Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

dauit 2013-05-07 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av rooz (Inlägg 6444150)
Ring henne då.

Lättare sagt än gjort skulle jag säga, delvis för att jag inte är särskilt bekväm bakom en telefon och att hon behöver inte svara "jag satt på toa".

Skicka ett påminnelse sms, typ i stil med vad fick du på HP eller ses det som att man är desperat?

dauit 2013-05-07 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av creperiet (Inlägg 6444282)
Det är så tjejer är. Det är ingen mening att försöka förstå sig på det. Lägg ner bara.

Men varför gör dom så?

Jag antar det, ska ge det ett till försök sedan raderar jag henne från mitt liv och då menar jag verkligen redare.

Keep on playing, antar jag.

Yes 2013-05-07 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av dauit (Inlägg 6444141)
Säg mig, varför ska tjejer vara så jäkla mystiska?!

För ett tag sedan kontaktade en gammal klasskompis mig, vi gjorde t.ex. HP i samma lokal, jag gick på hennes och hon gick på min studentskiva. Under studentskivorna satt vi och snackade, drack, dansa och så lite beröring såklart, vi kramades och kysstes hejdå senare på kvällen.

Några dagar senare la hon upp en gammal bild på henne och mig på instagram, med ett hjärta som en kommentar. Nu förrgår smsade jag henne(vi har även smsat en del) med ett simpelt "hej, vad gör du?". Nu till det konstiga hon har inte svarat, hon har fortfarande kvar samma nummer och telefon(lite stalker varning men jag bad en av hennes närmaste vänner och smsa henne).

Hon är en genuin och schysst tjej, men varför detta beteende, det är så konstigt. Ena sekunden vill hon ha mig, medan andra sekunden spelar hon svåråtkomlig och i den tredje svarar hon inte alls.

Jag ska bli bög, killar förstår jag iaf...

Hon investerar och visar intresse medan du skickar iväg något helt neutralt. Det är din tur att visa vad du vill och styra upp något.

"Hej, hur är det med dig? Tack för senast! Jag vill träffa dig igen och tänkte att vi kunde spela boule, dricka vin och utmana varandra på en schack-duell. Helst av allt vill jag ligga med dig, men det går inte. Blir torsdag klockan åtta bra?"

Typ så.

WHITEFOLKS 2013-05-07 21:41

Fortfarande noll mail (och nej jag har inte skrivit några heller) på HP, streak going strong :D

dauit 2013-05-07 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6444357)
Hon investerar och visar intresse medan du skickar iväg något helt neutralt. Det är din tur att visa vad du vill och styra upp något.

"Hej, hur är det med dig? Tack för senast! Jag vill träffa dig igen och tänkte att vi kunde spela boule, dricka vin och utmana varandra på en schack-duell. Helst av allt vill jag ligga med dig, men det går inte. Blir torsdag klockan åtta bra?"

Typ så.

Där skrev du något jag inte tänkt på innan. Jag återkommer ifall ditt förslag funkade!

Tack

Yes 2013-05-07 22:05

Det där om att ligga kan du ju eventuellt låta bli att skriva (eventuellt...). Torsdag är dålig timing, såvida du inte menar nästa torsdag. Annars är det bara att köra. Svarar hon inte på det är det bara att nexta.

Denförvirrade 2013-05-07 22:06

Efter flera år i relation med en underbar flickvän har vissa tankar börjat dyka upp. Jag har märkt på senare tid (läs två år) har hon börjat hoppa över träningen. Jag har försökt motivera henne, gulla med henne, skrika, gnälla, skoja och allt annat för att hon ska komma igång. Det är rätt skrämmande att jag överhuvudtaget ska vända mig till ett forum för att få skriva av mig. För tillfället tränar hon en gång i veckan, då hon mer eller mindre kör cardio i cirka 30 minuter, endast för att bli lite varm i kroppen. Hur hade ni gjort? Har ni varit i samma sits? Jag är rädd över att detta ska påverka andra delar i livet; if you do understand what I am trying to state. *gah!**gah!**gah!**gah!*

WHITEFOLKS 2013-05-07 22:07

Är du rädd för att hon ska då dålig kondition?

Denförvirrade 2013-05-07 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6444492)
Är du rädd för att hon ska då dålig kondition?

Haha, nä. Hon har börjat gå upp i vikt. Jag borde ha varit lite tydligare - sorry.

Trouble 2013-05-07 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6444417)
Fortfarande noll mail (och nej jag har inte skrivit några heller) på HP, streak going strong :D

*gah!*

WHITEFOLKS 2013-05-07 22:16

Jaha men det är ju pga kcalöverskott inte bristande träning.

WHITEFOLKS 2013-05-07 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6444509)
*gah!*

sup?

Denförvirrade 2013-05-07 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6444510)
Jaha men det är ju pga kcalöverskott inte bristande träning.

Det har du rätt i samtidigt som hon tränar mindre. Alltså äter min dam lite för mycket och tränar för lite.

dauit 2013-05-07 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6444486)
Det där om att ligga kan du ju eventuellt låta bli att skriva (eventuellt...). Torsdag är dålig timing, såvida du inte menar nästa torsdag. Annars är det bara att köra. Svarar hon inte på det är det bara att nexta.

Haha, kommer inte ta ditt exempel utan det du skrev om att jag ska visa att jag är intresserad. Blir nog något i stilen "vill du ta en öl imorgon och ta igen all förlorad tid" typ. Självklart vill jag ligga men det är ingenting jag skriver till personen, det är situationen som avgör hur jag agerar.

Om det är lite konstigt formulerat kan det nog bero på att jag är lite full:P

Yes 2013-05-07 22:35

Meh, då är ju mitt exempel bättre. "Ta en öl" låter som "yo, broseph!". Försök aldrig bli broseph med en tjej du vill ligga med.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.