Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Sexualitet. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209538)

en stor stark 2014-01-30 21:33

Man får väl ha vilken sexualitet man vill. Och ska inte hånas eller hatas för det. Oavsett om man är pedofil eller zoofil eller vad det nu kan vara. Men inte att de utövar det och att ingen person/djur skadas p.g.a. det.

Andy.da.wohoo 2014-01-30 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6847523)
Det är sorgligt att vissa sexuella läggningar som pedofili är så stimatiserade och hatade.

Varför?

WHITEFOLKS 2014-01-30 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo (Inlägg 6847527)
Varför?

Vad är så fel med de? Ska vi hata homosexuella också?

Diomedea exulans 2014-01-30 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo (Inlägg 6847527)
Varför?

För att det gör att oskyldiga personer blir hatade.

Latissimus Dorsi 2014-01-30 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av en stor stark (Inlägg 6847524)
Man får väl ha vilken sexualitet man vill. Och ska inte hånas eller hatas för det. Oavsett om man är pedofil eller zoofil eller vad det nu kan vara. Men inte att de utövar det och att ingen person/djur skadas p.g.a. det.

Djur tar skada som det är idag, förbannat mycket skada. Att några enstaka djur blir påsatta, är blott en droppe i sjön.
Visst har man sex med djuret mot dess ''vilja'', men sist jag kollade var inte min stek som en gång i tiden faktiskt var en kossa särskilt villig att hamna på min talrik.

Andy.da.wohoo 2014-01-30 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 6847531)
Vad är så fel med de? Ska vi hata homosexuella också?

Citat:

Ursprungligen postat av Diomedea exulans (Inlägg 6847533)

Påstår inget fel i det så länge ingen blir skadad. Jag vill bara höra lite resonemang kring frågan. Det sista jag menar är att man ska hata någon :)

Sniggel 2014-01-30 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Diomedea exulans (Inlägg 6847533)

+1
Så enkelt är det.

Viktigt att vi håller isär begreppen att ha en sexualitet och att utöva den på ett sätt så annan part blir utnyttjad eller tvingad.

Att det är bra att ha acceptans för exempelvis pedofili borde innebära att sådana individer kan söka stöd lättare.

Latissimus Dorsi 2014-01-30 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo (Inlägg 6847540)
Påstår inget fel i det så länge ingen blir skadad. Jag vill bara höra lite resonemang kring frågan. Det sista jag menar är att man ska hata någon :)

Jag resonerar som så att, man föds med sin sexualitet och att man inte kan göra särskilt mycket åt saken. Vissa är problematiska i praktiken, men alla ska ha rätten att iallafall kunna vara öppen med sin sexualitet.

en stor stark 2014-01-30 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi (Inlägg 6847538)
Djur tar skada som det är idag, förbannat mycket skada. Att några enstaka djur blir påsatta, är blott en droppe i sjön.
Visst har man sex med djuret mot dess ''vilja'', men sist jag kollade var inte min stek som en gång i tiden faktiskt var en kossa särskilt villig att hamna på min talrik.

Ditt första argument är att det är en droppe i sjön. Och det är sant. Skulle jag gå ut och döda en människa nu skulle det också vara en droppe i skön. Det gör det inte mer "rätt" för det. Men jag förstår din poäng såklart att det gäller att prioritera.

Ditt andra argument är att eftersom vi dödar och skadar så många djur redan för mat så är det inte konsekvent att tycka att det är moraliskt rätt men inte att ha sex med djur. Och det är en rätt bra poäng. Men jag anser inte att det nödvändigtvis är moraliskt rätt att döda enorma mängder djur på det sättet. Däremot är det orealistiskt att försöka sluta.

Andy.da.wohoo 2014-01-30 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi (Inlägg 6847543)
Jag resonerar som så att, man föds med sin sexualitet och att man inte kan göra särskilt mycket åt saken. Vissa är problematiska i praktiken, men alla ska ha rätten att iallafall kunna vara öppen med sin sexualitet.

Givetvis. Det vore intressant att höra en humanists sätt att se på saken!

WHITEFOLKS 2014-01-30 21:45

Det roliga vore att höra någon som är "mot pedofiler" men samtidigt ok med homosexualitet motivera varför.

en stor stark 2014-01-30 21:48

Tror många förknippar pedofiler med personer som faktiskt är ute efter att ha sex med barn, vilket såklart är fel. Men det är nog därför många får en "knee-jerk reaktion" och anser att det är fel/börjar "hata".

Vilket är synd. Särskilt om dem som faktiskt kan behöva hjälp och någon att prata med, men inte vågar säga något p.g.a. allt detta.

Andy.da.wohoo 2014-01-30 21:50

Jag tänker framförallt på de som tycker pedofiler borde skjutas/deporteras/misshandlas. Syns ju väldigt ofta på facebook tycker jag.

Latissimus Dorsi 2014-01-30 21:54

För det är verkligen dumt om man tänker efter, våldtäkt bland heterosexuella är också frekvent förekommande. Inte skriver man fuck alla heterosexuella på Facebook? Tror hela ordet pedofil är missförstått, för i folkmun är det synonymt med galna människor som våldtar och styckmördar små barn.

Sniggel 2014-01-30 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo (Inlägg 6847565)
Jag tänker framförallt på de som tycker pedofiler borde skjutas/deporteras/misshandlas. Syns ju väldigt ofta på facebook tycker jag.

Konstant...

Även efter man tagit upp skillnaden mellan en läggning och ett utnyttjande av annan person så kvarstår inställningen. Jag tror inte folk är kapabla att förstå eftersom de är på tok för emotionellt uppe i varv för att tänka på annat än utnyttjade barn.

En och annan fattar till slut vad man säger men svarar ofta i stil med "nej det är ju sjukt för h-vete! Hur kan du försvara nåt sånt?"

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.