![]() |
|
Citat:
Citat:
Vi får väl se vad Silva säger efter Sonnen - Munoz och vad UFC säger och om åsikterna fortfarande skiljer sig åt, jag är fortfarande tveksam till att det blir en Silva - Sonnen II. |
Du får nog öva på att uttrycka dig då, för jag förstår inte riktigt din poäng.
Min poäng är att INGET av det sonnen säger kan man ta på allvar. Har dessutom läst att UFC kollar upp säkerheten i brasilien för en eventuell rmatch där. |
Grazzafukkinrazzi: Chael förlorade nyligen mot Anderson. Så det är väl rimligt att han får vinna ett par matcher först.
Lebron: Tänk också på att atleterna ofta har väldigt lite kroppsfett, och torkar ut sig inför invägningen. Tror att GSP har sagt att han skalar av 21 lbs inför invägningen och sedan får tillbaka all vikt innan matchen. |
Citat:
Bästa exemplet lär nog vara rumble, som ju väger upp mot 230lbs mellan matcherna. Nu äntligen har han flyttat upp till 185lbs men innan torkade han ut sig till 170. Vad han sen vägde vid matchstart vet jag inte, men säkert över 190, och förmodligen också över 200lbs |
|
|
Hur funkar det med domare för UFC i andra länder än USA förresten?
|
Jense: Tog GSP som ett exempel eftersom att han väger så lite i förhållande till hur mycket han skalar av. Rumble är nog ännu värre, även om 230-siffran antagligen är när han har mycket fett på kroppen.
Upplägget för 142 är riktigt bra. Blir nästan garanterat bra matcher. Ska bli kul att se om Rumble kommer förbi motståndarna @ 185. |
coacherna på tuf brazil
Wanderlei silva och vitor belfort. https://twitter.com/ufc/status/146623429162962947 |
Citat:
http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...ryTAOBeach.JPG större än barry :D |
Citat:
Undrar om den kommer vara på portugisiska. |
Citat:
|
Citat:
Nevada State Athletic Commision har gjort ett arrangemang de är nöjda med. Citat:
Citat:
Och domare... Citat:
|
"...but the collected screen did not meet the commission's standard"
Va det för att han skickade blod istället för urin? Nu får vi se om overeem tappar vikt eller inte. ska bli intressant :D |
Citat:
|
Vad tror ni om Overeem? Är det möjligt att lägga på sig så mycket massa på så kort tid naturligt? Man ska tänka på att det är mycket konditionsträning samtidigt också.
|
Ja, särskilt med de gener han verkar ha. Det var inte så värst kort tid heller egentligen, 2 år för att gå upp ca 30 lbs (han låg sannolikt runt 225 lbs gåvikt som lhw).
|
Hur ser du hur bra gener han har?
|
Lol på de som tror overeem är ren
|
Citat:
|
Citat:
lol på dem som tror saker utan bevis Det är ju så uppenbart att Barnett tog steroider eller? Jag menar, titta på denna gudabenådade kropp: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...NCUdIcU-FrO7_A |
Kommer bli en intressant fight Overeem - Lesnar. Kan Overeem hålla det stående kommer Lesnar få smaka ordentligt, jag hoppas att Overeem släcker lyset ordentligt för Lesnar.
Frågan är hur Overeem klarar att hantera Lesnar på marken, hur är hans ork? Visserligen är inte Brock något cardiomonster själv direkt. |
Citat:
Men om Lesnar får en tidig takedown och de sedan blir trötta av det båda två så får nog Lesnar lättare att ta ner honom igen, än vad Overeem har att avgöra stående. Sjukt jobbigt att vara bortrest 30:e-1:a . |
Citat:
Sen säger han att det bara är motsvarande RF som kan begära sånt i Holland och det är inte så lätt att göra ett sånt test som privatperson. Citat:
Han måste väl ändå ses som oskyldig tills det finns nåt som bevisar att han inte är det? Citat:
Citat:
|
|
Apropå Overrem och .. ja:
http://sports.yahoo.com/mma/news?slu...steroids121311 Han ska alltså testas 4 ggr på 3 veckor, och tycker alla ska testas oftare och slumpmässigt. |
Och titta vad roligt en felstavning kan göra:
http://www.sherdog.net/forums/f2/cre...ation-1928549/ "I think Charles Condor and Donathan Cerkone are the best fighters out of Team Glegg Jacksons." |
Citat:
|
Citat:
Menar du att det är troligt att det är lika svårt att vara topputövare i MMA som i byggning utan AAS? Då tror jag att du har svårt fel. Dessutom testar de nu i flera MMA-organisationer, IFBB kommer aldrig att testa för AAS. |
Overeem har redan blivit testad flera gånger dessutom. Varenda gång han slagits i USA t.ex. Visst kan man cykla av då testerna är innan match, men han verkar ju inte ha något emot randomiserade, frekventa tester, och ska ta 4 sådana den närmsta månaden, så.
