![]() |
|
http://i214.photobucket.com/albums/c...ds33232232.gif
Lite konstigt att folk inte snackar mer om hans match mot Okami. Var ju nästan Griffin-klass på den. |
Silva måste ha den bästa slag-medvetenheten i UFC. Både vad gäller undvikande och tagande av dem. Duke Rufus sade för några år sedan att vad som mest fattas i mma-striking är just defensiv träning (vilket har blivit bättre nu visserligen).
|
Förresten, börjat med ett litet mma-databas hobbyprojekt för att kunna testa lite grejer. Tänkte t.ex. kolla hur ofta någon med bättre reach/längd vinner, gammal mot ung, skillnad mellan organisationer osv. Någon som har några ideer om vad mer jag ska testa?
|
Citat:
En av anledningarna till att GSP är så otroligt effektiv ståendes trots att hans offensiv inte är så överväldigande, han har bra defensiva fundamentals till skillnad från de flesta andra. Citat:
|
Citat:
Annars skulle man vara tvungen att manuellt gå igenom alla fighters och bestämma stilar, och med tanke på att det finns tiotusentals fighters så blir det lite svårt. Dessutom så ändrar ju fighters ofta sin stil iom att de blir bättre/äldre. Vet att fight metric har en väldigt bred databas och sparar en enorm massa olika variabler, men de har huvudsakligen ufc och strikeforce, och det kostar nog en vacker penning att få tillgång till den. |
då får du samla på dig en jävla massa fakta
t.ex om du ska se vem som vinner oftast reachmässigt, då vill man ju också veta vad deras stil var osv. All sån skit :) |
Den data som är tillgänglig gratis är den som finns på fight finder, och den som finns på wiki (fast där finns bara de mest kända listade, så kanske 1-2 tusen fighters max), och förstås de individuella organisationernas publika data. Reach finns bara på vissa wiki fighters t.ex., men inte på fight finder. Bellator listar inte reach t.ex., vilket är märkligt.
|
Snuggles: Du svarade på min fråga. Men hur får du tag på en komplett lista av allas reach på t ex fight finder? Och hur vet du att dessa stämmer? De siffror som finns på Wikipedia är helt åt helvete. Vet inte ens om UFC har officiella mätningar?
|
Fight finder har inte reach, så den får jag bara tag på från orgs som listar den, och/eller wiki. Lite halvbökigt, men det går. Hur korrekt den datan är, är svårt att säga.
UFC mäter men vet inte hur officiellt det är. När jag kollade på Conor McGregors vlog så verkade ngn snubbe ta ett måttband och mäta på ett ungefär. Tog typ 10 sekunder. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Haha, han plågar GSP med att avslöja sin alien-fantasier.
|
Snuggels is such a nerd!
Hur ofta vinner strikers mot grapplers? Vem skulle vinna om Zavakias slogs mot Cyborg? |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10. |
|