Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mimmlas tråd (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162955)

Mimmla 2011-03-20 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 4938088)
Hoffmeister skall vara seriös nu...

Du vill bli snyggare altså jag gissar att du vill tapp alite fett och få lite större muskler?Svårt att göra det på samma gång men satsa på keso,kvarg,tonfsik eller andra billiga proteinkällor.Frukt och grönskaer är bra, gåräven att äta i mängder.Lämna inte bort alla kolhydrater!!!
Anående träningen så är det ju en helvetes mycket träning, du skulle få lika bra kanske bättte resultat av mindre träning.Ridning kanske inte sliter så mycket men simmar du flera km/dag och tränar styrketräning dagarna före och efter så skulle jag iaf bli sliten både fysiskt och mentalt.Du tappar lätt motivationen med för mycket träning.

Ojoj hör och häpna.

Jo men något sådant ja. Framför allt vill jag bättra på magmusklerna, fettet är väl inte så superviktigt att bli av med allt på en gång för då har man ju inget att bygga av sen.
Jag äter kvarg och tonfisk varje dag typ :)
Sen blir det nästan alltid kött till middag. Och alltid lite potatis eller ris till.

Mja jag tycker inte att det är så fasligt med träning ändå. Jag jobbar inte så jag har inget annat att göra så jag har det som jobb nästan :P
Simma har jag tänkt att göra en två gånger i veckan antagligen, ser det typ som avslappnande :)
Jag blir nästan mer motiverad och driven ju mer jag gör det. Det är om jag låter bli i några dagar jag aldrig kommer iväg igen :P

Ego 2011-03-20 19:21

Jag börjar mina kvinnliga kunder på mer kalorier än så.

Börja på 1.7-1.9k på dagarna du kör styrka och ha kvar 1.5-1.6k på dagarna du rider. Du måste tänka långsiktigt för när förbränningen stannar av måste du göra en av följande:

- Äta mindre
- Träna mer

Sedan är du relativt ny till styrketräning så förmodligen kommer du att bygga lite muskler under tiden, det vore nästan dumt att tillföra för lite näring så detta inte blir av.

1.9k är rätt konservativt för mig också, oftast handlar det om 2.2k.

Mimmla 2011-03-20 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938422)
Jag börjar mina kvinnliga kunder på mer kalorier än så.

Börja på 1.7-1.9k på dagarna du kör styrka och ha kvar 1.5-1.6k på dagarna du rider. Du måste tänka långsiktigt för när förbränningen stannar av måste du göra en av följande:

- Äta mindre
- Träna mer

Sedan är du relativt ny till styrketräning så förmodligen kommer du att bygga lite muskler under tiden, det vore nästan dumt att tillföra för lite näring så detta inte blir av.

1.9k är rätt konservativt för mig också, oftast handlar det om 2.2k.

Kan det kanske vara bättre att ligga på lite mer kcal för att kunna sänka ifall viktnedgång går ner? Om jag har 1500 så är det ju dumt att sänka till 1000 som jag körde med förr.
Eftersom träna mer blir typ hela dagarna.

Men jag har ju ganska mycket fett att ta av också, det borde ju bidra till att jag kan bygga muskler??

Ego 2011-03-20 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Mimmla (Inlägg 4938436)
Kan det kanske vara bättre att ligga på lite mer kcal för att kunna sänka ifall viktnedgång går ner? Om jag har 1500 så är det ju dumt att sänka till 1000 som jag körde med förr.
Eftersom träna mer blir typ hela dagarna.

Men jag har ju ganska mycket fett att ta av också, det borde ju bidra till att jag kan bygga muskler??

Det är upp till dig hur du gör, det var mitt förslag. Gå från 1.5k till 1k låter lite väl drastiskt, det räcker att ta bort ca 300-250 kalorier i de flesta fallen. Grejen är dock om din viktnedgång når platå två gånger är du redan vid 1k kalorier, vad händer senare då? Ändlösa konditions- och styrkepass?

Du skall inte haka upp dig så mycket på vad jag säger när det gäller kalorierna, tänk istället 12 veckor framåt. Det gör absolut INGET om du börjar på för höga kalorier, detta kan justeras under tiden och ärligt, hellre börja för högt än för lågt i ditt fall.

Sedan påverkar förstås personliga faktorer såsom ämnesomsättningen, hormonprofilen osv hur mycket man äter och tränar. Och det måste du själv ha koll på, hur kroppen svarar på förändringar och så vidare.

Ditt mål just nu är egentligen att hitta den minsta mängden träning du behöver för att gå ner i vikt, samt det största antalet kalorier du kan äta och fortfarande gå ner i vikt. När du har det, blir det rätt lätt att justera längs vägen.

