![]() |
|
Citat:
Såg den just. Riktigt bra. Kände igen huvudrollsinnehavaren jävligt väl både röst och ansikte, men kan inte alls komma på från vilken film. Ingenting på hans imdb-sida ringer några klockor heller. WTF?!?!? *gah!* |
Lustigt. Idag såg jag Three Billboards... och såg samma skådis som i Infinity Chamber.
Det lustiga är dock att i Billboards... kallar han sig Sam Rockwell men i Infinity... kallar han sig Christopher Soren Kelly Skämt åsido, så är de sjukt lika varandra! EDIT: Three Billboards var verkligt bra. Bästa film jag sett hittills i år tror jag... |
Open House på netflix. Oj, vilken dynga. 1/5.
|
|
Citat:
|
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). http://www.imdb.com/title/tt5027774/
Riktigt, riktigt bra. Fina skådespelarinsatser, bra karaktärsdriv, fint foto och snygg rekvisita. |
Hur är manuset i Three Billboards...? Det är en av aspekterna jag älskat med McDonaghs tidigare verk.
|
Citat:
|
Train to Busan (2016) http://www.imdb.com/title/tt5700672/
En ganska bra, välgjord zombiefilm. Bättre än många hollywood-filmer. Något förutsägbar på vissa ställen dock. 7/10 |
Citat:
|
The Tale of Iya (2013)
Japansk film om naturligt leverne och en kritik mot den moderna miljörörelsen. En ensam japansk gubbe uppe i bergen som är ett med sina omgivningar kontrasteras mot amerikaner med macbooks som lönlöst försöker bilda barrikader för grävskopor. Storyn var helt okej, men filmens atmosfär är verkligen top notch. Werckmeister Harmonies (2000) Några år sen jag såg denna sist, då var den ett wake-up call för mig och min bild av film förändrades fundamentalt när jag såg den för första gången. Det slutade vara underhållning för mig, och blev istället en konstform. 145 minuter lång med totalt 39 tagningar så är det den film genom historien som varit viktigast för mig, och anses av många kritiker vara 2000-talets första filmmästerverk. Hatar man Hollywood så är det här man kan hitta den totala motsatsen. |
Thor: Ragnarök.
Kändes som denna var extra barnslig jämfört med de tidigare? Typ dialogerna mellan Thor och Hulk. Brukar tycka om mixen mellan action och humor i marvel filmerna, men i denna blev det bara störande. Kändes också tunn i storyn, mest som en utfyllnad för att göra ytterligare en film, och kunna knyta i hop slutet till Avengers. Ger den en 6/10 i alla fall. |
Såg först Cubic, en film jag gillade. Har 7,5 i betyg på IMDB vilket jag tycker stämmer ganska så väl överens med verkligheten. Därefter slökollade jag Valerian. Såg ganska tidigt att detta inte var superrulle så tillät mig somna till den innan jag såg klart den dagen efter. Vet inte riktigt vad man ska säga, den kändes lite mer barnanpassad. 6/10 känns hyfsat rimligt.
|
Citat:
8/10 |
Vad kul! Både Gattaca, Cubic och predestination är storfavoriter så vill förbereda dina förväntningar på att de som är kvar kanske inte riktigt kommer nära ^^,
Inte sett (her) dock. Strange days var ju ett coolt tips, såg den för längesen och mindes storyn men inte titeln, så kul när sånt dyker upp. Minns den som häftig storymässigt :) har ju sett Ralph Fiennes i Harry Potter, In Bruges osv så vill nästan se den igen bara därför. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:15. |
|