![]() |
|
Citat:
|
Citat:
Nä, men att dejta en chef har aldrig varit en angenäm upplevelse - något generellt drag verkar vara "jag hör vad du säger, *nickar snällt, ler* men jag skiter i det". Det går inte hem hos mig. Det är nästan lika illa som motsatsen "jag gör vad som helst, vad du än säger så lyder jag". Men jaag är inte hard to please jag inte! (Faktiskt.. lät ju så! :em:) |
Jag tror inte skuggan är en sån chef.
Han låter som en väldigt bra gruppledare som super in information och använder den förnuftigt sen även om det kommer från de underställda slavarna. |
å för helvete människor som ler o är glada o har skoj i livet är fanemig så mycket mer energigivande än surf&@£or... sedan ja, "pajas" är inte så kul, det hör till identitetskrisarnas ålder dvs tonåren då folk försöker få en roll, skapa en identitet osv... men annars, överlag, OJ vad jag tänder på glada personer med glada åsikter. Sista riktiga daten 2012 skrattade o log hela tiden o jag tänkte inte stund på hur hon egentligen såg ut.. det vara bara bus o skratt över hela tjejen, så fantastiskt gott! Ska vi prata utseende hade hon utåtstående öron, bred näsa o blabla... ja hon var människa som alla oss andra. Men jag förstod på andra att hon uppfattades som en "hot chic" just genom självsäkerheten och det där skrattet, glimten i ögat och hela tiden galna humorn.
Till skillnad mot Glada_Lotta86 på happypancake som ser ut som hon intagen på random amerikanskt fängelse o fotad som intagen, dvs inte en milimeter till leende någonstans. Kvittar hur presentationen ser ut, hela mitt huvud kokar av fördomar kring att människan är bitter, deppig, tråkig, nedstämd. Fem bilder på presentationen och hon ser ut som om ska döda något härnäst. Whitefolks; detta är mycket det fler av oss menar.. må gott, utstråla att må gott o det gör sådan djävulusisk skillnad till hur man uppfattas. Man behöver inte vara genetiskt awesome för att vara sjukt attraktiv, tvärtom, enormt många attraheras av folk som inte är genetiskt awesome men har en go awesomeness i utstrålning, kemi o personlighet. |
Citat:
Nu vill du ju vara singel så då kvittar det, men OJ människa vad du har många hangups på folks personligheter på detaljnivå... |
Jo fast jag är rätt skämtig och tror jag utstrålar "glädje" på riktigt men jag är lite mer åt "mörk humor"-hållet liksom. Jag är snäll/kul/vadmnanuvillkalladet om man förstår att mina kommentarer och prat är lagda lite mer åt det ironiska/sarkastiska hållet snarare än åt "go och gla kexchokla".
Jag har dock svårt för folk där allting är puttinutt och positivt men på ett "fejkat" sätt. Fråga mig inte precis hur jag menar men på något sätt finns det en skillnad på en person som genuint tar saker med en klackspark och de som bara spelar det. |
Citat:
|
Citat:
Försöker som du är inne på, inte hitta någon att stå ut med. Men tycker ju om massor med människor, många helt olika mig. Men det hänger mycket på vilken nivå man möts på, om personen ifråga vill tukta en eller vara till lags så blir det sällan ett genuint möte. Hellre någon som har egenskaper som stör, än att kommunikationen, respekten och nyfikenheten inte finns där. Därför jag lämnar öppet att jag kanske dömer ut den där killen jag kollade upp.. Men jag ÄR ju inte redo att dejta, så att gå all in på att bjuda främlingar på fika är inte prio ett just nu. Men en tanke som slog mig. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tänkte på det när MrBoris skrev att jag gnällde om ditten el datten. För mig är det ju inte "på liv och död" bekymmer, utan är ju faktiskt nöjd som singel och bara tänker lite högt. Det finns ju gradskillnader här i tråden "jag vet inte HUR jag ska överleva detta" och "hm, undrans om bla bla eller babbelibabbel..?". Alla människor är komplexa, det man ser i ett sammanhang behöver inte vara framträdande drag i ett annat. |
Citat:
Här tycker jag verkligen inte du utstrålar glädje. Alls. Snarare martyrskap om hur ytliga tjejer är, om hur dålig du är, om hur kasst allting är. Om att bara snygga människor får partners. Osv. Jag är bara rak o ärlig nu, men det är mitt intryck. Det kan vara sopprätt åt helskotta fel o det är möjligt att andra inte håller med mig. Det känns bara som om du har målat upp en så grym "dark side of the dating world". När du sedan skriver som du gjorde nu så flyger mina ögonbryn upp i hårfästet, eller nåja, där hårfästet var när jag var 25. |
Oj vad jag håller med dig där om hur utbytet ska vara mellan människor.
Det viktigaste är inte att allt är perfekt för det kommer det (typ) aldrig bli ändå. Det är att kommunikationen är ärlig och då i syfte att man är intresserad - vill lära sig mer - utvecklas tillsammans (senare steg såklart). Alltför mycket informationsutbyte tycks ske med annat intresse än för personen i sig, snarare för att antingen göra ett intryck eller för att "få reda på saker att exploita". För mig är bland det bästa när en person säger något som den kanske skäms över eller egentligen kanske inte vill berätta, kan vara någon dum sak de gjorde eller fantiserar om. Det ger mig en intressantare och starkare person även om det kanske i sociala sammanhang kan ses som "negativt". |
Citat:
|
Citat:
Att du ens behöver säga att du "bara är rak och ärlig". :D |
Citat:
å ja, jag kan vara lite för rättfram ibland, men jag tror mer på det än att man hymlar om saker o ting... vad gäller dig får jag en empatisk känsla, jag vill hjälpa för jag tror inte det är ett sådant mörker som du ibland beskriver det som. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23. |
|