![]() |
Citat:
Jag presterar absolut bäst i grippers i samband med knäböj eller pressövningar. |
Jag och kompisarna har köpt en CoC#1, som åtminstone jag inte stänger helt, är väl ca 1-1.5 cm ifrån. Har enbart denna, går det att träna upp greppet med enbart den eller sliter man/jag ut underarmarna på det här viset?
Underförstått: Måste jag köpa en lättare gripper också? Tack på förhand. |
Citat:
|
Citat:
Tack på förhand! |
Citat:
Brukar köra underarmar på ryggpassen, och avslutar med typ 3x10 med grippern och 2 set där jag klämmer ihop den och håller den stängd så länge jag pallar, static hold eller vare heter |
Citat:
Köp en CoC Sport (jag tycker Trainer är för hård att värma på), den kommer du alltid ha nytta av när du avancerar till tyngre grippers! |
Okej, ska kolla om jag får tag i nån lättare gripper för uppvärmning, man maxar ju ogärna direkt :)
|
Har en CoC #1,5 och stänger den 9 gånger i rad utan några större problem (höger). Min fråga är om man med hjälp av denna info kan få reda på ungefär vilken svårighetsgrad som man kan göra 1 rep på? Jag vill ha en ny utmaning och skulle bli ordentligt sur om jag köpte en för lätt igen, klarade nämligen 1,5:an direkt efter inköp. Klarar även 1:an 13+ gånger, dvs jag körde inte till fail utan slutade efter 13:e reppet.
|
Citat:
Btw kul grej bara, klarade och stänga 1.5 an med 2 fingrar, halv centimerer ifrån på 2an :P |
Citat:
Nice, måste testa något liknande själv! |
Fick en flashback från Guinness rekord TV när jag tappade en 25kg-vikt idag... Det var när Johnny Lindström körde "flips" med en 25kgs vikt, så jag googlade lite och hittade nedanstående videoklipp. Vet att han var med i lilla sportspegeln när han var 13/14 år, så har jag helt fel om han kan ha varit 15/16 i detta klipp?
http://www.blinkx.com/watch-video/mo...tM6crnWFYcFiew "Johnny Lindström (Sweden) flipped over a 25 kg (55 lb 1.54 oz) weight with one hand a total of 24 times in a minute on the set of Guinness World Rekords, Stockholm, Sweden on 24 November 2001." |
Ska se vilka övningar för grepp jag kan köra, fyll gärna i om jag glömt något.
Har tillgång till hantlar, skivstång, vikter(ej "platta"), CoC#T, CoC#1 Övningar jag kan köra (som jag känner till) 1. CoC 2. Marklyft överhandsgrepp 3. Stå med skivstången i händerna i ett visst antal sekunder Kommer inte på någon mer, fyll gärna på med övningar jag kan använda med den begränsade utrustningen jag har! |
Citat:
|
Hur många dagar i rad tränar ni grepp? Hur många gånger i veckan?
|
Hur är det med stretching? Vet inte om det tagits upp i tråden.. men jag har märkt att jag blir jävligt stel i underarmarna när jag någon gång kört med grippers. Stela handleder kan orsaka smärta, i t.ex. stångcurl.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35. |