Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2013-07-10 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Mackan58 (Inlägg 6547641)
Missförstå mig rätt. Jag gillar GSP och håller alltid på honom, men han har inte spöat någon på evigheter, det han gjort är att undvika förluster. "As real as it gets" stämmer inte på hans fightingstil.

ies, i ar mad.

http://www.kimura.se/wp-content/uplo...on-fitch-3.jpg

http://prommanow.com/wp-content/uplo...scheck-eye.png

http://i.imgur.com/VR0xh.jpg

etc ;)

Han kanske inte avslutar sina motståndare särskilt ofta längre, men spöar dom gör han allt.

Doctor Snuggles 2013-07-10 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6547607)
Inte läst på forum. Ser bara inte hur dumma åsikter folk kan ha om matchen? Att de prisar Weidmans prestation då eller? Att Weidman hade vunnit även om Silva inte larvat sig?

Fine. Jag parafraserar med implikationer:
"Silva slåss alltid sådär, det är exakt samma mängd clowning, det var inte hubris, det var Weidman som gjorde att han slutade bry sig om sin egen hälsa/han var rädd för Weidman." etc

Tänker dock inte diskutera det något mer. Jag tror jag redan skrev lite om det tidigare i tråden dessutom.
Läs på forum, läs vad media har skrivit.

Vilson 2013-07-10 22:10

Citat:

Missförstå mig rätt. Jag gillar GSP och håller alltid på honom, men han har inte spöat någon på evigheter, det han gjort är att undvika förluster. "As real as it gets" stämmer inte på hans fightingstil.

ies, i ar mad.

GSP spöar alla, senast Diaz. Det är hans jobb att försvara bältet. Det är de andras jobb att ta bältet. Dessa andra ska vara "nr 1 contender" och har 25 hela minuter på sig att försöka besegra GSP. De praktiserar alla mma, vilket tillåter en jävla massa sätt att försöka besegra GSP på. Trots detta lyckas ingen. "Han vinner inte, han undviker förluster", eeh sånt struntprat. Lägg bördan på hans motståndare istället.

Petoria 2013-07-10 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6547662)
Fine. Jag parafraserar med implikationer:
"Silva slåss alltid sådär, det är exakt samma mängd clowning, det var inte hubris, det var Weidman som gjorde att han slutade bry sig om sin egen hälsa/han var rädd för Weidman." etc

Tänker dock inte diskutera det något mer. Jag tror jag redan skrev lite om det tidigare i tråden dessutom.
Läs på forum, läs vad media har skrivit.

Ungefär lika dumt som:

"Silva hade vunnit om han hade velat vinna. Weidman vann inte, Silva förlorade bara. Silva förlorade för att kunna sälja rematchen bättre (ja har faktiskt läst flera säga det)"

osv.

Doctor Snuggles 2013-07-10 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6547670)
Ungefär lika dumt som:

"Silva hade vunnit om han hade velat vinna. Weidman vann inte, Silva förlorade bara. Silva förlorade för att kunna sälja rematchen bättre (ja har faktiskt läst flera säga det)"

osv.

Ja. Men det var inte lika frustrerande för jag var inte emotionellt investerad i Weidman.

favve 2013-07-10 22:59

Är inte hela grejen med p4p rätt löjlig? Räcker det inte med att ranka vem som är bäst i respektive viktklass. Måste man diskutera vem som är bäst oavsett viktklass.

Lustigt hur fäst man kan blir vid vissa fighter. Var upprörd flera dagar efter Fedor torskade mot Werdum. Samma sak med Gustafssons förlust. När Silva blev knockad ryckte jag på axlarna och första reaktionen var: jaha det straffade sig till slut att ha den stilen.

Vilson 2013-07-10 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av favve (Inlägg 6547708)
Är inte hela grejen med p4p rätt löjlig? Räcker det inte med att ranka vem som är bäst i respektive viktklass. Måste man diskutera vem som är bäst oavsett viktklass.

