Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

WHITEFOLKS 2013-05-10 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av jenni (Inlägg 6450193)
vågar man skriva det här:em:
jag vet inte om jag vågar hehe

Du kan pm:a om du inte vill skriva här.

Om du vill dela med dig såklart, ingen press :)

mangemani 2013-05-11 00:03

rätt ska vara rätt tycker jag.
SJÄLVKLART ska man dela lika på notan.
jag får ju inte ut något utav att roffa åt mig notan och betala rubbet och även om jag nu skulle få det, nej, notan ska splittas, sen är det upp till tjejen om hon vill tjura ihop helt och ta första bästa taxi hem pga detta, bye bye, mer fiskar i sjön.
men har aldrig varit med om en sådan dramatisk scen, bara träffat tjejer som delat min åsikt.

jenni 2013-05-11 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Sandra81 (Inlägg 6450195)
Det finns mycket konstiga killar där.. var försiktig bara om du träffar någon första gången.

Det där har jag varit med om många gånger.. det blir typ en nedvärderande gest mot killen om man vill betala på första dejten. Svaret blir alltid något med "aldrig att du betalar". jag tror det har och göra med att de är lite kutym att han ska betala. typ en fin gest, gentleman.

ja eller att de tar det som en förolämpning, jag var tillsammans, tillsammans med en kille, och efter en tid kan man ju tänka sig att man nu får betala också, man är ju ett par, men det blev ett jäkla liv om att jag just förolämpat honom och han pratade inte med mig på 2 hela dagar efter det*screwy*
Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6450196)
Du kan pm:a om du inte vill skriva här.

Om du vill dela med dig såklart, ingen press :)

:em:

WHITEFOLKS 2013-05-11 00:05

Jag gillar att bjuda kompisar och folk jag tycker om, då inte specifikt tjejer. Men om damen skulle vilja betala för sig själv eller till och med för båda så är det inga problem för mig.

Lellan 2013-05-11 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av jenni (Inlägg 6450188)
min pappa har uppfostrat mig att alltid, alltid betala för mig själv, punkt
men i praktiken får ju killar spel när man försöker, det kränker tydligen deras ego att en liten tjej ska ta notan?!.....

(fast detta berättar jag inte till pappa:d)

ps. mamma höll dock inte med pappa. ds

Citat:

Ursprungligen postat av Sandra81 (Inlägg 6450195)
Det där har jag varit med om många gånger.. det blir typ en nedvärderande gest mot killen om man vill betala på första dejten. Svaret blir alltid något med "aldrig att du betalar". jag tror det har och göra med att de är lite kutym att han ska betala. typ en fin gest, gentleman.

Fast som sagt; det där löser man lätt med ett smile och "jag LOVAR att du får bjuda igen ordentligt om vi ses igen! :)". Dock kan det vara svårt, men som sagt - det kan vara en hint om just "en otålig skör manlighet". Iaf var det det den gången jag inte lyckades få stå för fiolerna, borde ha tackat för mig och skippat date:n istället men det är lätt att vara efterklok.

Så mitt tips är att inte försöka, lämna öppet för något annat utan att vänligt vara bestämd helt enkelt. :)

jenni 2013-05-11 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 6450203)
Fast som sagt; det där löser man lätt med ett smile och "jag LOVAR att du får bjuda igen ordentligt om vi ses igen! :)". Dock kan det vara svårt, men som sagt - det kan vara en hint om just "en otålig skör manlighet". Iaf var det det den gången jag inte lyckades få stå för fiolerna, borde ha tackat för mig och skippat date:n istället men det är lätt att vara efterklok.

Så mitt tips är att inte försöka, lämna öppet för något annat utan att vänligt vara bestämd helt enkelt. :)

haha, du är så skön ;)
borde lyssna på dig och lära :d

shadowfire 2013-05-11 07:14

Citat:

Ursprungligen postat av Carnes (Inlägg 6449974)
Killar: Pröjsar ni notan på dejten?
Tjejer: Förväntar ni er att männen ska pröjsa?

