![]() |
|
Citat:
Så småningom visar det sig väl var du har problem. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men jag vet inte. Det finns andra sätt att jobba med det också. Det du gör är ju inte fel. Mitt förslag var bara ett tips. |
Citat:
Citat:
Han var dock helt vansinnigt bra. Vi får se hur det utvecklas. Det var ganska nyligen som jag gick över till en vinca Anello inspirerad teknik. |
varför kör inte du sumo ? du är ju så jävla vig tänk hur mkt du hade fått ut av dräkt och lindor i sumo markdu kan ju få så bra vinklar som inte ens jag kan drömma om !
|
Vince Anello? Jo, han var mycket bra. Försök hitta filmer på honom från olika år/tävlingar - då får du se att han varierade sin teknik rätt mycket.
Jag tror inte att du kan kopiera nån annans teknik rätt av och tro att det skulle vara opti för dig. Man kan inspireras och prova men folk har olika kroppsbyggnad och vinklar, är relativt sett starkare i olika muskler m.m. Men visst ska man prova. |
Jag tror oxå att du skulle få ut mer av sumo, jag själv är ju ganska stark i raw smalmark (runt 230). men jag får ju endå ut mkt mer av att stå sumo med dräkt.
|
Citat:
Citat:
Citat:
Hellberg: Du gör ju 250 i sumo med dräkt. Tror du inte att du skulle kunna få ut 20kg med dräkt i smalmark också? Jag fick ut ca 27.5kg av dräkten i smalmark när jag gjorde 237.5 på DM 2007. |
Det var bra att du spräckte 200. Det är förstås svårt att jämföra med tidigare styrka, eftersom du kommit igång efter en skada och dessutom börjat träna in tumlås.
Det finns kanske en hel del att säga om tekniken i lyftet på denna film. Höfterna är mycket högt i starten, och pga att du inte kan använda "rullstilen" mera så minskar din "drive" i starten en hel del. Dessutom är (länd)ryggen något mera krummad än tidigare (enligt vad man ser på filmen). Det blir ett verkligt "rygglyft", som nästan påminner om rumänska marklyft. Hade vi haft längre tid kvar till tävlingen hade vi försökt hitta på ett sätt att kompensera stångens rullning i "rullstilen". iof kan detta ha varit ett träningspass där lyften råkade vara tekniskt dåliga så att det ser annorlunda ut nästa gång. Nu är tiden till tävling liten. Så några direkta förändringar är det kanske för sent att göra. Då betyder det att du får dra rekord med "anello-stilen" raw. Vi vet ju inte vad en dräkt gör till i starten. Men som rawteknik kommer du kanske inte att få ut helt full styrka på serieomgång 2. Detta är egentligen fel tillfälle att säga detta, eftersom det kan psyka dig inför de kommande passen och tävlingen. Men nu gäller det att ta i på allvar i de pass som är kvar, så du kan lyfta så mycket som möjligt. Sedan - när nästa program börjar - så kan du satsa på olika teknikalternativ, både smalt och sumo. Det som talar för att du ännu kommer att kunna lyfta en del till är det att du varit stark i seriena. Så kämpa på, och lyft så mycket till över 200 som möjligt! |
Citat:
Okej men då får du ju ut rätt så mkt av dräkten i smalmark : ) |
När stången börjar röra sig uppåt så är nog inte höften lägre här:
jämfört med nu. Dock så dykerna jag ned med höften längre innan jag börjar draget. Jag fick bra tryck från dräkten på det viset. Utan dräkt tjänar jag inte så mycket på att dra ned höften. Stången kommer ändå röra sig när höften är högt eftersom det är i det läget jag är som starkast. Jag är starkast i det läge där höften är högt. |
Jag kan inte se filmen här. Men skillnaden verkar vara att du inte riktigt får med benen just nu, vilket du fick tidigare. Skenet kan dock bedra.
|
Citat:
Jag använder framsida lår ytterst lite och kör istället med baksida lår röv och rygg. Det är i det läger jag är starkast. Där har jag samlad styrka. Skulle jag gå ned med höften mer så skulle den hur eller hur stiga till det läget. Det är där styrkan börjar. |
Nu har du blivit "Veckans JSK:are" för andra gången timme. :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56. |
|