Lustigt hur fäst man kan blir vid vissa fighter. Var upprörd flera dagar efter Fedor torskade mot Werdum. Samma sak med Gustafssons förlust. När Silva blev knockad ryckte jag på axlarna och första reaktionen var: jaha det straffade sig till slut att ha den stilen.

Nej, man måste inte diskutera p4p men man gör det för att det är kul.

Fedor och Gustafssons förluster är inte jämförbara. Gustafsson är en svensk som man därför hejar på och därför är det självklart trist när han torskar. Fedors förlust var som en legend som plötsligt dog ut. Tystlåten, mystisk och obesegrad i tio år. Fedor kommer alltid vara min goat. En bra dag hade han tagit vem som helst, denna ryska, blyga, livsfarliga nallebjörn.

cero 2013-07-11 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6547513)
Frågan jag ställer mig är: Är mma-fans värre eller bättre än fans av andra sporter? Eller är det ungefär på samma nivå?

Svårt att avgöra. Vad går du efter? Går du efter universums bottenskikt dvs MMA-forum så ligger vi nog illa till. Men det hör väl till sportens natur att attrahera mycket idioter.

Fotbollens hulligankultur är ju 100x värre än något jag sett inom MMA, men det är ju en försvinnande liten del av en helt sanslöst stor publik världen över.

Jämför man medel-fans så tror jag fight fans är värst. Och MMA vinner nog just för att sporten är mest brutal visuellt sett.

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6547531)
Varför är det så uppenbart att han drev om du håller med om det han skrev?

Såg du inte hans Bonnaravatar? :D

Citat:

ies, i ar mad.

Condit blev helt klart spöad. Den matchen tycker jag var mer spännande än t ex Jones/Vitor, Jones/Rashad, Aldo/Florian och Aldo/Edgar.

Citat:

Han kanske inte avslutar sina motståndare särskilt ofta längre, men spöar dom gör han allt.
Första bilden var 5 år sedan, och andra var ett resultat av 100 jabbar på samma ställe. :D

Tricklew 2013-07-11 16:51

Finns det något ställe man kan hyra en Strikeforce samling? Gått igenom de flesta stora galor och förbund nu, men verkar vara väldigt svårt att hitta Strikeforce.

Bailah 2013-07-11 18:35

Tycker det är mycket som inte addar upp. Videoblogg? Intervjuen innan? Sättet han betedde sig på? En stort bet på en miljon dollar på att weidman skulle vinna.
/Tinfoil hat on!

Tricklew 2013-07-11 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6548490)

Tycker det är mycket som inte addar upp. Videoblogg? Intervjuen innan? Sättet han betedde sig på? En stort bet på en miljon dollar på att weidman skulle vinna.
/Tinfoil hat on!

Du har missat någon bokstav i ditt yt försök, en gång till Bailah.

Bailah 2013-07-11 18:40

Lite sorglig film.. Fan.. Nu vart jag arg igen!

Bailah 2013-07-11 18:41

Hmm, funkar här. Postar från mobilen så. Testar igen!

http://youtu.be/BYmhFwUPna0

Där e hela länken.

Doctor Snuggles 2013-07-11 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6548490)

/Tinfoil hat on!

Det räcker nog med att han delvis hade tröttnat och delvis inte respekterade Weidman nog/trodde han kunde komma undan med vad som helst.
Han sade ju själv vid något tillfälle att han inte nödvändigtvis tycker att han är den största, men kan komma undan med saker som ingen annan kan.
Det hjärnsläppet i kombination med att Weidman faktiskt är duktig och gjorde vad han skulle = förlust.
Källor nära Soares (enligt Kid Nate) säger att han ska se till att Silva går tillbaka till "rötterna" och inte har så mycket distraktioner/adoratörer kring sig.

Du missade ett B i början förresten.

Bailah 2013-07-11 22:21

Ah, ok. Det är mycket spekulationer och såklart vet bara Silva själv vad som är vad.
Sålänge inte Silva quittar nu så är jag glad!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:41.