|
Werdum tillbaka i UFC, möter Nelson på UFC 143.
|
Citat:
|
Det vore onekligen humor om Nelson ölmagecrucifixar Werdum.
|
Har Nelson blivit smalare? Att han tävlar i tungvikt med den kaggen är fan ett skämt. Han borde gå ned en viktklass eller två. Och jag hoppas verkligen inte att Werdum får för sig för att polera mattan med sin rumpa igen.
|
Varför är det ett skämt? Magen är onekligen effektiv på marken i topp-position.
|
Citat:
Sämre kondition, försämrad snabbhet osv. Vad gör man om man inte får topp-position? |
Citat:
Det är inte syrekrävande muskler han måste släpa runt på, och han brukar få ner folk och ligga på dem ett tag. Han är relativt explosiv som det är, dessutom, och verkar trivas med vikten, och det går hyffsat för honom. If it ain't broke... |
Nåja hans kondition såg inte så bra ut i JDS fighten heller. Som jag har förstått så verkar han inte direkt trivas med den vikten heller utan han har helt enkelt varit ganska lat innan men går ner i vikt nu.
|
Citat:
man får inte bättre kondis av att bli träffad i ansiktet ett femtiotal gånger. Fråga Brock. Mot Cro Cop märktes det att han hade tränat hårdare och han såg bra ut. Kanske tappade några kilo fett, men hade fortfarande en rejäl kagge. Jag har inte hört något om att han inte trivs med vikten, utan bara att han tagit itu med träningen. Han äter tydligen likadant som förut. |
|
Citat:
|
Citat:
Han såg bedrövlig ut mot Mir och JDS. Sen är ju inte tungviktsdivisionen fullspäckad av talanger precis. Hur den vikten kan vara positiv på någon sätt är bortom mitt förstånd. |
De flesta ser nog bedrövliga ut mot JDS. Mot Mir så var han som sagt sjuk.
Det är klart det är jobbigare att släpa runt på mer massa än man behöver, men i jämförelse med rena muskler är det mycket mer fördelaktigt med fett, i det avseendet. Jag har inte sagt att han inte skulle kunna prestera bättre i LHW (iof så finns Jones där), jag ifrågasatte att det var ett skämt att han slogs i HW. Vikten är positiv just i grapplingavseendet för det ger honom "tunga höfter". Barnett t.ex. anser att det är en av hans styrkor, och tittar man på hur han är byggd så har han mycket massa just runt ben/höft/mage. Frågan är också om Roy kan bli tillräckligt explosiv för att vara gångbar i LHW. Det finns vissa fördelar med att vara i HW. Fedor byggde t.ex. sin karriär på att vara snabbare än majoriteten av sina motståndare, och mot dem han inte hade den fördelen så såg det inte riktigt lika lätt ut. Nu var han iof ingen isterbuk, men han skulle nog kunnat gå ner till LHW eller t.o.m. MW om han velat. |
Fett kan vara positivt som du säger, men jag tror att det blir kontraproduktivt i de mängderna Nelson har. Snabbheten och konditionen blir lidande som sagt. Sen såg han ut att ha problem med styrkan mot Mir.
