Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

Yes 2013-03-27 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av MrBoris (Inlägg 6360464)
Eller så skaffar man mer stake och sväljer att man tyvärr får leta efter någon som är tillgänglig istället, och kanske får leva med att sitta i ensamhet något år. Eller tja, så kan man ju göra som ni gör, den själviska vägen, och krossa kanske några hjärtan på vägen, och vem vet kanske ett familjeliv också (barn som blir utan mamma t.ex. i en vårdnadstvist, osv). Lägg där till att man dessutom får sig en flickvän som är lätt på foten (lättpåverkad) och troligtvis känner för att göra samma sak igen (tro inte att ni är så perfekta så att inte någon bättre man kan komma in i bilden lagomt när ni har det tufft i förhållandet;)).

Ännu mer trams, Boris. Varför skulle jag offra mig för någon? Och någon rädsla att leva ensam är det knappast frågan om. Det hela är mycket enkelt. Hittar jag något jag vill ha så satsar jag på det om det är tillräckligt värt för risken/ansträningen.

MrBoris 2013-03-27 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6360479)
Ännu mer trams, Boris. Varför skulle jag offra mig för någon? Och någon rädsla att leva ensam är det knappast frågan om. Det hela är mycket enkelt. Hittar jag något jag vill ha så satsar jag på det om det är tillräckligt värt för risken/ansträningen.

För att det finns fler människor i världen än dig, varför ska man bara tänka på sig själv? Mörkrädd blir jag. Men visst, om man är så egocentrerad att man skiter i andra, och gillar att ha lättfotade/lättmanipulerade damer som flickvänner, så kör på*popcorn* Det har ju tydligen gått jättebra än så länge ser jag.

Yes 2013-03-27 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av MrBoris (Inlägg 6360500)
För att det finns fler människor i världen än dig, varför ska man bara tänka på sig själv? Mörkrädd blir jag. Men visst, om man är så egocentrerad att man skiter i andra, och gillar att ha lättfotade/lättmanipulerade damer som flickvänner, så kör på*popcorn* Det har ju tydligen gått jättebra än så länge ser jag.

Handlar knappast om att bara tänka på sig själv. Det handlar om att offra det potentiella värdet hos en riktigt bra tjej mot någon jag inte känner och som, ifall det skulle lyckas, uppenbarligen inte har tillräckligt att erbjuda henne. Att du ser tjejerna som lättfotade/lättmanipulerade är endast en psykologisering. Sen vet du ju faktiskt inget om de tjejer jag träffat så hur det har fungerat har du ingen aning om.

rogerQ 2013-03-27 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av d1anny2 (Inlägg 6360341)
Droppen urholkar stenen
inte av kraft utan genom att falla ofta

Var någon som hade koll på det här med att verka i det tysta. Och de för herrans massa år sen.

De där med tjuvskytte ställer jag mig också mkt tveksam till. Och dessutom, får man istället fatt i någon som tidigare var ensam så har man ökat mängden kärlek i världen, istället för att där är mindre eller samma :-)

Ja, tjuvskytte lät inte så trevligt. Det är ett komplext ämne och då är mitt råd att släppa hela ansatsen. Man får helt enkelt betrakta hela situationen och väga in alla aspekter och kan man rättfärdiga sitt eget beteende så kanske det finns anledning att fortsätta reflektera, men tid tar det. Man vet ju ändå inte vad som kommer ut i slutet.

MrBoris 2013-03-27 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6360512)
Handlar knappast om att bara tänka på sig själv. Det handlar om att offra det potentiella värdet hos en riktigt bra tjej mot någon jag inte känner och som, ifall det skulle lyckas, uppenbarligen inte har tillräckligt att erbjuda henne. Att du ser tjejerna som lättfotade/lättmanipulerade är endast en psykologisering. Sen vet du ju faktiskt inget om de tjejer jag träffat så hur det har fungerat har du ingen aning om.

Det jag vet är att otrohet leder till misshandel, i värsta fall mord och att familjer/barn blir (för)krossade. Det jag också vet är att man kan minimera detta genom att själv inte förorsaka att något sådant händer, genom att bara uppvakta/ragga upp singel-tjejer. Så det vi kan konstatera är att man tycker olika och att du givetvis gör vad du känner för. Men att rättfärdiga det med att "hon har ju de karaktärsdragen jag letar efter", det tror jag inte en sekund på. Det du troligtvis har hittat är någon i din närhet som du tror kan tänkas tycka om dig och ditt utseende och har det du letar efter. Kunde lika gärna ha varit Fia som är singel som du pratade med i krogkön, men som inte visade något intresse tillbaka. Dvs. du går på det som erbjuds, fast du egentligen kunde ha satsat på att försöka fånga intresse någon annanstans, om du hade lite balls.

filmjölk 2013-03-27 13:11

Jag tror vi kan komma överens om att Yes gör både rätt och fel på samma gång. Men mest rätt. Yes blir intresserad, attraherad och kär i någon som redan är upptagen. Vad f-n skall han göra? Ignorera sina egna känslor för nån slags hederskodex om att man inte får försöka stjäla andras brudar? Knappast.

Givetvis har den "bestulne" killen rätt att tycka att Yes är ett ärkedrägg för det, men inte vi som inte är inblandade. Lightdrägg kanske.

Han gör ju det för att han vill ha henne, inte för att visa sig bättre än honom. (Hade han gjort det, stjäla henne bara för att få vara Alfa och "vinna" då hade han vart ett drägg... eller kvinna, vissa kvinnor brukar ju hålla på med sånt).

tldr: döm inte Yes för hårt.

