![]() |
|
Vore faktiskt intressant att se Diaz vs Silva.
|
Intressant? Njaa.
Diaz skulle bli knockad väldigt snabbt. |
Antagligen. Men ingen av dem har mött någon med respektive fightstil. Den enda liknande snubbe Silva har mött var kanske Leben, men Diaz har mycket bättre boxning och juju.
Oavsett om Silva knockar honom snabbt, eller om han lyckas överleva de första ronderna och sätter press på Silva så vore det coolt att se. Andersons camp har ju sagt att de bara vill ha superfighter nu. Detta är väl det närmsta till en superfight de kan komma för tillfället. |
Invicta?
|
Silva/Diaz är verkligen en stylistisk mismatch. Någon som vandrar in i fickan med lite fotarbete och huvudrörelse mot Anderson? Visst, Anderson har nog inte mött någon med Diaz stil förut, men jag tror inte det har så stor betydelse mtp att Anderson är en väldigt skicklig counterstriker och har teknik ståendes som är ljusår före Diaz när det gäller i princip allt. Även ren boxning (vilket han är bäst på).
Helt ofattbart att Nick vill ha denna matchen. Har potential att bli brutalt. Hur som helst: lär ju vara en extremt underhållande match. |
Kom igen nu Elina!
|
Citat:
|
BJ tycker jag inte är en bra jämförelse. Han har varken Silvas boxning eller kondition. Vet inte om jag någonsin har sett sistnämda bli trött i en match? I alla fall inte vad jag kommer ihåg. BJs kondition och hunger är obefintlig nu för tiden.
Sen är Nick verkligen medelmåttlig på kickboxning. Han verkar ha problem med bensparkarna, vilket vi såg mot Condit och framför allt Cyborg där han åt 10 Aldo-sparkar på någon minut eller två. Kombinerar man allt detta med Nicks volymslag och Anderson järnhaka så kan jag i princip vara helt säker på vem som vinner. Fast det skulle vara löjligt underhållande att få se Nick Diaz vandra in i ringen med sin "Where you at, motherfucker?"-attityd och bara vandra rakt igenom Andersons tekniska slag. |
Åååh, såg precis att isländaren Gunnar Nelson gör UFC-debut 29:e september. :hbang: (samma gala som Kruth och Akira också går matcher) Får hoppas att det går lite bättre för denna nordiska grapplingsguru än det gjorde för Einemo..
|
Någon som såg Fransico Riveras match på 149 prelims? Hans stand-up såg fantastisk ut. Inte det bästa motståndet kanske, men i alla fall.
Citat:
|
Nick Hing stämmer in i kören med Anderson, Wanderlei, Vitor osv med att vara en sk "Fake brazilian".
Vistas endast i Brazilien när han vill tömma lokalbefolkningens fickor. http://middleeasy.com/images/stories...8/nickring.jpg |
Citat:
Invicta = UFC på 90-talet . ;) |
Vera/Shogun är tydligen en match för #1 contender...
|
Citat:
|
Det konstigaste med hela den här tokiga röran måste ändå vara, vart fan är Gustafsson? En av extremt få LHWs som inte redan fått pisk av Jones och har dessutom en 5-fight win streak. Ärligt talat tycker jag från första början att de borde satt in Gustafsson mot Shogun istället. Då hade det varit en rimligare #1-contender-fight.
|
Citat:
|
Citat:
Shogun åkte ju på det där knät i första sekunden, så det är fortfarande lite intressant att se. Inte för att jag tror han har särskilt mycket chans. Vem vet, kanske Hendo vinner. ;) |
Fy fan vad trött jag är på re-matches efter det här Edgar-spektaklet.
Om Shogun eller Vera får en match mot Jones, och den ser likadan ut som de första mötet måste vi sitta och vänta ytterligare 3 månader eller något på att få se Jones igen. Suck. |
Vera kommer väl inte få en chans? Var väl snack om att vann shogun så skulle han få en chans. Inte Vera? Får Vera en chans är det ju en jävla cirkus. Han kommer bli fruktansvärt våldtagen av Jones.
Sen håller jag med, instant rematches sucks om det inte är draw eller som Shogun Machida 1 där Shogun vann. Men Bendo kommer vinna igen och jag hoppas han avslutar sen fortsätter och dominera LW. |
Citat:
Om Shogun eller Machida vinner sina respektive matcher på ett imponerande vis så får nån av dom möta Bones/Hendo. |
Jaha, så hoppas jag verkligen att det är, och att Machida får matchen. Shogun såg verkligen bedrövlig ut mot Jones, det är ingenting jag vill se igen. Machida blev ju avslutad i andra, men hans stil lämpar sig bättre mot Jones än Shoguns.