Jag kan tyvärr inte avslöja detaljer och likande av respekt till mina kunder som betalar pengar för det. Jag tror inte att de skulle uppskatta sånt :)

Mimmla 2011-03-20 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938469)
Det är upp till dig hur du gör, det var mitt förslag. Gå från 1.5k till 1k låter lite väl drastiskt, det räcker att ta bort ca 300-250 kalorier i de flesta fallen. Grejen är dock om din viktnedgång når platå två gånger är du redan vid 1k kalorier, vad händer senare då? Ändlösa konditions- och styrkepass?

Du skall inte haka upp dig så mycket på vad jag säger när det gäller kalorierna, tänk istället 12 veckor framåt. Det gör absolut INGET om du börjar på för höga kalorier, detta kan justeras under tiden och ärligt, hellre börja för högt än för lågt i ditt fall.

Sedan påverkar förstås personliga faktorer såsom ämnesomsättningen, hormonprofilen osv hur mycket man äter och tränar. Och det måste du själv ha koll på, hur kroppen svarar på förändringar och så vidare.

Ditt mål just nu är egentligen att hitta den minsta mängden träning du behöver för att gå ner i vikt, samt det största antalet kalorier du kan äta och fortfarande gå ner i vikt. När du har det, blir det rätt lätt att justera längs vägen.

Jag kan tyvärr inte avslöja detaljer och likande av respekt till mina kunder som betalar pengar för det. Jag tror inte att de skulle uppskatta sånt :)

Jo men det är väl ungefär vad jag förstått.
Fast det känns ju dumt att sträva efter så lite träning som möjligt. Jag vill träna ganska mycket också.

Ego 2011-03-20 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mimmla (Inlägg 4938481)
Jo men det är väl ungefär vad jag förstått.
Fast det känns ju dumt att sträva efter så lite träning som möjligt. Jag vill träna ganska mycket också.

Jag brukar sätta upp en base-line och sedan jobbar vi upp oss där. Alla vill träna ganska mycket i början ;) Men så länge du kör på och gör det tillräckligt länge så kommer resultaten.

Mimmla 2011-03-20 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938488)
Jag brukar sätta upp en base-line och sedan jobbar vi upp oss där. Alla vill träna ganska mycket i början ;) Men så länge du kör på och gör det tillräckligt länge så kommer resultaten.

Aha där ser man.
Jo men jag har ju tränat mycket hela livet, men inte så seriöst.
Gymma är något helt nytt däremot.
Frågan är hur länge bara, förra våren hände det sjukt mycket på två tre månader bara.

Ego 2011-03-20 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Mimmla (Inlägg 4938503)
Aha där ser man.
Jo men jag har ju tränat mycket hela livet, men inte så seriöst.
Gymma är något helt nytt däremot.
Frågan är hur länge bara, förra våren hände det sjukt mycket på två tre månader bara.

Kommer då att hända ännu mer om kosten är top notch :smash:

C.E.J. 2011-03-20 20:13

Jaha det finns en sån här också. Blir väl till kika in ibland och se om träningspartnern fortsatt står ut med dig... Får jag vara så pass framåt tycker jag kroppen ser bra ut på bilderna, men lycka till med målen!

Mimmla 2011-03-20 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938582)
Kommer då att hända ännu mer om kosten är top notch :smash:

Jo det är väl så, jag försöker äta så bra som jag har vett till iaf :P

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 4938588)
Jaha det finns en sån här också. Blir väl till kika in ibland och se om träningspartnern fortsatt står ut med dig... Får jag vara så pass framåt tycker jag kroppen ser bra ut på bilderna, men lycka till med målen!

Haha ja jag är överallt :P
Hon höll på att tröttna på mig idag när jag ville springa fem kilometer också förutom cyklingen, en timme vikter och simningen :P

Ego 2011-03-20 20:28

Man lär sig under tiden och lugna ner dig med tiotusen pass per dag om du inte kan fortsätta köra det i 3 månader ;)

Mimmla 2011-03-20 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938635)
Man lär sig under tiden och lugna ner dig med tiotusen pass per dag om du inte kan fortsätta köra det i 3 månader ;)

Men jag har typ alltid kört ett pass om dagen minst även om det inte har varit just gym :P

Ego 2011-03-20 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mimmla (Inlägg 4938646)
Men jag har typ alltid kört ett pass om dagen minst även om det inte har varit just gym :P

Du vill vara värst och har fler posts än jag. Gå och spamma planket istället va! *grr27*

Mimmla 2011-03-20 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ego (Inlägg 4938680)
Du vill vara värst och har fler posts än jag. Gå och spamma planket istället va! *grr27*

Jag vet inte om jag är värst genom att ha dansat :P
Haha nej jag skapade en tråd som jag får spamma i ist :P

Ego 2011-03-20 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Mimmla (Inlägg 4938742)
Jag vet inte om jag är värst genom att ha dansat :P
Haha nej jag skapade en tråd som jag får spamma i ist :P

Jag har också dansat, tur att ingen såg. Orka betala för någons besök till psykolog.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.