![]() |
|
I couldnt feel my legs? dat dere alex
|
Rolig fightingstil, mycket underhållande match även om uppercutsen är så äckligt snabba att man knappt ser hälften. Är det bara jag som tycker det liknar Ingemar Johansson lite?
|
Bäst var ju hans uppercut i första ronden som sänkte Thiago te golvet
Riktigt vacker |
Citat:
|
Alex påminner om en blandning av Anderson och Jon Jones stående. Det återstår dock ett nytt test mot en stark markspelare/brottare innan han är aktuell för några titeldiskussioner. Ryan Bader kanske?
|
Citat:
Snygg av Brian att inte bara fortsätta puckla på utan sluta när han ser att den andra e ute. |
Rolig han var Chael med den där frågan te Brian Stann, enbart för att boosta sig själv lite :D
|
Gustafsson - Bader hade varit en bra sista fight innan han får ett försök på titeln.
|
Sen får vi inte glömma Phil Davis heller. Ännu en stark brottare som visat prov på Alex förmodade svaghet förut. Tveksamt dock om de är så sugna på en rematch med tanke på att de är lagkamrater nuförtiden. Det är väl den trion som är mest aktuell som "up and coming". Resten känns mest som föredettingar.
Dock kanske Mr.Hendo dyker upp som gubben ur lådan! Gusten mot Hendo för titelfighten? Det vore något! |
Gustafsson vs Hendo hade varit kanon men han tar bara titlefights nu.
|
Har Gustafsson gått tre rundor tidigare?
|
Citat:
|
Bra kämpat Alex!
Regards kolo |
Citat:
|
|
Citat:
Det var år och dagar sedan jag var på Globen. Brukar det vara sådana långa köer? Ni som såg det på TV, hörde ni ramsan: "Slå han på käften"? :D |
Citat:
|
Hehe, vem ställde sig upp och skrek när Målaren satte sin uppercut?
|
Citat:
Haha _jag_ bland annat? |
Fan vilken stämning det var! Underbara platser och överlag rätt ok matcher.
Så jävla glad att man tog sig dit! Slå han på käften! |
Citat:
Jäkligt kul var det hursomhelst. Målaren gjorde en bra match. Synd att han inte lyckades avsluta Silva, men han var klart bättre och det blev ett rättvist domslut. |
helt magiskt, bra event.. tummen upp :)
|
Mycket bra event, tror dock att Alex behöver mer tid än så för att knipa titeln. Han är ung och har verkligen all tid i världen på sig att bli nummer ett!
|
Så ni var nöjda ni som var I Globen?
Själv hade jag en toppenkväll!:) Bra matcher, inte sett prelims än dock. |
Citat:
Grattis till er som kunde vara där, man hörde genom sändningen vilken grym stämning det var. |
Citat:
|
Om Jon Jones vinner nästa match så börjar det bli ganska tunt med motståndare för honom. Jag tror att Gustafsson inte är mer än en fight ifrån titel fight nu...
|
Alltså var kan man se post fight show med sonnen? går inte att titta eller ladda någonstans. blir tokig.
|
Citat:
Blev riktigt imponerad av Alexander. Härligt fotarbete och striking från utsidan. Han såg dock lite stressad ut när Thiago kom in i fickan, och han hade lite tendenser till att sträcka ut armarna och lämna huvudet oskyddat för att mäta avstånd vilket kan vara lite farligt. Sen måste jag hitta Chael-grejen. |
Jäkligt skönt att det inte blev såhär
http://i1207.photobucket.com/albums/...vakosgus-1.jpg |
Om ni missat hur upprörd Dana var gällande Ubereem
9:50 |
Upprörd över att företagets potentiella guldpojke kan bli avstängd. :D
|
Upprörd indeed! Han är bra Dana, skön snübbe.
|
Hur är det ens möjligt att han lyckas knocka Sakara med detta slaget?
http://3.bp.blogspot.com/-XosfqbzAvc...p4/s1600/2.gif |
Right on the button
|
Värdelöst av Globen! Vet inte vad de höll på med men köerna ringlade sjuuukt långa! Vi stod i kö i 45 min och när vi till sist kom in var första fighten redan igång. Bara nån dryg timme in på kvällen så tog ölen slut (utom i de avskilda barerna) och det var allmänt taskig service/långa köer till matstånden.
