Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-07-27 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7081261)
Jag blev dock lite besviken på Lawler-Brown fighten för att Brown såg inte riktig ut som sitt vanliga själv, förutom i 4:e och en stund i andra eller när det var. Och hans boxning från utsidan är inte direkt snygg.

:confused:

Det där var väl vintage Matt Brown? Han boxning har väl aldrig varit superteknisk, han är mer en all around-striker. Tyckte han såg väldigt bra ut med tanke på att Lawler är a) en förfärlig matchup för strikers och b) en helt annan kaliber av fighter än Brown mött tidigare.

Doctor Snuggles 2014-07-27 16:21

Vintage Matt Brown var inte så bra. Nya Matt brown däremot är som bäst när han pressar kontinuerligt, och slåss i clinch range. Vilket är hur han har vunnit större delen av sina senaste matcher. Och där han hade mest framgång även mot Lawler. Vet inte om viktklippet eller att han skadade handen hade något att göra med det. Visst var en del av det att Lawler är bra på att handfightas och svår att stå nära inpå, men det kändes bara som gameplanen eller utförandet var lite off.

cero 2014-07-27 17:48

Nja, tror helt enkelt att Lawler är för bra. Killen hade ju för guds skull kunnat vara titelhållaren nu med lite tur.

Brown blev nästan avslutad av Silva typ 3 gånger, knappast förvånande att han fick problem med någon av Lawlers kaliber. Trots det tycker jag han gjorde en bra match, hade förväntat mig mer dominans. Lawler gjorde ett bra jobb med att använda sin styrka i clinchen, men fick smaka en hel del armbågar och knän ändå.

Doctor Snuggles 2014-07-27 17:57

Ja, Brown blev nästan avslutad av Silva i de stunder han gjorde samma misstag, nämligen ge någon med bra sparkar utrymme att bl a sparka honom i magen.

cero 2014-07-27 18:07

Lawlers styrka är dock hans händer även om han har fantastiska sparkar, så om man pressar får man knytnävar i ansiktet istället. Och den KO-kraften är inte att leka med.

Doctor Snuggles 2014-07-27 18:28

Som sagt, han gjorde det i 4:e och vissa andra stunder.

Doctor Snuggles 2014-07-27 18:36

Hungry, hungry, hippo. Lawlers post fight måltid.

https://pbs.twimg.com/media/BthhyfFCQAI7sno.jpg

Doctor Snuggles 2014-07-27 18:56

Förresten, är det bara jag som har blivit känslig, eller har UFC produktionen blivit sämre? De envisas med att visa dåliga vinklar ofta, där man inte riktigt ser vad som sker. T.ex. så bytte de kamera i Rumble fighten för sent, precis när han slog det första slaget som skakade Nog, så man såg inte vad det var för slag.

Bailah 2014-07-27 19:08

Grym gala tyckte jag, gick som jag förväntade mig. Första ronden i min eventet var episkt!

Visste att rumble skulle vinna tyckte dock synd om Lil nog ;(

cero 2014-07-27 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7081494)
Förresten, är det bara jag som har blivit känslig, eller har UFC produktionen blivit sämre? De envisas med att visa dåliga vinklar ofta, där man inte riktigt ser vad som sker. T.ex. så bytte de kamera i Rumble fighten för sent, precis när han slog det första slaget som skakade Nog, så man såg inte vad det var för slag.

De såg i alla fall till att ingen missade att Rumble grävde i Lil Nogs ögon med fingrarna under avslutet. :D

Doctor Snuggles 2014-07-27 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7081530)
De såg i alla fall till att ingen missade att Rumble grävde i Lil Nogs ögon med fingrarna under avslutet. :D

Roligt att man inte sett en enda post gnällandes om det på varken reddit eller sherdog.

Grazzafukkinrazzi 2014-07-27 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7081292)
Vet inte om viktklippet eller att han skadade handen hade något att göra med det.

Något fel var det, det är jag övertygad om. Det syntes redan innan matchen på ansiktsuttrycken och kroppsspråket men framför allt syntes det under matchen på sättet han slogs.

cero 2014-07-27 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7081584)
men framför allt syntes det under matchen på sättet han slogs.

Hur tycker du att det syntes?

Grazzafukkinrazzi 2014-07-27 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7081664)
Hur tycker du att det syntes?

Att han inte var konsekvent i att försöka få matchen dit han är som bäst. Istället för att ständigt pressa och arbeta i clinchavstånd med knän, armbågar, trips och kast så stod han ofta still, på avstånd och slängde aviga slag med hakan i vädret för att sedan hamna ur balans. Detta, helt utan någon som helt offensiv från Lawlers sida som hindrade honom. När Brown väl försökte med, vad torde vara hans gameplan, så fick han väldigt bra utdelning.

Jag menar på att detta mer berodde på en rädsla och tveksamhet hos Brown som vanligtvis inte brukar finnas där än att Lawler var så fruktansvärt bra att han stängde ned Brown.

cero 2014-07-27 21:32

Lawler fick in en hel del stenhårda kombinationer på nära håll, möjligt att det gjorde att Brown frös till lite och ville hålla sig på distans även om det inte är hans styrka. Den förstnämde var också svår att kontrollera i clinchen och hade uppenbarligen övat mycket på att ta sig ur och re-setta.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.