Om Roy är tillräckligt explosiv för LHW är svårt att säga. Hur som helst så utklassar han ju inte tungviktarna i snabbhet precis. Är väl lite det som är problemet med viktskillnaderna i tungvikt. |
Fet, slö, dålig kondition osv. Jag tror Nelson spöar Werdum iaf.
|
Hur ser det ut för Frank Mir framöver? Han måste väl få gå en match mot någon i toppen snart?
|
Citat:
|
Citat:
|
Frank känns som en permanent gate keeper tills han lägger av, verkar inte som han kommer nå längre än så, med motståndet som finns nu.
|
Citat:
Men han har striking och riktigt bra submissions. Skulle han förbättra sin defensiv och brottning skulle Mir klart vara bland de 5 bästa i HW. |
Börjar bli dags att ta över tungviktarna från Strikeforce så man kan göra något vettigt av den divisionen. Tror det är något avtal som hindrar dem från att göra det i dagsläget?
|
Citat:
Bigfoot och griggs som är kvar? Glömt nån viktig? |
Sergei, Arlovski, Rogers, och Valjentin.
Inget att hetsa upp sig över direkt, men det är bättre än inget. Cormier känns mest intressant just nu. |
Det finns ju lite up and comers i ufc också. Travis browne tex. Borde få möta nått större namn snart så vi får se om han har nån potential.
|
Rogers sitter väll i finkan för hustrumisshandel?
Valentin (staning?) känns meh. Kharitanov tror jag dock mycket på. Bra och underhållande. Bigfoot ser jag gärna i UFC med. Annars som Panzerpig säger. |
Citat:
edit: Tror Rogers kom ut ur finkan iförrgår :D |
Citat:
|
Just det. Skulle sparkat honom om jag vore Dana White.
|
Senaste ordet är att strikeforce fighters kommer stanna i strikeforce. Men det är väl bara förutsatt att de fortfarande har kontrakt, och att UFC inte är intresserade. ;)
Skulle Barnett, Kharnitov och Cormier och kanske Big Foot komma över så skulle landskapet onekligen bli lite mer intressant. Finns väl lite någorlunda bra HW:s utanför Zuffa också. Inte för att jag direkt kan nämna någon på rak arm. EDIT: Shamil Abdurahimov och Guram Gugeneshvili är väl två bra prospects. Cole Konrad som är bellators HW mästare, som dock får Nelson nästan att se fit ut. Utöver det och det ovan nämnda så finns det inte så många kvar. Gonzaga? Shane del Rosario. |
Edinaldo Oliveira har blivit signad av UFC och han kan väl anses som prospect.
Annars finns det väl en del andra helt okej HWs utanför UFC: Konstantin Gluhov Thiago Santos Shamil Abdurahimov några som jag kommer på nu direkt |
Blagoi Ivanov också
|
Så vem är den bästa HW:n utanför Zuffa?
|
Vad tror ni om Aldo mot Mendes?
|
Bra fråga Snuggle. Utanför UFC håller jag Josh Barnett rätt högt, men ska erkänna att jag har dålig koll på många andra. Vill dock se Josh i UFC kriga med de andra gossarna. Cormier verkar vara en ödmjuk cool kille med dynamit i nävarna, släng in honom i UFC också.
|
Jag sa Zuffa av en anledning. ;)
|
Citat:
|
Som jag sade så menade jag också utanför SF. Nu när HW kommer elimineras från SF så kommer ju de flesta gossarna därifrån gå över till UFC.
|
Citat:
|
Citat:
|
En HW jag alltid har gillat men som stått i en väldig skugga av sin bror är ju Aleksander E.
Nu fick han ju smisk rätt snabbt senast och matchen innan det förlorade han mot någon för mig okänd med 4-5 record, men med tränings fokus och ett UFC kontrakt skulle han vara kul att se på någon match. |
Eddy Bengtsson (130 kg) är en HW som UFC borde ha snappat upp redan 2008
Enastående fysik, cardio och chin. Han gav dessutom Aleksander E en riktigt hård match. |
Citat:
Pd |
Citat:
|
Citat:
En av de mest underhållande jag sett! |
Citat:
|
Citat:
|
Det är snack om en eventuell nedflytning till 185 för Machida. Hur kul skulle det inte vara att se honom mot Vitor?
Om Machida går med på att möta Silva, så tror jag han förlorar. Sen ser jag honom inte vinna en re-match mot Jones om han nu skulle stanna kvar. Jones utvecklas fortfarande väldigt mycket. |
Snack var?
Silva har ju inte många år kvar av karriären, Machida några fler, så varför inte? |
Silva borde gå upp i LHW istället.