Det roliga är ju om Edgar vinner mot Bendo nu. Då är dem 1-1 och Edgar får ta hem bältet. Känns ju jävligt lustigt. |
Det var officiellt Vera/Shogun som skulle få det, men White ändrade sig efter all backlash.
|
Citat:
På nåt sätt känns det som att det ska krävas en talangfull långskånk för att rå på Jones. |
https://lh3.googleusercontent.com/-l...f0/s1600/2.gif
Hur mycket det faktist påverkade Shoguns prestation vet nog ingen. |
Får liva upp tråden på egen hand.
Vad tror ni om Bader/Machida? Satt precis och dagdrömde om att Bader kommer ut självsäker och med långa och snabba haymakers jagar Machida som sidesteppar elegant likt en Tangomästare samtidigt som han levererar kontringar i form av raka högrar från helvetet. Någon annan som haft liknande tankar kanske? Blev helt förkrossad när Machida föll mot marken medvetslös i Jonesmatchen. Lämnade verkligen en unken smak i käften. Hoppas han kan rada upp lite vinster nu. |
Tror båda brassarna tar hem det. Sen tror jag fortfarande att machida är
En av de få LHW som har en genuin chans mot Jones. |
Blev nästan kär i denna nedtagning:
http://i44.tinypic.com/25krgqg.gif Jones fick in en helt sjuk armbåge på marken, men Machida visade på bra scrambling och lyckades ta sig upp väldigt snabbt. Ståendes gjorde Machida bra ifrån sig, även om han blev golvad av det där slaget, vilket jag fortfarande inte kan acceptera. Så det bådar gott för en bra prestation i returmötet! |
Någon som vet när overeem fr börja köra igen?
|
Citat:
|
Känner vi Dana rätt så lär det ju bli ganska snart efter det.
|
Citat:
|
Någon som vet vart man kan se OS-brottningen?
Är ju inte rätt tråd för det egentligen, men men. |
Bra kort ikväll! JUST BLEEED!
|
Nu börjar det på facebook.
|
Allt tidigare än vanligt idag? Verkar som huvudkortet börjar kl 02?
|
Fin finish. :D
Hank: yep, ufc eventen på fox brukar börja tidigare. |
märkligt att se phil davis utanför main card!
|
Citat:
|
Riktigt bra fight av Phil Davis!
|
Fan va tråkigt.
Citat:
|
Det är väl inte första gången han jobbar med öppna händer... suck.
Sjukt tråkigt, brassen är en riktig best! |
Hehe vad galen brasilianaren blev när matchen stoppades, trodde han skulle döda nån nästan. :D
|
Tror det var lite som blev lost in translation där, Brassen trodde att domarn frågade, "kan du fortsätta?", varav Brassen nickade och svarade ja, därför fick Brassen ett roidrage-anfall när domaren sedan bröt.
|
Tråkigt att inte få se en fight, men worst case scenario är hemskt, en fighter som är mer skadad än vad han vill erkänna (fullt möjligt att hans synkapacitet var nere på typ 50% där, en ordentlig eye-poke är brutal) fortsätter fightas och förlorar till följd av skadan. Det är otroligt orättvist och tyvärr är det nästan bättre såhär.
|
Visst är det så Lorden!
Det var för hans eget bästa, men självklart ett hårt slag mot den testosteronstinne Brassens machismo, därav roidrage-anfallet :) |
Tyckte allt Phan förtjänade det, han landade de mer signifikanta slagen även om Millers jabs var stabila. Älskar Phans boxning, vänsterkroken är ett monster.
|
Phan jobbar in slagen bra trots och oftast en stor reach-skillnad.
Bra kroppslag och krokar. |
Frågan är om Phan inte borde ta en titt på 135. Tror inte han kämpar nämnvärt för att komma ner till 145.
|
|
War Swick-Fu's comeback!
|
Citat:
|
fuck u kwon
|
MKT bra timing, leggrab och huvudslag simultaneously, almost in an instant!
|
Mike quick Swick looked slick
|
Ohh shiiieeeeet
|
Would have loved to see the Swick-o-tine tho, bro! :D
' Riktigt bra fight J-Lau VS Warner! |
J-LAU never disappoints!
|
Bra fight indeed!
|
Awseome!
|
Bra intro för Machida VS Bader! Lite Rocky IV-feeling :D
|
Jag missade det, så snabb holy crapa laca, Streamen fastna :(
|
Ultimate CounterPuncher
|
True assassin skills!
Ser mycket hellre att Machida få chansen än Shogun. |
Nån mer som spotta Joel Kinnaman? :P
|
Brandon Vera, what a warrior!
5 years of pain |
Vilket main event, två fighters på dekis...
