Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

panzerpig 2012-02-16 10:04

Många bra fighter tycker jag.
Kul att se Miocic med lite mer självförtroende, första matchen i UFC såg han lite nervös ut i, tror han kan bli riktigt bra om några matcher.

Menjivar vs Albert var guld.

Struve undvek att bli knockad men tycker fortfarande inte att han ser bra ut.

Det blev onödigt spännande mot slutet av Sanchez och Ellenberger. Stryk tål han iaf, Sanchez..

Petoria 2012-02-16 17:06

http://3.bp.blogspot.com/-k_51drRwRb...3M/s1600/1.gif

Krampus 2012-02-16 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5602570)
Men herregud, jag har ju sagt TRE gånger nu att det är speciell situation.

Dr. Snuggles Gracie, bajs to meet you.

Tider för kvällens gala?

Petoria 2012-02-16 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604340)

Tider för kvällens gala?

Den som var igår? :D

Krampus 2012-02-16 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604349)
Den som var igår? :D

Le fan då. :(

Kabuto 2012-02-16 19:38

Förlåt men, det där var fan roligt, haha...

Petoria 2012-02-16 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604354)
Le fan då. :(

Är ju bara bättre, så slipper du sitta uppe så sent och kolla ;)

Bra event också!

Krampus 2012-02-16 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604362)
Är ju bara bättre, så slipper du sitta uppe så sent och kolla ;)

Bra event också!

Äh..

Petoria 2012-02-16 19:45

Diego "The Vampire Slayer" Sanchez!

Doctor Snuggles 2012-02-16 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604340)

Va?

Bra gala i övrigt.
Trodde först Struve skulle falla in i sitt vanliga lunk, men han visade en tydlig förbättring. Fortfarande skumt att han inte använder sin jabb mer, men det kanske kommer. Han jobbar på att bli Uberstruve verkar det som, vill upp till 300 lbs.

En liten fundering jag har; varför är det så dåligt med fotarbete och vinklar defensivt i mma, d.v.s. stega åt sidan snarare än bakåt om någon attackerar? Har bara sett det ett fåtal gånger, Machida gör det ibland, och senast tror jag det var Aldo som ypperligt använde det som försvar mot Florians nedtagnings/grind-försök.

Petoria 2012-02-16 21:16

Finns så mycket att kunna inom MMA, svårt att bli riktigt bra inom allt, inte många som har talangen som krävs för det. Dem flesta kommer dessutom från en grappling bakgrund och har lärt sig striking senare.

Krampus 2012-02-16 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5604593)
Va?

Bra gala i övrigt.
Trodde först Struve skulle falla in i sitt vanliga lunk, men han visade en tydlig förbättring. Fortfarande skumt att han inte använder sin jabb mer, men det kanske kommer. Han jobbar på att bli Uberstruve verkar det som, vill upp till 300 lbs.

En liten fundering jag har; varför är det så dåligt med fotarbete och vinklar defensivt i mma, d.v.s. stega åt sidan snarare än bakåt om någon attackerar? Har bara sett det ett fåtal gånger, Machida gör det ibland, och senast tror jag det var Aldo som ypperligt använde det som försvar mot Florians nedtagnings/grind-försök.

Gracie!

Jag missade galan. Och mer om det kan du läsa i inlägg 22704 och 22705.

killenigrillen 2012-02-16 21:59

Vad i hela friden hade hänt med Dave Herman?
Har fått en hormonrubbning eller är det den gamla TRT som spökar?

Doctor Snuggles 2012-02-16 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604616)
Gracie!

Jag missade galan. Och mer om det kan du läsa i inlägg 22704 och 22705.

Jag pratade inte med dig resten av inlägget, Björne.

Doctor Snuggles 2012-02-16 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5604691)
Vad i hela friden hade hänt med Dave Herman?
Har fått en hormonrubbning eller är det den gamla TRT som spökar?

Du menar att TRT skulle ändra färgen på hans kroppsbehåring? lol
Han färgade allt hår svart.

Doctor Snuggles 2012-02-16 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604608)
Finns så mycket att kunna inom MMA, svårt att bli riktigt bra inom allt, inte många som har talangen som krävs för det. Dem flesta kommer dessutom från en grappling bakgrund och har lärt sig striking senare.

Det känns dock som det vore ett av de mest effektiva försvarsvapnen, särskilt mot folk som vill brottas eller gillar att yxmörda.

Sorry för trippelposten, orkar inte editera.

Petoria 2012-02-16 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5604699)

http://video.ufc.tv/photo_galleries/...veHerman07.jpg

Det är ganska mycket hår, även om det nu skulle vara färgat svart

Petoria 2012-02-16 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5604704)
Det känns dock som det vore ett av de mest effektiva försvarsvapnen, särskilt mot folk som vill brottas eller gillar att yxmörda.

Sorry för trippelposten, orkar inte editera.

Så kan det säkert vara, men är nog svårare än man tror att lära sig bra fotarbete. Det måste nästan ske automatiskt när man måste tänka på takedowns osv till skillnad från boxning.

Men när man kan använda det så är det helt klart bra, Anderson Silva, Frankie Edgar och många andra använder ju fotarbete för att undvika att bli nedtagna

dared 2012-02-16 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604374)

Diego "The Vampire Slayer" Sanchez!

