![]() |
|
True story of a scared homie :D
|
Diaz vs BJ känns väl logiskt, eller? :D
|
Hade fan inte suttit fel, stylistiskt bra matchup, båda bra grapplers, båda bra boxare, borde kunna bli spännande oavsett om det är striking eller grappling.
|
|
|
LOL @ Nick Diaz som gömmer sig i håret
|
Hur fan kommer man på allt? :laugh:
|
Nate Diaz förklarar:
And lol, I fucking knew it: http://twitter.com/#!/danawhite/stat...53183512870912 Märkligaste mma-eventet någonsin? It's up there. Får hoppas att det inte blir några fler presskonferenser då. :D |
Fyfan vad bra den galan kan bli, om Diaz nu sköter sig.
Måste ju vara lite av en pay cut för honom dock. |
Om UFC är så godtrogna att de ger honom BJ Penn efter detta, känns det inte troligt att han får ett titelshot om han slår BJ nu, förutsatt att han sköter sig från och med nu?
|
Ja tror Diaz är flygrädd :D
Pd |
Citat:
|
LOL på detta harang. Men i slutändan är det roligare match-ups enligt mig. Condit är välförtjänt och diaz vs penn kan bli årets match. Cool shit!
|
hahaha, vad ska man säga :D
|
Citat:
|
|
hahaha, hur bra som helst :D
|
LOOOOOOOL Snuggles! :D
Diaz är hal som en ål |
Hahahahahahahahahahahahahahahahah. Hur klockrent som helst! :laugh:
|
Spot on Snuggan.
Citat:
|
Citat:
|
Undrar hur länge till Nick's haka klarar sig. Han har verkligen en märklig stil.
|
Lite mer smått och gått ifrån Diaz.
http://www.fightersonlymagazine.co.u...le.php?id=7631 Citat:
|
Sånt där gör hela situationen mindre komisk och mer tragisk.
|
Laddad Maulare!
Vet inte hur man kopierar en tweet separat tyvärr "@danawhite @ufc I am ready to replace Franklin against Tito Ortiz. Let me and Tito put on a show for the fans!" |
Mauler är så jävla hungrig! Så jävla skönt att se! Lika tragiskt som jag tyckte förra inläget var om en kille fast i en ond spiral så är detta lika upplyftande om någon som lever drömen. Båda inom samma sport.
|
Citat:
Bra att hoppa in mot Tito Ortiz. Det kommer verkligen sätta honom på radarn. |
Riktig inspiration från ingen mindre än Lyoto Machida!
"If you have a dream, in your life, go ahead! It's impossible!!" |
Vilken tid sänds strikeforce?
|
Citat:
|
Strömming?
|
Lax?
|
Forell?
|
Funderar på att gå och lägga mig, fuuuuuu
|
We got an link going lads? ;)
|
|
Luvin ya !
|
Fasen, Cormier, tidigare har jag inte varit speciellt imponerad men nu börjar det hända något :)
Jag tror han luras lite, ser ut som en fet gubbe som lullar runt lite, man missar hur duktig och snabb han är.. Trodde inte Barnett skulle vinna, faktiskt, Kharitonov såg inte bra ut alls, tyvärr... |
Citat:
Kollade precis matchen med ljudet av och istället jazz till. Blev ännu mer uppenbart hur metodisk han är. Kharitonov hade aldrig en suck. |
Imponerand av Cormier! Kan nog bli ett bra tillskott i UFCs tungviksdivision. Härlig sprawl när Antonio försökte sig på en double efter att ha blivit rejält skakad.
Smidig legsweep också: http://i.minus.com/iurVyk1I5RuhM.gif Sen lär han inte bli sämre av att träna med Cain Velasquez och killarna på AKA heller. |
Två personliga favoriter i final nudå!
|
Bra gala. Cormier ser så märklig ut när han slåss ibland, som han fortfarande prövar sig fram. Verkar också som man måste bryta handen för att knockdowna Bigfoot. ;)
Barnett lekte lite med elden där i början, Kharnitov var nära med några slag. Han måste verkligen ha de tyngsta höfterna i sporten. Verkar inte lätt att få av honom när han är i full mount. Blir en intressant final. Men vad fan gör Frank där fortfarande? Inte kunna reglerna och verka helt spacad. Seriöst, Zuffa, gå in o styr upp det där nu. |
Förresten, det var väl mer av en neckcrank som Healey använde? Nacken såg otrevligt utdragen ut iaf.
|
Citat:
|
Bra gala från början till slut.
