![]() |
|
Pat Barry såg ointressant ut igen, han kan inte ha länge kvar i UFC.
Alan Belcher imponerade starkt, silken match! Nate alltså, ser fram mot att se mer av han, känns som att han klivit upp ett steg sista månaderna. |
Bägge Diaz.Bros är underbara att titta på
Imponerad av Belcher, trodde Paul skulle vinna snabbt mot honom. |
Lite synd att Palhares förlora dock, ville se han greppa tag i ett av Jones miniben och dra något in i helvete.
Iphone |
Citat:
Du vet f.ö. att Paul Harris är typ 20 cm kortare och har 35 cm kortare reach, va? Skulle se komiskt ut. Dessutom så har Bones väldigt långa skenben vilket innebär, gissar jag, att han skulle kunna placera knät i en säkrare position lättare? Men någon som faktiskt kan grappling får gärna säga hur det verkligen ligger till. |
Citat:
|
Shogun and Machida med Hitten "Very Movi - Vroom Vroom"
|
Citat:
|
K1-sheilds. :D
|
Hur kunde ni tvivla på Belcher? :)
|
Varför tror inte du på Palhares?
|
Tror Palhares gjorde ett strategiskt fel i att dyka efter benet så fort han fick nedtagningen. Lite väl förutsägbart. Borde ha säkrat sin position och väntat på en bättre öppning, men det är lätt att säga med facit i hand. Belchers gjorde ett jävligt klockrent jobb med att försvara det benlåset, och hans GNP var helt sanslös. Träffade med en armbåge, och fortsatte slå med riktigt bra precision.
Är Alan någon som kan vara med i mixen för en titelmatch tro? Tittat på honom alldeles för lite för att kunna avgöra. Har hört att han blev rånad på domslutet mot Akiyama, och bortsett från den matchen så har han ju en ganska imponerande streak. |
Såg just Palhares VS Belcher.
Grymt bra match. Man tänkte ju direkt nu är det kört när Palkares fick ta i benet :D Fy fan vilket bra jobb Belcher gjorde på marken. Pat Barry såg rätt värdelös ut. Är ju inte precis någon expert men när han hade mount hade han hur många alternativ som helst men det kändes det som och det enda han gick på var kimuran :confused: |
Jiujutsu-breakdown för FOX 3.
|
|
Shit is old as shit. ;9
Now this, on the other hand: http://fighterxfashion.com/wp-conten...hrowdown-2.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Papy Abedi mot Rick Story på UFC on FX 4
Kan bli en lång Och jobbig kväll(iofs, förmodligen inte så lång) för Abedi... |
It's gonna be a Horror-Story :D
|
Fifan ja, kommer ligga och torrjucka Papy tills ejakulation. Kanske lyckas avsluta med en choke efter, beroende på hur Papy lyckas försvara sig på backen.
|
|
http://1.bp.blogspot.com/-u5rKgqgKLa...0/10001832.gif
Blev inte så mycket mer kaxighet från Diaz sida efter det där.. :D |
Nej han fick bra med stryk i den fighten :) Men det råder inget tvivel om att Nate aldrig borde varit i WW överhuvudtaget och Rory är en av divisionens allra bästa.
|
Det känns som att bältet kommer hamna i Nates händer förr eller senare. Han går bara från klarhet till klarhet.
|
Citat:
|
Citat:
Vi får se hur han klarar av en stark brottare när/om han möter Bendo. |
Citat:
(med det menar jag inte att Nate inte blivit bättre sen den fighten, det har han definitivt, håller med om att han börjat få ihop sitt game mycket bättre nu) Jag tror inte Bendo är i närheten lika stark som Rory MacDonald, så om du menade det som en jämförelse tror jag inte den är särskilt relevant. |
Nate blev inte ragdollad ordentligt förrns tredje ronden, egentligen. Nästan vid varje exchange innan det så clinchade han direkt. Rory har ju iof bra reach också, så det kunde ha något att göra med det.
