![]() |
Citat:
Edit, det kan vara från 2008... men jag vet inget säkert. |
Citat:
|
Narcisism kan man lugnt kalla det när man bombar sina medmänniskor hela tiden med hur förträfflig man själv och ens liv är!
|
Citat:
|
Nu är jag inte så bevandrad bland "sociala media" generellt och Facebook speciellt, men de gånger frugan uppmärksammat mig på en anmärkningsvärd "statusuppdatering" så kommer den utan undantag från personer jag redan diagnostiserat med psykosocial störning och/eller sorterat in i imbecillfacket.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Haha som taget ur solsidan ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Hittar inget från Lund men en snabb sökning gav följande:
Citat:
Studien: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20712493 |
Narcissistisk personlighets störning är inte de samma som narcissistiska drag, det lider för bövelen äckligt många av idag.
Antisocial ps är dock genetisk där den trasiga defekta krigargenen ger upphov till "psykopati" oavsett miljö med drag ifrån narcissism och borderline pd, dessa sitter oftast ine lr så och den hela genen vid fel miljö ger upphov till antisocial pd eller "sociopati" och dessa har kännt en gång i tiden men utväcklat en känsslokyla pga sin uppväxt men klarar sig bättre ibett samhälle pga förmågan att förstå även om ingen djupare kännslo liv existerar. Narcissism är dock inte kopplat till genetik utan av uppväxt och appliceringen av en falsk självbild som försvar mot yttre hot, t.ex ifrån en kärlekslös uppväxt utan uppmuntran och bekräfftelse. Mitt expertis område. |
Jag gick igenom min egen profil i rannsakande syfte efter att ha sett bilden.
Merparten av mina rätt fåtaliga statusrader på FB är roliga klipp, länkar, bilder, och artiklar. Ibland dykte det även upp rader som kan passa in på artikeln ovan. Vid PB:n och andra glada nyheter. Sånt man skulle kunna ta upp i ett samtal IRL egentligen, så jag hoppas jag lyckades klara mig från att bli placerad i "mittlivärfabulous"-kategorin. Sedan finns det ju motparten. "suckvaddetärsyndommig"-gruppen. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59. |