![]() |
Citat:
Jo men något sådant ja. Framför allt vill jag bättra på magmusklerna, fettet är väl inte så superviktigt att bli av med allt på en gång för då har man ju inget att bygga av sen. Jag äter kvarg och tonfisk varje dag typ :) Sen blir det nästan alltid kött till middag. Och alltid lite potatis eller ris till. Mja jag tycker inte att det är så fasligt med träning ändå. Jag jobbar inte så jag har inget annat att göra så jag har det som jobb nästan :P Simma har jag tänkt att göra en två gånger i veckan antagligen, ser det typ som avslappnande :) Jag blir nästan mer motiverad och driven ju mer jag gör det. Det är om jag låter bli i några dagar jag aldrig kommer iväg igen :P |
Jag börjar mina kvinnliga kunder på mer kalorier än så.
Börja på 1.7-1.9k på dagarna du kör styrka och ha kvar 1.5-1.6k på dagarna du rider. Du måste tänka långsiktigt för när förbränningen stannar av måste du göra en av följande: - Äta mindre - Träna mer Sedan är du relativt ny till styrketräning så förmodligen kommer du att bygga lite muskler under tiden, det vore nästan dumt att tillföra för lite näring så detta inte blir av. 1.9k är rätt konservativt för mig också, oftast handlar det om 2.2k. |
Citat:
Eftersom träna mer blir typ hela dagarna. Men jag har ju ganska mycket fett att ta av också, det borde ju bidra till att jag kan bygga muskler?? |
Citat:
Du skall inte haka upp dig så mycket på vad jag säger när det gäller kalorierna, tänk istället 12 veckor framåt. Det gör absolut INGET om du börjar på för höga kalorier, detta kan justeras under tiden och ärligt, hellre börja för högt än för lågt i ditt fall. Sedan påverkar förstås personliga faktorer såsom ämnesomsättningen, hormonprofilen osv hur mycket man äter och tränar. Och det måste du själv ha koll på, hur kroppen svarar på förändringar och så vidare. Ditt mål just nu är egentligen att hitta den minsta mängden träning du behöver för att gå ner i vikt, samt det största antalet kalorier du kan äta och fortfarande gå ner i vikt. När du har det, blir det rätt lätt att justera längs vägen. Jag kan tyvärr inte avslöja detaljer och likande av respekt till mina kunder som betalar pengar för det. Jag tror inte att de skulle uppskatta sånt :) |
Citat:
Fast det känns ju dumt att sträva efter så lite träning som möjligt. Jag vill träna ganska mycket också. |
Citat:
|
Citat:
Jo men jag har ju tränat mycket hela livet, men inte så seriöst. Gymma är något helt nytt däremot. Frågan är hur länge bara, förra våren hände det sjukt mycket på två tre månader bara. |
Citat:
|
Jaha det finns en sån här också. Blir väl till kika in ibland och se om träningspartnern fortsatt står ut med dig... Får jag vara så pass framåt tycker jag kroppen ser bra ut på bilderna, men lycka till med målen!
|
Citat:
Citat:
Hon höll på att tröttna på mig idag när jag ville springa fem kilometer också förutom cyklingen, en timme vikter och simningen :P |
Man lär sig under tiden och lugna ner dig med tiotusen pass per dag om du inte kan fortsätta köra det i 3 månader ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Haha nej jag skapade en tråd som jag får spamma i ist :P |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13. |