Men viktigast av allt är att Josh Barnett borde joina UFC och röja upp lite med sin fantastiskt underhållande grappling och submissions! |
http://www.mmamania.com/2011/12/15/2...t-to-jon-jones
Det var inte särskilt mycket snack kanske, men han nämner att han möjligtvis flyttar ned om han inte lyckas ta titeln. Och även om Machida lyckades bra i första ronden så tror jag Jones tar hem det igen vid ett eventuellt returmöte. Tror att Silva skullle klara sig väldigt bra i 205. Anderson är sämsta möjliga match-up för alla som fokuserar på stand-up, dvs Shogun, Machida, Rampage osv. Baserat på Silvas tidigare matcher (spec. Sonnen), så kommer han få det väldigt svårt mot brottarna. Tror absolut han förlorar mot Jones, som fick ned Machida väldigt lätt. Silvas submissions från ryggen är inte särskilt effektiva heller, även om han har ett par sådana vinster. |
Nja, du drar nog lite för stora växlar på Silvas brist på markförsvar.
Okami kunde inte göra ett smack, och ej heller Hendo efter första ronden (där det egentligen var Silva som gav bort nedtagningen), och inte heller Marquart som är en hygglig mma-brottare(?). Går man utöver det på hans tdd så har han en av de högsta procenten i UFC. Jag anser dessutom inte att Sonnen-matchen är ett särskilt starkt underlag pga Silva inte såg ut som sig själv och var/blev skadad. Men det vore onekligen intressant med en match mot Jones. Den måste väl ske relativt snart, då Silva inte har mycket kvar. |
Citat:
Procent betyder inte mycket. Finns inte särskilt bra brottare i MW. I första ronden mot Henderson kunde Anderson inte alls göra mycket. Sen blev han mountad osv av Lutter. Tycker själv att Silva såg ovanligt dålig ut mot Sonnen, men hur mycket skadan påverkade osv är rena spekulationer. Man får utgå från det man ser på matcherna. Förhoppningsvis kan vi se en rematch. Just hans nedtagningsförsvar är helt ok, däremot är han sämre på att komma upp på fötterna/"scrambla" när någon fått tag på hans höfter. Själva markförsvaret är det nog inget fel på. Han kan sin jiu-jutsu. |
Jag utgår från det jag såg på matchen, och det jag såg var att han inte såg ut som sig själv.
Han gjorde en bra scramble mot Vitor, men visst, han brukar nöja sig med att ligga i guard. Misstänker han jobbat lite på den biten efter Sonnen. Det är dock svårt att jämföra meriter mellan viktklasser och mellan folk som inte mött varandra. |
Haha! Fan vad kung han är, Nate. Längtar som bara foan till den matchen, kommer säkerligen bygga upp lite hets inför Nick Vs. Condit-matchen också! :D |
Tror Cerrone tar det.
|
Citat:
|
David Haye VS Valuev
|
Citat:
Skönt att han vann mot Hypofys skadade jätte ryssen. Faan inge kul när det är en Jätte i ringen och alla motståndare typ är en halvmeter kortare *gah!* PD |
Lol på cyborg-hironaka weigh ins. Båda ser ut som snubbar. ;)
Sry, had to do it. |
|
Strikeforce kortet var väldigt medioker underhållning, bläh.
|
Citat:
|
Citat:
Såg precis denna, rätt skön KO.:) |
Vad snackar du? Mousasi har länge varit top 10 LHW, sett till skickligheten, eller sett till ELO-statistik. Hans standup är säkerligen top 3. Hans enda svaghet verkar han jobba på ordentligt nu, dessutom. Att han inte har haft några ordentliga camps med ordentlig sparring fram tills nu, och varit rätt lat med träningen överlag, säger ganska mycket om hans talang.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Att han inte avslutade honom? Well, varken Lidell eller Rampage lyckades med det heller, så. Du vet att Mousasi är en av två personer som vunnit mot Lombard, va? |
Citat:
|
Beror på vad man menar med relevant, förstås. Men som jag tolkar det, så anser du fel.
Om vi säger så här; han är den mest undervärderade LHW:n. "Vad snackar du om" är ganska uppenbarligen retoriskt, för övrigt. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54. |
|