![]() |
|
Citat:
Skulle det var Diaz så skulle apmånga tycka han var skitcool (minus gråtandet då kanske). Folk accepterar lite lättare den typiska tjejen, som Miesha, som är passivt aggressiv och en smilfink, än den uppkäftiga, lätt irrationella, in your face tjejen. |
En aning sexistiskt, i min mening. Därför föga förvånande.
|
Snarare Ronda som är mer "kvinnlig" av sig med att vara extremt ologisk och överdrivet känslosam, sen efter hon gick ut och sa att hon kunde vinna mot Cain så verkar hon vara lite feminist också.
|
Jo, alltså hon är typiskt tjejig på många sätt. Men just att vara uppkäftig verkar vara det som folk irriterar sig på mest. Sedan så lägger de till gråtandet osv som bevis på att hon är labil och whatever. Min poäng är att det verkar vara mer ok för en tjej att vara passivt aggressiv än en "bitch" som är uppkäftig, i gemene mans ögon. Folk irriterade ju sig på henne av den anledningen innan TUF också. Kanske stör de sig extra på att hon är både "tjejig" och försöker bete sig som en man samtidigt, eller ngt. Från vad jag läst på olika forum så har jag fått intrycket att det just är mest meatheads och frustrerade tonåringar som stör sig på henne. Känns lite youtube hor-kommentarer över det hela, och kanske inte helt fräscht.
|
Kikade precis klart på UFC's dokumentär, Fighting for a generation. Riktigt intressant även om man redan hade koll på det mesta.
Nått alla trångsynta mma-haters borde slå en kik på. ;) |
Citat:
|
Ronda har varit ganska motbjudande under TUF. Är nog en kombination av hennes osäkerhet, hur irrationell hon är, smått irriterande/barnslig/högljudd röst osv. Hon har inte direkt lyckats spela "the villain" på ett underhållande sätt.
Diazbröderna är ju genuint efterblivna, så det känns mer äkta. Sedan föredrar ju folk alltid den stereotypen över kvinnliga motsvarigheter. Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Kelvin Gastelum skadad. :(
Citat:
|
Nja, jag gillar alltid se uberdominanta champs, men bryr mig inte så mycket om just hon vinner. Stör mig t.o.m. på vissa grejer med henne, bara inte på hennes personlighet.
|
Jag är glad att jag inte kollat på denna säsongen av TUF. :D
|
Det är ärligt inte så mycket att se. Några tjejer som kanske kan vara utmanare, men förutom det...
|
Tyckte denna säsongen var underhållande. Dock gjorde det att jag ogillar ronda mer än före. Så ska "hejja" på henne mot Tate.
^^ |
Jag blir trött av att bara titta på det. Då kör han säkert inte ens särskilt hårt. |
Cool sub.
Man måste älska 10th planet terminologin. :D Tycker dock fortfarande det är på tok för lite rubberguard i mma. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26. |
|