Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Försöker utesluta mjölk ur min kost, ersättnigg för Gainer och Whey? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113721)

frambogir 2008-06-27 14:16

Sojaisolat är inte alls svårdrucket, en fattigmansgainer med sojaisolat, malto och kreatinmonohydrat funkar skitbra, konstinsen på sojan gör att den mättar bättre än blask vassle :)

Eddie Vedder 2008-06-27 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av frambogir (Inlägg 3065084)
Sojaisolat är inte alls svårdrucket, en fattigmansgainer med sojaisolat, malto och kreatinmonohydrat funkar skitbra, konstinsen på sojan gör att den mättar bättre än blask vassle :)

Jag kan hålla med frambogir här, hans gainer är det inget fel på alls. Det har jag erfarit IRL.:)

hertzman 2008-06-27 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Vedder (Inlägg 3065195)
Jag kan hålla med frambogir här, hans gainer är det inget fel på alls. Det har jag erfarit IRL.:)

Vilken supersoja var det ni inmundigade?

Kommer inte ihåg märket nu, torrt, strävt och svårblandat var min upplevelse. Kanske en dålig batch bara? Hur smaksätter ni det?

Eddie Vedder 2008-06-27 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av hertzman (Inlägg 3065206)
Vilken supersoja var det ni inmundigade?

Kommer inte ihåg märket nu, torrt, strävt och svårblandat var min upplevelse. Kanske en dålig batch bara? Hur smaksätter ni det?

Ingen aning. Det var som sagt frambogirs gainer. Jag kan bara hålla med om att han fick till den bra, vet inte märke eller så.

frambogir 2008-06-27 16:55

Dalblads prosoy :) Bara att köpa och ruska runt med lite vatten och svälja :)

machine gun 2008-06-27 17:04

Man måste ju inte äta proteinpulver överhuvudtaget.

Men det finns ju, förutom soja, även äggbaserade proteinpulver. EAA är ju ett bra alternativ annars.

frambogir 2008-06-27 17:09

Ägg är väl dyrare om jag inte missminner mig?

machine gun 2008-06-27 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av frambogir (Inlägg 3065376)
Ägg är väl dyrare om jag inte missminner mig?

Jo, det är det juh.

cliclock 2008-06-29 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Vedder (Inlägg 3063878)
Att du inte fattar hur du ska söka gör inte sökfunktionen dålig.

Där det står "Sök på nyckelord" skrivet jag "maltodextrin". Ingen träff.

När jag efter mycket möda lyckats dribbla mig fram mellan coola anglofierade namn, hittar jag något som heter Fairing - "Fast Carbs 1.5kg".

Trycker på den av ren tur och hittar som överskrift ordet Maltodextrin. (dessutom fetmarkerat)

Vän av ordning frågar sig om inte ordet "Maltodextrin" borde vara ett nyckelord för en produkt som består till hundra procent av, just det, maltodextrin?

jontet 2008-07-02 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av cliclock (Inlägg 3068558)
Där det står "Sök på nyckelord" skrivet jag "maltodextrin". Ingen träff.

När jag efter mycket möda lyckats dribbla mig fram mellan coola anglofierade namn, hittar jag något som heter Fairing - "Fast Carbs 1.5kg".

Trycker på den av ren tur och hittar som överskrift ordet Maltodextrin. (dessutom fetmarkerat)

Vän av ordning frågar sig om inte ordet "Maltodextrin" borde vara ett nyckelord för en produkt som består till hundra procent av, just det, maltodextrin?

jag tycker också kollos sökmotorer suger, att på google skriva in "site:kolozzeum.com <sökord>" funkar dock riktigt bra såvida det inte är väldigt nya inlägg man söker då det tar någon dag för google att indexera forumet

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.