Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

lei 2013-05-11 00:25

Jag tycker att det är lite farligt, såg varenda gala förut och satt uppe med polarna osv. Numera är det en varje vecka och jag har inte alls samma entusiasm. Ser stora galor men skiter i rätt många också.

Tror man kommer tappa lite av underground-känslan..

cero 2013-05-11 02:30

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6450011)
"Graduated college"

Hahaha, det där fick mig att brista ut i skratt.

Citat:

Jag tycker att det är lite farligt, såg varenda gala förut och satt uppe med polarna osv. Numera är det en varje vecka och jag har inte alls samma entusiasm. Ser stora galor men skiter i rätt många också.

Tror man kommer tappa lite av underground-känslan..
Varför?

MMA har aldrig varit så bra som nu. Och hur är en "underground-känsla" positivt på något sätt? Mer mainstreampublicitet = mer pengar i sporten, fler utövare, mer talang, bättre tränare, bättre allt. Klart att det inte kommer vara lika tufft att vara MMA-fan, men vem bryr sig egentligen?

Doctor Snuggles 2013-05-11 04:41

Här är någonting för dig, Cero:

:D

spoon 2013-05-11 07:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6450240)

Varför?

MMA har aldrig varit så bra som nu. Och hur är en "underground-känsla" positivt på något sätt? Mer mainstreampublicitet = mer pengar i sporten, fler utövare, mer talang, bättre tränare, bättre allt. Klart att det inte kommer vara lika tufft att vara MMA-fan, men vem bryr sig egentligen?

+1

Något som jag hade önskat var dock att dom körde UFC-galorna som riktigt riktigt bra galor och sen kunde UFC on fox och UFC bla bla vara lite sämre galor som hardcore Lei kunde kolla på. Det finns väl 8 viktklasser. Säg att får försvara bältet 2 ggr per år. Då har man 16 bra galor som man kan fylla med contenders och up and coming fighters. Jag hade gärna sett att man minskade ner det till 12 UFC-galor om året med riktigt bra kort.

Doctor Snuggles 2013-05-11 16:23

Judo!

:D

Mago 2013-05-11 17:20

Inte alls iscensatt va? :D

Doctor Snuggles 2013-05-11 17:55

Det tar Crocop som en förolämpning.

Doctor Snuggles 2013-05-11 19:56

Corners. :D

http://withleather.uproxx.com/2013/0...rs-audio-video

lei 2013-05-11 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6450309)
+1

Något som jag hade önskat var dock att dom körde UFC-galorna som riktigt riktigt bra galor och sen kunde UFC on fox och UFC bla bla vara lite sämre galor som hardcore Lei kunde kolla på. Det finns väl 8 viktklasser. Säg att får försvara bältet 2 ggr per år. Då har man 16 bra galor som man kan fylla med contenders och up and coming fighters. Jag hade gärna sett att man minskade ner det till 12 UFC-galor om året med riktigt bra kort.

Det är ju det du föreslår jag menade, när man kunde följa ALLA UFC-galor utan så mycket effort var det lätt att vara hardcore och följa alla fighters, nu börjar det bli så många och så ojämn kvalité, men självklart mycket större bredd och bättre elit.

Om nu UFC "blir" MMA i princip och de kör galor internationellt på riktigt kommer det bli alldeles för många smågalor, bättre att hålla "UFC" rent med eliten, UFC on Fox-idén gillar jag, det är kul med bredd och det behövs ingångsgalor men det är också kul att ha en högre serie med bara elit där man kan ha full koll.

Doctor Snuggles 2013-05-11 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av lei (Inlägg 6451538)
Det är ju det du föreslår jag menade, när man kunde följa ALLA UFC-galor utan så mycket effort var det lätt att vara hardcore och följa alla fighters, nu börjar det bli så många och så ojämn kvalité, men självklart mycket större bredd och bättre elit.

Om nu UFC "blir" MMA i princip och de kör galor internationellt på riktigt kommer det bli alldeles för många smågalor, bättre att hålla "UFC" rent med eliten, UFC on Fox-idén gillar jag, det är kul med bredd och det behövs ingångsgalor men det är också kul att ha en högre serie med bara elit där man kan ha full koll.

Man behöver ju inte kolla på allt heller. Kvalitén tycker jag överlag har ökat markant dessutom, iaf på fighters.
UFC:s end game är ju att köra allt gratis på tv, och ju mer content det blir ju mer kommer de antagligen splitta upp den i flera nivåer som du säger. På toppen kommer huvudgalorna på FOX att finnas som kommer ersätta nuvarande PPV:s, och på botten lokala evenemang som kanske bara går på lokal tv och som har UFC:s branding men lokala arrangörer står för grovjobbet. Plus några få större galor i varje land. Eller ngt åt det hållet.
Skulle inte förvåna mig t.ex. om de skulle köpa upp mindre promotions i olika länder för att slippa bygga upp infrastruktur från grunden, och sedan bara rebranda dem, med hjälp av några få nyckelpersoner från först USA sedan lokalt anställda.

Doctor Snuggles 2013-05-12 19:09

Gjorde ett litet test på vad olika nationer har för resultat mot varandra. Överlag är det hyffsat jämnt.
Bäst är Ryssland som vinner ca 61% av gångerna mot andra länder.
Följt av Sverige (lite skralt med data här dock), som vinner 60% av gångerna.
Brasilien 58%.
USA 45%
Nederländerna 41%

cero 2013-05-12 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6450248)
Här är någonting för dig, Cero:

Skön snubbe, men varför något för mig?

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6451131)
Judo!

Fy fan vad usla skådespelare.

Doctor Snuggles 2013-05-13 00:25

Din övertygelse om att mma-fighters inte skulle ha en chans inom boxning.

cero 2013-05-14 02:51

Minns inte att jag har diskuterat det särskilt mycket, men det stämmer i alla fall. :D

Hahahahaha, "I'm black Dana".

"No baby no"

"Thasit"

arthax 2013-05-14 06:50

Übereem vs Browne 31 Aug! Äntligen får vi se Alistar igen! Nu får han fan i mig se till att vinna!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.