Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Leangains-måltider (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161145)

Spinkelinken 2011-03-17 14:17

Varför är det så svårt att få i sig kollisar?! Ska få i mig runt 460/dag men det känns ju omöjligt, protte och fett bara slinker ner hur lätt som helst men just kolhydrater är jobbigt att trycka i sig i såna mängder på 2-3 mål..

SiSenior 2011-03-17 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Spinkelinken (Inlägg 4930815)
Varför är det så svårt att få i sig kollisar?! Ska få i mig runt 460/dag men det känns ju omöjligt, protte och fett bara slinker ner hur lätt som helst men just kolhydrater är jobbigt att trycka i sig i såna mängder på 2-3 mål..

Ät mer pannkakor. Dra ner på fibrer och annat som mättar bra jämt emot mängder kolhydrater det ger.

anton2000 2011-03-17 14:23

Citat:

Om det är någonting här i världen som är lätt att få ner borde det ju vara kolisar. Tips: Bröd!

vicarious 2011-03-17 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av apagul (Inlägg 4929989)
Hur in i gandalfen får man i sig över 1kg kyckling vid ett tillfälle.
Jag sitter och äter 300-400 med ris och tycker det är hardcore..

:laugh:

jag åt 1kg kvargfluff och 100g havregryn häromdagen. blev så mätt så jag fick ont.

apagul 2011-03-17 14:35

Funderar på att gå över till light fasta. Äta ännu större måltid efter gymmet och fasta.

Då mina levnadsförhållanden i stort sett kan anpassas till vad som helst. *whatever*

Dessutom är det ju fördelaktigt med EAA då.

vicarious 2011-03-17 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av apagul (Inlägg 4930884)
Funderar på att gå över till light fasta. Äta ännu större måltid efter gymmet och fasta.

Då mina levnadsförhållanden i stort sett kan anpassas till vad som helst. *whatever*

Dessutom är det ju fördelaktigt med EAA då.

Light fasta?

Fördelaktigt med EAA när då?

johanhowie 2011-03-17 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av doh (Inlägg 4930802)
Det där ser gott ut :) recept?

- Det var totalt improviserat, hade tänkt att käka gröt och cottage cheese, men jag ändrade mina planer och slog ihop dom istället. Men det vart riktigt gott faktiskt.

Ingredienser:
Äggvita 500 ml
Havregryn 120 gram
3 skopor vanilj protein
2 äpplen
Kanel
Sötningsmedel

Cottage cheese, russin, och kanel som topping.

- Jag vispade äggvita poröst, tillsatte proteinpulvret och fortsatte vispa. Sen hade jag i äpplena, använde ett rivhjärn. Tror nästan att jag ska skiva äpplena nästa gång dock. Rörde om och tillsatte kanel och sötningsmedel tills det jag tyckte att det smakade bra.

Hade den i ugnen tills hela kakan hade stelnat, på 180 grader. När den var klar bredde jag ut cottage cheese och russin över härligheten och tillsatte ytterligare lite kanel och sötningsmedel.

doh 2011-03-17 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av johanhowie (Inlägg 4931207)
- Det var totalt improviserat, hade tänkt att käka gröt och cottage cheese, men jag ändrade mina planer och slog ihop dom istället. Men det vart riktigt gott faktiskt.

Ingredienser:
Äggvita 500 ml
Havregryn 120 gram
3 skopor vanilj protein
2 äpplen
Kanel
Sötningsmedel

Cottage cheese, russin, och kanel som topping.

- Jag vispade äggvita poröst, tillsatte proteinpulvret och fortsatte vispa. Sen hade jag i äpplena, använde ett rivhjärn. Tror nästan att jag ska skiva äpplena nästa gång dock. Rörde om och tillsatte kanel och sötningsmedel tills det jag tyckte att det smakade bra.

Hade den i ugnen tills hela kakan hade stelnat, på 180 grader. När den var klar bredde jag ut cottage cheese och russin över härligheten och tillsatte ytterligare lite kanel och sötningsmedel.

Alright, tack :thumbup:

JimmyFlessa 2011-03-18 08:52

Citat:

Ris? Havregryn, bröd? What teh fuck, det borde inte vara några problem.

jag åt 1kg kvargfluff och 100g havregryn häromdagen. blev så mätt så jag fick ont.[/QUOTE]

Om det är mättnads känslan du tyckte var jobbig så skit i fluffet och ät råa havregryn i ett "kaseinbad" (D.v.s, fluffa inte proteinet) så slipper du all luft. Var fallet tvärt om att det var mättnadskänslan du eftersökte så är det bara att gratulera. :thumbup:

JimmyFlessa 2011-03-18 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av doh (Inlägg 4930802)
Det där ser gott ut :) recept?

Indeed! Ser fruktansvärt gott ut, nästan som en megastor klick jordnötssmör toppat med keso, russin & kanel typ. Recepie wanted, :D

JimmyFlessa 2011-03-18 19:14

1 bifogad(e) fil(er)
Omelett vikt på mitten gjord på 480 Gram (10 M/L-Ägg) Ägg fylld med örter, 50 gram tomat, 20 gran dijonsenap & 30 Gram lök.

160 Gram broccoli, 50 gram tomat & 60 Gram Paprika.

1 Glas laktosfri lättmjölk (2 Dl).

2 Gram Omega-3.

Bifogad fil 79066
885 Kalorier.
75 Gram protein.
55 Gram Fett.
18 Gram kolhydrater.

Onigiri 2011-03-18 21:48

johanhowie gick ut med två tungviktare på senaste sidan. Han har högst betyg för närvarande.

JimmyFlessa 2011-03-18 22:09

ingen bild men jag åt nyss 1 100 gram 70%ig chokladkaka samt 500 Gram minikeso med jordgubbar, kanel & äpple & en hel sats med mina chokladbollar samt 2 glas mjölk. Gick på ca 2000 Kcal. Fan att jag inte fotade.

Bobbokrull 2011-03-18 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyFlessa (Inlägg 4934846)
ingen bild men jag åt nyss 1 100 gram 70%ig chokladkaka samt 500 Gram minikeso med jordgubbar, kanel & äpple & en hel sats med mina chokladbollar samt 2 glas mjölk. Gick på ca 2000 Kcal. Fan att jag inte fotade.

Mmm..precis, fan att du inte fotade va? Men nog kom du allt ihåg att gå in här och skriva ner det du precis "åt".

Pansartax 2011-03-18 23:44

Har jag missuppfattat tråden eller ska det inte bara vara "stora" portioner här inne?

Känns lite som den vanliga "bilder på era måltider" på vissa inlägg här inne...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.