![]() |
min personliga favorit är kycklingspett..
detta behöver du: Bacon Ananas Kycklingfilé Gul lök Gul papriak någon form av spett till grill oljan behöver du: rapsolja soja pressad vitlök chilisås Skär upp så mycket kycklingfilé du vill ha likaså med ananasen, löken och paprikan. Trä på sakerna på spetten, smeta på grilloljan.. stek nu i stekjärn tills spetten fått fin färg.. Kör sedan in dom på 225 grader i ugnen.. servera med ris.. Smaklig måltid!!!! :eating: |
NÅgon som har något fiffigt sätt att tina frusan fileér? vågar man göra det i mikron? (bakterie-risk?)
|
Tina fileer. Enn minut på högsta effekt i Mikron och sen går det med lite våld att skära den i kuber - annars får man helt enkelt kolla tiningsprogrammet på mikron.
|
Citat:
Sen är det bara o torka av med hushållspapper om dom är för vattning, så gör jag iaf :) :booty: |
Citat:
tining i mikron tillför väl ingen ökad bakterie tillväxt... däremot ökar bakterierisken ganska mycket om du tinar dom i varmt vatten men å andra sidan ligger dom väl bara en halvtimme...så det är ingen fara... har du tid så läg dom i en påse ivasken och låt det rinna lite kallt vatten ... klart bästa ur bakterie synpunkt...plus att det går bra mycket snabbare än att tina dom i kylen... |
Version 1:
Hacka upp massa persilja och vitlök fint och blanda ihop till en gegga med olja &salt. Gnugga sen in det runt kycklingen (snabbast går det med upphackade kycklingfileer) och lägg det i valfri ugnstålig form. Version 2: Hackad gul lök, röd currypasta, curry, salt, olja. Gegga in kycklingen och in i ugnen. Brukar räcka med under 20 minuter i 200-220grader ungefär och är hur praktiskt som helst att laga kyckling i ugnen. Jag brukar ta fram frusen kyckling kvällen innan, sen direkt då jag stiger upp är det bara att hacka upp och gegga ihop. Slänger in en rejäl sats kyckling varje morgon innan skolan. Så hinner man duscha och göra sig iordning medan. Sen sprider jag bara ut det på dagens måltider. Perfekt att ha med sig i lunchlådor då man är borta hela dagen. |
Nate, det här är väldigt offtopic men jag måste bara säga att du ser väldigt bra ut:bow:
|
Vill ni ha ett sjukt simpelt och underbat gott recept så se på detta!
Ta kyckling, stek den i olivolja, tillsätt tacokrydda. Gör en sås på lättkesella, vitlök, chilisås och rödlök. Servera med pasta! Snabbt och gott! En måltid får inte gärna ta mer än en kvart att göra! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18. |