Lite tråkigt att se Gracie familjens sista stora hopp sovandes men en knock är alltid en knock. Cormier blir farlig mot vem som helst med så mkt tryck i nävarna. Josh kör sitt game helt perfekt, vackert. Vem vinner? Josh på rutin, men det blir tight. |
Citat:
|
Blev väldigt överraskad av Cormier och Big Foot, Cormier är betydligt bättre än han framstår som. Som Snuggles sa så ser han stel ut och lite vilsen, som om han testar sig fram.
|
Citat:
Håller dock med om att han inte riktigt ser ut att veta vad han ska göra och som Snuggles säger, testar sig fram. |
Citat:
|
Enligt Ariels intervju med Cormier så vet han inte riktigt vad som händer i buren och lyssnar hela tiden på sina coacher om vad han ska göra, plus att han är avvaktande då han inte vill begå nybörjarmisstag och gå på för hårt. Det förklarar nog varför han kan se vilsen ut. Lite lustigt.
|
http://cdn1.sbnation.com/entry_photo...mier_large.jpg
cool min, lite "u mad?" |
Roliga är att Comier ser så "non fighter" ut tycker ja.
Men kul att han vann över "fuck face" silva :D Pd |
Var lite rädd att Cormier skulle skada knäna där när Antonio låg på sin rygg och sparkade. Lätt hänt att knäleden blir skadad om man står där med raka ben.
Men sen var det väl lite så att han "väntade" ut tiden kanske. Antonio var den som var tvungen att börja göra något för att vinna ronden, så det var ju ingen press på Cormier direkt. Det påpekade kommentatorerna också. |
Citat:
|
Kharitonov låg ju som en död fisk i försvaret.
Blir ju inte riktigt dom finalisterna som strikeforce hade hoppats på. Men säkert en bra final. Sent from my HTC Desire using Tapatalk |
Måste säga att jag blivit ett fan av Sanshou/Sanda. Hoppas vi får se fler utövare som går över till mma.
Kolla filmsparken vid 9.25 på sista. |
Cung Le är ju famous för sina sparkar :)
Kul att du upptäckt Sanshou nu Snuggan! Cung Le VS Vitor Belfort |
Upptäckt är väl fel ord. Har inte tidigare investerad någon tid i att kolla upp sporten bara. Jag är mest imponerad av Cung's kast, dock. Underligt att vi inte fått se mer av dem i mma. Borde vara ett bra vapen mot Vitor, t.ex. Ducka när han rushar, och kasta/trippa/ta ner ner honom. Särskilt eftersom han tränar med AKA. ;)
|
Kört lite sanshou, rolig och bra stil att få stående erfarenhet från som mma kille tack vare att det finns takedowns.
Thai är bra och hårt men stansen brukar bli lite anorlunda. |
Sett en sanshou vs thai matcher där sanshou snubben kastade thai killen lite hur han ville. MT killen kunde förstås vart dålig, men det verkar som sanshou kasten är mycket effektiva. Höftkast med boxningshandskar liksom.
Gick dock lite sämre för en mindre bra senshou kille mot Buakaw. |
Citat:
|
Citat:
Anderson hinner, f.ö. ;) |
Citat:
Sansou såg riktigt bra ut! |
Gillar verkligen Pride's små komedi scener med Don Frye etc, väldigt kul att titta genom Pride, för oss som kom in i mma efter dess nedgång.
Men visst märker man att det är Japan, vissa killar har inte i den ringen att göra öht. |
Yakuza!
Hur kommer det sig att UFC plötsligt kan göra events i Japan, förresten? Har de gjort en deal med maffian nu eller? |
Finns inga pengar i mma längre i Japan så maffian kanske inte är så intresserade av det just nu.
Zuffa är ett gäng las vegas pojkar, känns som de inte borde vara helt obekanta med skumma typer... |
Meathead ser svelte ut.
http://c0013949.cdn1.cloudfiles.rack...com/x2_82f4e57 |
Wtf? vad gör han?
|
Meathead väger för närvarande 268lbs enligt sin twitter. Vad i helvete? På bilden ser han ut som en LHW.
|
Ser jävligt tunn ut? Photoshop?
|
Nu fattar jag snacket om sanshou när jag såg att Cung Lee skulle gå match snart i UFC, ja jag vet jag är seg att hänga med i mma nyhetsflödet nuförtiden.