Haha, spolade fram till fighten skulle börja och tänkte fan Diego brukar ju ha rätt roliga utgångar så jag spolade tillbaka. Gav mig ett rejält skratt haha :D

Doctor Snuggles 2012-02-16 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604707)
http://video.ufc.tv/photo_galleries/...veHerman07.jpg

Det är ganska mycket hår, även om det nu skulle vara färgat svart

Man kan se på andra bilder att han är rätt hårig, och att han kanske trimmar/rakat kroppshåret förut. Det syns ju i vilket fall mycket mindre när det är blondare.

Whoopie 2012-02-16 22:24

Man slår hårdare med mera hår.

Doctor Snuggles 2012-02-16 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604718)
Så kan det säkert vara, men är nog svårare än man tror att lära sig bra fotarbete. Det måste nästan ske automatiskt när man måste tänka på takedowns osv till skillnad från boxning.

Men när man kan använda det så är det helt klart bra, Anderson Silva, Frankie Edgar och många andra använder ju fotarbete för att undvika att bli nedtagna

Men även Anderson rör ju sig ofta rakt bakåt, så det är varför jag undrar om det finns någon direkt nackdel med att sidesteppa. Kanske är långsammare?

Petoria 2012-02-16 22:27

Ja nu är jag ju ingen expert på striking men det borde ju vara lättare att kontra och undvika slag om man går bakåt eftersom det går snabbare, känns som det vore mest effektivt att gå bakåt i vanliga fall men åt sidan om man vill undvika att bli upptryckt mot buren

killenigrillen 2012-02-16 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5604699)

lol själv

Nämen har han kommenterat sin kroppsbehåring annat än att typ "ja jag är jävligt hårig"?

Jävligt ball look hursomhelst.

DarcyGrahn 2012-02-16 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5604755)
Men även Anderson rör ju sig ofta rakt bakåt, så det är varför jag undrar om det finns någon direkt nackdel med att sidesteppa. Kanske är långsammare?

Allt jag skriver nedan är mina åsikter osv...

Det går snabbare men är framför allt lättare att röra sig bakåt som första move tycker jag. Man riskerar inte att kliva in något heller. Men man kan inte backa för många steg för du blir man trängd mot repen eller buren. Så det gäller att cirkla också för att inte bli fast.

Sen om man cirklar eller sidesteppar direkt så kan man skapa en vinkel på sin motståndare och få riktigt bra läge att kontra men det är svårare som sagt.

Sen om jag skulle börja röra mig åt sidan direkt när han attackerar skulle jag kunna bli förutsägbar med det också. Om min motståndare jabbar eller lägger en vänsterkrok och jag till cirklar från slaget/kraften till mitt vänster och hans höger varje gång, så kan han börja lägga iväg en vänsterkrok för att att få mig att gå att hans höger för att sedan lägga en lowkick med högern. Då cirklar jag rakt in i sparken så den blir ännu hårdare.

Eller tvärtom om jag lägger iväg några högerslag och märker han gärna vill cirkla från det genom att gå till min vänstra sida så kan jag börja följa upp med vänstersparkar.

Så om jag först tar ett steg bakåt och sedan cirklar blir det oftast lite svårare att följa upp för motståndaren men samtidigt så har jag mindre chans att vinna matchen om jag rör mig för mycket bakåt så han kan styra mig. Men som sagt är det bra att variera sig och kunna det både cirkla,backa, backa+cirkla osv men jag själv känner att det är lättast framför allt som nybörjare att först backa ett steg och sedan cirkla lite.

DarcyGrahn 2012-02-16 22:47

Fast om man backar för mycket är det ju såklart för motståndaren att börja följa med framåt och fortsätta attackera. Som när Belfort knockar Wanderlei. Men man vill som sagt inte heller springa framåt in i motståndarens slag som Chris Leben gjorde mot Anderson Silva när han backa :D Så man kan vrida och vända på allt hur mycket som helst känns det som.

eternallord 2012-02-17 01:13

Herman är en underachiever av rang, ALLA knockar Struve men han tramsar runt i två ronder och slänger knappt några ordentliga slag och slutar på backen helt i onödan. Gillar att Struve börjat använda viss offensiv jits, han har en skakig haka men kanonbra groundgame så det är fullständigt logiskt

Main event borde alltid vara 5 ronder, den här fighten krävde det.

Doctor Snuggles 2012-02-17 01:30

Tror att Struve skulle kunna förbättra sin haka om han tränade upp nacken mer, och förstås lärde sig att hålla hakan nere. Tyckte han hade lite bättre försvar denna gången dock. Mest nyfiken på hur lång tid det kommer ta för honom och om han lyckas gå upp till 300 skålpund.

Petoria 2012-02-17 23:09

Intressant artikel om varför kampsporten ser/såg ut som det gör i USA och västvärlden. Och ja det är mycket text men bara scrolla förbi om ni inte orkar läsa :D

Citat:

No doubt the Gentle Reader is already familiar with the 1984 hit film "The Karate Kid". This essay will focus, therefore, not on reviewing or summarizing "The Karate Kid" for its own sake, but rather upon explaining the impact of "The Karate Kid" upon the public perception of the martial arts in the United States.

