Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-11-11 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6727450)
Säkert för att som mig har många blivit förvånade över vilken labil idiot bruden är på TUF :P

Säkert många "hardcores" som fått det onyanserade knärycket, ja.
Skulle det var Diaz så skulle apmånga tycka han var skitcool (minus gråtandet då kanske). Folk accepterar lite lättare den typiska tjejen, som Miesha, som är passivt aggressiv och en smilfink, än den uppkäftiga, lätt irrationella, in your face tjejen.

Doctor Snuggles 2013-11-11 23:19

En aning sexistiskt, i min mening. Därför föga förvånande.

okeej 2013-11-11 23:42

Snarare Ronda som är mer "kvinnlig" av sig med att vara extremt ologisk och överdrivet känslosam, sen efter hon gick ut och sa att hon kunde vinna mot Cain så verkar hon vara lite feminist också.

Doctor Snuggles 2013-11-12 00:03

Jo, alltså hon är typiskt tjejig på många sätt. Men just att vara uppkäftig verkar vara det som folk irriterar sig på mest. Sedan så lägger de till gråtandet osv som bevis på att hon är labil och whatever. Min poäng är att det verkar vara mer ok för en tjej att vara passivt aggressiv än en "bitch" som är uppkäftig, i gemene mans ögon. Folk irriterade ju sig på henne av den anledningen innan TUF också. Kanske stör de sig extra på att hon är både "tjejig" och försöker bete sig som en man samtidigt, eller ngt. Från vad jag läst på olika forum så har jag fått intrycket att det just är mest meatheads och frustrerade tonåringar som stör sig på henne. Känns lite youtube hor-kommentarer över det hela, och kanske inte helt fräscht.

Fonziie 2013-11-12 00:26

Kikade precis klart på UFC's dokumentär, Fighting for a generation. Riktigt intressant även om man redan hade koll på det mesta.

Nått alla trångsynta mma-haters borde slå en kik på. ;)

Dav0d 2013-11-12 04:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6727466)
Säkert många "hardcores" som fått det onyanserade knärycket, ja.
Skulle det var Diaz så skulle apmånga tycka han var skitcool (minus gråtandet då kanske). Folk accepterar lite lättare den typiska tjejen, som Miesha, som är passivt aggressiv och en smilfink, än den uppkäftiga, lätt irrationella, in your face tjejen.

Skulle inte kalla hennes beteende som lätt irrationell eller uppkäftig. Snarare totalt jävla labil med enorma aggressiva, svartsjuka och avundsjuka drag. Viss skillnad... Man ska kunna bete sig framför en kamera om man symboliserar så mycket som hon gör.

cero 2013-11-12 05:35

Ronda har varit ganska motbjudande under TUF. Är nog en kombination av hennes osäkerhet, hur irrationell hon är, smått irriterande/barnslig/högljudd röst osv. Hon har inte direkt lyckats spela "the villain" på ett underhållande sätt.

Diazbröderna är ju genuint efterblivna, så det känns mer äkta. Sedan föredrar ju folk alltid den stereotypen över kvinnliga motsvarigheter.

Citat:

Pettis och Cain skadade :X
Arghhhhhhhhhh.

Citat:

Snarare Ronda som är mer "kvinnlig" av sig med att vara extremt ologisk och överdrivet känslosam, sen efter hon gick ut och sa att hon kunde vinna mot Cain så verkar hon vara lite feminist också.
Ronda skiftar dock mellan det och att vara en mangirl (när hon konfronterade Hallman t ex). Meisha är alltid kvinnlig, utan att vara en lipsill. Det är en stor anledning till att folk tycker om Meisha mer.

Doctor Snuggles 2013-11-12 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6727619)
Skulle inte kalla hennes beteende som lätt irrationell eller uppkäftig. Snarare totalt jävla labil med enorma aggressiva, svartsjuka och avundsjuka drag. Viss skillnad... Man ska kunna bete sig framför en kamera om man symboliserar så mycket som hon gör.

Du ser nog det du vill se. Hon är intensiv när hon är "fighty" som hon själv säger, men labil? Hon gav t.ex Dana ett löfte om att tagga ner, och bröt det inte, "löften betyder något" etc. Är det labilt? Att hon gråter och blir irrationell när hennes team hotas ? Svartsjuka? Avundsjuka? Mot vem, när? Aggressiv, haha, hon är en fighter och hon har dessutom inte börjat slåss mot någon så uppenbarligen är hon proffsig.

cero 2013-11-12 15:59

Kelvin Gastelum skadad. :(

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6728345)
Du ser nog det du vill se. Hon är intensiv när hon är "fighty" som hon själv säger, men labil? Hon gav t.ex Dana ett löfte om att tagga ner, och bröt det inte, "löften betyder något" etc. Är det labilt? Att hon gråter och blir irrationell när hennes team hotas ? Svartsjuka? Avundsjuka? Mot vem, när? Aggressiv, haha, hon är en fighter och hon har dessutom inte börjat slåss mot någon så uppenbarligen är hon proffsig.

Du hoppas på bruten arm rond 1 antar jag. :D

Doctor Snuggles 2013-11-12 20:50

Nja, jag gillar alltid se uberdominanta champs, men bryr mig inte så mycket om just hon vinner. Stör mig t.o.m. på vissa grejer med henne, bara inte på hennes personlighet.

Hackenschmidt 2013-11-12 20:51

Jag är glad att jag inte kollat på denna säsongen av TUF. :D

Doctor Snuggles 2013-11-12 20:52

Det är ärligt inte så mycket att se. Några tjejer som kanske kan vara utmanare, men förutom det...

Bailah 2013-11-12 20:57

Tyckte denna säsongen var underhållande. Dock gjorde det att jag ogillar ronda mer än före. Så ska "hejja" på henne mot Tate.

^^

Doctor Snuggles 2013-11-12 22:16

Jag blir trött av att bara titta på det. Då kör han säkert inte ens särskilt hårt.

Doctor Snuggles 2013-11-12 22:52

Cool sub.

Man måste älska 10th planet terminologin. :D
Tycker dock fortfarande det är på tok för lite rubberguard i mma.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.