Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-05-09 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av DekeThornton (Inlägg 6989089)
Publicerad 1 april.

Men rolig ändå, även om den inte är på riktigt.:)

Den är på riktigt. Läste att den hade gått på lokaltv ngnstans i USA eller ngt.

cero 2014-05-09 14:25

Kennedy på JRE. Varning för mycket 'murica-snack i början.

Doctor Snuggles 2014-05-09 14:47

Vet inte vad det är med Kennedy. Han verkar sjysst och så, men fan vad han är irriterande ändå. Och det är inte ens hela Murica grejen.

cero 2014-05-09 14:55

Nu vet du hur alla Joneshatare känner. ;)

Doctor Snuggles 2014-05-09 15:25

Inte riktigt. Joneshatare har flera olika mer eller mindre irrationella rationaliseringar för sitt hat. Sedan så skapar jag inte femhundraelva trådar som dissekerar minsta lilla grej som han gör.

cero 2014-05-09 15:34

Citat:

Joneshatare har flera olika mer eller mindre irrationella rationaliseringar för sitt hat.
Precis, det är ju det som är grejen. Jones "rubs" folk "the wrong way" (lol på den svengelskan) vilket gör att folk försöker rationalisera hatet genom att ta upp små skitsaker som att han tjallade på några gatuungar för 15 år sedan t ex. Det här med personligheter är lite knepigt faktist. Vissas går helt enkelt inte hem hos folk. Andra som Rampage och McGOAT har hur mycket svängrum som helst utan att någon bryr sig.

Doctor Snuggles 2014-05-09 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6989635)
Precis, det är ju det som är grejen. Jones "rubs" folk "the wrong way" (lol på den svengelskan) vilket gör att folk försöker rationalisera hatet genom att ta upp små skitsaker som att han tjallade på några gatuungar för 15 år sedan t ex. Det här med personligheter är lite knepigt faktist. Vissas går helt enkelt inte hem hos folk. Andra som Rampage och McGOAT har hur mycket svängrum som helst utan att någon bryr sig.

Och jag gör inte det, vilket var min poäng. ;)

Med det sagt, Kennedy har tydligen barn med samma kvinna som Lidell.
Här är skönheten:
http://www.bjpenn.com/wp-content/upl...1.44.58-PM.png

:D
(nu känner jag mig lite smutsig)

cero 2014-05-09 15:53

Citat:

(nu känner jag mig lite smutsig)
Du har ett hjärta av sten.

Vad är det som gör Kennedy så irriterande då? 1 min på dig att svara, annars är du en hatare.

Doctor Snuggles 2014-05-09 15:57

Men det är ju det som är poängen. Stör mig på hans personlighet, fast jag kan inte exakt sätta fingret på det. Försöker inte hitta på någon legitim anledning.
Sedan är han en tråkig fighter, vilket kanske påverkar.
Jag tror att jag är tvärtom mot Jones-hatare i det avseendet, nu när jag tänker efter. Gillar jag någons fightingstil, så gillar jag dem mer som person också per automatik. ;)

Doctor Snuggles 2014-05-09 16:03

Jones verkar iaf inte vara en särskilt stor stjärna (än). UFC 172 gjorde bara 350k buys. Mindre än Rondas senaste, den med barristan.

cero 2014-05-09 16:14

Inte ännu, men det kommer. Silva t ex drog ju inte heller stora siffror innan matcherna mot Sonnen. Inom 1 eller 2 år tror jag han är där. Om inte så är det kört för UFC, lol. Jones har verkligen allt som krävs för att vara ett stort varumärke. Inte den mest explosiva personligheten förvisso, men han är gigantisk, svart (atletisk), spännande, engelsktalande, extremt dominant osv.

Cain har också potentialen, men han spenderar ju som sagt mer tid på sjukhuset än i buren, och har en totalt färglös mediapersonlighet.

Doctor Snuggles 2014-05-09 16:16

Jones mot Gus borde iaf göra upp mot 600-700, om inte mer beroende på resten av kortet.

Agitator 2014-05-09 16:20

Jones är en nobody. Saknar allt som forna stjärnor glänste med samt dagens.

Chael peoples champ btw! Såg just Brazilavsnitten. Chael är verkligen under wands hud :)

cero 2014-05-09 16:47

Citat:

Jones är en nobody. Saknar allt som forna stjärnor glänste med samt dagens.
Och vad skulle det vara....?

Doctor Snuggles 2014-05-09 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6989742)
Och vad skulle det vara....?

Han har inte petat lika många ögon som the Eyesman, t.ex. :D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.