![]() |
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.
Citat:
Got it! Kan köra lågreps / högrep perioder kanske idk. Vad krångligt räcker det inte med att bara käka mat innan? Eller lite extra kolhydrater. Har inte massa malto och grejer. Kan börja käka en stor tallrik cornflakes innan passen. Kände att det gav bra tryck igår i alla fall. Sen käkar jag 2 stora måltider efter. Lite mindre fett på första målet efter passet |
Citat:
Ja, det kan tyckas krångligt men det är betydligt enklare att slänga i sig en shake än att äta cornflakes innan passet. Testa att köra ett par frukter en stund innan passet och kör en redig gainer som du börjar sippa på 15 min före passet och en stund in på passet. Det är enklare än det upplägget jag beskrev.. |
Ok ok.
Men om jag t.ex. har Ryck och viktade chins som första övning och ska ha komplement, t.ex. latsdrag och rodd. Ska även de vara 6-8 reps? Känns typ onödigt om de första 2 övningarna är mer fokusserade på styrka. Eller? |
Jag försöker tänka att om jag har 1-2 övningar jag fokuserar på, på ett pass, t.ex. Ryck/Chins hade jag lagt fokus på någon form av progression och generellt kört lägre reps/tyngre. Sedan hade jag lagt lämpliga komplementsövningar kring 10-15 reps lite färre set. Sen bara satsat på ökningar i huvudmomenten. Ökar du i komplementsövningarna är det bra på sikt men lägg inte fokus där. För huvudövningarna kan du köra den progressionsmodell du föredrar om det är 5x5 liknande linjär eller mer 5/3/1 våg periodisering. Så har jag försökt lägga upp min träning senaste tiden och det har gett bra utdelning. Sedan är väll kanske etablerade program som ofta nämns bra men jag gillar att planera och lära mig själv samt gräva ner mig i hur man kan träna så blir oftast egenkomponerade program :-D.
|
Citat:
Tränar själv 2 timmars helkroppspass 16-20h i helt fastande tillstånd och märker ingen som helst skillnad på energi om jag äter innan. Ibland har man dagar man känner sig riktigt seg och svag bara. Inte bara vissa dagar; kan vara långa perioder. Börja inte noja in dig på massa kostupplägg Ozzi, blir bara kontraproduktivt för dig. Ät efter prestation och vad du trivs bäst med. Min inblick av dig är att du äter tillräckligt och bra. Tränar hårt och smart. Kanske ha lite lugnare perioder och inte byta upplägg så ofta, men det gör jag också; ger mig bara mer motivation och variation. |
Problemet med att byta program så ofta, tycker jag, är att det oftast blir helt fel med intensiteten. Har du t.ex ett program som börjar med en hög intensitet (tungt) följt av en lättare fast med mer volym (lättare), och så hoppar du av efter den tunga perioden och hoppar på ett nytt program som börjar med en ny tung period, så får du aldrig någon variation i intensitet/volym. Och så går det i cirklar.