In order to address the issue of public perception vis a vis the martial arts, it is important to consider the history of this public perception. In the United States prior to the 70s martial arts were not nearly as mainstream as they are today. It was Bruce Lee in "Enter the Dragon" that catapaulted awareness of oriental martial arts in 1973. The dynamism of the fight scenes and Bruce Lee's personality impacted the popular mind in a way that would be difficult to overstate.

How did Bruce Lee portray the martial arts in "Enter the Dragon"? Primarily, Lee uses them to fight. He displays anger and vigorous physicality as he howls like a banshee and throws staggeringly fast kicks and punches which decimate his opponents. Lee has gained his ability to fight in this manner by full contact practice against a fully resisting opponent; the film opens with a freestyle match between Lee and Sammo Hung in which Lee pummels Hung and then forces him to tap with an arm bar. Violent application of the martial arts is portrayed in a gritty manner; Betty Chung, playing the role of Lee's sister, uses groin kicks, eye gouges, and spinning kicks to fend off a mob of thugs, but finally disembowels herself with a broken shard of glass when she realizes that she is going to be overwhelmed. Finally, physical strength and endurance are portrayed as a valuable asset for the martial artist. Bolo Yeung brutally kills his opponents using spinal destruction techniques, bristling with muscular size and aggression the whole time. When John Saxon fights Bolo, Bolo's strength and aggression is once again spotlighted as the characteristics of a formidable opponent. Saxon's character escapes an arm bar not with an elegant technique or philosophical truism, but by biting Bolo's leg until he screams, legs go, and clutches at his leg. In the final scene, Lee looks fatigued, suggesting that his ability to keep fighting over the whole course of the film was a feat of determination and conditioning.

There is also a philosophical thread running through "Enter The Dragon". In a scene that was cut from the '73 theatrical release, Lee talks to a shaolin abbot about the role of meditative spontaniety in allowing a fighter to choose the right technique or strategy in the middle of a fight. This emphasis is done once more when Lee's character teaches a young student to execute techniques quickly and forcefully without letting rational thought confuse him or slow him down; this is where Lee speaks the famous line about a finger pointing away to the moon. However, this philosophy is not central to the storyline, getting only a few minutes of screen time, and fundamentally it is still a very practical philosophy with hands-on application to fighting.

The theatrical trailers of the early 70s for "Enter The Dragon" often had a voice-over which said, "Roper, Williams, and Lee....the deadly three!" This line is the perfect lead in for discussing The Karate Kid, because deadliness or lack thereof is very much the difference between how martial arts are portrayed in the two films.

In the Karate Kid aggression or physicality of any kind are portrayed as not only irrelevant to martial arts but also as the character traits of a bad person or evil martial artist who misuses his skills. The villians of the film, a gang of karate youth and their ex-military karate instructor, are shown as being physically strong, have a creedo of aggression ("Strike first, strike hard, no mercy SIR!"), and practice fully-resistant contact sparring in their dojo. In a highly visible contrast to this, the main character is skinny and lacks self-confidence, and Mr. Miyagi is an old man who judging by how he moves in fight scenes is no longer capable of kicking above waist height. However, the villians are always shown in a uniform bad light, and Daniel and Mr. Miyagi are always uniformly portrayed as being right. It is as if the only way to be the "good guy" is to lack physical strength, not practice resistive sparring, not train to actually fight ("I train karate so I don't have to fight!"), and to eschew aggressive mental attitudes while simultaneously nursing a victimization complex.

This rejection of physicality and aggression by Daniel while he simultaneously wants to learn enough karate to be able to defeat the bullies in a highly public yet physically safe venue (the big tournament) is nothing more than a sublimated passive aggressiveness. That is to say, he is obviously still angry at the bullies and wants to humiliate them all in a public venue where they can't gang up on him, but at the same time he dosen't want to have to openly go about any kind of grueling physical fighting practice in order to gain this ability. Mr. Miyagi's training regimen which is seemingly unrelated to fighting represents the passive manner in which Daniel acts out the aggressive desires which he feels are unacceptable; after all, as Daniel says, he's not training so that he can humiliate his enemies at the tournament; clearly, the real goal of martial arts training to publically humiliate the Kobra Kai by *not* fighting.

After all, it's not as if Daniel was only trying to defend himself from repeated unprovoked assaults. Certainly, the first time Daniel and his friends are bullied on the beach they are innocent victims. However, Daniel subsequently chooses to keep fighting with Johnny because Daniel can't deal with losing a fight in front of his friends. One would think that there's no shame in losing to a skillful karateka, but Daniel can only think in terms of his personal humiliation. Why else would Daniel lie sobbing in the sand after his beating and whine at everyone who tries to talk to him to go away?

And while bullying is undoubtably a bad thing for people to engage in, Daniel isn't entirely free of responsibility for continuing to bring it upon himself. If Daniel really wanted no trouble with the Kobra Kai he would have left well enough alone and just avoided them. Instead, though, Daniel seeks out petty revenge against Johnny by spraying him down with a hose at the school dance, even though common sense would dicate that this would accomplish nothing useful. Daniel causes a multi-car accident and endagers other peoples' lives when fleeing across the street after this prank but this dangerous act of irresponsibility never seems to weigh on him. Indeed, when he is subsequently rescued by Mr. Miyagi, his only thought is how to protect himself from the Cobra Kai in response to his own completely unnecessary escalation of the conflict. Daniel's only concerns pertain to his being able to get away with his prank and not be humilated in turn.