Detta har varit uppe i tråden innan och många agerar olika. Jag håller alltid upp dörren och jag betalar i det närmaste alltid första gången, men brukar bli bjuden tillbaka andra gången numera.

Det du ville komma fram till är så klart kopplingen till prostitutionstråden, det förstår vi alla. Att genom att betala notan så blir tjejen skyldig att snaska kotte en halvtimme senare och att bjuda på notan är det samma som att köpa sex o bla bla... right? :cool:

Har tack och lov inte fått den reaktionen när jag betalat något, även om jag hade en period där golddiggers sökte sig till mig, men nej. Skulle en tjej vilja göra en sexuell handling efter att jag betalat för ett restaurangbesök, just för att jag tog notan, så hade jag avvisat och dumpat.

shadowfire 2013-05-11 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 6450078)
Då tolkar jag det som att det är samma profil du haft genom alla år, och bara pausat? Creds ändå till siffran, det är en del folk det där! :thumbup: (om det nu inte var en överdriven tagen ur luften nuffra)

Ja, samma nickname, men inte samma profil. Jag byter bilder och text mellanåt och varierar, just för att styra utbudet som kontaktar mig och som jag får respons ifrån. Brukar vara ute på en datingsite max 4 veckor i stöten, sedan måste jag ha en paus. Har lite samma beteende på kolo med, det är skönt o ta ett break från kolo mellanåt, men det är kul att spara sitt nickname och ha kvar journal och historik.

Siffran var korrekt och ser man enbart till HP så tror jag inte att jag har träffat mer än kanske 100 pers från den siten genom åren. Så av alla besökta profiler genom åren på just den siten så är det 3,3% som har resulterat i ett livemöte. :D .. om jag skulle gissa hur många jag ville träffa igen från de 100 personerna, så kanske det har varit 15 st lol... 0,5% hitrate för min del då :D.

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 6450111)
Köra över den han dejtar. "Jag vet att du vill", hålla fast, inte gå om man blir ombedd.

I övrigt beror det väl på tjejen, men utifrån egna och kompisars återgivelse så är det där definitiva dealbreakers. Man behandlar inte någon så. Är killen genuint intresserad så är han helt fel ute om han beter sig så att han besvärar tjejen och får henne att känna sig trängd, rent av rädd. Då försvinner allt annat innan som kan tänkas positivt på sekunden. Har noll förståelse el överseende med sånt, annars så har jag svårt att komma på ngn no no. Komma aspackad kanske? Beteende som känns respektlöst är väl bra att undvika.

Man bör inte heller pistolhota eller slå den andre, spotta på denne, titta på barnporr ihop, :MrT: ...

Jag tror frågan mer var riktad vad en normal kille inte ska göra på en date.
Inte vad ett psycho inte ska göra. Kommer man packad på en date så har man fler problem än nervositet och håller man fast någon eller vägrar gå så är man suspekt våldtäktsmannaprofil.

Carnes 2013-05-11 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 6450272)
Detta har varit uppe i tråden innan och många agerar olika. Jag håller alltid upp dörren och jag betalar i det närmaste alltid första gången, men brukar bli bjuden tillbaka andra gången numera.

Det du ville komma fram till är så klart kopplingen till prostitutionstråden, det förstår vi alla. Att genom att betala notan så blir tjejen skyldig att snaska kotte en halvtimme senare och att bjuda på notan är det samma som att köpa sex o bla bla... right? :cool:

Har tack och lov inte fått den reaktionen när jag betalat något, även om jag hade en period där golddiggers sökte sig till mig, men nej. Skulle en tjej vilja göra en sexuell handling efter att jag betalat för ett restaurangbesök, just för att jag tog notan, så hade jag avvisat och dumpat.

Hmm.. Jag förstår verkligen inte varför min aptit för betaldamer ska definera hela min karaktär. Anway, nej det var inte det jag ville komma fram till.