Dessa block/uppdelningar finns av en anledning. Även fast du inte tar ut dig lika mycket på dom lättare perioderna, så förflyttar du mest troligt mer totalvikt under den perioden. |
Citat:
+1 Du behöver följa ett sammanhängande program över lång tid. När man byter program så är det t.ex. väldigt svårt att veta om den totala volymen har blivit högre (fastän du kanske lyft tyngre). Om svaret är nej, så är det knappast konstigt om du inte fått bra ökningar. Jag har nämnt det tidigare, och tycker fortfarande det är ett bra alternativ: kör Sheiko 3- eller 4-dagars för progressionen i böj, bänk och mark. Ta programmens assistans eller ändra som du vill. 4-dagars ger mer träning i styrkelyften pga något högre frekvens, men 3-dagars ger mer utrymme för återhämtningen, vilket är viktigt för dig med tanke på att du också kör tyngdlyftning. Jag känner förresten några som kört styrkelyftsprogram med tynglyftning 1-2 ggr/vecka som komplement utan några problem. Med Sheiko så får du ett paket av beprövade program som kommer ge resultat länge om du håller dig till det. Du kan enkelt lägga upp programmen i en följd så du får gradvis ökad volym och progression i flera år. |
Citat:
Jag har mer eller mindre under 5 års tid använt mig utav periodisk fasta och höll på precis som dig och envisades om att jag hade lika bra energi efter 15-16 timmars fasta och körde på så. Det var inte förrän jag började få in näring kring passen som jag orkade pressa mig hårdare, jag blev piggare även utanför gymmet och jag växte. Så att säga att du har lika bra energi i slutet av din fasta är enligt mig BULLSHIT. Har gjort samma tabbe under 2 års tid. |
Citat:
Gillar också och planera själv, av någon anledning Citat:
Jag äter fett bra och tränar så hårt jag kan, men har fortfarande inte fått så bra resultat jag förväntat mig. Det är ganska irriterande :') Citat:
|
Citat:
Kanske får köra sheiko framöver. Men är verkligen inte taggad på något sådant kalashnikov (:D) program. Inte än. |
Kvällens tyngdlyftning, gick fett bra!
Ryck: 20x5 30x3 35x2 40x2 Arbetsset: 45x2 45x2 45x2 45x2 45x2 Frontböj: PB 75x3 75x3 75x3 75x3 75x3 75x3 Press bakom nacke: 35x5 35x5 PB 35x5 PB -ss- Drag bak-nacke 45x10 30x8 -ss- DBN 45x10 30x8 -ss- DBN 45x10 Triceps och mage Lär sova gott inatt. Fan, klassfest imorgon. Vill egentligen inte dricka för träningen blir så lidande då. Men det verkar så kul Tänkte dock inte dricka mycket. 1/4 flaska martini har jag typ |
Citat:
Du skriver ofta att du inte är nöjd med dina resultat, och sen när folk med mer erfarenhet än dig ger dig ungefär samma tips så bortser du från det och väljer att köra som tidigare ändå. Jag förstår inte riktigt hur du resonerar. |
Citat:
|
Citat:
För att jag tycker sånna styrkelyftsprogram är riktigt tråkiga och gör träningen tråkig och omotiverande. Typ därför. Är som sagt inte redo får sånt än. Man behöver inte följa program bara för att bli starkare vill jag påstå. Jag är 17 år, känns verkligen inte som att jag måste gå in på något ryskt styrkelyftsprogram än för att bli starkare. Möjligtvis vid 20-25 när man verkligen hamnar på platåer. Om man gör det. |
Börja köra en klassisk bb-split då?
Mata sönder varje muskel en gång i veckan. 15-20 set när fail per muskelgrupp. Många kör det och blir stora. |
Citat:
Har väl mest kört tungt, jävligt likadant, för att försöka få upp mer vikter. Hur länge ska man köra innan man byter till lättare då? 6 veckor? Och kör man tungt varje pass då? Så mycket olika metoder. Blir så jäkla Militant att träna helt plöstligt :D |
Citat:
Men kommer som sagt dra in på en PPL - split nu. Spånar lite över hur jag ska lägga upp progressionen.. Om det blir någon :D |
Citat:
|
Läs dina privata meddelanden pöjk :)
|
Herre vilket sammelsurium den här tråden är. 30 olika uppläggsförlag och det lär ändå sluta som det alltid gör:
1) du blir till slut taggad på att testa ett välbeprövat program 2) efter 1 vecka "känns det inte bra" och du återgår till nån hemmameckad split 3) efter ytterligare nån vecka beklagar du dig över att du inte får resultaten du väntat dig |
Citat:
Så då kanske jag inte ska testa något välbeprövat program alls. Eftersom Jag inte kan hålla det :-) |
Eat sleep rave repeate ! :PP
Show them what u got Visby Gut |
Oavsett hur bra ett program är så kommer det inte ge så bra resultat som det sägs om du inte tycker det är kul, för du avslutar det inte.