Obegripligt. Globen måste ha kört event i drygt 20 år nu eller nåt åt det hållet och man sköter det så jävla illa. Tur i oturen att morgonens snöstorm inte höll i sig över dagen för då hade det köandet fullständigt tagit musten ur en. Nu var man "bara" kall, trött och irriterad. Hörde av en person som hade pratat med nån polis att de trodde att det skulle bli bråk pga eventet. Jag har inte hört att något hände och upplevde det som att det var väldigt trevligt folk där. Man ska inte döma hunden efter håren som det heter :) Kul matcher. Ett helsikes trück under maddog och målaren vill jag lova :D |
Citat:
|
hahahah ser nu galan i efterhand, var ju på plats i globen. BIG LOL på personen utan tröja som är galen när Alex passerar honom vid walkin
Du har rätt att köerna var faktiskt galet långa, även fast jag smet förbi en del och var i kö kanske 5minuter istället.. Då var klockan runt 1830~~ men men! Var galet kul att se galan live, bra matcher var det med. |
Det var ju väldigt mycket poliser/securitas när man gick ut, och även på alla närliggande tunnelbanestationer så det är nog riktigt uppfattat, det roliga var att man inte såg någon som ens verkade nära att bråka efteråt, alla gick lungt och rätt glada hem.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker det var svårt att uppfatta stämningen genom tvrutan. Men det märktes under Alexanders match iaf. Det ser lite glest ut i globen med allt tomt utrymme som det blir mellan sektionerna.
|
Citat:
Lustig att man trodde det skulle bli bråk. Jag har nog aldrig sett en så välkammad och skötsam publik. Det var verkligen inget stök någonstans såvitt jag kunde se. Alla var trevliga och skötte sig. Det mest allvarliga jag såg var en vakt som fick säga till lite folk att inte sitta i trappan. |
Grym gala!
Är det någon som vet varför Head puttade ner Papy Abedi efter att han strypt ut honom? Kändes lite väl respektlöst? |
Det kan ha och göra med att Papy är en rätt så respektlös kille själv.
|
Citat:
|
Jag hade gärna sett Maddog torska. Hans attityd stör mig verkligen. Han går runt i sin egen lilla värld och gör saker till något de inte är. Hans post fight snack på konferensen efteråt gjorde mig bara ännu mer irriterad.
|
Citat:
Jag tycker han verkade ganska ödmjud. |
Mad Dog var enormt ödmjuk denna gång, Silencer tänker nog på tidigare incidenter antar jag.
Eller är det denna du tänker på Silencer? http://www.ufc.com/media/FUEL2-Izquierdo-Madadi |
Citat:
|
Citat:
http://i52.tinypic.com/33xfr89.jpg |
Tror inte Silencer hade i åtanke på att han var en av de misstänkta för Helikopter-rånet utan andra saker. :)
|
Nu var detta en misshandel dock, inte helikopter-rånet.
|
Jag tänker på honom allmänt. Får allmänt dåliga vibbar genom många småsaker jag sett hos honom under åren. Förvisso har han väl sina ljusa stunder också som när han hjälper gatubarn osv. Men ni vet instinktivt när man känner att man inte gillar en person. Så känner jag för Madadi. Han är väldigt arrogant, kaxig och allmänt störig. Och kriminell.
|
Citat:
Men tryck var det när alex slogs, det var lite känsla minsann. I övrigt en hyffsad gala och det var en intressant upplevelse att vara på plats och man fick sitt lystmäte i att snacka mma iaf. ;) Lite trögt mellan matcherna var det dock, och saknade faktiskt kommentering lite. UFC borde sända radio med kommentering på plats, så man kan lyssna lite om man vill, och kanske visa kommentarorernas snack framför kameran mellan matcherna eller något. Trist att det inte var skärmar över oktagonen också, blev lite väl mycket hattande med blicken. Publiken kändes lite japansk stundom och hejade när något hände, men var hyffsat tyst i övrigt, och skötte sig med inte för mycket buande på fel ställen, vilket var kul. Alex kändes lite väl avvaktande mot slutet av matchen, men han var smart. Borde jobba lite på medvetenheten om counter slag från motståndarn när han står i fickan - han är ingen Silva än. Men fixar han det så kommer han bli en riktig contender. Reza's fight var lustig - slog han ens en enda gång under matchen? :D Tyvärr misstänkte jag att både Papi och jycken skulle lyckas mindre bra. Utöver en enstaka full nasse-finne som ropade skällord titt som tätt, och de helvetiska köerna innan (och idioter som trängde sig!) så är jag nöjd. Nu ska jag tanka galan för att se om några matcher, och se om jag syns. :) |
1 slag kastade Reza, vad tror du om en eventuell framtid för han i Ufc? :D
|
Han får nog jobba på sin standup en gnutta. Men det ser nog lite mörkt ut.
Fascinerande hur bra betyg ändå galan, globen och publiken fick. Andra arenor måste vara mycket sämre än man tror. Är vi för gnälliga som svenskar helt enkelt? ;) |
Citat:
|
Citat:
Jag håller med om att det borde ha varit skärmar ovanför oktagonen. För mig som satt på kortsidan, var det rätt oskönt för nacken. Jag anlände till globens galleria redan klockan 16, för att äta. Tanken var att se alla matcher, men när jag såg kön, så satt jag kvar på restaurangen. Jag gled in när kan var rätt liten, lagom till Rezas match, ställd mig i kön för att köpa bärtz och godis. När det väl var min tur som var bärtzen slut. Dåligt skött, detta måste de fixa om vi ska få fler galor hit. |
Citat:
|
Citat:
|
Var satt ni någonstans då?
|
Jag satt långt ner i B-sektionen till vänster om restaurang-platserna, typ.