So, even though "The Karate Kid" spends a lot more screen time talking about philosophy behind martial arts, and de-emphasizes the role of physical skill and physical strength in a fight, this philosophical element manages to only be a cover for Daniel's passive-aggressive relationship with the Cobra Kai. The entire film is really about Daniel's desire to be able to defeat his enemies without having to get hit in training or struggle to apply his techniques in a realistic practice situation. By doing strange tangential exercises, he somehow magically gains the power to defeat the Kobra Kai without ever having to physically express his aggressive desire to do so. In effect, The Karate Kid is about Daniel's going about learning how to fight in an extremely sanitized and sanctimonious manner. To top it all off, Daniel is able to defeat people who actually train realistically at the tournament apparently entirely by virtue of his passive aggressive nonviolent inner philosophy. This is very different from Bruce Lee's character in "Enter The Dragon", who dosen't need external validation in order to practice martial arts and who isn't afraid to simply talk about how to fight.

However, when it came out in 1984, "The Karate Kid" was very popular. Like "Enter The Dragon" before it, "The Karate Kid" was able to influence the popular mind in the US about what martial arts are. Being a family movie, "The Karate Kid" had greater influence upon mothers and children who would not normally be the audience for an "action" movie such as "Enter The Dragon".

Now that one of the biggest markets for martial arts schools is children who are enrolled by their parents, it seems as if "The Karate Kid" has actually managed to put its mark on martial arts schools in the US, moulding these schools into its own image. Most martial arts schools today do not have full contact fully resisting training similar to what is portrayed in the opening scene of "Enter The Dragon". Many schools either have no sparring, or have light contact point sparring, while still claiming to teach students how to fight. In many cases, the students at these martial arts schools have no idea what it feels like to be hit and often lack the physical conditioning needed to grapple or strike a fully resisting opponent for three minutes or more. Much like Mr. Miyagi told Daniel that painting a fence all day would teach him how to defend himself, these schools insist by some strange logic that point fighting or situational drills are somehow comparable to a continuous violent assault.

Often times, as an excuse for not having any sort of full contact continuous sparring, a martial arts school will say on its web page or mission statement that it is about "spirit" or "being the best that you can be", or something like that, and not about something so base as competition or fighting. This kind of mentality in which is almost impossible for the student to perform unsatisfactorily in any way is exactly the difference between Lee and Mr. Miyagi. In "Enter the Dragon", when Lee's character is teaching a young student, he immediately talks about how to best throw an attack, and he smacks his student on the head whenever the student does something incorrectly. In powerful contrast, Mr. Miyagi spends a great deal of time validating Daniel. For example, Daniel asks Mr. Miyagi about the correct way to cut a bonsai tree. Mr. Miyagi responds that as long as the inspiration comes from the heart, any cut will be correct. While an all-accepting approach is fine for pizza topping preferences, it dosen't make very much sense if your school claims to be teaching self-defense. In a self defense situation, a student would either succeed or fail. No amount of idle self-validation would change failure to defend oneself into success, and so in the context of martial arts this attitude amounts to a disservice. In this way, The Karate Kid has managed to emasculate the martial arts in many cases.

Alternately, some schools that have no sparring claim that the techniques which they teach are so deadly that they render the exponent incapable of friendly sparring without producing numerous fatalities. The implication is that any kind of full contact simulated fighting is below what is being taught at these schools on a practical or philosophical level, very much like how Daniel and Mr. Miyagi eschew rigorous physical training in favor of painting a fence all day. This kind of technique-based hubris is perfecly represented by The Karate Kid, especially when Mr. Miyagi says of the Crane Kick (which Daniel is able to do under pressure without any previous practice), "if do right, no can defend." But of course, it's absolutely ridiculous to assume that any physical skill will be infallibly applicable in the chaotic circumstances of a self-defense situation. Police officers sometimes miss with their handguns or fail to "drop" the person whom they are shooting at when they are attacked on the street. If someone who spends time actually training with handguns can fail to stop an attacker in a violent situation, it makes no sense to assume that any kind of unarmed technique would be executed flawlessly in a similar situation, especially by someone who has not even practiced on fully resisting opponents before. After all, no matter what your unarmed technique is, it is not going to be more radically destructive to a human body than a magazine full of handgun rounds. But as ridiculous as these assertions about the deadly infallibility of these unarmed techniques are, some people believe in them enough to train at these schools. While I wouldn't go so far as to put the entire blame of this on "The Karate Kid", I would argue that "The Karate Kid" helped to establish the idea in the general public that infallible unarmed techniques exist and can be executed under pressure without a problem even with a very light amount of training.

Anyone whose only impression of martial arts was "Enter the Dragon" would have the impression that physical fighting is brutal, aggressive, and requires hard-trained physical skills that have been developed through a combination of conditioning and experience. On the other hand, someone whose biggest impression of martial arts was "The Karate Kid" would walk away with the strange impression that they are all about self-validation, self-confidence, and learning how to fight in a passive-aggressive socially acceptable nonviolent manner. Unfortunately, therefore, the popularity of "The Karate Kid" in 1984 created this impression among much of the general public in the US, which in turn created a large child/youth market for martial arts schools. As schools began to cater to "The Karate Kid" myth, the overall quality of martial arts instruction in the US declined, until we have the collection of mediocre and noncombative schools that we see today.