Jag brukar pröjsa allt oavsett eftersom det hör till min uppfostran och kultur och jag var nyfiken hur ni andra gör och varför.

@Lellan

Jag såg att du skrev någonstans att du inte pussas om du inte är kär.. Hur funkar det egentligen?

Lellan 2013-05-11 08:29

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 6450278)
Ja, samma nickname, men inte samma profil. Jag byter bilder och text mellanåt och varierar, just för att styra utbudet som kontaktar mig och som jag får respons ifrån. Brukar vara ute på en datingsite max 4 veckor i stöten, sedan måste jag ha en paus. Har lite samma beteende på kolo med, det är skönt o ta ett break från kolo mellanåt, men det är kul att spara sitt nickname och ha kvar journal och historik.

Siffran var korrekt och ser man enbart till HP så tror jag inte att jag har träffat mer än kanske 100 pers från den siten genom åren. Så av alla besökta profiler genom åren på just den siten så är det 3,3% som har resulterat i ett livemöte. : D .. om jag skulle gissa hur många jag ville träffa igen från de 100 personerna, så kanske det har varit 15 st lol... 0,5% hitrate för min del då :D.

Tänkte mer på att det måste ta tid att kika igenom alla profiler och räkna bort sådär. Så att siffran byggts på under ngra år iaf.

Vet inte hur många jag kikat på (letar hellre själv, anses säkert dumt men tex så är det fånigt viktigt för mig att killen är längre och det tar lång tid att kolla längden på killen som skriver. Borde iofs ha skrivit ut längkravet nu när jag tänker efter - men eftersom jag kryssat i vänskap och även är öppen för det så känns det långsökt.. Tänkte ta bort profilen nu när jag tom PUSSATS! ;)).

Har förresten aldrig gått på "kompis-dejt" från dejtsida, någon som har? Alltså där det primära varit att få en ny kompis?

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 6450278)
Man bör inte heller pistolhota eller slå den andre, spotta på denne, titta på barnporr ihop, : MrT: ...

Jag tror frågan mer var riktad vad en normal kille inte ska göra på en date.
Inte vad ett psycho inte ska göra. Kommer man packad på en date så har man fler problem än nervositet och håller man fast någon eller vägrar gå så är man suspekt våldtäktsmannaprofil.

Hade jag skrivit "var dig själv" så hade jag fått mobben på mig. Tycker själv inte att det finns några kardinalfel utöver just riktiga övertramp. Det är väl snarare om en killer är för "smidig" som man anar ugglor i mossen.. Men överlag så är det ju trevligt om man är genuint intresserad av att lära känna snarare än att själv få bekräftelse. Men även det kanske faller under "ej normal"? *jorgen*

Citat:

Ursprungligen postat av jenni (Inlägg 6450215)
haha, du är så skön ;)
borde lyssna på dig och lära : d

Jotack du.. ;P Lära o lära, eftersom jag har svårt för killar som inte är roliga i sig själva utan måste ha plånbok eller imponera på andra sätt så har det varit ett praktiskt förhållningssätt iaf!

Citat:

Ursprungligen postat av Carnes (Inlägg 6450303)
@Lellan

Jag såg att du skrev någonstans att du inte pussas om du inte är kär.. Hur funkar det egentligen?

Utöver vad jag skrev; Har aldrig pussat någon utan att vara kär först - ok, det har säkert hänt men inte vid "dejtande".. då har pussen kommit när man inte kan låta bli att låta bli längre"

..vad exakt är din undring? :)

shadowfire 2013-05-11 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av Carnes (Inlägg 6450303)
Hmm.. Jag förstår verkligen inte varför min aptit för betaldamer ska definera hela min karaktär. Anway, nej det var inte det jag ville komma fram till.

Jag brukar pröjsa allt oavsett eftersom det hör till min uppfostran och kultur och jag var nyfiken hur ni andra gör och varför.

Du skrev ju själv på att din uppfattning/erfarenhet var att det var lättare att få sex om man betalade för notan som kille? Jag ser inte riktigt kopplingen mellan att betala för en middag eller fika och att det skulle göra att man lättare kan få omkull den andre i normalfallet. För en viss typ av personlighet fungerar det säkert.

Jag har inga problem med att betala, men jag förväntar mig att tjejen tar fram plånboken och insisterar själv. Vänder hon bara ryggen till och förväntar sig att jag ska betala så ser jag rött.

Sniggel 2013-05-11 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av jenni (Inlägg 6450182)
jo du är klart mycket trevligare :) tyvärr har inga killar i din stil kontaktat dig, bara galningar, eller jo två av ??? har varit roliga iaf

Och jag som tyckte jag valde en väldigt oskyldig bild, mer snäll flicka en galen puma*gah!*

Jag blir lite nyfiken på hur denna bild såg ut. Jag har fördomar (precis som alla andra) och om jag bara har en bild att gå på. Vi säger den du har just nu på kolo, så hade jag läst in en massa och säkerligen fått helt fel uppfattning om dig.
Jag hade inte skrivit något till dig iaf eftersom du inte gått igenom mitt "filter".

Nu hoppas jag verkligen inte detta tolkas fel eftersom majoriteten profiler fastnar i filtret och jag påstår inte att det är något fel med hur du framstår på bilden. Bara att det för mig visar en person som förmodligen har en personlighet som inte passar mig. Den personliga presentationen hade ju dock kunnat ändra på det förstås.

Sen är det nog ingen bra idé att skriva ut ditt profilnamn här, skicka det till whitefolks i pm istället :D

Snubben 2013-05-11 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 6450333)
Tänkte mer på att det måste ta tid att kika igenom alla profiler och räkna bort sådär. Så att siffran byggts på under ngra år iaf.

Vet inte hur många jag kikat på (letar hellre själv, anses säkert dumt men tex så är det fånigt viktigt för mig att killen är längre och det tar lång tid att kolla längden på killen som skriver. Borde iofs ha skrivit ut längkravet nu när jag tänker efter - men eftersom jag kryssat i vänskap och även är öppen för det så känns det långsökt.. Tänkte ta bort profilen nu när jag tom PUSSATS! ;)).

Har förresten aldrig gått på "kompis-dejt" från dejtsida, någon som har? Alltså där det primära varit att få en ny kompis?

PÅ HP är kompis (vänskap) mer one night stand / KK..

Carnes 2013-05-11 08:33

Citat:

Utöver vad jag skrev; Har aldrig pussat någon utan att vara kär först - ok, det har säkert hänt men inte vid "dejtande".. då har pussen kommit när man inte kan låta bli att låta bli längre"

..vad exakt är din undring? :)

Skumläste ditt inlägg, missade det viktiga. Antog att du köpte grisen i säcken när du dejtade.

Är din definition av ''kär'' när du inte kan ''låta bli längre''. Om så, är det inte lätt att ta fel på erotiska känslor och kärlek?

shadowfire 2013-05-11 08:34

Citat:

Hade jag skrivit "var dig själv" så hade jag fått mobben på mig. Tycker själv inte att det finns några kardinalfel utöver just riktiga övertramp. Det är väl snarare om en killer är för "smidig" som man anar ugglor i mossen.. Men överlag så är det ju trevligt om man är genuint intresserad av att lära känna snarare än att själv få bekräftelse. Men även det kanske faller under "ej normal"? *jorgen*

:D ..Jag tänkte nog mer "normala" fallgropar, som

"prata inte nonstop, utan lyssna lika mycket som du pratar själv"
"prata inte enbart om dig själv, utan va nyfiken på den andre med"
"prata inte enbart om dina ex"
"tänk på att väldigt mycket prat om det som är dåligt/inte har fungerat i livet kan få dig att framstå som bitter/negativ" .. osv

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.