Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-05-22 11:32

Doctor Snuggles 2014-05-22 17:43

En till artikel som talar om TJ:s utveckling, och mycket av det som jag talat om:
http://www.bloodyelbow.com/2014/5/22...-mma-technique

Doctor Snuggles 2014-05-22 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7007887)

Gillar denna serie. En varje dag.

cero 2014-05-22 20:01

Samma här. Och jag börjar bli jävligt trött på dessa Countdowns som alltid ser exakt likadana ut ("BARAO IS A BEAST" *highlights highlights*, "TJ DILLASHAW IS THE REAL DEAL" *highlights highlights*), så detta är ett lite mer uppfriskande sätt att tagga på. Börjar få svårt för att titta på allt snack mellan matcherna också, allt känns så generiskt, så det blir oftast att man spolar fram till walk-ins.

cero 2014-05-22 20:02

"Ny Snuggles/Cero-tråd (varning för spoilers!)"

Skärpning grabbar. Mer MMA, mindre IRL.

Doctor Snuggles 2014-05-22 20:09

Eh, va?

Doctor Snuggles 2014-05-22 20:09

Lite lustigt:

Earlier this week the UFC announced the addition of lightweight Dashon Johnson, a pro boxer (record: 15-15-3) who sports an undefeated MMA record of 9-0 and goes up against 4-0 Jake Matthews (who was swiftly bounced from TUF Nations) at UFC Fight Night in New Zealand. On the surface, it seems like a battle of undefeated lightweight "prospects" who have been impressive enough against regional opposition to warrant a spot in the UFC. But if you peel back the onion on Johnson's 9-0 mark, it's about as meaningless a 9-0 as you can possibly get. As Zane pointed out in his latest piece, the combined record of Johnson's opponents is 13-39, with 12 of those wins attached to Brady Harrison (12-11), who took Johnson to a split decision and is the only man he hasn't finished. For good measure, here are the records of each fighter he's faced at the time of the bout (in chronological order from top to bottom):

•Tommy Franklin (0-0)
•Jordan Delano (0-4)
•Kenneth Johnson (0-0)
•Randall Adams (0-0)
•Phelan Fleming (0-1)
•Kenny Kilgore (1-3)
•Brady Harrison (11-10)
•Ray Carter (0-1)
•Jordan Delano (0-10, rematch of first fight)

All of these fights took place in the California-based Xplode Fight Series, a pro-am organization that runs almost all of its cards at an Indian Reservation in Valley Center. Having gone through a select few of their shows, it is an organization that is rampant with squash matches that would otherwise not be sanctioned if they were sanctioned by the California State Athletic Commission.

eternallord 2014-05-22 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7008653)
Samma här. Och jag börjar bli jävligt trött på dessa Countdowns som alltid ser exakt likadana ut ("BARAO IS A BEAST" *highlights highlights*, "TJ DILLASHAW IS THE REAL DEAL" *highlights highlights*), så detta är ett lite mer uppfriskande sätt att tagga på. Börjar få svårt för att titta på allt snack mellan matcherna också, allt känns så generiskt, så det blir oftast att man spolar fram till walk-ins.

Jag har inte kollat på något mellansnack på ett event på kanske 3-4 år. Kan inte komma ihåg senaste gången, det är ju exakt samma smörja varje gång.

nitz 2014-05-22 20:15

Kollar heller inte mellansnacket om jag inte kollar live

Doctor Snuggles 2014-05-22 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7008676)
Jag har inte kollat på något mellansnack på ett event på kanske 3-4 år. Kan inte komma ihåg senaste gången, det är ju exakt samma smörja varje gång.

Inte konstigt, med tanke på att Dana verkar godkänna varje avsnitt själv.

eternallord 2014-05-22 20:23

Ska jag vara ärlig är nog bristen på bra och kreativ marknadsföring det som mest påverkat mitt MMA-intresse negativt senaste åren. Fighterna är bra, men paketet runt omkring är identiskt varje gång och det är oerhört tröttsamt.

cero 2014-05-22 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7008664)
Eh, va?

Verkar mest vara vi 2 som chattar i denna tråd. :D (Gjorde om rubriken, ha-ha)

Citat:

Ska jag vara ärlig är nog bristen på bra och kreativ marknadsföring det som mest påverkat mitt MMA-intresse negativt senaste åren. Fighterna är bra, men paketet runt omkring är identiskt varje gång och det är oerhört tröttsamt.
Förslag på förbättring?

Kampsporter har väl alltid marknadsfört på samma sätt egentligen? Boxing, K-1, MMA osv.

eternallord 2014-05-22 21:02

Nått sånt här kanske? ;)

Doctor Snuggles 2014-05-22 21:33

Asien-fetischen ger sig till känna. ;)

cero 2014-05-22 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7008797)
Nått sånt här kanske? ;)

Hahahahahahah hemskt

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:34.