Remas 2012-02-18 12:56

Anderson Silva Like Water, sökt som en tok men kan inte hitta den någonstans.
Någon som vet var den finns att få tag på? Om den finns på någon tracker eller liknande så kanske det är smidigast att ta det i PM...

Kwon 2012-02-18 14:53

Ikväll 20:30 på Tv10

Klitchko VS Chisora

eternallord 2012-02-18 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Remas (Inlägg 5607294)
Anderson Silva Like Water, sökt som en tok men kan inte hitta den någonstans.
Någon som vet var den finns att få tag på? Om den finns på någon tracker eller liknande så kanske det är smidigast att ta det i PM...

Har också letat efter denna utan framgång. Även Once I Was A Champion

Konvex 2012-02-18 19:43

:D
Får hoppas på att det går lika bra för Rashad i buren vs Jones sen...

Doctor Snuggles 2012-02-18 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5607445)
Ikväll 20:30 på Tv10

Klitchko VS Chisora

På nätet?

Doctor Snuggles 2012-02-18 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 5607929)

Får hoppas på att det går lika bra för Rashad i buren vs Jones sen...

Jag förstår inte. Äger han honom genom att härma Carlton? Ja, det var ju jätteroligt.

Jense 2012-02-18 22:25

dax för eddy nu på cage warriors!

Jense 2012-02-18 22:35

Det gör ont att se. BAH

Kaboffastar 2012-02-18 22:36

Helvete vilken looser han är Eddy... Sluta ta matcher om du inte vågar fightas...

Krampus 2012-02-18 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 5608176)
Det gör ont att se. BAH

:(

Kwon 2012-02-19 10:22

Crocop VS Ray Sefo - FINAL FIGHT (Crocops sista)

Rolig intervju med Pat Barry och Crocop

Kwon 2012-02-19 11:38

Uh Oh, Chisora örfilade ju Vitali Klitchko förrgår.
David Hayes ger en snyting + glas! Chisora vill skjuta Hayes

Klitchko @ 4:10 = LOL
http://news.bbcimg.co.uk/media/image...e_reuters2.jpg

Chisora när han hälsade på Vladimir

Oljeblixten 2012-02-19 15:03

Vilket patetiskt jävla beteende, blir ju ledsen av hur fighters beter sig, det är inte så konstigt att kampsport har dåligt rykte när fightersen beter sig sådär.

Doctor Snuggles 2012-02-19 15:43

Det är boxning, inte kampsport. :D

Dajollee 2012-02-19 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5608994)
Det är boxning, inte kampsport. :D

e inte det kampsport

CalleP 2012-02-19 17:14

Detta gillas starkt! Go haye

Tricklew 2012-02-19 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Oljeblixten (Inlägg 5608923)
Vilket patetiskt jävla beteende, blir ju ledsen av hur fighters beter sig, det är inte så konstigt att kampsport har dåligt rykte när fightersen beter sig sådär.

Äsh, svarta fighters har levt på samma stereotyp ända sedan Muhammed Ali, inget nytt under solen. All cred till Klitschko för att han fortsätter bete sig som en vuxen.

spoon 2012-02-19 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5609139)
Äsh, svarta fighters har levt på samma stereotyp ända sedan Muhammed Ali, inget nytt under solen. All cred till Klitschko för att han fortsätter bete sig som en vuxen.

+1

Tyvärr ger det honom sämre pr :(

Samma som med Silva och Sonnen. Folk är inte så skarpa överlag.

Doctor Snuggles 2012-02-19 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5609139)

Det är arrogant av honom att stå å hånle åt bråket. ;)

CalleP 2012-02-19 20:48

Aldrig gillat bröderna. Dom är ju verkligen riktigt bra boxare båda två men dom fortfarande personligheten av två stenväggar. Optimalt hade varit ifall dom slutade boxas och lämnade tungvikten åt haye, chisora osv så den kan växa och ta till sig.

Tricklew 2012-02-19 21:28

De har gott om personlighet, humor, självdistans och intressen utöver boxning. Folk misstolkar detta väldigt ofta, att bete sig som en löjlig stereotyp, och agera ut som om man vore 13, är inte att ha en personlighet, det är snarare avsaknad av en personlighet. Men det är antagligen för mycket för korkade Zyzz, Haye, Sonnen etc fans att förstå.

Yes 2012-02-19 21:39

Jag har inte direkt koll på Klitschko, eller boxning för den delen, men som han hanterar det där gör i varje fall att jag gillar honom. Haye och Chisora är ju pajasar.

thatice 2012-02-19 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 5609593)
Jag har inte direkt koll på Klitschko, eller boxning för den delen, men som han hanterar det där gör i varje fall att jag gillar honom. Haye och Chisora är ju pajasar.

+1

Fantastiskt agerat av Klitschko.

spoon 2012-02-19 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av CalleP (Inlägg 5609503)
Aldrig gillat bröderna. Dom är ju verkligen riktigt bra boxare båda två men dom fortfarande personligheten av två stenväggar. Optimalt hade varit ifall dom slutade boxas och lämnade tungvikten åt haye, chisora osv så den kan växa och ta till sig.

