Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hackenschmidt 2013-11-17 13:57

Såg galan nu. Inte kollat något om kontroversen runt om kring eller i den här tråden men det där var nog ett av de tillfällena där jag tycker "robbery" är ett lämpligt ord. Får väl kolla om matchen men; Jag hejade hjärtligt på GSP och jag var nära att spola förbi dec för jag tyckte det var så tydligt att Hendricks vann.

cero 2013-11-17 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt
[...] Inte kollat något om kontroversen runt om kring eller i den här tråden [...]

Alla större MMA-siter, och i princip alla pros på Twitter tyckte Hendricks vann. Aldrig varit med om ett decision där det varit konsensus i MMA världen att fel person fick vinsten.

Hackenschmidt 2013-11-17 14:20

Jag försöker beakta all bias som kan påverka en under matchen men det är förstås omöjligt.
Rogan och Goldberg påverkar en del. Framförallt Rogan implicerade ju flera gånger under matchen att Hendricks vinner, GSP är i desperation mode för rond5 etc etc.

Men som sagt, jag hejade hjärtligt på GSP, gav Hendricks rond 1 och 2 även om jag inte tror de är helt solklara. Efter detta satt jag mest och hoppades på att GSP skulle göra något stort som kunde vända matchen för allt jag såg var Hendricks spela ut honom nästan konstant, där GSP hade några enstaka stunder av fördel.

cero 2013-11-17 14:27

Kom nyss på att detta är det tredje extremt kontroversiella dombeslutet i de absolut största matcherna i boxning/MMA på ganska kort tid:

Rånet av Bradley.
Mayweather via MD.
Och nu GSP vinst.

cero 2013-11-17 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6736215)

Vad ska man titta efter här? Haha.

strikt 2013-11-17 15:27

Det var ju självklart att GSP vann. Vafan trodde hendricks egentligen när han inte lyckades knocka honom.

Ifall Hendricks hade vunnit, då hade man seriöst fått titta på domslutet mot alex - jones igen.

Vilson 2013-11-17 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6736600)
Det var ju självklart att GSP vann. Vafan trodde hendricks egentligen när han inte lyckades knocka honom.

Ifall Hendricks hade vunnit, då hade man seriöst fått titta på domslutet mot alex - jones igen.

Eeeeh. Nej.

cero 2013-11-17 16:05

Flyttar Aldo upp till #1 P4P nu? Han är den som varit längst ifrån att förlora en match.

olwe 2013-11-17 16:24

Jag har bara sett fighten 1 gång men jag hade Hendricks 49-46 där jag enbart tyckte GSP vann den tredje ronden. Helt solkar vinst för Hendricks.

Tigerkotten 2013-11-17 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6736550)
Vad ska man titta efter här? Haha.

att Henricks ser ut att klappa? Säger inte att han gör det, men självklart att det gifen antyder på.

Personligen tyckte jag

3,5 GSP
2,4 Henricks

Rond 1 var jämn men fördel GSP. Däremot gjorde Henricks mera skada osv absolut, men det är ej så man bedömer matcherna.

Annars tycker jag GSP hade dålig taktik, alldeles för mycket clinching. Han skulle gått på "snabba" take downs och fungerade de inte försök mera strikes. Speciellt vänster spark på Henricks ledande ben.

olwe 2013-11-17 16:51

I mina ögon borde han gjort exakt som han gjorde mot Koscheck. Jabb-extravaganza. Hans lead-leg-sparkar var onödigt riskfyllda, han borde försökt undvika brottningen mot väggen och han borde använt fler high-kicks. Men det är ju lätt för mig att säga.

okeej 2013-11-17 17:16

http://i.imgur.com/4zWys7W.png

Hahaha..

Doctor Snuggles 2013-11-17 17:21

Lägg ner med hela rån-grejen. Rimligtvis var det hur man bedömer den första ronden som avgör, och den ronden var väldigt nära. Rån skulle det vars om Hendricks tydligt vann alla ronder eller ngt, inte ett knivseggsbeslut.

scout_scatter 2013-11-17 17:35

Scorade 48-47 till Hendricks.

Hursomhelst en otroligt spännande fight.

scout_scatter 2013-11-17 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6736770)
Lägg ner med hela rån-grejen. Rimligtvis var det hur man bedömer den första ronden som avgör, och den ronden var väldigt nära. Rån skulle det vars om Hendricks tydligt vann alla ronder eller ngt, inte ett knivseggsbeslut.

Agreed!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.