Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   RykteT - Min resa från Anorexian till Muskelbyggare! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=187381)

RykteT 2012-09-13 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jeml (Inlägg 5980720)
hehe ja men du borde inte förvänta dig viktminskning ifall du ligger på överskott

Just nu hoppas jag mest på att gå upp i vikt men få fastare mage! ;)

Bilder kommer upp i helgen då jag lovade dig att lägga upp bilder efter varje kg! Kommer bli tagna med systemkamera i lite bättre ljus så får ni se skillnaden på rygg, axlar och bröst som syns bäst. Magen har blivit sämre däremot! :(

Citat:

Ursprungligen postat av Zizou (Inlägg 5980746)
Den smakade väldigt bra! :) Dock gjorde jag misstaget att inte blanda allt tillräckligt, så det var lite klumpar här och där av kaseinet, men smaken var riktigt god! Kommer nog försöka göra den aningen lösare i konsistensen nästa gång och köra på en riktigt cheesecake-botten :) kommer bli awesome, tack för receptet!

Inga problem! :) Funderar på att göra den i helgen igen men då med lite mer kvarg istället för philadelphia! Botten kan jag inte riktigt göra tyvärr då det är jobbigt med digestive kex! :/

sweetkarolina 2012-09-14 13:12

Kul att se att det går så bra för dig, både med vikten, träningen och psyket, du verkar lugnare nu än allra först i början.
Eftersom jag tycker om att pilla med siffror la jag in alla dina vikter i Excel och tittade lite på snitt, och över hela perioden du loggat så går du i snitt upp ca 7 hg/vecka och det måste väl va helt okej!
Kanske dags att fundera på lite långsiktiga mål, tex att fortsätta såhär upp till 70-75 kg och sen försöka hitta balans och stå still ett tag eller öka lite långsammare.

RykteT 2012-09-14 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av sweetkarolina (Inlägg 5981976)
Kul att se att det går så bra för dig, både med vikten, träningen och psyket, du verkar lugnare nu än allra först i början.
Eftersom jag tycker om att pilla med siffror la jag in alla dina vikter i Excel och tittade lite på snitt, och över hela perioden du loggat så går du i snitt upp ca 7 hg/vecka och det måste väl va helt okej!
Kanske dags att fundera på lite långsiktiga mål, tex att fortsätta såhär upp till 70-75 kg och sen försöka hitta balans och stå still ett tag eller öka lite långsammare.

Ja, det kan nog stämma. Har inte riktigt reflekterat över det men nu när jag tänker på det så stämmer nog det du säger. Jag hade till exempel inte klarat att gå upp i fettvikt för tre månader sedan!
7 hg/vecka är en väldigt bra siffra tycker jag :) Tack för att du gjorde det!
Mitt mål från början har varit att nå 75 kg och sedan reflektera över vart jag vill komma därifrån. Rimligt borde väll vara att säga att jag skall ha nått 75 kg innan nyår? Efter jag har nått 75 tänkte jag lägga ut ett långt inlägg här där folk får ge feedback och input på hur de tycker jag ska fortsätta därifrån men att ligga på balans ett tag låter bra i mina öron nu (även om det är för tidigt för att säga något just nu)!

45e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 68,5 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2250 kcal
Dagens träningspass: Vilodag!

Fysisk status: Hur fasen kan jag ha gått upp 0,3 kg när jag tränade så hård kondition igår? Nåväl. Så länge det inte är 1 kg i taget är jag lugn! ;)
Har föresten perfekterat min cheesecake och kan ikväll säga att jag inte kan bli mer nöjd med resultatet! Det blev min kvällsmat med sin vikt på drygt 750 g så gjorde den mig sådär lagom mätt!

Psykisk status: Har inte varit allt för glad och uppåt idag men jag antar att det kommer och går. Hade velat ligga kvar på 68 innan helgen började men nu får jag göra det bästa av situationen helt enkelt! :)

Lägger upp en liten låt här också som har berört mig djupt och varit på repeat här hemma de senaste dagarna!

http://www.youtube.com/watch?v=Rz_Mpw1aJjU

Zizou 2012-09-14 21:15

Hehe får man fråga hur cheesecaken gjordes denna gång? ;) (Den förra var ju nog jävla god!)
Har själv gjort en ny variant på din förra, som jag har i kylen just nu. Ska käkas imorgon! Återkommer med resultat om det blev lyckat :)

RykteT 2012-09-14 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Zizou (Inlägg 5982860)
Hehe får man fråga hur cheesecaken gjordes denna gång? ;) (Den förra var ju nog jävla god!)
Har själv gjort en ny variant på din förra, som jag har i kylen just nu. Ska käkas imorgon! Återkommer med resultat om det blev lyckat :)

Den nya var:

200 g lättphiladelphia
300 g lättkvarg
150 ml lättmjölk
50 ml hett vatten med gelatin
50 g kasein
8 g sötningsmedel
(7 g kreatin - För att jag inte fått i mig mitt dagliga kreatin! ;))

Blev ungefär som hård chokladpudding med lite ostig eftersmak! <3

Zizou 2012-09-14 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av RykteT (Inlägg 5982868)
Den nya var:

200 g lättphiladelphia
300 g lättkvarg
150 ml lättmjölk
50 ml hett vatten med gelatin
50 g kasein
8 g sötningsmedel
(7 g kreatin - För att jag inte fått i mig mitt dagliga kreatin! ;))

Blev ungefär som hård chokladpudding med lite ostig eftersmak! <3

Spännande! :) Ska provas någon gång snart!

