![]() |
2008-08-03 Söndag
Ben Knäböj 5x110 Fick lov att avbryta då jag fick ont i ljumsken på vänster sida *gah!* Lite bra musik man får trösta sig med *cry* Körde lite Benspark och vader i maskin,men var så besviken över ljumskarna så det blev mest sporadiskt.. Måste vila upp ljumskarna nu,dem har fått jobba hårt på sistone :whipped: |
Sjukt tryck här inne. dina Pressar är ju sjuka.
Vad är det för årsmodell på dig btw ? |
1975,så man börjar bli till åren,men det är aldrig för sent att göra något åt sin kropp :)
|
Citat:
|
Riktigt fin och köttig kropp du har skaffat dig! måste vara kul att gå ner och sen gå upp nästan till ursprungsvikten med muskler.
Kötta på nu! // Toder |
2008-08-05 Tisdag
Axlar Före träning * Reload * Kre-Alkalyn * Glutaminer * Multivitaminer * Myo-D * EsaPro Militärpress 6x80 kg 7x90 kg PB 6x90 kg 6x80 kg Kastade bara av femmorna och körde direkt utan vila från 90kg körningen Fick till en repetition till på 90 kg från förra veckan,känns bra att det går åt rätt håll hela tiden Hantelpress 6x47.5kg PB 6x47.5kg En liten ökning här med,ska nog ta det lugnt med och öka i vikter nu på axlar så jag kan göra lite fler reps Maskin baksida axlar 12x60 kg 12x60 kg Körde lite hantelsväng åt sidorna och framåt med 14 kgs hantel. Fick ont i vänster armbåge och kunde inte dra på för fullt i hantel svängarna,gör fortfarande riktigt ont *gah!* Traps Shrugs med stång 15x140kg 10x160kg PB Kändes bra i shrugsen så jag kunde lägga på lite extra mot förra veckan :thumbup: Efter träningen blev det * EsaPro * Glutaminer * Reload Ganska bra pass men smärtan i armbågen tar udden av glädjen just nu iaf.Förhoppningsvis så försvinner smärtan tills imorgon :confused: Är ju Rygg på schemat då,blir inte bra med armbågs smärta..får ta extra vilodag isf |
Såg bra ut idag :) Snabb på att skriva är du med :D haha
|
Blir till och vila idag från träning,känner av armbågen lite och är bra slut efter jobbet idag.Finns ingen kraft i kroppen för ett rygg pass .Så förhoppningsvis är armbågen bättre imorgon så man kan köra till 100%
Har 2 vilodagar att plocka in denna veckan..tog ut en på måndag sen en idag.Får köra på hårt resten sen :) |
2008-08-08 Fredag
Rygg Intag före träning * Esapro * Glutaminer * Multivitaminer * Myo-D * Kre-Alkalyn * Whey 80 * Reload Latsdrag med stång 10x80kg 8x90kg 8x85kg 10x80kg Vi har fått in en ny maskin för ryggen,tog ett tag innan jag kunde låsa fast benen på ett bra sätt.Gillade inte riktigt den biten,men annars så ska det bli skoj med en ny maskin att använda :) Latsdrag med V-handtag 10x80kg 8x80kg Marklyft 4x110kg 4x130kg 4x140kg 2x150kg Pb 0x160 kg :cryout: Vågade inte riktigt på 160 kg,hade inte stabiliteten för den vikten och vill inte chansa och skada mig.Får prova igen om någon vecka Stående rodd med stång 9x100kg 9x100kg Fokuserade på utförandet och ville inte gå upp på 110 som förra veckan då utförandet vart lite lidande.Fast det vart en rep mer än förra veckan så det går framåt iaf Kändes skapligt på passet idag,min vänstra armbåge var helt ok och störde inte mig i träningen.Får se om man gör liknande ökningar dessa 4 kommande veckor som dem 4 tidigare.Jag har käkat Cyperol (testobooster) och TESTFX (Östrogen sänkande) under dessa 4 veckor.Men nu måste man vila ifrån det i minst 4 veckor..Så vi får se om det är placebo produkt eller inte :) |
Mycket bra militärpressar!
|
Nu har jag fått in snittsen för den där maskinen :D
|
2008-08-09 Lördag
Bröst Intag före träning *Reload *EsaPro *Multivitaminer *Myo-D *Glutaminer *Alert FX Bänkpress 6x130kg 8x130kg Kändes jättekonstigt och lyfta,var seg som satan.Brukar känna såhär när jag har en förkylning på gång..Är lite snorig och allmänt trött just nu.Bestämde mig för att köra lite mer isolerings övningar för bröst istället när det inte gick och lyfta tungt. Hantlar liggande 8x50kg 10-12 x45kg 10-15x40kg Körde setten tätt inpå varandra och fick en fin pump i bröstet Sen blev det även övningar i maskin och dips..Men jag gick emellan dem och gick inför att få till en bra pump så jag räknade inte ens reps. Kroppen kändes seg idag och hade svårt med uthålligheten och explosiviteten ,men fick en bra kontakt med bröst muskeln på isolerings övningarna..Nästa vecka ska jag nog köra lite fler reps i bänken,känns som jag behöver lite mer uthållighet. Tog lite dax färska bilder på hur formen tar sig.kan tillägga att om en vecka så ska jag börja på att mini deffa om man kan säga så.Mer om det senare.. http://i508.photobucket.com/albums/s...d/DSC00611.jpg http://i508.photobucket.com/albums/s...d/DSC00608.jpghttp://i508.photobucket.com/albums/s...d/DSC00612.jpghttp://i508.photobucket.com/albums/s...d/DSC00616.jpg |
Citat:
Bara armbågen håller :smash: |
Har du fuskat med benträningen eller har du någon skada som sätter stopp för tunga vikter? Dina överkroppspressar ligger en bra bit före både knäböjen och marklyften ser det ut som.
|
Jag skulle vilja säga att det är en skada som hindrat min träning där..Men svaret är att jag aldrig kört ben eller marklyft sen jag började träna 1991 ..Den tiden man haft för träning har prioriterats för överkropp :(
Men nu är det slut på det,ska bygga riktigt nu..Därav mina klena resultat i det.. Har som mål att ta 200 i marklyft i år och en 150 i knäböj..Bara jag får vara skadefri..Brukar bygga på mig bra när jag tränar..Har nog bra gener :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04. |