Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Krampus 2013-02-24 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6294492)
Märkligt att en domare gav matchen till Henderson. Men Lyoto får nästan skylla sig själv som är så passiv. Om det är något som alla borde ha lärt sig över åren så är det väl att man måste vinna med marginal i MMA?

EDIT: Tydligen var det Cecil Peoples som gav Henderson matchen.

http://www.mmafighting.com/2013/2/24/4023674/dana-white-lyoto-machida-is-no-1-contender-after-beating-dan-henderson

Sjuk match mellan Liz och Ronda. Kunde ha slutat riktigt illa för Dana och "The Ronda show" där.

Hur brutalt var inte Lawlers GNP på Koscheck? Sanslöst. Att kunna generera den mängden kraft från en sådan position är inte dåligt.

Sist men inte minst; var det bara jag som var orolig över att Shaub skulle slocka av Lavars GNP från ryggen samtidigt som den senare blev strypt? Haha.

Håller med dig. De få träffarna som kom, kom från Machida. De var få, men tydliga. Ingen riktig hunger i matchen tyckte jag. Börjar gubbarna bli sletna? Hendersson är ju trotts allt 42.

Ja, Shaub klarade verkligen inte göra mycket från toppen.

Doctor Snuggles 2013-02-24 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6294492)
Märkligt att en domare gav matchen till Henderson. Men Lyoto får nästan skylla sig själv som är så passiv. Om det är något som alla borde ha lärt sig över åren så är det väl att man måste vinna med marginal i MMA?

EDIT: Tydligen var det Cecil Peoples som gav Henderson matchen.

http://www.mmafighting.com/2013/2/24/4023674/dana-white-lyoto-machida-is-no-1-contender-after-beating-dan-henderson

Sjuk match mellan Liz och Ronda. Kunde ha slutat riktigt illa för Dana och "The Ronda show" där.

Hur brutalt var inte Lawlers GNP på Koscheck? Sanslöst. Att kunna generera den mängden kraft från en sådan position är inte dåligt.

Sist men inte minst; var det bara jag som var orolig över att Shaub skulle slocka av Lavars GNP från ryggen samtidigt som den senare blev strypt? Haha.

Lol, Cecil igen. Trodde han sa att bensparkar inte vinner matcher. Det var ju det enda Henderson gjorde i rond 1.
Eller, om man ens kan kalla dem bensparkar. Det var Pudzianowski-klass på dem. Garvade flera gånger under matchen. :D

Det kunde inte ha slutat bättre för UFC. Ronda hade problem vilket bevisade att Liz inte bara var ett offerlamm, men vann ändå till slut med sin harmbar.
Rondas svaghet är hittills att hon har en tendens att ge ryggen lite för lätt, vilket sägs vara en judo-ovana. Hon gjorde det mot Miesha också.
Fick överlag en riktig feelgood-känsla efter matchen, och började spontanklappa trots att jag var själv. ;)
Bra för henne. Bra för tjejerna.

Orolig? Jag hoppades på att Shaub skulle slockna där. Vore ascoolt. Plus att jag kände på mig att han skulle tråka fram en vinst.

Snygg leglock-sub från ryggen. Tror det finns en hel del rum kvar för ovanliga subbar och attacker i mma. Vet att Condit jobbar på en del sådant, och Pettis är ju utmärkt på det.

spoon 2013-02-24 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6293286)
Ni vet förresten att Gomez, Rondas första proffsvinst och som ska möta Cyborg i invicta, hade en vale tudo fight mot en snubbe och vann? ;)
Finns video, men man får inte länka bare knuckle här så kolla på middleeasy.com.

Hittar den inte, länk i PM? Trevlig sida förövrigt.

spoon 2013-02-24 21:32

Schysst gala! Fabers stående rearnaked var riktigt najs och Ronda bevisade sig igen.

Doctor Snuggles 2013-02-24 21:53

War Machine ✔ @WarMachine170

Boring...looked like a pissed off drunk dad fighting his kid's Karate teacher.

:D

Doctor Snuggles 2013-02-24 22:01

lol på Ronda som var mer orolig för att hennes BH skulle åka upp än att bli submittad. Tjejigt och hardcore på samma gång. :D

spoon 2013-02-24 22:01

Najs med Gomez! Har sett henne köra Vale Tudo på det gymet innan men då fick hon stryk. Tuff tjej.

spoon 2013-02-24 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6295331)
lol på Ronda som var mer orolig för att hennes BH skulle åka upp än att bli submittad. Tjejigt och hardcore på samma gång. :D

Kändes som en lite utmanande outfit ändå. Jag hade nog kört en heltopp istället för det där. Men hon ska ju bygga ett brandname och jag klagar inte.

Doctor Snuggles 2013-02-24 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6295336)
Kändes som en lite utmanande outfit ändå. Jag hade nog kört en heltopp istället för det där. Men hon ska ju bygga ett brandname och jag klagar inte.

Jag vet inte om de får ha en heltopp. Männen får ju inte det pga friktionen.

strikt 2013-02-24 22:31

Kunde ju ändå haft något mer liknande Liz val av klädsel.

Tycker Machida ser alldeles för seg ut för att vara i den åldern. Borde kunna vara mer aktiv än det där, visserligen är hans stil karate och inväntar sin motståndares attacker. Men ändå, borde kunnat göra mer i många returns istället för att hoppa bakåt hela tiden.

Vilson 2013-02-24 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6293286)
Ni vet förresten att Gomez, Rondas första proffsvinst och som ska möta Cyborg i invicta, hade en vale tudo fight mot en snubbe och vann? ;)
Finns video, men man får inte länka bare knuckle här så kolla på middleeasy.com.

Snubben var ju dock helt ofantligt kass. Han gjorde ju ingenting...

Bailah 2013-02-24 22:39

Fan va jag ville se Liz vinna.. Hade vunnit 900kr!
Bra kort, Bermudez fighten var galen, hendo / Machida var sisådär. Hendo's legkicks var uhm, udda. Tror fortfarande att den som har stört chans mot JJ i LHW är just Machida så ska bli kul.

Fan, jävla Ronda.. Skulle vilja se henne möta en brutal kicker utan armar!

Doctor Snuggles 2013-02-24 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6295420)
Snubben var ju dock helt ofantligt kass. Han gjorde ju ingenting...

Du kanske inte förstår vad en "wink"-smiley betyder?

Doctor Snuggles 2013-02-24 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6295440)
Fan va jag ville se Liz vinna.. Hade vunnit 900kr!
Bra kort, Bermudez fighten var galen, hendo / Machida var sisådär. Hendo's legkicks var uhm, udda. Tror fortfarande att den som har stört chans mot JJ i LHW är just Machida så ska bli kul.

Fan, jävla Ronda.. Skulle vilja se henne möta en brutal kicker utan armar!

Såg ut ungefär som jag gör när jag sparkar med min vänster. Och då har jag inte tränat sparkar en enda dag i mitt liv. :D

Doctor Snuggles 2013-02-24 23:23

Inte första gången någon gjorde subben förresten:
http://cdn2.sbnation.com/imported_as...I_2h2h_-_5.gif

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:44.