Ja för det hade ju varit kul om dom sämre boxarna fick mer utrymme. Så det kunde bli lite mer show. WWF kanske kan vara nåt för dig.

davve 2012-02-19 23:00

http://www.bloodyelbow.com/2012/2/19...adadi-mma-news

Madadi till UFC Sweden.

cero 2012-02-20 17:01

Tror Frankie vinner via enhälligt domslut. Har enligt mig mer teknisk striking, och tillräckligt bra scrambles för att Henderson inte ska kunna ta ned och kontrollera honom på marken. Men sen såg Frankies haka ganska skakig ut i båda matcherna mot Gray, så man vet aldrig.

Doctor Snuggles 2012-02-20 20:23

Slår inte Gray som en slägga?
http://www.mmaconvert.com/2011/09/30...a-heavyweight/

Tror inte Henderson slår lika hårt iaf.

Kwon 2012-02-20 20:50

Sköna reaktioner när Tito vann över Bader

Kolla även in Chuck i början av klippet, han önskar han var inne i buren... :D

cero 2012-02-20 21:01

Mycket möjligt. Hur får man så mycket kraft i en vänsterkrok om man är ortodox? Blir ju inte så mycket rotation av överkroppen i jämförelse med en högerkrok tex. På klippet ser man slaget som fick ned Frankie, och där såg det inte alls ut att vara särskilt mycket rotation.

Lite drama från Jon och Rashad i en intervju:

Misstänker mycket Jones-hat på Sherdog. Jon har pratat VÄLDIGT högt om sig själv, så det är bäst att han förblir obesegrad. :D

Doctor Snuggles 2012-02-20 21:27

Med tanke på vad han har gjort hitintills så har han all rätt att tycka han är guds gåva till sporten. Rashad kan förstås vinna då han är explosiv och har nog bäst brottning av de som Jones har mött, men han såg inte särskilt imponerande ut mot Davis, som är en sämre version av Jones.
För övrigt, om vi nu ska snacka personligheter, tycker jag Rashad är hundra gånger mer arrogant och irriterande än Jones.

eternallord 2012-02-20 22:00

Rashad Evans vs Jon Jones for the Womens World Light Heavyweight Championship!

Vilson 2012-02-20 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5611346)
För övrigt, om vi nu ska snacka personligheter, tycker jag Rashad är hundra gånger mer arrogant och irriterande än Jones.

Fattar inte det här. Kan du länka nån intervju eller ge nåt exempel på hur Rashad är arrogant. Om man finner honom irriterande är ju en smaksak men arrogant?

I övrigt hejar jag lite på båda. Jones är den grymmaste fightern nånsin enligt mig, han inte bara vinner sina matcher utan dominerar folk totalt. Tror aldrig jag har sett honom i ens minsta knipa. Tror att Jones vinner och det vore roligt att ha en sån överlägsen och välförtjänt champion kvar.
Dock gillar jag Rashad mer och tycker att han är den näst bästa lhw idag så skulle inte bli ledsen om han vann heller.

Doctor Snuggles 2012-02-21 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5611564)
Fattar inte det här. Kan du länka nån intervju eller ge nåt exempel på hur Rashad är arrogant. Om man finner honom irriterande är ju en smaksak men arrogant?

I övrigt hejar jag lite på båda. Jones är den grymmaste fightern nånsin enligt mig, han inte bara vinner sina matcher utan dominerar folk totalt. Tror aldrig jag har sett honom i ens minsta knipa. Tror att Jones vinner och det vore roligt att ha en sån överlägsen och välförtjänt champion kvar.
Dock gillar jag Rashad mer och tycker att han är den näst bästa lhw idag så skulle inte bli ledsen om han vann heller.

Överlägset leende och attityd. Men först och främst en cry baby. Överkänslig som få.
Han kan vara trevlig också, men när han har en beef med någon så blir han bara irriterande. Inte för att det spelar någon roll egentligen.

Sett till fightingstil så är Jones mycket mer intressant. Efter Silva är han nog den fighter jag helst ser slåss.

Doctor Snuggles 2012-02-21 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5611248)
Sköna reaktioner när Tito vann över Bader

Kolla även in Chuck i början av klippet, han önskar han var inne i buren... :D

Nah, he doin teh robot. Man måste öva på sina dance-skillz.

CalleP 2012-02-21 04:25

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5609616)
Ja för det hade ju varit kul om dom sämre boxarna fick mer utrymme. Så det kunde bli lite mer show. WWF kanske kan vara nåt för dig.

aa fast ifall du skulle ha någon koll på tungvikten så förstår du nog varför haye och chisora har fått det utrymmet de har fått. Med betoning på haye då.

Kwon 2012-02-21 17:04

Vacker dans av Frankie Edgar samt Bruce Buffer

CalleP 2012-02-21 18:23

hahahaha vafan? Känns ju som introt till vilken anime serie som helst.

Doctor Snuggles 2012-02-21 20:00

Ni hörde om att Forrest tydligen blev knockad 2 ggr i sitt camp när han tränade för Silva?
Inte konstigt att snubben sluddrar. 3 knockar inom loppet av ett par månader är ett bra recept för hjärnskada.
Undrar hur ofta sådant händer egentligen. Det borde regleras (typ anmälas till kommisionen) kan man tycka - skulle förlänga fighters karriärer.

eternallord 2012-02-21 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5612972)
Ni hörde om att Forrest tydligen blev knockad 2 ggr i sitt camp när han tränade för Silva?
Inte konstigt att snubben sluddrar. 3 knockar inom loppet av ett par månader är ett bra recept för hjärnskada.
Undrar hur ofta sådant händer egentligen. Det borde regleras (typ anmälas till kommisionen) kan man tycka - skulle förlänga fighters karriärer.

