![]() |
Som sagt, är en pytteliten del av de manliga byggarna som kan försörja sig enbart på byggningen. Sen är ju det en definitionsfråga om man försörjer sig tack vare kroppsbyggningen via att stå och hålla en proteinburk och le eller att kunna få det att gå runt med enbart vinstpengar. Allmänt brukar man väl sig att Coleman är den enda som skulle kunna försörja sig enbart med vinstpengarna (Arnold Classic vinnaren borde dock kunna försörja sig på det). Nu är ju han sponsrad ändå såklart...
Är iaf en massa byggare som håller på med annat. Rodney St. Cloud verkar ju försörja sig på annat som inte direkt har med kroppsbyggning i dess ädla form att göra. Hans hemsida är ju inte direkt enormt kopplad till tävlandet i kroppsbyggning iaf... :D |
Citat:
Åh, tack. Men spelar det någon roll hur ovidkommande mina inlägg är? Det var väl inte inlägget i sig vi diskuterade nu? |
Citat:
PS. Detta var inte elakt menat, det var skämtsamt menat. Jag skulle använt smileys om jag inte använt min dagliga dos. Så polisanmäl mig inte. Sedan angående ämnet, det finns väl ett behov av många killar att bedömma deras kroppar ur ett bodybuildar-perspektiv(Oh, jag ger mig inte). Sedan så, om jag skall vara allvarligt så tror jag förhållandet till kroppen är speciellt vid det läget och det är ett litet steg att posera i minimala kläder på scen till mer "porriga bilder" som man tjänar pengar på. |
Hur många kan leva på sin sport?
Det är inte många idrottare som kan göra det. Min åsikt var bara att jag tycker att det är tråkigt att så pass många satsar på sexinspirerande bilder. That is it! Och när jag skrev alla så är det alla jag har sett vilket inte är samma sak som alla som är i branschen. Jag säger inte att porr eller sexbilder är fel men risken finns att fokus flyttas från sporten mot annat. edit Trance det är inte jag som gjort min förklaringslista utan Jarod som tyckte han var fyndig. Kul kille, eller hur? |
Verkar vara lite irriterad stämning mellan Cilia och Yankeeeeeeee, spännande *popcorn*
Edit: som Trance skrev är nog inte steget så stort för dessa tjejer. |
Är det ingen mer än Cilia och jag som tycker att det är skillnad på att fota sig för att behaga någons sexualitet och att fota sig med en burk GetBig2000?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Att ta på sig lite traditionellt kvinnliga underkläder kan väl även användas som ett sätt att förstärka intrycket av kvinnligheten på modellen, det kan ju behövas ibland.
|
Citat:
jo skillnaden är väl att en bunte singelkillar med förkärlek till grova kvinnor sitter och drar i lemmen till porrbilderna medans singelkvinnor kollar på den grova killen och tänker "borde kanske skaffa en sådan" men vi är funtade olika. är det inte så att killar kan tända mycket lättare på en bild eller film än vad en tjej gör, därför det porras. dessutom är proteinreklamer faktiskt till största delen riktad till män då det är fler män än kvinnor som tränar. dessutom ser jag inget fel i utvik, det är ingen som tvingat dit dem |
Citat:
|
Jag har inte köpte en amerikansk byggartidning på länge men när jag köpte sådana fanns det ibland 4-5 sidor med annonser längst bak där många av de kvinnliga byggarna av de som klassade som högt tävlande och/eller kända från andra sammanhang (Gladiatorerna t ex.) erbjöd lite olika saker. Foton, filmer, "brottningsmatcher" etc.
Samma sysselsättningar finns för manliga byggare men av någon anledning så fanns det inte sådanan annonser med i tidningarna. Det finns minst en manlig proffsbyggare som blivit av med weider-kontraktet pga att han spelat in porrfilm (Det var typen av film som avgjorde det hela har jag för mig. Osv Det är ingen som måste leva på det här sättet men många ser det nog som enkla pengar och så passar det kanske in bra in i hur deras tränings läggs upp under ett år. Det här är en sida av proffcirkusen som det sällan pratas om men alla som har målet inställt på att bli bäst kanske ska fundera på hur hårt det är där på vägen fram till toppen. |
Trance, vad menar du med ärligt? Vilket är mest ärligt? Båda säljer väl fantasier och luftslott, eller?
Yank, du gör det lite enkelt (och jävligt ointressant) genom att hänvisa till någon form av fritt val. Frågan är varför de väljer som de gör, och om alla har samma alternativ att välja emellan. |
Citat:
inget moraliserande utan bara en reflektion. man måste också tänka över om man tror att det eventuellt får en effekt på hur omgivningen ser på sporten också. Att tro att det går att separera heltifrån varandra tror jag är naivt. edit mini .- yankeeeee tror att fritt val är lösningen på alla problem. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:37. |