Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2013-09-09 21:48

Citat:

Eventuell negativ hälsoeffekt är marginell jämfört med att bli träffad i huvudet osv på en regelbunden basis.
Och? Två fel blir inte ett rätt. Att sporten i sig är farlig betyder ju inte att det är lugnt att ta med doping i ekvationen också.

Sedan vet varken du eller jag hur atleternas hälsa påverkas av doping, speciellt för de som inte har någon dopingsdoktor utan experimenterar själva. Det är nog inte tillräckligt undersökt för att man ska kunna avgöra hur farligt (eller ofarligt) det är, och det är ju nog för att man inte ska chansa.

Tråkig nonchalant syn du har.

Citat:

Karriärer kommer bli förstörda oavsett, så länge som det finns möjligheter så kommer folk att fuska, och åka fast.
Ja, så länge det finns möjligheter. Är ju just dessa jag vill ska begränsas med ett ordenligt antidopingsystem. Ett par slumpmässiga tester per år är en bra början. Vad fan, testas inte t om svenska styrkelyftare slumpmässigt X antal gånger per år av något organ här?

Doctor Snuggles 2013-09-09 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6634789)
Och? Två fel blir inte ett rätt. Att sporten i sig är farlig betyder ju inte att det är lugnt att ta med doping i ekvationen också.

Sedan vet varken du eller jag hur atleternas hälsa påverkas av doping, speciellt för de som inte har någon dopingsdoktor utan experimenterar själva. Det är nog inte tillräckligt undersökt för att man ska kunna avgöra hur farligt (eller ofarligt) det är, och det är ju nog för att man inte ska chansa.

Tråkig nonchalant syn du har.

Ja, så länge det finns möjligheter. Är ju just dessa jag vill ska begränsas med ett ordenligt antidopingsystem. Ett par slumpmässiga tester per år är en bra början. Vad fan, testas inte t om svenska styrkelyftare slumpmässigt X antal gånger per år av något organ här?

Kroniska effekter av olika typer av doping är mig veterligen hyffsat välkända.
Sade aldrig att det var bra, bara att man sannolikt inte förstör hälsan.
Jag är inte så mycket nonchalant inför fara, utan snarare bara inte tycker det är någon större fara. Som sagt, skulle fighters börja göra någon slags genterapi så deras skelett blev till adamantium, skulle jag nog tycka det hade gått lite för långt också, ja.

cero 2013-09-13 20:23

Är egentligen en Danahatare, men han är onekligen underhållande. :D

Google hangout:

http://mmanytt.se/ufc/video-google-h...ed-dana-white/

Doctor Snuggles 2013-09-13 20:35

Varför du hata Dana? Visst, promotors gonna promote, men han är faktiskt hyffsat sjysst jämfört med vissa.

Doctor Snuggles 2013-09-13 20:55

Ngn som vet var man kan hitta senaste ONE FC?
EDIT: Nvm, gick visst att se den på deras yt
http://www.youtube.com/watch?v=QEIEI0Gyyhs

strikt 2013-09-13 20:58

Hmm, de ska sända ufc 165 på park.

Undrar om den överlever =)

Doctor Snuggles 2013-09-13 21:31

Uppfriskande bra publik på ONE FC.

Doctor Snuggles 2013-09-13 21:44

Äsch, det var bara underkortet. Så tillbaka till min ursprungliga fråga. :D

eternallord 2013-09-13 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6640198)

På park?

strikt 2013-09-13 21:52

Biograf i sthlm. Såg något om det på länken med dana white google hangout.

-squat- 2013-09-13 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6640198)

Frågan om man ska se det live där, på oleary´s eller hemma. Eller om man ska sova och se det dagen efter.

-squat- 2013-09-13 23:09

Alexander kan alltså bli första Europe att vinna ett titelbälte i UFC. Historiskt sett, när det gäller titelbältet i UFC, från vilka länder har vinnarna varit ifrån? USA, Kanada, Brasilien och vad mer?

Konvex 2013-09-13 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 6640323)
Alexander kan alltså bli första Europe att vinna ett titelbälte. Historiskt sett, när det gäller titelbältet, från vilka länder har vinnarna varit ifrån? USA, Kanada, Brasilien och vad mer?

Bas Rutten var hw champ, samt Arlovski..
Men var ett tag sen sist iaf.

-squat- 2013-09-13 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 6640327)
Bas Rutten var hw champ, samt Arlovski..
Men var ett tag sen sist iaf.

True that. Då kan han ju inte blir första Europe.

eternallord 2013-09-13 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6640269)
Biograf i sthlm. Såg något om det på länken med dana white google hangout.

Hade jag bott i sthlm hade jag lätt gjort det

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.