Källa?

Petoria 2012-02-21 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5612972)

Det finns krav på att knockouts i träning ska anmälas till kommisionen men inga gym följer det tyvärr

Petoria 2012-02-21 21:38

2.20 Fertitta skrattar åt Nelson när han säger att han tycker han borde vunnit mot Werdum :D

cero 2012-02-21 22:33

Knockouts? Dvs när man tappat medvetandet?

Petoria 2012-02-21 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5613372)
Knockouts? Dvs när man tappat medvetandet?

Brukar vara det ja :D

cero 2012-02-21 22:39

Skulle bara kolla att ni inte blandade ihop det med att bli "knocked down" eller liknande. Hur blir man knockad två gånger i träning?

Petoria 2012-02-21 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5613386)
Skulle bara kolla att ni inte blandade ihop det med att bli "knocked down" eller liknande. Hur blir man knockad två gånger i träning?

Är inte så ovanligt med knockouts i träning, speciellt inom vissa gym där dem kör riktigt hårt på sparring. Chute Boxe är kända för det t.ex.

Här står det bland annat att Big Nog blev knockad flera gånger i träning innan sin match mot Randy

http://www.bloodyelbow.com/2009/8/22...-nogueiras-ufc

Doctor Snuggles 2012-02-21 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5613065)
Källa?

Sherdog som lyssnar på Joe Rogans podcast.
(Haha, det lät inte så värst trovärdigt. :D )
Men tydligen hade Forrest sagt det till Rogan.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5613070)
Det finns krav på att knockouts i träning ska anmälas till kommisionen men inga gym följer det tyvärr

Idiotiskt. Inte konstigt att Nog, Wandy etc inte har hakor längre.
Är det lika vanligt i boxning? Verkar som de kan ha lite längre karriärer oftast, så de kanske inte sparras lika hårt?

Petoria 2012-02-21 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5613456)
Idiotiskt. Inte konstigt att Nog, Wandy etc inte har hakor längre.
Är det lika vanligt i boxning? Verkar som de kan ha lite längre karriärer oftast, så de kanske inte sparras lika hårt?

Beror säkert mycket på det, finns många videor när Wandy sparras och det ser nästan ut som en match när han kör på för fullt. Har inte så bra koll på boxning men det finns ju många boxare som har fått problem med CTE/Dementia pugilistica senare i livet på grund av att dem går så många matcher och på grund av hur matcherna ser ut.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5613465)
Beror säkert mycket på det, finns många videor när Wandy sparras och det ser nästan ut som en match när han kör på för fullt. Har inte så bra koll på boxning men det finns ju många boxare som har fått problem med CTE/Dementia pugilistica senare i livet på grund av att dem går så många matcher och på grund av hur matcherna ser ut.

Jo, vad jag menade är att i snitt verkar de kunna ha en längre karriär. Men det kanske inte är lika vanligt som jag tror.
Freddie Roach t.ex. sade till sin neurolog att han gått 200 matcher i ringen (räknar han med amatör och sparring, för hans record är ju på ca 50 matcher?), och han hade väl en rätt hårdnosad stil som inte hjälpte.

Vet att Jones har sagt att han undviker att ta skada i sparring och det är nog rätt smart. Det är en sak att vänja sig vid att bli träffad någorlunda hårt, det är en annan att bli träffad någorlunda hårt för många gånger.
Roach sade att Silva går ca 30-40% när han sparras, vet inte om det inkluderar hur mycket stryk han får , men han verkar kunna rulla med slagen bra.

Petoria 2012-02-21 23:25

Jo men det är ju det som är problemet, att dem har så många matcher inom boxning. Det leder till problem senare i livet som inte är så vanligt inom MMA.

Även om Silva rullar bra med slagen så finns det många videor där han tar jävligt hårda slag i sparring:

Grazzafukkinrazzi 2012-02-21 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5613483)
Jo, vad jag menade är att i snitt verkar de kunna ha en längre karriär. Men det kanske inte är lika vanligt som jag tror.
Freddie Roach t.ex. sade till sin neurolog att han gått 200 matcher i ringen (räknar han med amatör och sparring, för hans record är ju på ca 50 matcher?), och han hade väl en rätt hårdnosad stil som inte hjälpte.

Vet att Jones har sagt att han undviker att ta skada i sparring och det är nog rätt smart. Det är en sak att vänja sig vid att bli träffad någorlunda hårt, det är en annan att bli träffad någorlunda hårt för många gånger.
Roach sade att Silva går ca 30-40% när han sparras, vet inte om det inkluderar hur mycket stryk han får , men han verkar kunna rulla med slagen bra.

Av det jag har sett från Silva's sparring så verkar han gå bra mycket hårdare än så :D

edit: typ pucktvåa där på Petoria!

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:31

Jo, Anderson är ju från Chute ursprungligen väl, men han verkar ta slagen mycket bättre. Bara att kunna följa med slaget lite grann gör ju stor skillnad. Visst har han dock en bra haka.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5613516)
Av det jag har sett från Silva's sparring så verkar han gå bra mycket hårdare än så :D

edit: typ pucktvåa där på Petoria!