|
Okaj, satt också i B-sektionen, rad 14, längst ut vid gången. Man såg bättre än jag trodde fast när det blev grappling behövde man kolla på skärmarna
|
Jag kollade nästan bara på skärmen, faktiskt.
|
Citat:
Riktigt skoj att Ortis, GSP och BJ Penn fanns i arenan. Man blev ju lite pubertalt upphetsad när man såg BJ Penn på storbildsskärmen. :D |
Vad tyckte ni om publiken? Var det 'just bleed'-fans som kom dit för att få se flygande kroppsdelar och halsa öl, eller var folk insatta i MMA? Hur reagerade folk när matchen gick ned på marken osv?
|
Jag blev väldigt nöjd, kom till globen ett tag efter 17:00. Köpte all proviant före vi gick till våra platser så vi slapp köa senare, det var smart verkar det som ;)
Mitt gäng satt på B9 rad 3 platser 20-26. Riktigt bra platser. När jag tittade på Dream i Osaka satt jag väl säkert mer ändubbla avståndet från ringen.. |
Pratade med en släkting i San Diego tidigare i dag och frågade vad han tyckte om galan. Han sade att svenska fans har gott rykte och att det var en grym gala publikmässigt i jämförelse med de amerikanska galorna.
Svensk publik är mer insatt och uppskattar gamets alla aspekter. I en del ställen där borta så buar publiken i princip så fort det slutas svinga i buren. Jag var inte där på plats utan satt hemma och såg. Tycker publiken var grym och att galan levererade, trist att arenan inte kunde leverera. Det borde dom ha sett till så det funkade... Nästa gång ska jag dit, problemet är ju att det blir så mycket logistik runt i kring när man bor hundra mil bort... |
Kön var ett skämt.
Jag frågade en vakt om jag var tvungen att gå in via "entre 2" då typ alla stod där. Han tipsade snällt om entre 4 istället, det tog mig under 10 min att komma in, och då var jag där 18:20. De borde haft mer info till folk, hade kompisar som stått i "fel kö" i över 1 timme. Dessutom blev det ytterligare förvirrat när det även fanns en kö till Takida - som samtidigt spelade på Annexet. |
Kollar om eventet nu och man missade verkligen en hel del känns det som, särskilt när det är mycket som händer.
Överlag så gillade jag att vara på plats för att få känna på upplevelsen, men vet ärligt inte om jag kommer gå på en till gala. Föredrar nog att kolla i lugn och ro, eventuellt med några likasinnade. Hur känner ni andra? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dana White svarar alla som vill se Hunt i titelmatch http://img15.hostingpics.net/pics/321892653.jpg |
Dana har rätt.
Förövrigt så borde hybrid tänka ett steg längre, om alla fans vill se Hunt, borde det inte generera lite pengar då? ;) |
Citat:
|
En present till kramopuss:
http://bleacherreport.com/articles/1...n-adapt-to-mma |
Citat:
Varför är det svårt med det i Sverige? |
Citat:
|
Tigerkotten: Visst kan man det, men om man spenderar mer tid på att titta på TV'n än på själv matchen så känns det som att man kan stanna hemma istället. Klart är upplevelsen mer än bara matcherna, men endå.
Gustafsson/Silva var tydligen 29-28 enligt en domare. Hur är detta möjligt? |
Citat:
Skulle UFC komma tillbaka näst år med en Alex titelmatch på en slutsåld friends arena, då skulle jag iaf gå. Trycket skulle bli sjukt. 65000 pers som hejar. Då spelar det inte så stor roll att man missar en del. |
Oftast är det ju rätt person som vinner matcherna, eftersom att det finns 3 domare. Men hur ofta finns det inte en domare som har ett helt absurt dömmande, vilket man inte ens reflekterar över eftersom att den personen som förtjänade vinsten vann?
|
|
Citat:
|
Alltså, produktplaceringen i TUF Brazil är brutal :D sinnessjukt odiskret
|
För er som inte var där. :D
|
Citat:
|
Citat:
Vet inte riktigt. Tvekar på att barerna har öppet. Att visa galan dagen efter skulle kunna vara något, men det är väl inte riktigt "samma sak" om det inte är live. |
Ubereem vill ej prata PEDs men pratar gärna metoder
|
Citat:
Personligen skulle alternativ 2 funka bäst för mig, orkar inte riktigt sitta uppe varenda lördag. |
När Alex gjorde sin Van Damme
http://a.espncdn.com/photo/2012/0415...fsson2_576.jpg |
|
Citat:
|
Haha, live såg det minst sagt tafatt ut. Men publiken diggade det.
|
Citat:
|
Grym bild! Såg lite taffligare ut live. Men det gör nog Gustavson. Man ser inte riktigt hur snabbt och precist han boxas.
Angående TUF och produktplacering så är det väldigt nice att kunna spola förbi sånt. Hade inte orkat kolla på det annars. Orka allt jidder i huset. |
Faktiskt synd att han inte har lite bättre sparkar. Hans längd ligger ju främst i benen, och han vore riktigt farlig då.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20. |
|