RykteT 2012-09-15 19:24

3 bifogad(e) fil(er)
46e loggen:
Vikt: 67,2 kg
Dagens kaloriintag: 2250 kcal
Dagens träningspass: Vilodag!

Fysisk status: Jag känner mig som en flipperkula när jag hoppar upp och ner i vikterna! Idag kan det däremot förklaras med att jag inte hade ätit på 14 timmar när jag vägde mig och hade precis varit på toaletten och gjort nr 2 innan.
Annars har dagen bara gått ut på att laga god mat och chilla!

Psykisk status: Har mått toppenbra idag så jag bestämde mig för att ta lite nya bilder som jag lägger upp här om en stund (när jag har redigerat ansiktena lite).

Maten nedan är f.v: Cowboy gryta med isbergssallad, Emmys proteinkaka modifierad så den blev som kladdkaka! Smakade sjukt bra! :)

tearz 2012-09-15 19:31

Kör hårt killen !
Tänk som jag: bygg nu .
Deffa : sen
Du kommer vara större snyggare nästa gång du är riktigt deffad.
Vet att det är svårt : tro mig tvingar mig varje dag.
Vill alltid underäta!

RykteT 2012-09-15 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av tearz (Inlägg 5984264)
Kör hårt killen !
Tänk som jag: bygg nu .
Deffa : sen
Du kommer vara större snyggare nästa gång du är riktigt deffad.
Vet att det är svårt : tro mig tvingar mig varje dag.
Vill alltid underäta!

Jo, du har rätt!
Men jag vill inte att det går för snabbt nu bara. 2900 på träningsdagar är bra tycker jag! :)

tearz 2012-09-15 19:37

Ja det är kanon.
Äter ca 3000 och väger 77-78 nu.

RykteT 2012-09-15 19:55

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av tearz (Inlägg 5984282)
Ja det är kanon.
Äter ca 3000 och väger 77-78 nu.

Och du väger 10 kg mer än mig så jag tycker jag ligger rätt bra där! ;)

Dagsformen (på tom mage):

Jag är grymt nöjd med hur axlar, bröst, biceps och rygg har tagit sig på bara 3 veckor men mycket kvar att fixa! ;)

Vill ni ha något att jämföra så har ni min dagsform för tre veckor sedan här!

tearz 2012-09-15 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av RykteT (Inlägg 5984310)
Och du väger 10 kg mer än mig så jag tycker jag ligger rätt bra där! ;)

Dagsformen (på tom mage):

Jag är grymt nöjd med hur axlar, bröst, biceps och rygg har tagit sig på bara 3 veckor men mycket kvar att fixa! ;)

Vill ni ha något att jämföra så har ni min dagsform för tre veckor sedan här!

Bra jobbat !
Fortsatt ätande och mycket basövningar ,)
Then u got it ;)

1684_ 2012-09-16 09:51

Nice

RykteT 2012-09-16 19:41

47e loggen:
Vikt: 66,5 kg
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Ben-Mage

Fysisk status: Om ni undrar varför jag gått ner så mycket i vikt så är det antagligen för att jag legat på 1/3 så mycket kolhydrater på mina vilodagar som jag har på min träningsdagar. Kommer antagligen väga 67,x imorgon igen! :)
Dagens träningspass var grymt bra måste jag erkänna och jag satte många nya PBn.

Squats:
40 kg x12
50 kg x10
60 kg x8
70 kg x5 PB
50 kg x8, 8

Angled Leg Press:
60 kg x12
80 kg x10
100 kg x8
120 kg x6
140 kg x5 PB
100 kg x8

Leg Extensions:
54,5 kg x12
59 kg x10
63,5 kg x10
68 kg x8
77 kg x7
86 kg x6 PB

Prone Leg Curl:
45,5 kg x12
50 kg x10
54 kg x8
59 kg x5 PB
45 kg x5

Sittande Vadpress:
KV+50 kg x12, 12, 12

Stående Vadpress:
80 kg x12
90 kg x12
100 kg x10, 10

Hanging Leg-Hip Raises:
KV x10, 10, 10, 10, 8

Lying Leg Raises:
KV x15, 15, 15, 15, 10

Mixed situps:
KV+10 kg x12, 12, 12, 12, 8

Psykisk status: Dagen har varit grymt bra men antagligen bara för att jag förlorat massa vattenvikt utan alla kolhydrater i kroppen. Blir väldigt deffad då såklart. Ser fram emot en ny vecka nu och har äntligen börjat gilla min kropp på riktigt! :)

P.S till alla som inte har testat Eldorados lättmjukost med smak av vitlök och örter säger jag bara: GÖR INTE DET! Höll på att spy... Resten av burken i soptunnan!

Jeml 2012-09-16 19:48

Bra förändring på formen!! :thumbup:

Kul att du kommit igång med squats;) och grattis till alla pbn! typ i alla övningar :D

Finmat i helgen ser jag oxå, såg najs ut! *drool*

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.