Han har överlag varit lite mindre aggressiv än Nick, vilket man måste vara för att deras stil ska vara effektiv, men har förbättrat denna aspekt upplever jag det som. |
Har för mig att Rory har sagt att han inte tänker möta GSP. De tränar ju tillsammans osv. Vart ska han annars ta vägen? Jag tror att han kommer dansa igenom hela divisionen på ett år eller två. Kanske kan lägga på sig lite vikt och tävla mot Anderson? En match jag tror han kan vinna om han fortsätter i samma takt.
|
Har för mig att han sagt att han flyttar upp till MW då
|
Såg någon Numbers häromdan? Tito var med. :D
I avsnittet så beräknade de om en viss fighter matchats mot (för) lätt motstånd, genom att räkna på en "skillbased ranking" eller något sådant. Nu tar den showen en massa matematiska friheter ofta, men det gjorde att jag började fundera: Hur skulle man bäst kunna kvantifiera "skill" i mma? Läste häromdagen ett inlägg på sherdog som t.ex. jämförde reach, där ts fann en liten fördel för fightern med längre reach http://www.sherdog.net/forums/f2/sta...s-mma-2078289/ Vad för andra objektiva variabler skulle man kunna räkna på? |
Erfarenhet. Checka Chris Lytle vs Brian Foster Ufc 110. Många som hamnat i samma position men inte tagit nytta av den. Kallas Old-School moves.
Nåt sånt svar du va ute efter? |
Trött jag blir på nate diaz och gilbert melendez megahypande av varandra..
Skick på gilbert mot benson,pettis eller cerrone ett tag och se hur det går.. Sen tror jag att diaz skulle få stryk mot cerrone i en rematch bara cerrone ger fan i att flippa ur |
Man borde väl kunna räkna lite på ålder också, fast det varierar väldigt mycket när fighters blir som bäst
|
Jo, finns också vissa belägg för när en fighter är i sin prime som baseras på hur många år han fightats som proffs. Mellan 5-9 år i snitt, sen dalar det.
Sedan kan jag tänka mig att inhoppande fighters i snitt gör sämre ifrån sig. Också fighters som inte lyckas att pricka vikten. |
En taekwondomatch mellan två 4-åringar. Gulligaste jag sett. Bodyshot knockdown vid 0:29.
Härliga "hwä!" ljud vid varje spark. |
|
Citat:
|
Action från ca 2:00. Pudde börjar se ut som en fighter. :D Hans fotarbete ser fortfarande styltigt ut, men mindre armslag och fått upp hastigheten ordentligt. |
Kwon, Kalaripayattu brukar se ut så där. Indisk martial arts, riktigt livliga matcher. Kanske de asiatiska kampstilarnas bakgrund.
|
|
The old finger in the eye trick!
|
Josh Koscheck approves!
|
Någon som vet var man kan se senaste tidens matcher? Allt tas bort från MMA-Core så snabbt..
|
Tack Pettan! :)
|
Nemas Problemas :)
|
Dominick Cruz skadad.. :/ |
Faber måste seriöst skaffa skägg för det där går inte.
|
Citat:
|
Vad tycker ni om att Queen Mo:s ska göra prof. wrestling och MMA sida vid sida i Bellator/TMA?
Jag gillar det inte. MMA behöver inte mer ihopblandning med wrestling. |
Citat:
|
Citat:
|
Mitt konto på mma-tracker blev blockat för att jag inte hade laddat upp tillräckligt :( Men ingen vill ju tanka från mig!
Tips på annan sida? |
mma-torrents.com har samma grejs, men även där måste man kunna den ädla konsten att seeda...
|
Citat:
|
Bara skicka er mail i ett meddelande till mig så skickar jag invite :)
|
Spoon: Går du in på kategories -> free leech så finns det hur mycket som helst du kan tanka ner där för att få upp dina ratio.