Tycker du om PPL, kör på PPL då, men kanske rulla runt på styrka och volym. Jag körde enligt: 3 dagar PPL tungt -5x5 i böj, bänk, mark, militärpress. Öka 2,5kg när man klarat 5x5. Övriga övningar 8-12 reps 1 dag vila 3 dagar PPL "högreps" - 8-12x5 (i mitt fall 10x5) i böj, bänk, mark, militärpress. Öka 2,5 kg när man klarat Set-serien. Övriga övningar 10-20 reps. 1 dag vila Repeat Det upplägget har jag utvecklats bäst på, framförallt för jag tycker det var roligt med att få med tunga lyft och sen lite hypertrofi. Om man fastnar på 5x5 någon / några veckor kan man gå över till 3x3 osv också. Nackdelen för din del är la om du vill fortsätta med tyngdlyftningen samtidigt. Då får man nog kompensera några övningar under PPL passen, för de 2 vilodagarna behövs (i mitt fall iaf) |
Har läst dina inlägg i matforumet och har tänkt skriva tidigare hur kul jag tycker det är med en yngre kille som gillar att laga mat men förstod just nyligen hur extra kul det är med tanke på dina tidigare problem med mat. Jag är verkligen glad för din skull och att träningen verkar gå som tåget. Har själv haft bulimi med fokus på kompensation så jag vet vilken resa du har gjort och du ska vara stolt över dig själv.
|
@Mickee Bra inspiration! Tack!
@Blomkål - Hehe, ja. Extra kul är det när man kan tillåta sig att äta det man lagar :) Tack. Träningen har dock varit lidande. Därav kaoset i journalen. Men nu har jag fått till något på rätt spår och hoppas att det går vägen. Eller hoppas, Det SKA gå vägen. Dagens pass: Böjaton: 20x5 (ryck) 50x3 60x3 70x1 80x1 90x3 90x3 90x4 90x4 90x3 90x3+1 (stången gled fan) 75x4 (med stopp) 75x4 (med stopp) 75x4 (med stopp) 75x4 (med stopp) Hantelpress -superset- Benspark: 20x12 -ss- 25x15 (enbens) 22,5x12 PB -ss- 27,5x12 (enbens) 25x8 PB -ss- 30x12 (enbens) 22,5x10 -ss- 52x12 20x12 -ss- 52x12 Chins: Kv x7+1+2 Lite allmän pumpträning för bröst och biceps. Ska gå modewalk och vill se stor ut. :D Fick till ett bra pass trots dåligt med käk igår + alkohol, dock åt jag en jävla massa när jag kom hem så kanske därför. Kul hade jag i alla fall. Har funderat lite och tror att jag i med mitt nya upplägg kommer ta lite avstånd från journalen litegrann. Helt enkelt för att jag känner att det tar rätt mycket tid. :) Men det återstår att se! Höras |
Liten update, första pushpasset gick galant! Kommer lägga mer fokus på bänk.
Bänkpress: 20x15 40x5 60x2 67,5x3 67,5x3 67,5x3 60x6 60x6 70x2 PB Stången höll på att glida ur händerna, höll på att dö lol Hantelpress: 17,5x8 17,5x8 17,5x8 17,5x8 17,5x8 Dips: Kv +5kg x7 Kv +5kg x6 Kv +5kg x6 Kv x8 Cable flies: 60s vila 20,5x12 20,5x12 20,5x12 16x20 Sidolyft -ss- Pushdowns: 8x15 -ss- 41x12 8x15 -ss- 41x12 8x15 -ss- 41x12 8x15 -ss- 41x12 3 set pullovers Ska nog avsluta med lite kroppsviktsövningar, handstående och armhävningar. Satsar på 3x2 på 70kg nästa tunga bänkpass! Tror nog det blir bäst om jag kör rygg & benpassen på lyftarklubben i med att personalen säger till en om man råkar släppa en stång på friskis. Ska fråga om de kan få in en plats avsedd för tyngdlyftning. tjolahej |
Inget illa med inlägget, men lite kul att se hur snabbt du ändrar dig, var bara någon dagar mellan båda påståendena ;)
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Hehe, uppdaterar när jag har lust och när passen går bra :D
Alkoholen ska jag dock hålla igen. |
Hej liten uppdate.