Yes 2013-03-27 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av MrBoris (Inlägg 6360699)
Det jag vet är att otrohet leder till misshandel, i värsta fall mord och att familjer/barn blir (för)krossade. Det jag också vet är att man kan minimera detta genom att själv inte förorsaka att något sådant händer, genom att bara uppvakta/ragga upp singel-tjejer. Så det vi kan konstatera är att man tycker olika och att du givetvis gör vad du känner för. Men att rättfärdiga det med att "hon har ju de karaktärsdragen jag letar efter", det tror jag inte en sekund på. Det du troligtvis har hittat är någon i din närhet som du tror kan tänkas tycka om dig och ditt utseende och har det du letar efter. Kunde lika gärna ha varit Fia som är singel som du pratade med i krogkön, men som inte visade något intresse tillbaka. Dvs. du går på det som erbjuds, fast du egentligen kunde ha satsat på att försöka fånga intresse någon annanstans, om du hade lite balls.

Du spekulerar vilt om mina motivationer utan att ha något att gå på. Skärp dig innan jag slutar svara dig helt och hållet.

Du har för övrigt inte rätt på en punkt.

Yes 2013-03-27 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 6360768)
Jag tror vi kan komma överens om att Yes gör både rätt och fel på samma gång. Men mest rätt. Yes blir intresserad, attraherad och kär i någon som redan är upptagen. Vad f-n skall han göra? Ignorera sina egna känslor för nån slags hederskodex om att man inte får försöka stjäla andras brudar? Knappast.

Givetvis har den "bestulne" killen rätt att tycka att Yes är ett ärkedrägg för det, men inte vi som inte är inblandade. Lightdrägg kanske.

Han gör ju det för att han vill ha henne, inte för att visa sig bättre än honom. (Hade han gjort det, stjäla henne bara för att få vara Alfa och "vinna" då hade han vart ett drägg... eller kvinna, vissa kvinnor brukar ju hålla på med sånt).

tldr: döm inte Yes för hårt.

Jag håller inte med om att det är något fel. Inte om det görs på ett ärligt sätt. Annars håller jag såklart med. Det var lite själva poängen med att ta upp det som exempel - att man inte ska förneka sig själv.

Att sådant kan orsaka gråt och tandgnisslan är förstås givet. Något dräggihet bör däremot inte accepteras. Det är sånt som händer och det kan kännas jäkligt jobbigt för den som "förlorar", men i slutändan vinner ändå alla på det.

WHITEFOLKS 2013-03-27 13:37

Sålänge allt är ärligt så är det en sak men det vet ju ingen inblandad part om det är.

Sandra81 2013-03-27 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 6360286)
Sorry, jag skriver om mer lättförståeligt:

Ju längre han får vänta destå sämre blir det. Ett par veckors med mycket hångel, längtan, spel samt svartsjuka om han tar på sig själv, och han blir nervös och alldeles för sugen. Då blir själva akten väldigt snabb, dessutom har hans kropp producerat mycket vätska och kombinationen för snabb och väldigt mycket vätska kan bli lite överraskande.

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6360295)
Finns en enkel lösning. Ligg med någon annan under tiden. Hon kan ju inte gärna förvänta sig exklusivitet när man bara dejtar och hon aldrig släpper till.

Är de så du brukar göra Yes?

WHITEFOLKS 2013-03-27 13:59

Yes är lite speciell Sandra81, iaf här på forumet :)

Jag tycker inte det är fel att vänta tills man känns sig bekväm/säker men man ska inte vänta bara för väntandets skull heller.

filmjölk 2013-03-27 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 6360810)
.

Att sådant kan orsaka gråt och tandgnisslan är förstås givet. Något dräggihet bör däremot inte accepteras. Det är sånt som händer och det kan kännas jäkligt jobbigt för den som "förlorar", men i slutändan vinner ändå alla på det.

Ett skräckscenario är ju iofs om Yes bryter upp ett par som planerar att skaffa barn, Yes vill inte ha barn, hon väntar tills att Yes vill det, Yes vill först det när hon inte kan få det längre, Yes går vidare, träffar en annan att skaffa barn med, och lämnar en ofrivilligt barnlös tjej som gav upp hela den biten med en man som också ville det hon ville för Yes, och blir ensam och barnlös. Dat feel.

Sandra81 2013-03-27 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6360871)
Yes är lite speciell Sandra81, iaf här på forumet :)

Jag tycker inte det är fel att vänta tills man känns sig bekväm/säker men man ska inte vänta bara för väntandets skull heller.

Tycker bara de var lite intressant .. det kanske är vanligt. Men jag blir lika förvirrad varje gång när man läser på olika forum att om en tjej har sex för tidigt (första andra dejten är hon slampig).. väntar hon för länge spelar hon psykologiska spel.

rogerQ 2013-03-27 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 6360947)
Ett skräckscenario är ju iofs om Yes bryter upp ett par som planerar att skaffa barn, Yes vill inte ha barn, hon väntar tills att Yes vill det, Yes vill först det när hon inte kan få det längre, Yes går vidare, träffar en annan att skaffa barn med, och lämnar en ofrivilligt barnlös tjej som gav upp hela den biten med en man som också ville det hon ville för Yes, och blir ensam och barnlös. Dat feel.

Ett epos, en dynasti, en generation i spillror...

Tricce 2013-03-27 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 6360947)

Dom var nog inte meant to be iaf om dom bryter upp då. Kan ju inte hålla ihop bara för båda vill ha barn. Man ska vilja ha barn _tillsammans_.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.