Jag hamnade precis under gränsen, gjorde en tråd och fick lite ratio av någon moderator. Så du kan ju skicka ett PM och fråga om du inte vill slösa på Petorias invites. :D |
Khalidov kanske är på väg till UFC.
|
http://www.sherdog.com/news/articles...-Numbers-42419
Efter en snabb överblick undrar jag om man inte kan utläsa att den viktigaste variabeln i toppen fortfarande är brottningen? |
Citat:
|
Det höll i 66 veckor utan betalning. Nu donerade jag 20 dollars. Väldigt bra pris ändå för en väldigt bra tjänst :)
|
Citat:
- Dana White. ;) |
Citat:
Vill Dana ha mina pengar så kan han starta en konkurrerande tjänst :D |
Citat:
Eller det kanske inte går att dra ner gamla galor därifrån? Det vore ju idiotiskt om det inte gick. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Lawrence/Chiesa:
http://www.mma-core.com/videos/tv/TU...art_3/10029425 Riktigt bra match, missa inte. |
Okej lite för mycket svingande i andra ronden. Underhållande i alla fall.
|
Ngn som har en ström till ksw ikväll?
|
Citat:
|
Citat:
edit: denna kommer nog visa senare: http://pl-sport.tv/index.html |
Hahahahaqha "This will be about who have the biggest heart, we're big guys and whoever can take the most pain will be the winner"
Ja, inte lär då du vinna i såna fall, Sapp :) |
Här också kanske:
http://www.vipbox.tv/sports/boxing-wwe-ufc.html |
Theodore Roosevelt lyckades förutspå hur MMA skulle utvecklas redan för 100 år sen :D
"I still box with Grant, who has now become the champion middleweight wrestler of the United States. Yesterday afternoon we had Professor Yamashita up here to wrestle with Grant. It was very interesting, but of course jiu jitsu and our wrestling are so far apart that is it difficult to make any comparison between them. Wrestling is simply a sport with rules almost as conventional as those of tennis, while jiu jitsu is really meant for practice in killing or disabling our adversary. In consequence, Grant did not know what to do except to put Yamashita on his back, and Yamashita was perfectly content to be on his back. Inside of a minute Yamashita had choked Grant, and inside two minutes more he got an elbow hold on him that would have enabled him to break his arm; so that there is no question but that he could have put Grant out. So far this made it evident that the jiu jitsu man could handle the ordinary wrestler. But Grant, in the actual wrestling and throwing was about as good as the Japanese and he was so much stronger that he evidently hurt and wore out the Japanese. With a little practice in the art I am sure that one of our big wrestlers or boxers, simply because of his greatly superior strength, would be able to kill any of those Japanese, who though very good men for their inches and pounds are altogether too small to hold their own against big, powerful, quick men who are as well trained. " |
sjukt intressant =) vart kom de ifrån?
|
|
Patrik Bär's flickvän, 19 år gammal.
|
Goldie briljerar.
http://www.sherdog.net/forums/f2/mik...-hits-2090057/ |
Kollar ni inte på ksw? Tjejjudo vinner igen.
|
Citat:
"His precision is really precise." "He gets instructions in two different languages! He understands them both.." "Michael Jordan esque in his grappling skills is Travis Lutter." :D |
Sapp vs. Pudz nu :)
|
Ja det var ju en rolig "fight".
Pudzilla är en finisher. :D |
Fyfan, det är ju inte ens komiskt längre.
Såg att han hade en till match inbokad i Australien om 9 dagar. Alla galor borde bojkotta fjanten så han fan inte får ett jävla öre av att bete sig sådär. |
Han kan nog inte mjölka så många fighter till. Typ 2-3 till slutet av året eller något, sen är det nog kört.
Han slog ju ändå Ernesto Hoost - 2 ggr. :D |
Hur många sekunder tog det denna gången? Helt otroligt att folk fortfarande betalar för den skiten.
Detta klippet lär väl vara roligare än hela deras match: Jävligt fint försvar av Diaz. http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/862875/3.gif |
|
Vad har hänt med Rory?
|
Stryk på träningen :D
|
Citat:
|
Hittar inget klipp på Puddes vinst, någon som vet mer än jag?
|
Citat:
|
Citat:
|
Tack ska du ha!
|
Jävlar vilket skämt Sapp är..
|
Nick Diaz struntade att komma till sin BJJ-match (PPV). :D
|
Citat: