![]() |
|
Vad gör Munoz och Leben på boxningslektionerna egentligen?
Väldigt tråkigt att Munoz inte lyckats anpassa sin brottning till MMA särskilt bra. Här snackar vi om någon som vunnit division 1, och dominerade Chael Sonnen. Vid ev titelmatch tror jag Anderson kommer kunna stoppa nedtagningarna relativt enkelt och utklassa Munoz på fötterna. Dumt att matcha Papy med Alves som sagt. |
MMA plöjt i helgen...
Bellator 56 var klart underhållande först (lite efter med den galan), gillar Bellator skarpt som sagt. Sen var UFC också helt ok, en del underhållning på underkortet och klart ok på maincard. Inte så mycket att säga om Papys insats mer än att han såg bra ut till han blev träffad. Klantigt matchat som sagt men ingen mening att orda mer om detta. Det positiva var att alla kan bli träffade på den nivån och det var inget i Papys fighting som visade på att han inte hörde hemma i UFC. En bättre matchning i nästa fight så får vi bättre koll på var han ligger. |
|
Overimom har brutit med GG, som ni kanske visste, och tränar med xtreme Couture för denna fighten. Ny Reem om ca en timme eller ngt där han förklarar detaljerna kring brytningen.
|
Citat:
|
Lol, Ray Sefo kör periodisk fasta. :D
K-1 är förresten skyldiga honom 700 000 dollar. :( |
Lite efter här, men galan var helt klart underhållande, ingen fight jag var väldigt investerad i, men fighterna var spännande och underhållande.
|
Fan, Leben måste ha en hög smärttröskel. Såg senaste Dana bloggen där han inte rörde en min när läkarn tryckte in sprutor runt hans cut, där Rampage gnydde som ett litet barn.
|
Citat:
|
Leben har fan en haka av titanium. Jag vet att han blev knockad av Stann, men han tog några riktiga jävla bomber från Munoz på hakan utan att reagera.
|
Citat:
|
Citat:
Jämför med Rampage. |
Tack :)
Hittade den och han är hård Leben! |
Vad tror ni om JDS vs Cain då?
|
Cain
|
Rolig intervju med #1 Stockton-Slap, good to see him happy for once
|
Happy and making sense. ;)
|
Jag tror att Cain kommer ta en del smällar från JDS, men vinna via brottning/cardio. UD.
Edit: Skön intervju från Diaz! |
Lyckas JDS hålla matchen stående så vinner han. Lyckas cain ta ner JDS så vinner Cain..
håller på Cain men tror fan JDS kommer vinna. |
Cain's MMA debut efter mindre än 6 månaders träning, lite kul att se när man vet hur det gick sen. |
Guard-passningen var jävligt smidig!
|
Snacka om ensidig match :)
|
Skön promo från UFC.:D
|
Hur kommer det sig att GSP säljer så mycket mer PPVs än tex Anderson Silva? Kanada?
Känns som att Anderson Silvas stil går ihop med många tittare. Standup med knockouts höger och vänster. GSP är primärt en brottare, och har fått kritik för att inte avsluta etc. |
Haha, härlig promo!
|
Finns en replay på fox pre fight press att se någonstans?
|
Akira's match i TuF ligger ute nu. Synd att det inte blev en KO-vinst.
|
Citat:
|
Uppfriskande med att den mest högprofilerade matchen i UFC:s historia, har minst drama. De två kanske bästa tungviktarna i världen är också de snällaste. Dubbel jackpot för mma-mainstreamingen.
|
Citat:
Vidare är det nog många som gillar hans personlighet utanför ringen och han ser bra ut. För att använda prowrestling termer lite löst så är han en "good guy" som man ska gilla, det är hans nisch. Medan Brock som också säljer mycket är en "heel" en bad guy som man ska älska att hata. Anderson Silva vid sidan av språkförbistringen är lite mer komplex, han har sidor av både ont och gott, kanske mer intressant i slutändan i verkligheten men svårare att paketera på ett flingpaket så att säga. Det här är nog bara en del av sanningen men lite så... |
Synd att Hamid förlorade. Såg bra ut som fan i början men aja, shit happends. Sen att han beter sig som han gör i shower är en helt annan femma. Han är egentligen en jävligt lugn kille, men han har ju haft lite issues när han var yngre.
I vilket fall som helst, med hjälp av all hype och shit han startade så tror jag verkligen inte det är sista gången vi ser Hamid i UFC. Man kommer ihåg störiga folk som dummar sig och jävlas. Sen denna ufc'n som kommer kommer bli epic. Jag älskar både Cain och JDS så jag kan verkligen inte bestämma mig för vem jag ska hålla på. Hur som helst kommer fighten bli magisk, sen är det ju Ben som är lite av en favorit vs Guida som jag också gillar mycket. Älskar hans tempo, men här håller jag faktiskt på Ben. Han måste bara sluta preacha så jävla mycket! |
UFC on fox ska bli riktigt fint. Ser nästan mest framemot Clay mot Ben Smooth Henderson!
Tycker det var trist att Akira förlorade även om han beter sig jävligt drygt och jobbigt i huset så måste man ju hålla på en svensk :) |
Bailah: Det är meningen att folk ska "dumma" sig i en reality-serie. Det lockar tittare. Ta det med en stor skopa salt.
Krellik: Tack, låter logiskt! |
Hur coolt hade det inte varit med en Svensk segrare i TUF. Dryg eller inte...
|
Jo jo jag vet, jag känner ju killen så jag bryr mig inte så mycket vad andra tycker hehe.
