![]() |
Härligt att du börjat träna! Det ser ju bra ut såhär långt!
:) (jag tycker dock att journalnamnet hade kunnat vara mindre negativt) |
Citat:
Förresten så tar du råd av Mikael, så jag blir nog nöjd ändå. Så länge han inte pillar för mycket med din mat. :) |
Citat:
Internskämt, så det kan du ta med en deciliter salt eller två. :-) |
Gillar attityden, kommer följas! Äru tjock på riktigt el "tjejtyckerhonärtjock"-tjock? Vänlig fråga bara, oavsett, det kommer gå framåt å vart du nu vill! :hbang:
|
Citat:
|
Du har en till läsare :) Utan att gå in på några detaljer; kör på och du kommer göra stora framsteg redan innan rörelsern är inbanad korrekt och stelheten har blivit smiskad tillräckligt. Efter det blir det fortsatt stora ökningar.
Gott att va nybörjare! |
OK, kanske borde reda ut det något "speciella" namnet på min journal. Det ska läsas lite mer "haha, humor" än "guuud...en tanig brud som står och gråter framför spegeln samtidigt som hon rycker i en icke-existerande fettvalk"
Enligt BMI är jag överviktig ja, men jag ser mig mer som normal i överkant. Fel fördelning muskler/fett helt enkelt. För övrigt känns kroppen OK efter igår. Ont i höger höft/utsida lår men inte så farligt. Var lite orolig igår. Krampade en hel del på kvällen, men Ipren styrde upp. |
KÖR HÅRT! Din coach verkar hård som tusan som ger sig på en fem meter hög dame! GOOD LUCK. Kommer att följa det här :)
|
Nu har vi kommit till steget "matjournal"
1. Jag röker (som enligt vissa tydligen är negativt. jag har ännu inte hämtat mig från chocken. Trodde det bara var positivt med en sådan hobby) 2. Jag är sämst i världen på att äta "normalt". Dvs jag är inte hungrig, inte hungrig, inte hungrig, inser att jag borde äta, trycker i mig något på 5 minuter, inte hungrig, inte hungrig... 3. Jag ska bli JÄTTEstark. Eller nej. jag vill bara få en snygg rumpa som sitter typ mitt på ryggen. Samt må bättre, leva längre...blaaa blaaa blaaa Rökningen handlar dels om tristess och dels om hunger. Är jag med människor som jag inte förknippar med rökning röker jag inte. Är jag inte hungrig röker jag inte. Första steget är att skapa frizoner, dvs sluta vaneröka och bestämma att inte röka i vissa sammanhang. Ta det steg för steg. Förkastligt enligt vissa men för mig har det redan blivit bättre och fler frizoner skapas efter hand. Maten har jag fått uppstrukturerad av min egen guru. Dvs när jag ska äta och varför. Jag har inget naturligt behov av att vara "tvungen att äta", så för mig handlar ätande mycket om "kom ihåg" Hittills: 09:00 Lite keso (glömde köpa frukost igår) 12:00 Sallad med räkor, ägg, kyckling, mozzarella, keso och annat junk. Vitlöksdressing. Teori. Jag dricker för lite. Hur vet man det? |
Rökning vs hunger. Jag orkar kanske inte laga mat, röker istället. Jag kanske är lite hungrig, mend et går över efter en cig osv.
|
Citat:
http://img840.imageshack.us/img840/5...mansmoking.jpg Åsså har du nåt vettigt att göra med händerna så att du inte hittar på nåt dumt... http://img832.imageshack.us/img832/2438/smokingi.jpg Citat:
Om nej, så dricker du för lite. |
Citat:
Steg 1 i nutritionsbehandling är varseblivning om ens vanor eller brist på vanor, skulle säga för att komma åt ovanor så måste man ha vanor till att börja med, så det är viktigt att skaffa sig. Regelbundna måltider som ens Mamma och Pappa brukade ha. Är du normal och frisk så fixar törsten att du dricker det du behöver om det är under normala förhållanden, exempelvis värmeböljor och träning och sådant kan den lagga lite. Eller om man inte är kry i knopp och kropp. Vad säger gurun? Bara så att du får en second opinion, kan vara bra ibland. För övrigt, vi vill se bilder. |
Citat:
Frukostbristen handlar mer om brist på hunger direkt på morgonen än något annat, därav en senare frukost/mellanmål innan lunch. Äta något mellanmål typ keso/avokado/morot/ev. frukt för att inte behöva dämpa hungern med annat än mat. Det är okej att vara hungrig innan man skall äta, men det är inget självändamål. Likadant är det okej att äta mycket mat om man varit hungrig längre. Det handlar alltså som du säger mycket om regelbundenhet och få in bättre vanor, vilket ger bättre känsla för hunger & mättnad. Tidpunkterna blir något i stil med 9*, 12, 16*, 18-19 och ev. 22* där * är mindre mål, samt något proteinrikt direkt inpå träning och ett större mål lite senare till middag. |
Citat:
|
Citat:
idealfrukost = ingen frukost, sovmorgon till 12 och sen lunch. fast törsten hos mig övergår i röksug. testade det idag när jag var röksugen. Drack istället. blev mindre röksugen... verkar som om jag röker när andra småäter :-) bilder på vad...? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:15. |