Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-05-19 19:02

Denna också
http://cdn0.sbnation.com/imported_as...ium_medium.gif

Händer lite mer där än bara en spart som fastnade på huvudet och ett knä. Att just Anderson kan undvika de flesta av hans attacker betyder inte att de är dåliga. Det är väl rätt uppenbart?

Stefan J 2013-05-19 19:38

Sapp vs Overeem

Skönt att se att det finns nånting som Bob faktiskt kan vinna i, jag trodde att han skulle förlora här med. :)

Doctor Snuggles 2013-05-19 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stefan J (Inlägg 6468098)
Sapp vs Overeem

Skönt att se att det finns nånting som Bob faktiskt kan vinna i, jag trodde faktiskt att han skulle förlora här med. :)

Det visar bara på att det är stor skillnad mellan bara råstyrka och fighting.
Lila och strandad.

Stefan J 2013-05-19 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6468103)
Det visar bara på att det är stor skillnad mellan bara råstyrka och fighting.
Lila och strandad.

Tror ärligt talat (trots Sapps rykte) inte att styrkeskillnaden är så särskilt stor jämfört med andra tungviktare i MMA, inte nu i alla fall. När Bob började i MMA vägde han runt 170kg och var riktigt muskulös. Nu väger han runt 145 men ser ändå betydligt fetare ut än på den tiden.

Sedan var det här rätt jämnt, hade Overeem använt hela kroppen som Bob hade han kanske till och med vunnit.

Inte desto mindre, skönt för Sapp att inte vara sämst i allt. :)

Doctor Snuggles 2013-05-19 20:10

Fast grejen med Sapp är att han viker sig för pengar numer. Vid minsta motstånd så lägger han sig, och sedan kan han ta en match till om någon vecka. Han tog t.ex. 2 matcher inom loppet av 4 dagar i 2011. Tydligen så får han runt 30-40 000 per match. Han gick 9 mma och kickboxnings-matcher 2012 så det blir hyffsade pengar.
Han var ju aldrig särskilt bra, men han försökte iaf och vann en del i början.

Stefan J 2013-05-19 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6468177)
Fast grejen med Sapp är att han viker sig för pengar numer. Vid minsta motstånd så lägger han sig, och sedan kan han ta en match till om någon vecka. Han tog t.ex. 2 matcher inom loppet av 4 dagar i 2011. Tydligen så får han runt 30-40 000 per match. Han gick 9 mma och kickboxnings-matcher 2012 så det blir hyffsade pengar.
Han var ju aldrig särskilt bra, men han försökte iaf och vann en del i början.

Ja det är tydligt. Han har aldrig varit en duktig fighter men kunde iaf bjuda upp till lite kamp förr i världen.

Jag förstår mig inte alls på honom. Han borde fått så mycket pengar i den vevan när han besegrade Hoost och var med i japansk reklam och TV-shower överallt att han blivit rik. Hade han lagt av då hade folk kommit ihåg honom som monstret som lyckades muskla ner några bra fighters och folk hade kanske istället tänkt hur hade det blivit om han gått in för att träna MMA? Att gå från det till att bli utskrattad och utbuad och vara MMAs clown för lite pengar till, jag förstår det inte riktigt. Men för vissa är väl pengar allt.

Doctor Snuggles 2013-05-19 21:17

Alltså, han var ju lite av ett spektakel hela tiden. Hela poängen med honom var ju att japaner älskar freak-fights.
Han tjänade ju säkert mest pengar på all konstig reklam han gjorde och alla gameshows osv i Japan. Tvivlar på att han blev rik, men i vilket fall så har säkert de stora pengarna slutat trilla in och han gör vad han kan så länge som det går. Bättre jobb än de flesta andra antar jag. Inte alla som ser någon stolthet i att vara en vinnande fighter, och folk blir fortfarande underhållna av fejkade matcher - kolla bara på wrestling t.ex. ;)

Doctor Snuggles 2013-05-20 00:55

Yes! Hunt fick visat. Hoppas det bara är tillräckligt med tid så han inte kommer vara jetlaggad.

