Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2014-07-06 04:38

*gah!*

Onekligen bäst men seriöst, måste ju hitta riktigt motstånd..

Bailah 2014-07-06 05:31

Nein!

Brunfel 2014-07-06 11:18

Bara jag som uppskattade nedtagning + gnp i rousey-davis matchen i slow motion?

AronP 2014-07-06 14:08

Grym gala! Bortsett från weidmans vinst då.

Går det att ogilla ronda? Fan hon har allt.

En fundering. Det här med att hålla mitten av oktagonen, vilka attribut är det som krävs för att klara av det? Det måste ju vara något som vissa fighters gör som gör att som klarar av det. Rory gjorde det ju tidigare trots att han mötte en kille som är både aggressiv och farlig med händerna och nu weidman i dom första ronderna, iof mot en klassisk passiv machida men i senare ronder så orkade han inte hålla den.

Citat:

Ursprungligen postat av Brunfel (Inlägg 7058012)
Bara jag som uppskattade nedtagning + gnp i rousey-davis matchen i slow motion?

Jag och tjejen pratade precis om att det klippet kommer spridas rätt så brett :)

LoveMachine 2014-07-06 14:21

Ronda Rousey är typ den enda anledningen till att jag ser på UFC. Hon är ett jävla fenomen. När hon började med MMA så tyckte jag hennes namn lät bekant. Det beror på att en polare från tiden i Japan småkände henne och hade beskrivit henne som ett monster. Han bodde i och tränade Judo i USA men tävlade för Kanada. Så han hade träfat henne på diverse träningsläger och när han tränade hos hennes dåvarande tränare Jimmy Pedro.

Doctor Snuggles 2014-07-06 14:37

Nu måste tjejerna oroas över att bli knockade av Ronda också. Galet vad mycket bättre hon är.
Vilken klockren mma-sekvens förresten. Var så smooth att den såg fejk ut. Som den vore inrepad.

HVR 2014-07-06 14:56

Visst att Ronda är mycket bättre än övriga tjejerna i UFC.. Men hur kan man gilla henne (både som fighter och person)?! Uppblåst och omogen. Kolla bara på när hon var coach på TUF... herregud säger jag bara, tjejen behöver medicin. Dessutom är hon förutsägbar som få att kolla på (även om hon såklart är väldigt skicklig på vad hon gör). Sitter varje gång och hoppas att hon åker på stryk... men det gör hon ju sällan :) Tyckte bara det behövdes liten motpol till allt Ronda-runk här inne :)

Doctor Snuggles 2014-07-06 15:07

Du tyckte fel.

Doctor Snuggles 2014-07-06 15:21

https://d3j5vwomefv46c.cloudfront.ne.../859326298.gif

Ser ut som ett barn som slåss med sin farsa. :D

eternallord 2014-07-06 15:39

1. Caceres är klart bättre än folk tror
2. Faber har blivit sämre
3. Faber kunde inte hitta motivationen att träna särskilt hårt till den här fighten

Något eller flera av dom här faktorerna som spelade in till att Faber underpresterade (i mina ögon åtminstone)? Tyckte Urijah andades tungt redan i andra ronden och började bli ordentligt plattfotad.

Svårt att säga att någon som vinner på distinkt choke underpresterar, men detta var ju en squash match av sällan skådat slag.

Doctor Snuggles 2014-07-06 15:46

Skulle Bruce Leeroy lära sig att hålla distansen bättre med jabbar och raka slag och förbättra sin fight-IQ ytterligare, så skulle han nog kunna bli en contender.
Tyckte också Faber såg plattfotad ut.

cero 2014-07-06 17:01

Inte en enda kommentar om Machida/Weidman? Vad är det för fel på er?

cero 2014-07-06 17:06

Citat:

En fundering. Det här med att hålla mitten av oktagonen, vilka attribut är det som krävs för att klara av det? Det måste ju vara något som vissa fighters gör som gör att som klarar av det. Rory gjorde det ju tidigare trots att han mötte en kille som är både aggressiv och farlig med händerna och nu weidman i dom första ronderna, iof mot en klassisk passiv machida men i senare ronder så orkade han inte hålla den.
Anledningen till att Machida började gå framåt var för att han förlorade matchen. Annars är han alltid på cykeln.

Det är en kombination av stil och teknik. Rory utklassade Woodley ståendes och då blev den senare passiv och osäker. Han försökte med ett par av dem där overhands som han brukar knocka folk med, och missade med 15 mil varje gång. Kan man straffa någon som pressar så kommer dem givetvis börja backa istället.

Citat:

Visst att Ronda är mycket bättre än övriga tjejerna i UFC.. Men hur kan man gilla henne (både som fighter och person)?! Uppblåst och omogen. Kolla bara på när hon var coach på TUF... herregud säger jag bara, tjejen behöver medicin. Dessutom är hon förutsägbar som få att kolla på (även om hon såklart är väldigt skicklig på vad hon gör). Sitter varje gång och hoppas att hon åker på stryk... men det gör hon ju sällan Tyckte bara det behövdes liten motpol till allt Ronda-runk här inne
Rekommenderar den senaste säsongen av Big Brother för dig. I denna tråd tycker vi om bra fighters.

Skämt åsido har hon en ganska motbjudande personlighet och gör ofta bort sig, men bortsett från det är hon en fantastiskt underhållande fighter.

AronP 2014-07-06 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7058296)
Anledningen till att Machida började gå framåt var för att han förlorade matchen. Annars är han alltid på cykeln.

Det är en kombination av stil och teknik. Rory utklassade Woodley ståendes och då blev den senare passiv och osäker. Han försökte med ett par av dem där overhands som han brukar knocka folk med, och missade med 15 mil varje gång. Kan man straffa någon som pressar så kommer dem givetvis börja backa istället.

Jag tvivlar på att man bara kan börja gå framåt för att man ligger under, då borde han gjort det mycket tidigare.

Till viss del köper jag att tekniken spelar in men, utan att kunna minnas något exakt, så känns det som att det är många fighter där den teknisk överlägsna ändå inte håller mitten.

Om vi fortsätter på rory vs Woodley så varför fortsätter man inte försöka nöta mot att ta mitten även om man får smaka, alternativet för ju helt katastrofdåligt.

Jag försöker bara förstå här.

cero 2014-07-06 17:21

Citat:

Jag tvivlar på att man bara kan börja gå framåt för att man ligger under, då borde han gjort det mycket tidigare.
Klart han kan, problemet är att han inte är bra på det. Hans stand-up är till 80% kontringar. Men att "ta mitten" är inget måste, det som räknas är vem som får in bäst slag. Om det inte händer ett skit under matchen så kanske "octagon control" blir avgörande. Condit/Diaz är ett bra exempel om du såg den.

Citat:

Om vi fortsätter på rory vs Woodley så varför fortsätter man inte försöka nöta mot att ta mitten även om man får smaka, alternativet för ju helt katastrofdåligt.
Man vill inte bli knockad framför miljontals människor? Detta är ju inte basket direkt. Det är därför många hamnar i survival-mode när inget av deras tekniker fungerar. Sedan är många fighters rädda om sin (hjärn)hälsa och vill inte offra sig när de ligger under. För att inte snacka om den mentala aspekten, ibland viker man sig bara. I just Woodleys fall kan det vara en fråga om kondition också, han har komiskt mycket muskelmassa på den ramen. Han hade kunnat ställa sig på scen och tävlat i BB direkt efter matchen lol.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.