Jag tror att Roach menade Silva's insats. Kan ju varit ett scenario där Silva ville lära sig så mycket han kunde hos Roach och hade inget behov att bevisa något.

Kwon 2012-02-22 11:39

From Dana White to Floyd Mayweather

CalleP 2012-02-22 12:30

Sådär ja! Man kan ju bara hoppas att den händer innan 2012 är slut medan den fortfarande känns attraktiv. Dock så skulle jag kolla på den även om dom var 40 år gamla men det skulle inte vara samma sak.

Om Floyd vinner mot Miguel cotto vilket han antagligen kommer att göra och Manny vinner mot Timothy bradley så får man bara hoppas att båda sidor kommer överens och möter varandra.

Floyd har ju hela tiden snackat om att hans stora mål är att bli kallad "The greatest ever" enligt mig så är han lätt uppe bland dom allra bästa någonsin men om han inte möter pacquiao så kommer det finnas mer frågetecken.

Finns ju massa exempel, ifall Ali inte hade mött George foreman eller Fraizer så hade han fortfarande blivit klassad som en grymt bra boxare men han hade inte fått statusen som han har nu.

Samma med lewis och tyson. Ifall Lewis inte hade mött tyson så hade det funnits mer frågetecken efter han hade boxats färdigt.

Så för alla fighting fans i världen så får man hoppas att pacquiao gör riktigt bra ifrån sig nu i juni och ser bättre ut än någonsin så att matchen hypas upp igen.

cero 2012-02-22 14:45

Hur kommer det sig att de mindre herrarna oftast är mycket mer tekniska? Man kan hitta matcher i Bellator som visar på bättre teknik än vad de bästa tungviktarna gör. Är det helt enkelt för att det finns fler människor i den storleken?

Mackan58 2012-02-22 14:59

Hur gick det mellan Kiltschko och Chisora :) ?

Nitrometan 2012-02-22 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Mackan58 (Inlägg 5614257)
Hur gick det mellan Kiltschko och Chisora :) ?

Om du menar boxningen så vann Klitschko. Ingen trodde väl nåt annat?

Men o du snackar MMA så har jag ingen aning.

eternallord 2012-02-22 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5613448)
Sherdog som lyssnar på Joe Rogans podcast.
(Haha, det lät inte så värst trovärdigt. :D )
Men tydligen hade Forrest sagt det till Rogan.

Nej lät inte det minsta trovärdigt faktiskt :P har du länk till poscasten? Hittar ingen mmasida som rapporterat om det, vilket de borde ha gjort.

Kwon 2012-02-22 17:19

Mirko's Final Fight mot Ray Sefo

Här är förberedelserna

eternallord 2012-02-22 21:00

Kanske har varit på tapeten officiellt innan, men det har ju spekulerats mycket i huruvida Nick Diaz lider av något tillstånd och Bloody Elbow skrev precis i en artikel beträffande hans marijuana-licens att det är ADHD han behandlas för.

Kwon 2012-02-22 21:50

Olivier Richter 217 cm, dvärgar Overeem
http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-...80716472_n.jpg

eternallord 2012-02-22 21:52

Till och med längre än Struve!

Doctor Snuggles 2012-02-22 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5614368)
Nej lät inte det minsta trovärdigt faktiskt :P har du länk till poscasten? Hittar ingen mmasida som rapporterat om det, vilket de borde ha gjort.

Var den senaste tror jag.
http://www.sherdog.net/forums/f2/joe...fight-2014797/

Kwon 2012-02-23 11:47

The Dong försöker stjäla en kyss från Sexyama samtidigt som alla känslor är "all over the place"!
http://www.mfight.co.kr/news_img/new...SC_5040(2).jpg

http://www.mfight.co.kr/news/news_vi...keyfield=&key= <--- Filmklipp

cero 2012-02-23 17:35

Tittade precis på Henderson/Guida igen. Henderson hade faktist problem med att få ned Guida. Var en hel del nedtagningsförsök som Guida försvarade relativt enkelt.

Baserat på denna matchen kommer det bli riktigt svårt för Benderson mot Edgar. Om han inte får ned Frankie, förlorar han nog på poäng om han inte lyckas avsluta innan det.

panzerpig 2012-02-23 18:05

http://www.dn.se/sport/rekordboter-for-chisora
Citat:

Det tyska proffsboxningsförbundet BDB har dömt Chisora att dra 100.000 dollar, 665.000 kronor, från gaget på 500.000 dollar.

Bland annat angrep Chisora en annan tungviktsboxare, David Haye, på presskonferensen efter matchen. Före matchen spottade han vatten på Klitsjkos bror Vladimir.

Kwon 2012-02-23 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5616400)

There we go! :D

Kwon 2012-02-24 11:05

Rundtur i Quintus "Ramparts" Johnsons hus samt en liten titt på alla hans vrålåk

Kwon 2012-02-24 11:16

Quintillius "Rumbler" Jameson snackar Japan och Pride

Petoria 2012-02-24 13:45

Är det någon som har koll på hur det funkar med tidzonerna nu i UFC 144? Kommer det eftersändas i USA eller är det live där också? För om det är live borde det ju vara på morgonen här i Sverige :D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.