![]() |
|
Vart ska du göra lumpen? :D
|
Jag tycker att du var snyggare som säl Timme :)
Vi har ju iofs lite annorlunda ideal här uppe där det är den tjockaste som överlever *popcorn* |
|
Citat:
http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_04.jpg http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_03.jpg |
Citat:
Citat:
Jag så ut som skit då! Citat:
Citat:
Men jag skulle inte vilja vara så hård som han är där. Den formen han var i på SM var perfekt. Några % mer än på dessa bilder. Finns det fler bilder på Jäder? Han är lite idol för mig, både i bänkpress och fysikmässigt. |
Mellantung bänk igår:
3x92.5 3x92.5 3x92.5 |
Citat:
|
Jäder gjorde en snygg, om än lite ovanlig, serie på SM: 200 - 250 - 200.
Vadå bänkare? Men visst var han snygg. Citat:
|
Citat:
Citat:
Ocensurerade bilder har jag ej kvar haha :D |
Knäböj med löst lindade knän (8 varv)
3x145 3x145 3x145 Böj med bälte Några reps på 90 Passet gick bra och nästa gång blir det 150. Då ska jag linda 10varv och veckan efter det ska jag försöka med 11 varv. Det blir gött. |
Bänkpress med gummiband
3x80 3x60 5x60 Bänkpress med tröja till 14cm kloss 1x70 1x70 Bänkpress med tröja till 12cm kloss 1x70 Bänkpress med tröja till 10cm kloss 1x70 1x70 Bänkpress med tröja till 5cm kloss 1x90 1x90 1x90 Denna gången gick det bra. Vi körde med den större tröjan som är en F6 44a. Vi drog upp den ordentligt också. Det kändes riktigt bra. Nästa pass ska jag försöka komma ned till bröstet. Får se om det bli på 90 eller 100 men det borde inte vara några problem eftersom tröjan är ganska stor. När jag har lyckats komma ned med denna stora tröja så provar jag på nytt med den mindre 42an. Då kör vi klossar och sedan försöka komma ned till bröstet men då med lite bättre vikter. |
Hoppas 42.an funkar sen efter du har testat att komma ner till bröstet med 44.an .
Vi vill ju se lite tunga rumpvikter nu :) |
Citat:
|
För en som inte är bevandrad i styrkelyftvärlden kan du förklara vad som är syftet med gummiband när det gäller bänk och mark.
Tackar. |
Citat:
En stor fördel är att motståndet ökar ju högre upp du pressar. Det kan alltså vara tex 30kg mer i toppläget jämfört med botten. I marklyft så hade marcus ca 50kg mer i toppläget skulle jag tro. Kanske mer till och med. En annan fördel är att man kan träna väldigt explosivt på lätta vikter och använda alla muskler genom hela rörelsen. Med gummiband som måste musklerna jobba helatiden. Tränar man explosivt på 50% av 1 rm i bänkpress så är det i stort sett bara i starten musklerna jobbar sedan så flyger stången uppåt mycket lätt enbart pga momentum som uppstår. Det är detta som kallas för compenastory acceleration. Stången accelererar alltså. Med gummiband så försvinner detta momentum. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00. |
|