Kål 2013-05-20 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stefan J (Inlägg 6468291)
Ja det är tydligt. Han har aldrig varit en duktig fighter men kunde iaf bjuda upp till lite kamp förr i världen.

Jag förstår mig inte alls på honom. Han borde fått så mycket pengar i den vevan när han besegrade Hoost och var med i japansk reklam och TV-shower överallt att han blivit rik. Hade han lagt av då hade folk kommit ihåg honom som monstret som lyckades muskla ner några bra fighters och folk hade kanske istället tänkt hur hade det blivit om han gått in för att träna MMA? Att gå från det till att bli utskrattad och utbuad och vara MMAs clown för lite pengar till, jag förstår det inte riktigt. Men för vissa är väl pengar allt.

Svårt för oss Svenssons att förstå. Ännu värre var ju Tyson. Tjänade extremt mycket mer än Sapp och lyckades ändå bli skuldsatt.

Stefan J 2013-05-20 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kål (Inlägg 6468796)
Svårt för oss Svenssons att förstå. Ännu värre var ju Tyson. Tjänade extremt mycket mer än Sapp och lyckades ändå bli skuldsatt.

Fast är Sapp skuldsatt? Det jag undrade var varför man utsätter sig för att bli till allmänt åtlöje om man redan har pengar. Har han det knapert kan jag iofs förstå det, nöden har ingen lag.

delta_mats 2013-05-20 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Stefan J (Inlägg 6468797)
Fast är Sapp skuldsatt? Det jag undrade var varför man utsätter sig för att bli till allmänt åtlöje om man redan har pengar. Har han det knapert kan jag iofs förstå det, nöden har ingen lag.

Sapp bryr sig nog inte om han blir till åtlöje, tror inte han har den stoltheten som en "riktig" fighter har. Han är en affärsman, så länge han kan chasha in lättförtjänta pengar lär han fortsätta.

dluddeckens 2013-05-20 11:41

Fan vad Vitor imponerar.

Tycker han känns som given no2 i divisionen, tror även han hade vunnit mot merparten i LHW.

Vitor mot Sonnen hade varit kul :)

Vilson 2013-05-20 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 6469273)
Fan vad Vitor imponerar.

Tycker han känns som given no2 i divisionen, tror även han hade vunnit mot merparten i LHW.

Vitor mot Sonnen hade varit kul :)

Sonnen har inte mycket kvar att ge. Hade inte varit så kul att se honom få storstryk av Vitor. En ny Vitor - Silva däremot hade jag gärna sett.
Gillar vilket monster Vitor har blivit, det visar bara ännu mer vilket fruktansvärt monster Jones är.

cero 2013-05-20 19:17

Citat:

Jag tycker han klart och tydligt är snabbare, starkare, mer explosiv och även om hans återhämtning är sämre än när han var 20 så är den mil bättre än vad den hade varit om han inte hade varit på TRT.
Svårt att tillskriva vinsterna doping med tanke på att det var två blixtsnabba avslut med minimalt med aktivitet innan. Var ju inga omänskliga prestationer rent atletiskt av Vitor direkt. Hade Luke återhämtat sig där hade Vitor blivit en vandrande slagpåse som mot Jones, garanterat.

Men min gissning är att han badar i dopning.

Citat:

det visar bara ännu mer vilket fruktansvärt monster Jones är.
Håller med. Helt plötsligt blev Jones vinst ännu mer imponerande.

Citat:

Sonnen har inte mycket kvar att ge. Hade inte varit så kul att se honom få storstryk av Vitor.
Va? Han har inte förlorat mot någon annan än Jones och Anderson sedan 2009. Vitor såg väldigt svag ut på marken mot Jones, bortsett från ett bra submissionförsök, så detta kan nog bli intressant.

Doctor Snuggles 2013-05-20 19:33

Chael börjar visserligen se ganska gammal ut i fejjan. Inte för att det nödvändigtvis betyder någonting, men kroppen brukar inte vara långt efter.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.