Bra hjärta har de dock. |
Nam Phan wants Steven Seagal next
|
KLANG BOOM
|
Sviiiinbra event, väldigt viktigt för UFC detta tror jag.
|
Rory skadad :( fan va synd...
|
|
Shogun vs Gustavsson känns väl som en rolig match men kan tycka att Alex förtjänar någon "högre rankad" faktiskt.
|
Nu är detta äntligen slut. Nu så kan man knappt vänta på att Benson försvarar sitt bälte.
|
Hög kvalité på denna galan, speciellt prelims. Någon som såg John Moragas match? Extremt imponerande standup. Han har bara förlorat en match mot John Dodson.
|
|
Machida träffar ofta kroppssparkar med framsidan av foten, hur effektivt är det? Ser ut att göra ont i foten i alla fall.
|
Det där ser ärligt talat inte ut som någon vidare träff. Men jag har inte sett matchen och vad som hände sen...
|
Kom förresten ett steg närmare ren MMA-träning idag då jag gav mig själv en ordentlig vänsterkrog rakt mellan ögonen på ett missat nacksving på judon. Har en blå fin näsa nu. :)
|
Citat:
Är du igång med Judon igen, nacken är bättre? |
Citat:
http://rashadface.com/var/resizes/GI...f?m=1344151545 |
Machida berättar, hyfsad engelska nu!................ .....Jämfört med Shoguns engelska :D *vroom* *vroom*
|
Citat:
|
eternallord: Där ser man.
Vad tjänar UFC egentligen på att ha Strikeforce som en separat organisation? |
Citat:
En farmarliga kanske. |
Man skulle ju kunna låta de sämre atleterna plockas upp av Bellator eller liknande, men visst, det tjänar ju inte UFC några pengar på.
Börjar bli lite tomt i vissa divisioner tycker jag. Skulle inte skada att skicka över en del personer till 185 och uppåt. T ex Jacare, Rockhold, Mousasi, Barnett, Cormier, osv. |
Citat:
Yeah, dock är oftast karatetekniker betydligt hårdare än TKD varianterna. Fördelen är att man får bättre reach, därför man ser lite andra roligare varianter än de eviga low kicks man har i thai :) |
Citat:
|
Citat:
Shotokan och Shito Ryu bland annat sparkar med vrist/fotblad. Troligtvis för att dom inte tränar mot fullkontakt/knockdown. Jag vet inte exakt... |
Citat:
Den stora skillnaden mellan kraften i en TKD/(vissa sorters karate?)-spark och en Thai-spark är dock inte träffytan utan hur accelerationen genereras. En Thaispark får kraften från att de kliver in och placerar den främre foten i ett utåtpekande läge och sparkar genom målet. En spark från en fighter som har sina fötter på samma linje genereras från höftrotationen precis innan sparken landar. Citat:
|
Petoria: Just det!
Ang Miller/Phan: Hur kunde det vara ett split decision? Självklart UD till sistnämda? |
Jag hade det Split Decision för Garcia personligen.
|
Drygt en vecka till Honda Housey slåss igen.
Smart att skaffa Lucia Rijker som coach. Bästa kvinnliga boxaren/kickboxaren någonsin. |
Sista meningen:
http://oi46.tinypic.com/16gbww6.jpg Marknadsföring på världsklass! Citat:
|
Blir lite fel när man försöker bevisa att man inte är white trash genom att stava som man vore white trash. ;)
|
Förstår inte hur man kan göra så mycket stavfel när man till och med är amerikansk :D
|
Gustafsson är inget språkligt geni han heller. Har du läst hans blogg? ;)
|
Haha nej faktiskt inte. Kanske lite för mycket slag i huvudet? ;)
|
Nog många som blir fighters av en viss anledning. :D
Apropå slag i huvudet, är det bara jag som märkt att det låter som Shogun har börjat sluddra mer? Nu kan jag inte portugisiska, men ändå. Undrar hur länge till hans haka räcker. Han verkar ju onekligen vara rätt sliten numer överlag. Tyckte t.ex. inte Vera var särskilt imponerande, utan snarare Shogun som var halvkass. |
Läste igenom någon tråd på Sherdog där portugiser skrev att det alltid har varit svårt att förstå vad Shogun säger. Det var något med hans dialekt. Men visst, en kombination av mycket stryk i hans sista matcher och en lång karriär gör väl knappast saken bättre.
Hoppas att fler atleter börjar lägga handskarna på hyllan i tid. Blir riktigt mörkrädd av att se t ex Wanderlei tävla med en hjärna som slocknar av ett par slag. Men med tanke på att vissa tjänar ett par tusenlappar per match blir det nog svårt att bara avsluta karriären... |
Har hört att Shoguns bror pratar ganska sluddrigt, han har också tagit en hel del stryk i sin karriär (främst från matchen mot Kharitonov)
Och apropå att ta mycket stryk i en match: http://www.mma-core.com/gifs/1000012..._the_Risin.gif |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25. |
|