Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Dumbell 2013-05-02 05:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6433087)
Kan någon förklara det här med "technical decision"? Varför blev inte Bisping/Belcher NC?

Vad är det som är löjligt med att jämföra olika fighters i en sport med viktklasser?

Om matchen går till 3e ronden så går man till poängdomarna för att få en vinnare = Technical decision

cero 2013-05-02 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Dumbell (Inlägg 6433097)
Om matchen går till 3e ronden så går man till poängdomarna för att få en vinnare = Technical decision

Känns så jävla märkligt på något sätt. Leder du och petar någon i ögat så är vinsten din? Och själva petningen i sig var otroligt klumpig av Bisping. Såg ju ut som att han svingade iväg en vänsterkrok och glömde stänga handen.

Men samtidigt kan ju personen som ligger under låtsas att han inte längre kan fortsätta om h*n blir petad, och på så sätt undvika en ev förlust.

Har detta hänt i UFC förut? Tror det var 2 stycken denna galan, men bortse från det.

strikt 2013-05-02 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6433087)
Vad är det som är löjligt med att jämföra olika fighters i en sport med viktklasser?

Nu är det inte det P4P avses, utan det är bara ett hype ord för att sälja mer till allmänheten.

strikt 2013-05-02 15:24

För skojs skull.

Vilka är dina P4P Cero?

Doctor Snuggles 2013-05-02 16:44

Jag gissar på
1. GSP
2. GSP
3. Sonnen

Dumbell 2013-05-02 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6433692)
Känns så jävla märkligt på något sätt. Leder du och petar någon i ögat så är vinsten din? Och själva petningen i sig var otroligt klumpig av Bisping. Såg ju ut som att han svingade iväg en vänsterkrok och glömde stänga handen.

Men samtidigt kan ju personen som ligger under låtsas att han inte längre kan fortsätta om h*n blir petad, och på så sätt undvika en ev förlust.

Har detta hänt i UFC förut? Tror det var 2 stycken denna galan, men bortse från det.

Yupp! Märkligt men så är det. Tanken är/var väl att om man vunnit 2 ronder så finns tillräckligt med "underlag" för att avgöra vem som vinner. Ingen koll på om det hänt tidigare i UFC men har hänt utanför den organisationen det vet jag.

cero 2013-05-02 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6433835)
Nu är det inte det P4P avses, utan det är bara ett hype ord för att sälja mer till allmänheten.

Klart det är. I vilket sammanhang brukar "P4P" användas felaktigt för att hypa menar du?

Citat:

1. GSP
2. GSP
3. Sonnen
Lol.

1: GSP
2: Anderson
3: Jones/Aldo

Inget kontroversiellt direkt. Om man inte primärt går efter meriter, utan istället "skills", så byter jag på Jones/Aldo och Anderson (detta kommer inte Snuggles tycka om :D).

strikt 2013-05-02 23:32

Hur kan du tycka att GSP är nummer 1?

När du sedan förklarar varför du tycker han är nummer 1 ska jag gå igenom ett par detaljer samt nämna några P4P som nämnts av herrar med koll i branschen. Vilket borde göra det extra tydligt att det bara handlar om försäljning av fighter och inte är något att ta seriöst.

cero 2013-05-03 00:56

Han är mest dominant (Jones är dock hack i häl på denna punkt), mot bäst motstånd, och har bäst färdigheter. Anderson kan bli helt neutraliserad av en elitbrottare.

Bailah 2013-05-03 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6434980)
Han är mest dominant (Jones är dock hack i häl på denna punkt), mot bäst motstånd, och har bäst färdigheter. Anderson kan bli helt neutraliserad av en elitbrottare.

Hände en gång när han var skadad. Och han vann fortfarande. Ligga på någon och vinna på poäng x år i rad tycker jag inte går över silva / jbj / aldo.

Min lista;

1. Silva såklart
2. Aldo
3, jbj

eternallord 2013-05-03 04:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6434980)

Jag har lite tålamod för MMA-fighters som tycks sakna intresse för att avsluta. Anderson har gått 16 fighter i UFC, vunnit alla och avslutat 14 (13 om vi räknar bort Cote), flera av dom väldigt spektakulärt och 3 av dom i viktklassen över sin egen. GSP å andra sidan är på en streak med 11 vinster, varav endast 3 stycken är avslut och inte någon utanför sin egen viktklass. Att spela det safe är inte dominant i mina ögon.

spoon 2013-05-03 06:20

Silva
GSP
JBJ

Inser att jag mest går efter tycke och smak då dessa tre är överlägsna i sina klasser och att jämföra dom är svårt. Är väl egentligen inget direkt fan av jbj men han är fan så dominant.

Jag gissar att GSP skulle vinna på domarbeslut mot Silva och att jbj hade vunnit mot båda med armbågar.

AronP 2013-05-03 06:39

Både Jones och Silva känns ju hetare för den titeln än GSP, den senare misstänker man ju ska förlorar var och varannan match. När var senaste gången man innan matchen, på riktigt, trodde att Silva skulle förlora? Ja tom under matchen så har man ju sällan varit speciellt orolig över någon av dom, det skulle vara fjärde ronden i första matchen Silva-Sonnen då.

Mazr 2013-05-03 07:54

1. Mark Hunt
2. Mark Hunt
3. Rachelle Leah

<3

strikt 2013-05-03 09:52

Ja, nu hann ju annat folk börja peka ut det uppenbara angående GSP.

För övrigt borde Fedor räknas före nästan. Innan sin förlust har han dominerat i sjukt många år och mött tyngre killar så det heter duga flera gånger.

P4P är bara löjligt uttryck, det slängs runt hela tiden inför fighter var och vart annat år med nya namn. Sjävklart finns det någon form av legitimitet i ordet, men det överanvänds och slängs fram hela tiden för att enbart sälja fighter, så det går inte riktigt att ta på allvar.

En P4P fighter borde ju vara den som väger minst av alla i relation samt vinner över folk från divisionen över och mer typ.

GSP har för övrigt i alla sina matcher nästan alltid haft ett övertag att själv alltid varit den större/tyngre fightern med muskelmassa osv. Och ändå kan han inte avsluta.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:38.