Skön match dock!:) |
dolce diet
Någon kanske orkar gräva fram den? Vad jag sett så verkar det helt enkelt vara fokus på "organisk" mat, låg GI, zone fördelning på makronutrienter? |
Citat:
|
Happ, Cormiers hand är tydligen bruten.
Jag förstår återigen inte varför fighters inte härdar skelettet mer, likt dem som krossar is och tegelsten med händerna. |
Citat:
|
Hmmm. Dolce är söt eller mjuk på italienska, ibland även i överförd betydelse som bra eller skön. Kan även betyda godis eller liten kaka.
Sötsaksdiet? Dolce far niente. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Sure, men sen när är träning på elitnivå så värst rolig öht?
En fighters karriär är inte särskilt lång, verkar bara logiskt att försöka göra den så produktiv som möjligt, och slippa skador så långt som möjligt. Men men, man är väl inte fighter om man inte känner sig oövervinnelig på ett sätt eller annat. |
Citat:
Tittar man på gamla tiders "Prize Fighters" (på den tiden de slogs utan handskar) så gick de sönder. De flesta slog sönder sina händer många gånger. Det var anledningen till att matcherna blev så långa, när händern hade fått stryk en stund hade de svårt att knocka motståndaren. Bättre att se till att linda händerna ordentligt, både på träning och match. |
Citat:
|
Citat:
Men visst, träffar man fel så gör man. |
Legenden säger väl att man började boxas med handskar just för att skydda händerna.
|
Visdommen från äldre karatemästare är att det går utmärkt att göra om sina händer till släggor gjorda för att slå sönder saker, men finmotorik som att tex skriva för hand blir svårt på äldre dagar.
Men jag tror absolut som proffsfighter att man borde ha med någon form av tänk kring starka tåliga händer i sin fysiska förberedelse. Sen är det rätt mycket som ska in i planeringen som mma fighter, lätt jättelätt att missa bitar. |
Bröckan bänkar 600lbs och böjer 1000lbs enligt den här liraren. Runt 4.00-snåret.
Det betyder att Bröck är lika stark som Tank Abbott! Fascinerande! |
Tvivlar. Särskilt knäböjen (om vi inte snackar kvartsböj a la amerikans PL).
Har läst mer trovärdiga siffror på runt 500 lbs bänk och 700lbs knäböj. I vilket fall så var detta sannolikt under tiden han var som störst i WWE. Han är knappast lika stark idag. Inte för att det spelar någon roll. Hur stark han än är, så blev han outclinchad av Randy t.ex. Han största styrka är snarare att han är bra i sidemount, delvis pga att han har så mycket massa på överkroppen. |
Jag förstår tanken men jag tror det är svårt att helt förebygga skador inom vilken elitidrott som helst. Ligger man på den nivån och pressar sig själv kommer skadorna att komma helt enkelt... Sen är det ju väldigt stor skillnad att slå bra teknisk med kraft på plattor på träningarna jämfört med att göra det mot en kropp i rörelse.
|
|
Finns en hel del underhållande läsning på den sidan.
|
Från sherdog ang. Stann vs Sonnen:
Citat:
|
Sååå kul det skulle vara om Chael fick en rematch och vann över Silva.
|
Vadå, blöder inte folk olika lätt i ansiktet?
|
Varför blir jag inte förvånad över att det inlägget helt gick över huvudet på er två? :D
|
LOL. Tror för övrigt att Sonnen vs Stann riskerar att bli helt sinnessjukt tråkig.
|
Citat:
Vad tror folk om fightnight då? Inget event som jag hoppar av glädje över men det kan ju bli skoj att se om Mcenzie kan få in en giljotin. |
http://www.youtube.com/watch?v=rxyBs...layer_embedded
"THATS HOW WE DO IT IN SWEDEN!!!!" Problem Brazil? |
"do get frustrated when I hear people say that Anderson Silva‘s wiped out the middleweight division. He hasn’t wiped out the middleweight division, he hasn’t fought me yet. I feel I match up very well with him,” Bisping told MMAWeekly.com on Wednesday"
Tror bisping hade blivit en ny highlight reel utan dess like. |
Tycker Bisping saknar talang. Mycket vilja och motivation har han men det räcker inte hela vägen. Mot Silva hade han fått rejält med stryk.
|
Bispings irriterande uppsyn gör att man lätt förbiser hans skills faktiskt. Han är rätt hyfsad faktiskt. Orkar inte gå in på det närmare nu men någon kanske håller med =)
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47. |
|