![]() |
|
De kunde ju haft Bjorn som promoter och Coker bakom kulisserna. Svårt att tro att man kan marknadsföra MMA med en "hygglig prick" som aldrig skapar rubriker. Bellator behöver en Dana White.
|
Som sagt, SF är dem som lyckades bäst efter Zuffa. Så tydligen behövs det inte en glappkäft. Snarare uppfriskande att ha en motpol. Björn kändes dessutom slemmig och oärlig, och var knappast ett särskilt bra ansikte utåt.
|
|
Citat:
Det var snarare allt minus promoter-rollen (i media) som gjorde att de lyckades. Så om han jobbar bakom kulisserna blir det samma sak i alla fall. Dana är väl ett perfekt exempel på att det inte är en korrekt kostymnisse man vill ha som ansiktet utåt i denna sport. |
En promotor behöver inte vara Don King för att lyckas. Dana är bara ett exempel, inget bevis. Största anledningen till varför UFC lyckats är knappast hans media-"skills".
|
UFC har gjort mycket för MMA, men gör samtidigt så att sporten inte är så eftertraktad av idrottare. Boxare tjänar 29301321 gånger mer än MMA fighters, detta pga UFC's äckliga "monopol" och snålhet. Behövs fler organisationer och fler bälten (tyvärr) för att fighters ska få de pengar de förtjänar.
|
Monopolet är det som gör UFC intressant i mina ögon. En mästare är en mästare i mma. I boxning så händer det att dom bästa inte möter varandra.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
|
Citat:
Floyd och Pacman är inte i samma (naturliga) viktklass heller, eller skillnaden i vikt är iaf ungefär lika stor. |
Sonnen/Galvao Metamoris 4 (9e Augusti). Nej jag skojar inte. Vinnaren möter Schaub i finalen.
Citat:
|
Som sagt, för tredje gången, Coker verkade lyckas rätt bra ändå.
|
Trots, inte tack vare. ;)
|
Ja, det har säkert inget att göra med hans långa erfarenhet och kontaktnät osv.
Faktum är att sample size är alldeles för liten, och det beror på för många faktorer, för att säga vem som egentligen lyckas bäst. Att UFC öht finns idag beror till stor del på tur. Att inte vara ngn som försöker tjafsa med Dana tror jag också är hjälpsamt. Återigen, ska man gå på de fakta som finns, så är Coker den som lyckats bäst efter Dana. |
Det ryktas om att Coker var ett bottennapp och att Bellator egentligen ville ha Chael Sonnen, lol.
|
Hur korrekt brukar FrontRowBrian vara?
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25. |
|