Träningen har gått helt okej. Ökat litegrann. Ger det tid :) Kör 4 pass borta på tyngdlyftarhallen, för att kunna tyngdlyfta klokt helt enkelt. Ska börja med ett schema för ryck och stöt snart. Stöten måste jag hålla igen lite p.g.a. ont i axlarna. Får fokussera på teknik, skulderstabilitet och axelstyrka så länge. Funderar på att utöka böjpassen och köra böj även på ett pushpass. För att bli starkare helt enkelt. Ska hålla igen volymen lite på övrigt träning. Har känt mig lite sliten på sistone. Bänkpress är kul, men 8 set på nära 1rm tär. Ska hålla igen litegrann, försöka hitta det här med att träna smart. Och äta mer. Ska även försöka få tid till test av testosteron. Vill kolla så det är okej efter min störda period. Har en del "puffy nipples" och det kommer inte jätte mycket ur slangen så jag tror det kan vara klokt. Fick upp 75 i bänk, gjorde idag 8x3 på 92,5kg i böj, så sakteliga går det framåt. Ska ta tag i viktuppgången lite igen. Varit relativt still på 71-72kg. Sen får vi se hur länge jag kan hålla den här träningsmängden, vill ju bli en duktig musiker också :) I övrigt är det ganska skönt att inte behöva föra journal. Så kommer nog fortsätta så ett tag. Höras! |
Knäböj 2x2 @100kg
|
Kul att se att det går framåt.
Tycker även det är roligt att du lägger större fokus på tyngdlyftningen. Dels för att träningen blir mer prestationsinriktad och "sportslik", dels för att du förhoppningsvis kan få hjälp på en klubb. Och vad gäller styrkan (då jag vet att du är väldigt självkritisk på den punkten): 100 kg böj i din ålder är inte dåligt på något sätt. Styrkesporter är ett maraton så om du fortsätter under många år kan det bli riktigt bra. |
Citat:
Tack :-) Jo, jag kände att lyftning var kul och äckligt bra träning så det blev en prio. Lite ledsen över att högeraxeln inte vill sammarbeta bara och ryggen, men en period med teknik och stabilitetsfokus hoppas jag ska ge bättre resultat. Hehe det är mycket pga hur jag jämför mig med andra nybörjare. Försöker ljuga för mig själv & säga att ätstörningen inte ska ha påverkat så mycket men det visar sig att jag hade fel :-) + mitt jävla optinojande. Kämpar på i alla fall. Nackdelen men lyftning på Gotland är att: 1. I princip bara jag som tränar + han som lär mig lyften någorlunda ( aka "coach" ). 2. Liten hall. Skulle vara kul att träna med andra lyftare :-) |
Push-press 65kg
|
Knäböj:
100x1 105x1 (tillfälligt PR) 112,5x1 (PR) 115x0 115x1 (PR) Efter 8-10 set ryckvarianter. Sen 5x3 2,5-3s pausböj @ 80kg. Även det är PR. Dock klen :'-) |
Bra böj där!
|
Citat:
Tack och bock. Helt okej! |
Shit vad har hänt här, bra resultat :)
|
Citat:
Tack! |
Bra böj dude :)
|
går bra när man tar tampongen ur rektum ser jag :)
|
Citat:
Citat:
|
Jäkla bra böj!! :D
Skickat från min X9076 via Tapatalk |
Citat:
Tack Tankoo!¡¡¡! |
Alltså din historia är ju lite som en film, folk har ifrågasatt och tvivlat på din träning och din kost, jag också och kanske även du själv, men du har jobbat på och nått riktigt, jäkligt, bra resultat. Den böjen kan du vara stolt över! Och det är knappast slut här. Det är ett privilegium att få följa din resa.
|
Citat:
Wow! Tack så mycket! Hehe.. Lite som en film kanske Jo, träningen ifrågasätts fortfarande :D men kör mest på nu för det är kul. Tränar hårt, mycket. det är kul. Tyngdlyftning är kul. Är lite småstolt :-) |
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10...00128bee5f.jpg
Benen får en del stryk av tyngdlyftningen i alla fall Körde ett ryg & bicepspass idag. Inte så bra kontakt eller pass i övrigt. Är dålig på sånt. Fick tillfällig pump, Den försvann lika snabbt :'-) Lyftning ikväll. Ska bli skoj. Vändningar + pushpress och stötdrag är huvudfokus. Kanske lite mer rodd, baksida axlar Mår bra i övrigt. Lite nervös. Fått kontakt med en mycket fin flicka, vi ska ses, är fett glad, hon vill ha mig. Dock nervös, känner att jag skulle velat vara i bättre form. Större bringa, rygg, axlar, mer definierad mage. Så jag kan känna mig nöjd och självsäker Jobbigt |
Citat:
Det fetstilta: Bruden bryr sig inte om det iallafall. |
Kanske inte, men jag gör :/
|
Schyssta ben! Ang ladyn. Om hon gillar dig så gillar hon dig för den du är. Så du kan vara lugn kompis =)
|
Citat:
Kvällens lyftning: 15-20 min uppvärmning, mobilisering osv. Hängvändning + pushpress: Stegring upp till arbetsset: 50x2x2+1 52,5x1x2+1 55x2x2+1 60x1+1 60x1+1 60x1+1 Frivändningar: 55x2 65x2 pb 65x2 Pb Stötdrag 80x4 80x4 80x4 80x4 Push-press: 45x5 47,5x5 50x5 RPB Frontböj: 50x3 60x2 70x1 75x1 80x1 85x1 @8.5 PB Knäböj i slutposition av en kickstöt 5x5 - för rörligheten Borde ha 90-92,5 med bälte, i frontböjen. Sparar mig lite. Ska köra amrap böj på 100 imorgon så |
Bra ben!!
Fint pass också. |
Skitsnack om bruden! Gå in med självförtroende & kör hårt! ;) bra jobb också! 😁
Skickat från min X9076 via Tapatalk |
Citat:
Dagens träning: Styrkeryck + sittryck: 20x3+1 30x2x3+1 35x2x2+1 40x2+1 42,5x2+1 45x2+1 Ryck: 45x2 47,5x2 50x1 55x1 (Nuvarande personbästa 60x0 60x0 60x0 57,5x2x0 50x2 50x2 Jävla skithelvete, vågar inte sitta under. Superlätt annars. Knäböj: 100x2+2 halvdana 92,5x4 92,5x4 92,5x4 92,5x4 92,5x4 92,5x4 Raka upphöjda mark (stod på 25kg viktskiva): 70x8 80x5 90x5 80x5 80x5 80x5 Militärpress: PB 42,5x4 42,5x4 42,5x4 42,5x4 Äntligen börjar den röra sig Kickstötsböj 5x5 Mage och lite latsdrag Finito. Jävla fegskit är vad jag är. Det är bara att sätta sig under skiten Kul med militärpressen :) |
|
Update:
"Dejten" gick bra. :) Hade ett lätt pass idag, lite sliten och trött. Skön känsla Ska upp till Stockholm imorgon och köpa ett trumset. Kanske hinner svänga förbi ett gött gym och pumpa tuttar, axlar och triceps. Man måste passa på när man är i storstan. |
Bra ben!!!
|
Citat:
Tack! Dem tar sig¡! |
Dålig grammatik! :D
|
Citat:
Dom dem de whatever |
Hann med 30 min bröst idag
Bänk: 60x8 60x8 60x6+2 60x5+3 60x5+3 Max 90s vila Hantelpress ss lutande hantelflies: 20x10 ss 10x10 20x9 ss 8x15 20x9 ss 8x12 20x8-9 ss 8x10-13 20x8-9 ss 8x10-13 Lite kabelflies & bröstmaskin |
Varit på akuten med otroliga smärtor i pungkulorna som uppkom under min cykeltur till skolan
Mår bra nu, smärtan är i princip borta och jag sitter här rastlös AF och hungrig för har inte ätit sen 8 imorse, och får varken äta eller dricka OM operation behövs, vilket inte verkar sannolikt så får dricka mig mätt på te :'-) Lyftning ikväll!!!!!! :D |
Citat:
|
Det är seriöst!! Svimmade några gånger av smärta, hah :'-))
Väntar på röntgensvaren |
Allt såg normalt ut på röntgen och smärtan var borta. Märkligt. Ena sekunden svimmar man av smärta andra är men piggare än någonsin.
Oh well, tränade idag :) 10-15 min töj för kropp Uppvärmning, styrkeryck + ryckböj: 20x5+5 20x5+5 30x3+3 30x3+3 35x2+2 35x2+2 isch Ryck från bockar, knähöjd: 40x3 45x3 50x2x2 PB 52,5x2x2 PB 55x1 PB 2 bommar 57,5x1 PB första rycket Frontböj: 70x4 med paus PB 80x3 (med bälte) PB 92,5x1 @8.5 (med bälte) PB 95x1 @9 (med bälte) PB 70x3x4 (med 2-3s paus) Borde ha 100 inom loppet av några veckor :D Press back nacke, superset ryckmark: 35x5 -ss- 60x5 35x2x5 -ss- 70x2x3 35x6 + 2 med push -ss- 70x3 Chins 5 set Sälrodd 4 set drag bak nacke 4 set Biceps, utsida axlar och lite spänst & rörlighet. 2h. Gitt ;D PB på press back nacke också |
|
Körde lite bröst/axlar/triceps. Bänkar inte så ofta men gick rätt bra
65x5x5 + 60x8 Sen en hel del volym för tits, shoulders n triceps Vill bli av med mina puffy nipples |
Citat:
Ser jävligt bra ut förövrigt, längesen jag kommentera men följer i smyg och det ser som sagt riktigt bra ut:) |
Citat:
Hihi, tack. Längesen ju <3 |
Citat:
|
Testade mark idag efter tyngdlyftningsövningarna:
100x1 120x1 130x1 135x1 100x5 135kg i vanliga mark utan att ens ha tränat det. Ryggen mår bra i övrigt, hade nog bara en jobbig sträckning. PB med 15 kg. |
utan remmar för övrigt
|
Lite träning:
Stöt: Stegring till arbetsset: 60x2x2 65x1 70x1+1 PB 70x1+1 PB 75x1+0 75x1+0 60x2x2 Knäböj: 100x6x2 beltless Militärpress: 50x1 @9 PB 45x5x3 PB Stötdrag, pushpress och lite allmänt kul |
Citat:
Grattis till alla PBs senaste tiden också! |
Citat:
Några 5-6 veckor ish? Tack!¡ |
Bröst axlar och triccar
Cuffar, allmän axeluppvärmning *+ (random siffra) är typ rest-pause 10 sec Bänkiz: 20x15 40x8 60x3 70x3 70x3 70x3 70x4 70x4 60x8+2+5 Dips: Kv x10 Kv x8+2 Kv x9+1 Kv x8+2 Sittande hantelpress: 20x7 17,5x9 17,5x8 17,5x8 Allmän volymträning för bröst & axlar och triceps Flies, pullovers, sidolyft, pushdowns osv 10-20 reps 3-4 set Kul att bli starkare i bänk utan att ens träna det seriöst. Sist jag körde på 70 gjorde jag 3 2:or som var gristungt. Satsar på 5x5 nästa pass, hoppningsvis en 1:a på 80. |
Litet hum om dagsformen.. I bra ljus såklart
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11...be126c0b33.jpg http://images.tapatalk-cdn.com/15/11...769d081978.jpg http://images.tapatalk-cdn.com/15/11...be6e58a5a3.jpg http://images.tapatalk-cdn.com/15/11...65444d1088.jpg http://images.tapatalk-cdn.com/15/11...24d8fd7b03.jpg |
Dålig på posering osså
|
Börjar ju se bra ut på riktigt nu. Tydliga axlar och armar börjar träda fram! Känns som att du stod stilla i 2 år, och att du ploppat upp senaste månaderna :)
|
Citat:
Önskar dock att brösten kunde träda fram lite mer :) |
Bara att träna brösten mer, och bättre :)
Tycker ryggen ser absolut bäst ut! Keep up the good work :) |
Citat:
Hm antar det. Känns inte som mer är så bra dock Hah, oförändrad :'-) |
Gårdagens pass:
Tävling på lördag Stöt: Stegring till arbetsset: 60x1 65x1 70x1 60x5x1 Stötdrag: 90x2 100x5x2 Knäböj: 60x5 90x3 100x3 103x3 103x2 104x2 104x2 105x2 110x1 110x1 Typ kanske något mer Pushpress: 55x5x3 Splitstöt 55x3x5 Raka mark 70x3x10-12 Mage Gick och la mig 00:30 och åt mitt post workout mål 4 ish timmar efter träning, träffade den där flickan. Sliten idag. |
Dagsvikt på 73,8kg. En hel del vätska.
