Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   När kommer du att sluta träna och hur kommer du att känna dig då? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73504)

Fartman 2006-06-29 16:24

Aldrig, det blir bara mer och mer roligt för var dag som går.

mangemani 2006-06-29 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av jenny
Alla säger att de skall träna livet ut. hm, med tanken på medelåldern på de gym jag har tränat på så måste ju en betydande del sluta innan de dör iallafall. Å andra sidan så var inte gym så vanligt när dagens gamlingar är unga så det kan tänkas att det kommer att vara fler äldre på gymmen i framtiden. Men jag tror många ändå kommer att sluta. Men det kan ju vara svårt att förutse idag. Och om man redan visste att man skulle sluta om två år så kunde man ju lika gärna göra det idag. eller nåt, skall nog gå och träna nu innan jag snöar in mig mer

vad är det som skulle få en att sluta träna?famlij?viljan?jobb/karriär?inte en chans,så länge det finns ett gym där man bor och man tar sej tid,så finns det absolut inget som hindrar en från att träna.

Bartman 2006-06-29 16:31

Kommer träna så länge jag tycker det är roligt.

Nina L 2006-06-29 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub
Aldrig. Jag ändrar inte ett vinnande koncept.

Well put. :thumbup:

Bronkitkorv 2006-06-29 16:42

Hmmm aldrig sluta träna men såklart kommer det inte enbart vara styrketräning eftersom jag känner att jag inte växer mer nu i muskelmassa. Jag vill inte lägga ner den tid som jag tror krävs för att växa mer. Men träna gör jag ändå för att må bra och kommer väl alltid göra.

Arnesson 2006-06-29 16:47

Tränar om jag vill, annars inte.

Jag känner att det finns mycket viktigare (i mina ögon sett) saker att göra med.

Tricklev 2006-06-29 16:48

Kommer nog (Läs: Förhoppningsvis) alltid syssla med någon form av träning, hur mycket och vilken slags kommer nog variera hela livet dock.

Lasse Kongo 2006-06-29 16:53

Så jävla kul att träna är det ju knappast, jag tränar mest för o va snygg o "fit" i kroppen liksom, kläder sitter bättre o sånt skit.

Kommer jag och sluta träna då? Nej knappast, när jag är 50 ska 20åringarna flockas runt mig och sukta och be på sina bara knän om att få smaka på min balle, så jag lär ju träna tills jag dör.

Mr. Moose 2006-06-29 16:55

Antagligen aldrig.

Har jag inte tröttnat efter 33 års tränande lär jag aldrig göra det?

Claes

Piranha 2006-06-29 16:56

Åååååå.

Det är en rejält ångestbetodad tanke det där sluta träna, jag inser att det inte går att hålla på jämt på samma nivå som idag men en tanke är väl att trappa ner och gå ner en sisådär 40kg.
Antagligen blir det att byta ut 3 av styrkepassen i veckan delt emot vila och sen nån form av cardio kanske en lagsport eller löpning.

Sucka..

Tricklev 2006-06-29 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Så jävla kul att träna är det ju knappast, jag tränar mest för o va snygg o "fit" i kroppen liksom, kläder sitter bättre o sånt skit.

Kommer jag och sluta träna då? Nej knappast, när jag är 50 ska 20åringarna flockas runt mig och sukta och be på sina bara knän om att få smaka på min balle, så jag lär ju träna tills jag dör.

:D

ManuelIT 2006-06-29 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo

du var nog inte seriös när du skrev det där, men jag måsta ändå sätta dit en "+1"

Kwon 2006-06-29 17:01

Så fort jag blir en överkvalificerad akademiker så kommer jag att sluta träna (dvs aldrig) :D

Bonnie 2006-06-29 17:03

Aldrig.
Jag började träna när jag var 32 år och ångrar att jag inte började tidigare.

Tricklev 2006-06-29 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT
du var nog inte seriös när du skrev det där, men jag måsta ändå sätta dit en "+1"

Jo, han var seriös, Det är ju Lasse ffs.*flex*

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.