Men jag undrar var guidas gameplan är, hendo är en bra wrestler och har bra cardio. Sen kan du typ inte submitta karln, hans lemmar är ju av gummi. Kommer hur som helst bli en riktigt bra fight tror jag. |
Citat:
|
Citat:
Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
Nej det håller jag med om, men när han sitter och pratar om hur tuff hans svenska uppväxt har varit och spenderar majoriteten av tiden i huset med att oprovocerat jävlas med folk blir det definitivt bara pinsamt. Enda gången jag sätt honom ödmjuk och genuin var när han vaknade upp efter att ha blivit strypt medvetslös. Lite wake-up-call kanske? Go figure...
|
Olika personligheter kommer ju fram i ett sådant scenario. Kolla på meathead t.ex. som var hatad i TUF, men har vänt på steken helt.
|
Jag tror det är många fighters som är rövhål men jag ser hellre en svensk i buren än en till amerikan med brottarbakgrund. Väl i ringen behöver jag inte bry mig om personligheten.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
Appropå TUF: Tycker Mayhem verkar vara en skön snubbe :D Han tål pranks iaf och verkar inte bli lika upprörd som Bisping när han åker på ett practial joke. Ska bli en rolig fight att se i finalen!
|
Vad gör man om man har för dålig ratio för att ladda ner på mma-tracker, och samtidigt inte kan seeda eftersom att ingen laddar ner sakerna jag har laddat ner?
|
Citat:
Eller har tålamod och ser om du inte har något på hårddisken du kan lägga till för seedning eller att ladda upp. Eller donera pengar kunde man göra för i tiden för att få upp sin ratio men aldrig något jag brukar göra. Brukar ta några veckor att få rätt på ration om man fuckat upp så hårt i början... |
Citat:
|
http://www.m-1global.com/2011/11/12/...llenge-xxviii/
Haha, fy fan vilken jävla douchebag. T.o.m. så Bisping ligger i lä. |
Tack för svar! Hur går man tillväga för att få tag på ett nytt konto?
Citat:
|
Citat:
|
Skulle villja hävda att det är svårt att skådespela så många veckor, min chansning är att Akira helt enkelt är en skit.
|
Har nån koll på när eventet börjat inatt? Det är ju lite annorlunda upplägg med bara en match under main event o riktigt många prelims.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ariel går runt i Hollywood och frågar folk om MMA.
"Uhm... Rock Lesley?" |
Citat:
Personligen så bryr jag mig inte, brukar ändå spola förbi allt snack - helt ointressant och poänglöst. Intresserad av träningen och matcherna, that's it. |
*popcorn* |
"Karen, did you have a question? Go ahead, sweetie."
Hahaha, vad i helvete. |
Aleksander E-Fighten |
Går inte så bra för brorsorna med standupen. Borde byta boxningscoach. ;)
Citat:
|
Måste hitta en stream sen till maineventet, snabbt!
|
Någon som kollar på facebooksprelims?
|
Citat:
|
Sa dom 28-28? Wtf? Sämsta fighten jag sätt på länge och domarn som satte 28-28 borde skjutas!
|
Citat:
|
Jusup undrar om det går att se prelimsen på fox sports?
|
Eh, jag har missat att det börjat, lol. Hur många fighter har varit redan?
|
Citat:
|
|
Jusup tittar. Kan bli spännande det här.
|
Citat:
|
Citat:
Haha, Bruce Leeroy! I am impressed by your performance. |
Go ahead sweetie
|
Nä du gamla Pridehjälte. Det fungerar inte för Japanerna i UFC. Tyvärr säger Jusup.
|
Mysig grapplinguppvisning!
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Riktigt go match!
|
Haha lite galet det blev i slutet där. Riktigt underhållande :)
|
Har aldrig suttit och skrikit av glädje åt en mma match. Denna matchen var episkt bra. Clay <3
|
älskar Benson, fyfan vad han är bra. Och bättre blir han hela jävla tiden. Tror Frankie boi kommer ha problem snart :D
|
Citat:
|
Mmm vill ha dom påkarna!
Nu.. Epic Hw fight. Inte bestämmt mig än vem jag vill ska vinna, tror jds men det skiljer på en promille! |
stream?
|
|
WAR CAIN!
War Br0nx Pride |
har de börjat? stream?
|
http://www.firstrowsports.tv/watch/9...os-santos.html där tror jag är rätt
|
|
Holy shit
|
NEJ JAG MISADE DET HELVETE JÄVLA SKIT, jävla stream helvete som laggade
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag gissade rätt!!
|
lol.... UNfuckingBELIEAVABLE
|
damn, nu e jag arg att jag inte satsade pengar. Trodde på JDS!
|
Gick fort dedär. :D
Hoppas nu att Overeem tar sig förbi Brock också, tror han har ganska så bra chans mot JDS, hade nog haft det svårare mot Cain. |
alltså, snacka om dundertabbe från UFC att inte köra Guida - Henderson på FOX. Velasquez - Dos Santos bjöd onekligen på lite anti-klimax när det slutade så snabbt och så ensidigt. Att visa Guida - Henderson innan hade varit _perfekt_ för att visa hur MMA ser ut hos de lättare viktklasserna.
|
Citat:
Behövs nog en tuff jävel som Nelson och Carwin men med mer skills för att slå JDS. |
|
Wow. JDS vilken Gud. Hade ju velat se lite längre fight såklart men ack så bra.
Maaagiiiii!! |
Mycket snack om skador såhär i efterhand, det är verkligen en tuff situation att sättas i en såhär hög-profil-fight. Det är lite av en lose-lose, skadar man sig och fightas ändå så är risken stor att man förlorar (kanske stort, till och med) och drar man sig ur så sätter man hela företaget i skiten. Det är synd att eftersnacket infekteras av diskussion om skador hit och dit, det tar bort mycket legitimitet bakom Juniors vinst.
|
Citat:
Ang. main-event - riktigt nice! Bra jobbat av Cigano! :D |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53. |
|