Funderar på att gå ner till runt 70 till på lördag, för poängens skull. Det är ju som sagt en hel del vätska, så om man bastar lite och drar ner något på kolhydraterna så kan det gå fort |
Citat:
Riktig fin utveckling där håll i det : ) Skickat från min SM-G850F via Tapatalk |
Citat:
Optiljus :'-) |
Citat:
|
Citat:
Är det Latissimus Disco som är tillbaka? [emoji4] |
Citat:
|
Tränar ju fett mkt armar :'-)
|
Citat:
|
Citat:
Kvällens träningspass: Börjar bli redo. 15-20 min töjning Ryck: Stegring upp till arbetsset 40x3x3 (Explosiva styrkeryck) 45x2 47,5x2 50x1 55x1 58x1 PB Lätt! 60x1 PB YES! 55x4x2 Ryckdrag: 70x2x4 75x2x4 Frontböj: Trött i benen Lätt stegring till arbetsset: 80x3x3 75x3x5 Diverser ryggövningar och biceps, mage Har chans att klå min lyftarvän nu. Han har 75 i stöt och 60 i ryck. |
ah btw du e grym bra jobb, styrkan rör sig i rätt takt och rygg+ben är bra.
|
60 kilo i ryck är riktigt maffigt. Sjukt bra!
|
Går helt klart framåt här ju!
Kikar in lite hela tiden men kommer inte alltid med vassa kommentarer - inte för att den här på något sätt är vass men känns bara meningslöst att kommentera om jag inte har något vettigt att säga. :D Bajs. |
Citat:
Citat:
Danke Citat:
Lite :) Tack. Det Inga problem, hahaha :D Obs. Ska vara 50x4x2* |
Bröst axlar och triccar
Bänk: superset sittande vadpress, 6 set 60x5 med paus 60x5 med paus 60x5 med paus 60x10 RPB 60x8 60x7+3+2 Plan hantelpress: runt 60-90s vila 20x18 22,5x13 25x10 PB 22,5x9 20x10 Press bak nacke: 35x5 35x6 35x6 30x8+2 push 5-6 set flies, triceps, lite utsida axlar och baksida axlar osv. |
Tävlingsdag
Hoppas på 61 i ryck & 75-76 i stöt |
Nöjd. Skulle jag haft 1 kg mer i varje moment skulle jag tagit 2:a platsen.
Vikt: 72,40 Ryck: 55 - bom 55 60 Stöt: 66 70 75 PB Totalpoäng: 176,842. Killen på andra plats fick 0,75 poäng mer :'-) |
Tränade efteråt
Böj: 20x5 60x5 90x6x6 Raka marklyft, upphöjda: 85x4x8 Militärpress: 45x5 45x4x4 Ryckdrag: 70x3 75x2 Stötdrag: 90x3 95x2 Pushpress: 55x3x3 Lite bänk & mage :) Mot 80 i stöt och 65 i ryck. Tävling igen om ca 2,5 månader. |
Fan va grym du är *stolt five*✋
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39. |