedan just säga nej till en fight. Någon PR stjärna är inte JJ. Tur han är en gudomlig fighter iaf ;) |
Citat:
http://www.mixedmartialarts.com/news...n-frustration/ |
Rent logiskt sett, är "jag säger aldrig nej till en fight" ekvivalent med "jag säger aldrig nej till en fight, oavsett omständighet" ?
Jag är inte säker på att det är det, men det var länge sedan jag pluggade logik. Misstänker att man borde tolka det första uttalandet som "jag säger aldrig nej till en fight under normala omständigheter", eftersom det ändå är rätt generellt. Men det är förstås ingen som tänker så långt. Det är inte som Jones haters är några genier i allmänhet. ;) |
När han sa att han aldrig skulle åka fast för DUI var det inte heller ekvivalent med "att aldrig åka fast för DUI, oavsett omständigheter"?
;) |
Det är det jag menar, vid generella påståenden så är det en tolkningsfråga. :)
Men man skulle nog ursäkta honom om han var ute och drack, det var en terroristattack, och han försökte fly i en bil. |
Äh. Tror inte ens Jones själv tänkte så långt. Vad han menade var nog att han vågar möta vem som helst. Får han Chael som ny motståndare med ordentlig/normal förberedningstid så är det klart att han inte tackar nej till det. Han har ju tidigare sagt att han inte tycker att Chael "förtjänar" att snacka sig till en titelmatch, men det är skillnad på det och att vägra skriva på kontraktet.
|
Citat:
|
Läste lite slarvigt, och såg nu att det var exakt det du skrev...
Citat:
|
Förutom Glover så kanske Vinnie M också. Var nog inte så många fler faktiskt. Bader, men han är väl etablerad.
Jimi Manuwa har krut i nävarna men tvivlar på att han har tillräckligt bra tdd. Ryan Jimmo? |
Ufc på fuel 5 ser hyggligt ut förresten. Kruth ska äntligen slåss.
Main Card: Stipe Miocic (9-0) vs. Stefan Struve (24-5) Dan Hardy (24-10, 1 NC) vs. Amir Sadollah (6-3) Yves Jabouin (18-7) vs. Brad Pickett (21-6) Paul Sass (13-0) vs. Matt Wiman (14-6) John Hathaway (16-1) vs. John Maguire (18-3) Preliminary Card: Duane Ludwig (21-13) vs. Che Mills (14-5, 1 NC) Kyle Kingsbury (11-4, 1 NC) vs. Jimi Manuwa (11-0) Akira Corassani (9-3, 1 NC) vs. Andy Ogle (8-1) Brad Tavares (8-1) vs. Tom Watson (15-4) Robert Peralta (15-3, 1 NC) vs. Jason Young (9-5) Jorgen Kruth (5-0) vs. Fabio Maldonado (18-5) Pascal Krauss (10-1) vs. Gunnar Nelson (9-0-1) |
Kruth!
äntligen! |
Citat:
|
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Well played Spoony! :D
Gotta love it... 5 minuters tystnad... *Ja... det e bara å köpa...* |
Det var inte mycket till main event..
Men det ska bli kul att titta på i alla fall. |
Titta på kontot "prebek" för mer. I alla fall jag sitter här och skrattar för mig själv. |
|
|
Chocolate Wanderlei
http://img98.imageshack.us/img98/7199/pageu.png |
lawlers
"Punches to the air give 4 points, 5 points if it looks like they were thrown really hard." :D http://cdn2.sbnation.com/imported_as...ies_medium.gif http://www.bloodyelbow.com/2012/8/26...-cecil-peoples |
Brian Davidson på senaste Titan FC. Vann därefter på TKO. Badass att lägga den här sortens sparkar i en MMA-fight.
https://twitpic.com/show/large/andfq5 |
Snygg spark. Men jag vet inte hur effektiv den är? En snabb frontkick/sidekick är nog mer praktiskt, men också lättare för motståndaren att läsa.
På tal om något annat; känns som att Silva/GSP börjar närma sig? Har ju varit "på gång" hur länge som helst nu, men Silva har gått ut i media väldigt ofta på sistonde och sagt att han vill ha matchen så snart som möjligt. "Regardless of who wins, even if St-Pierre loses, a fight between us can happen. A bout like this is above anything else. St-Pierre is one of the greatest fighters of the UFC. Now, a fight with Condit wouldn't make any sense", Anderson told SPORTV.COM. |
Jones gör bort sig igen: http://www.bloodyelbow.com/2012/8/29...g-out-mma-news
Citat:
Citat:
|
Jones/Rampage gratis på Youtube.
|
Kom precis hem från träningsläger i Tyskland med landslagscoach Markus Kohlöffel, mycket givande. Här är en kombination vi jobbade på där nere
|
This video is private.
:( |
Sådär! Sorry, jag glömmer alltid att ändra det där, av någon anledning är videorna på default som private när man laddar upp dom via iMovie.
|
Nu funkade det ja! Mycket snurrande :D
|
Snygga sparkar. Men what is up with the ghey hands? :D
|
Citat:
|
Ahhh taekwondo, kampsportens balett!
Skämt åsido, snurrsparkar är snyggt. Har sett en del parkour clips med mycket taekwondo inspiration. Älskade när Bas Rutten lacka på jason delucia (taekwondo utövare) och gick efter liver shot, killen säcka ihop två gånger av Bas Ruttens kärlek! |
Jaså, jag som trodde Jason Delucia var MMA-utövare
;) Bas Rutten är själv svartbältare i Taekwondo, om det nu spelar någon roll. |
Var inte Delucia en Kung Fu utövare från början?
|
Citat:
|
Kommer bara ihåg honom från när Royce Gracie submittade honom. Visste inte att han slogs så mycket efteråt.
|
|
Mest känd är han nog från Bas Ruttens liver shot-clinic. Men han har väl haft en fullt respektabel MMA-karriär, åtminstone innan 2000-talet.
Haha ja, sidan var grym, väldigt 1993'ish. Keepin' it old school |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06. |
|